Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ohhh wat heerlijk een dagje ikea shopppen, heerlijk gewoon. Je koopt altijd wel iets, ook al heb je het niet eens nodig haha.

Ohhh nog 1 nachtje en dan kan ik eindelijk mn beeb bewonderen. Iedereen is al aan het aftellen die ervan weten, echt grappig. Die zijn volgens mij nog nerveuser dan wij zelf. Maar wel leuk dat ze zo meeleven.

Hier is het verder allemaal ok, nog 1 nachtje voor de echo en nog 2 om te gaan vliegen. We zien alleen zo op tegen de vliegreis....eerst 11.5 uur naar Hong Kong en dan nog eens 9.20 uur naar Melbourne ppfffffff. Maar ja, je moet er wat voor overhebben hahaha.

Voel me nu wel een stuk beter, alleen misselijk af en toe. En ben echt vreselijk moe.

Veel plezier Melis met shopppen en Sil?!?!?! how is life????

Kuzzz

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

I´m life !!!!

hahahaha errug heh. Sorry dat ik niet zo vaak hier meer ben. Ik weet niet wat ik heb. Sinds de ingreep heb ik nergens meer zin in. Ik moet me echt naar de pc toeslepen hahaha zie je het al voor je?

Tam, je hebt echt heerlijke dingen om naar uit te kijken! Ik ben ook benieuwd naar je echo. Helaas zullen wij die niet zien hahahaha

Joh dat vliegen...het is wel lang maar ook wel weer leuk. Ik hou van het opstijgen en de turbulentie. Alhoewel ik afgelopen zomer tijdens het opstijgen turbulentie had, dat is niet zo fijn kan ik je vertellen.

Melissa, hoe is het met je huisje? En hoe staat je verder eigenlijk met de behandelingen? Heb je nu definitief besloten om een pauze in te lassen? Misschien dat je het wel al geschreven hebt (kan het even niet terug vinden)....

Ons huis duurt ook langer....het was eerst 1 juli nu 1 september. Eind mei hebben we een kijk en meetdag dus daar kijk ik wel naar uit. Dit huis is in Zandvoort maar eigenlijk willen we liever in Haarlem wonen. Het is nu een appartement. Huur want kopen hier is niet leuk meer. Eigenlijk willen we een eengezinswoning maar die zijn helemaal duur in de verkoop en er is weinig doorstroom in het huren van...

In Haarlem kom je eerder aan de buurt voor een eengezinswoning maar dan is het nu nog een kleine woning omdat we geen kids hebben. Als het bij ons raak is voordat we in onze nieuwe woning wonen dan hebben we gelijk een eengezinswoning in Haarlem. Als je zwanger bent dan tel je mee als gezin namelijk en dan krijg je een grotere woning en sneller. Wachttijd zonder kids is 7 jaar en met kids 4 jaar. Sta nu al 5 jaar ingeschreven dus kan dan niet zo lang meer duren voor haarlem. Wij willen daar het liefste wonen maar Zandvoort is makkelijker ivm oppas (ouders wonen hier). Ik wil namelijk nog 3 dagen erbij blijven werken voor het sociale gebeuren en ik verdien gewoon te goed. Kinderen kunnen hier lekkerder buiten spelen als in zo´n grote stad als Haarlem. Als ik zie hoe de kinderen hier buiten spelen en hoe mijn vriendin der dochter buiten speelt in haarlem (niet dus of fietsen op de stoep). Dan is de keus zo gemaakt. Maar ik vind Haarlem gewoon gezelliger. Wat zouden jullie doen?

Morgen heb ik mijn nacontrole. Ben benieuwd wat er gedaan wordt maar vooral wat er gezegd wordt en hoe we hierna verder gaan. De volgende stappen dus.

Loekie, ik ben blij dat het wat beter met je gaat. Het heeft echt zijn up's en zijn down's. Dat ga je straks helemaal merken. Ik merk nu ook dat ik dingen inplan en dan denk ik misschien heb ik dan wel mijn eisprong en kan het niet. Dan kan ik die afspraak altijd nog verzetten. Je zou het wel een beetje kunnen uitrekenen wanneer je eisprong is als je regelmatig ongi wordt. Maar net wat Melissa zei...dan ga je daar klussen en is het jammer van deze maand maar je bent wel op vakantie. Dat is ook goed voor je.

Nou ladies tot later maar weer.

Kuzz

Geplaatst

Sil, ik ben benieuwd wat je morgen te horen krijgt. en dat je nergens zin in hebt kan ook nog van de narcose komen. ik heb me echt een hele tijd nog lustelos gevoeld en ik had regelmatig het gevoel dat ik nog ergens in de ether zweefde of zo. heel vreemd. doe het gewoon rustig aan en waar je geen zin in hebt doe je niet (voor zover dat kan natuurlijk...).

wat huizen betreft: ik heb geen idee wat ik zou doen als ik jou was. zowel zandvoort als haarlem hebben zo hun voordelen. kies de plek waar je je het beste bij voelt, alle praktische problemen zijn op te lossen. maar rationeel kiezen voor een plek waar je gevoel niet ligt geeft uiteindelijk niet genoeg voldoening. je moet er wel wonen, je thuis voelen. en als je hart bij haarlem ligt, moet je dat doen denk ik.

met ons huis gaat het goed, vandaag de halve ikea leeggehaald, haha! nee hoor, valt best mee. maar wel alvast een paar kastjes voor de badkamer en een ladekast voor de slaapkamer. de grote kledingkast halen we als de vloer ligt. morgen komt een vriend van ons en gaan we verven, vandaag ook gelijk de verf gehaald. de stucadoors zijn al klaar met de hal en de overlopen, morgen gaan ze beginnen aan de woonkamer. begin volgende week is de slaapverdieping helemaal klaar en volgende week wordt ook de vloer gelegd. pfff, we hebben nog wel het eea te doen, maar het wordt echt iets nu! zo leuk, krijg er nu echt gein in!!

deze maand gaan we nog een poging doen zonder hormonen, daarna even een maandje pauze (of twee, ligt eraan wat we willen). even wennen aan het huis en tot rust komen. onze verjaardagen vieren en daarna weer vol goede moed verder met de behandelingen. maar we hopen natuurlijk dat het deze cyclus lukt.

Tam heel veel plezier morgen!!! en dan nog één nachtje en dan vliegen. ik vind vliegen ook niet zo vervelend, gewoon veel leesvoer mee en dan kom ik m'n tijd altijd wel door. hoewel 24 uur vliegen wel erg veel is, dat wel :wink:

Sil, succes morgen en als je een beetje fut hebt, laat ons dan ff weten wat er gezegd is!!!

tot snel meiden.

Geplaatst

Ja ja het is nu echt per minuut aftellen geloof ik hahaha. Moet vanavond nog ffies werken en morgen heb ik ook maar vrijgenomen. Dus eerst lekker uitslapen en dan pakken pakken en pakken. Heb vanmiddag een hele lijst gemaakt met dingen die we meemoeten nemen. Kunnen we niks vergeten (hoop ik).

Vliegen vinden wij ook niet zo heel erg, maar bijna 24uur is wel een beetje te veel van het goede eigenlijk. Maar we stoppen tussendoor ook nog. Dus dan hebben we het grootste stuk al gehad.

O Melis, heerlijk als ik terug ben...zit jij al in je nieuwe huisje. Geweldig!!!! Lekker van genieten das het belangrijkste.

Wat huizen betreft....aaaarrrrggggg.....wordt er helemaal gek van. Opzich willen we graag verhuizen, maar nu woont ook iedereen lekker dichtbij. Schoonfamilie op 15 min lopen en mij familie op 30min rijden. Maar ja, ik rijd 50min en mn man 40min naar het werk en allebei dezelfde kant op. Dus daarvoor willen we echt graag verhuizen, je rijd toch 5dg minimaal naar het werk en naar de familie niet zo heel vaak. Alleen moeten we nog steeds ons huis verkopen, maar dat is gewoon echt een groot drama aan het worden. We hebben geduld, maar toch ook weer niet. Had liever maar 1x een kinderkamer hoeven inrichten. Maar ja, we zien het wel, komt vast goed.

Sil: doe lekker rustig aan. En dat huis, net wat Melis zegt doe waar je je goed bij voelt, dat is toch het belangrijkste. Geniet nog even lekker van paar daagjes thuis en straks lekker weekend, wordt mooi weer dus lekker naar buiten leuke dingen doen.

Loekie: gelukkig zijn jullie ook weer beejte tot rust gekomen. Je zult straks nog wel merken dat het traject veel ups en downs heeft. Maar jullie hebben de eerste stap al overleefd, dus kunnen jullie ook de rest aan. Als je maar wel goed met elkaar blijft praten.

Ik ga nu even mn oogjes dicht doen voor een uurtje of 2, dan even naar een bootje en lekker naar huis......VAKANTIE!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! houden.

Kuzzz en slaap lekker

Geplaatst

Tam, veel plezier vandaag!!!!!!!!! Geniet ervan! En vooral even niet aan huizen enzo denken, maar aan baby's en vakantie!

Ik ga ook zo weer naar ons huisje, maar eerst nu snel ons "kind" uit de rijstpapieren lampenkap halen (katten, pfffff).

Tot vanmiddag...

Geplaatst

Ola Chica´s !!!!

En? En? Tam hoe was het vandaag?

Ik heb aan je gedacht hoor!!

Vanmiddag op nacontrole geweest bij een andere gyn. Wat een TR*T !!!!!

Moet je horen...wil ze een voorstel doen om over een half jaar te starten met de behandeling zodat ik eerst nog 10 kilo kan afvallen !!!! Want dan heb je meer kans op een zwangerschap en minder kans op een miskraam. Ik ben het er helemaal mee eens om af te vallen maar niet om de behandeling nog uit te stellen. Dus dat hebben we ook niet gedaan.

Mijn eigen gyn die had alleen aangegeven het zou wel beter zijn als je iets zou afvallen maar wat die arts van vanmiddag zei.....

Tuurlijk het is beter maar er zijn miljoenen dikke vrouwen zwanger geworden. Moet je kijken in Amerika....daar zijn ze allemaal aan de forse kant en nog steeds fokken ze daar ook verder.

We hebben nu over 14 dagen ons laatste gesprek maar dat gesprek is eigenlijk een voorbereiding op de behandeling. Eerste instantie wilde ze mij na mijn volgende eisprong inplannen voor een consult maar ik ben op mijn strepen gaan staan dat het veel eerder moet vanwege mijn eisprong. Anders kon ik in de volgende cyclus weer niet starten.

Nou het echte werk gaat dus beginnen. Ik verwacht dat de eerste inseminatie in week 20 zal plaatsvinden. In eerste instantie zonder hormonen.

Maar ze zei vanmiddag dat ze maar 6x IUI doen en dan overgaan op IVF. Ik lees bij sommige dat ze het wel 10x doen. Nou dat wil ik ook als het niet lukt voordat ik naar IVF over ga. Of misschien niet....bij IVF weet je zeker dat je een bevrucht eitje hebt maar dan is het alleen nog maar de vraag blijft het hangen.

Nou ladies omdat ik moet afvallen ga ik nu eerst nog even lekker een cake bakken met mijn moeder! hahahahahh errug en na de paasdagen ga ik starten. Ik heb dit weekend allemaal leuke dingen te doen.....maar het is niet zo van uitstel komt afstel!!!

Nou doegie

Geplaatst

Hallo,

Tja Sil dat begrijp ik, dat je zo'n mens wel keihard wilt uitschelden voor TR*T... Laat haar maar eens in jouw schuitje zitten.

Het stomme is dat ze een collega van mij hebben geadviseerd af te vallen voordat ze zwanger zou worden, maar die werd natuurlijk ook gewoon zwanger zonder af te vallen. Alsof daar een arts tegen gezegd heeft dat ze haar een gedwongen een prikpil zouden geven totdat ze 10 kg lichter was.

Tja.

Ik zit in een beetje in een prikkelbare mood de laatste dagen, dus sorry voor mijn reactie.

Voel me ook zo buitengesloten :(.. Iedereen om me heen kan zijn geluk niet op in afwachting van de kleintjes.. En ik kan het niet delen. Dat voelen ze blijkbaar en zwijgen als ik erbij ben, en dan voel ik me nog meer buitengesloten... Ik word niet goed van mezelf. Zou wel willen gillen ofzo, maar dat zal ook wel niet helpen. Keihard willen brullen ''Hallooooo ik ben ook een mens''. Maar mensen houden niet van verdriet, vooral niet als ze zelf heel gelukkig zijn...En ik snap het des te minder, omdat ik ervan uit ga dat iedereen die, vlak voordat ze zwanger probeerden te raken toch minstens een keer moeten hebben gedacht; wat als het niet lukt? Dan kun je je toch voorstellen hoe enorm K*T het is!

Afijn, ik kwam dus even mijn hart luchten. Helaas is het uiten van negatieve gevoelens niet zo geaccepteerd en het zou mijn uitzonderingspositie zeker niet verbeteren. Daarom maar even hier gal spuwen...hoop dat jullie het wel snappen.

Nou Tam ik hoop dat jij wel goed geluimd bent, en ik wens je heel veel plezier in Australie. Zowel daar als met de vlucht zelf, kijk maar lekker veel films en videospelletjes!

hoop dat je af en toe nog even laat weten hoe het is.

groetjes Loekie

Geplaatst

Hoi Loekie,

Dat is ook fijn van deze site. Je kan hier echt je hart luchten en het mooi is....ze begrijpen je hier allemaal!

Aan de ene kant begrijp ik het wel als mensen zo tegen je doen. Het is voor hun ook lastig om er over te praten omdat het bij hun wel is gelukt en bij jou nog niet. Ze weten zich geen houding te geven. Maar je mag best je mond open trekken.

In het begin deed ik heel geheimzinnig want hoe kun je daar het beste zelf mee omgaan? Niet iedereen in de familie wist het...nu wel. Niet eens door mij maar meer door mijn moeder. Die had ook een uitlaatklep nodig en ik vond het toen nog vervelend om er over te praten.

En mensen vragen er nu ook naar (niet van hoe staat de behandeling ervoor, maar hoe ging het met de operatie). Ze weten nu waarvoor het is. Ik wist in het begin niet hoe ik op hun vragen moest reageren hahahaha. Op mijn werk weet alleen mijn leidinggevende het en een directe collega (daar had ik al mee samen gewerkt en we gaan ook prive met elkaar om). De rest van mijn collega´s zijn mannen dus dan vertel je het minder snel denk ik....

Ik denk als je er zelf ook over begint te praten dan is het voor de ander makkelijker.

Maar weet je wat ik ook vind? Mensen denken tegenwoordig alleen maar aan hun eigen. Blehhhhh!

Ik kan heel erg met iemand meeleven en dan er ook zijn voor die persoon. Maar dat doe ik nu minder behalve voor de mensen die het ook voor mij doen. Het kan niet alleen van 1 kant komen. Daar heb je toch geen energie voor?

Dus lieve Loekie, jij bent ook een persoon met een hart en dus een gevoel! Je mag best voor jezelf opkomen hoor....Waarschijnlijk zal je dat opluchten.

En weetje...eigenlijk ben je hartstikke enthousiast voor de mensen die hun geluk niet opkunnen (ook al denk je...was ik dat maar) en je kan je enthousiastme niet eens uiteten omdat ze zwijgen als jij er bent. Ik vind het best erg voor je. Maar nogmaals praten kan best helpen.

Groetjes van mij

Geplaatst

heej dames.

Djeez Sil, wilde ze om die reden de behandelingen uitstellen?! dat slaat echt helemaal nergens op!! Kijk, dat ze je wijzen op bepaalde leefregels die mogelijk je kansen verkleinen, oke. maar ze kunnen je niet dwingen. klinkt voor mij alsof ze dan de behandelingen als een soort beloning inzetten voor als je in het perfecte plaatje past.

ik moet eerlijk zeggen dat ik dus deze week weer rook. heel stom, I know en ik ben er absoluut niet trots op en ik stop weer als m'n menstruatie weg is. maar aan de andere kant: er worden miljoenen vrouwen zwanger terwijl ze zich ongans zuipen en roken (en god weet wat nog meer voor domme dingen doen) en daar bemoeit een arts zich er ook niet altijd zo tegenaan hoor. ik ken genoeg vrouwen die lekker bleven roken tijdens de zwangerschap, omdat de arts had gezegd dat stoppen teveel stress op zou leveren en dat is dan ook were niet goed. het is en blijft jouw lijf, dus zij hebben helemaal niets te bepalen wat dat betreft. advies is wat anders.

maar goed, ik stop weer, ondanks de stress van 't huis (en nog wat andere zaken, maar daar ga ik jullie nu niet mee vervelen, komt nog wel als 't wat meer op z'n plek staat in m'n hoofd. lekker vaag he).

lekker die cake bakken en goed van genieten!

Loekie, die mensen kennen we allemaal. ik heb de afgelopen jaren genoeg mensen om me heen zwanger zien worden en voordat ze die buik kregen leefden ze allemaal mee, want dat wachten elke maand of je wel of niet gaat vloeien hebben zij dan ook. en dat is frustrerend. maar als ze dan zwanger zijn, dan wordt je een soort van "ontzien". en dat deed mij altijd 't meeste pijn. geef mij de keus om leuk mee te praten of juist even afstand te nemen van al die leuke praatjes. maar zij maken die keus vaak voor je en dat is gewoon enorm kl*te!

net als met baby's verplicht vasthouden. dat kindje dat steeds maar doorgegeven wordt en als ik dan niet wil, omdat 't me even teveel aangrijpt, wordt dat niet altijd begrepen. jammer dan. heb er zelfs nog een keer ruzie om gekregen. dan denk ik ook wel eens: ja hallo!! wat denken jullie nou! maar als het niet gevraagd wordt, omdat men er vanuit gaat dat het voor mij wel te moeilijk zal zijn, voelt dat ook niet goed. ik wil die keus maken, ik weet hoe ik op dat moment in mijn vel zit en een ander voelt niet wat ik voel en kan niet in mijn kop kijken (en dat denken ze dus vaak wel te kunnen).

je mag absoluut duidelijk maken hoe je over dat soort situaties denkt. mensen hoeven je niet te ontzien of je omstandigheden te negeren: jij zit er midden in en jij bent dus ook degene die hen kan vertellen waar jij op dat moment behoefte aan hebt. en als ze dat niet kunnen begrijpen als je ze dit uitlegt: good riddens!!

ik word er ook gewoon weer een beetje plaatsvervangend kwaad om, erg hè? *blush*

gooi het er in ieder geval hier maar lekker uit, gallen mag!! als er ergens een plek voor is, is dat hier.

pffff, zo....

Sil, ben blij om te lezen dat je in ieder geval voor jezelf bent opgekomen en je zin hebt gekregen. het zou 's tijd worden dat jullie mogen starten. succes wijffie, met de "voorbereidingen" :wink:

Geplaatst

Tam, hoe was 't meis?! morgen ga je er vandoor, met beeb, hihi! ben echt zo benieuwd hoe jullie het hebben gehad vandaag!!!!

Met het huis ging 't weer lekker vandaag. stucadoors zijn klaar, woonkamer moet alleen nog gesausd en dan de vloer erin en dan is 't klaar om ingericht te worden. de slaapkamers zijn vandaag gesausd, morgen nog een laag en dan vanaf het weekend laminaat erin en dan is dat ook vrijwel klaar allemaal. heerlijk, we liggen zelfs een beetje voor op schema!! nu de meubeltjes die we hebben gekocht voor de badkamer nog verven en lampjes kopen en kastjes in de slaapkamer in elkaar zetten en gordijnen kopen en ophangen en een tafel maken (!). ja, dat lezen jullie goed. en de hal tegelen en dan zijn we klaar, hahaha. nog maar een beetje te doen :wink:

*stress!!!!*

Geplaatst

Nou ladies, hier nog ff snel een berichtje van mij....

Gisteren was echt helemaal geweldig!!!!!! We hebben 'het'gezien en gehoord. Het is nu 1cm groot en hebben een mooi hartje zien kloppen en zelfs gehoord. Ze had even het geluid erbij aangezet. Echt helemaal super, geen woorden voor. Zo onwerkelijk eigenlijk, dat er echt een extra hartje in je eigen lichaam aan het groeien is. We hebben ook een uitdraai van de echo gekregen, dus die zit al in de pocket en gaat lekker met ons mee.

Hoop echt dat jullie het ook snel mogen meemaken. Zo geweldig dat het is, het is echt echt zo. We krijgen een beeb, en o ja het is er 1. Wel gelukkig hoor, want meteen 2 is wel veel. Het ziet er helemaal geweldig uit, zo klein nog maar wel al een hartje(slag).

Nou heb net ff jullie verhalen al gelezen. Loekie, hier kan je echt alles kwijt hoor en niks is te gek. Al die mensen zul je nog vaak tegenkomen hoor, ze snappen echt niet wat je doormaakt en ze weten zich dan geen houding te geven. Door de tijd heen leer je hier vanzelf mee omgaan. Op het laatste trek je je er niks mee van aan. Wij snappen het hier wat je doormaakt en niks is ons te gek hoor.

Sil: heel goed van je dat je op je strepen bent gaan staan. Het is jou leven en jullie willen zwanger worden en het moet nu eenmaal op deze manier. Verder hebben ze er gewoon niks mee te maken. Ze kunnen je advies geven, maar als je verder toch gezond leeft is er niks aan de hand. Zolang je natuurlijk maar niet rookt en je elke avond klem zuipt. En natuurlijk geen drugs, maar geloof ook niet dat dat iemand hier gebruikt. Hoop echt voor je dat jullie snel kunnen beginnen.

Melis: veel succes met je huisje, hopelijk is het snel klaar en kunnen jullie lekker genieten van jullie prachtige nieuwe huis. Sterkte nog he en wat jammer dat je weer bent gaan roken, zo zonde hahaha. Zou ik ook gedaan hebben hoor als ik in jou situatie zou zitten haha. Maar goed sterkte en je niet gek laten maken he.

Wij gaan er nu zo vandoor, we moeten over 5 min weg. Dus ga nu echt afsluiten, mannetje zit ook al te pushen...van opschieten haha.

Sterkte allemaal en zal mss tussendoor nog wel eens kijken hier.

Kuzzzz

Geplaatst

och arme, die zit dus as we speak in het vliegtuig opgevouwen. mocht je dit lezen meis: ontzettend tof dat je zo hebt kunnen genieten van die kleine!!!! en het is er dus toch "maar" 1 :wink:

ik kom net van een verjaardag (van één van de zwagers). en vanmiddag heerlijk geverfd (alweer) en koffie gedronken met mensjes die ons huisje kwamen bekijken. een oude vriendin kwam even langs, m'n jongste zwager en vriendin kwamen helpen en mams kwam de keuken bewonderen.

nu ff een neut (één van de laatsten) en dan lekker slapen.

Sil en Loekie: hoest met jullie??

Geplaatst

en van dat roken: hmmm tsja, ben er absoluut niet trots op en zie het als een big bad on my account. vandaag de laatste (echt de aller aller aller aller allerlaatste) peuk gerookt en nu dus niet meer. weer vrolijk oppakken wat we al die tijd gedaan hebben: goed eten en geen alcohol en sigaretten meer. morgen braaf sporten, om 't goed te maken...

truste meisjes

Geplaatst

hallo,

Vandaag is het een mooie dag om niet te roken, honeybee. En daarna er niet meer aan denken. Heb het ook lang gedaan hoor. Gisteren terrasje gepakt en dan denk ik (zelfs na 6 jaar gestopt te zijn), o wat gezellig zo'n peukie! Wat bij mij het beste hielp was om niet te denken wat ik miste (dus die sigaret), maar wat je ervoor krijgt als je niet rookt;

mooiere huid, frisse kleren en handen, betere reuk en smaak, gezond gevoel, geen hartkloppingen meer, booster voor je zelfvertrouwen: het is me gelukt om te stoppen! En, last but not least: hogere kans op zwangerschap!

En als het een keer niet lukt, gewoon weer doorgaan waar je gebleven was en niet uit schuldgevoel nog meer gaan roken. Succes ermee!

Hier gaat het weer wat beter. Het zijn inderdaad ups en downs.

Heb het deze week wel gezegd tegen een paar mensen dat ik me zo alleen voelde hierin. Ze hebben het op zich goed opgepakt, maar anderzijds komen er dan toch weer van die drakentips...ga nu inzien dat jullie gelijk hebben. Mensen kunnen het zich echt niet voorstellen hoe het is. En het geeft mij steeds meer het gevoel dat ze het niet begrijpen, waardoor ik aan mezelf ga twijfelen of ik wel goed genoeg uitleg.

Maar goed, vandaag is weer een betere dag. We hebben plannen gemaakt wanneer de volgende drie cycli zijn en wanneer we evt op vakantie zouden kunnen. Eerst vond ik elke maand wachten al te lang. Nu denk ik al in halve jaren. Maar dat zul jij nog wel sterker ervaren, toch Melissa?

Het is zeer fijn om alles hier neer te tikken, ook alle frustraties, zonder dat je gek gevonden word.

Ladies, fijne paas,

lieve groet van Loekie

Geplaatst

och, dat roken maak ik me niet zo druk om. we waren al gestopt, maar wat ik zei, deze week weer begonnen. en nu weer gestopt. gewoon stom, maar ik weet hoe ik tot de keus ben gekomen om weer sigaretten te halen, dus weer een valkuil die ik nu ken (en dus dicht moet timmeren).

dat aan de positieve dingen denken heeft mij trouwens nooit geholpen, hoewel ik weet dat het heel veel mensen wel helpt. heb toen ik nog in de verslavingszorg werkte ook stoppen met roken cursussen gegeven (toen ben ik dus weer begonnen, al die rookverhalen zorgden bij mij voor trek!), en daar gaven we mensen ook die tip.

alleen jammer dat het voor mij niet werkt, ik weet dat als ik trek heb dat gewoon op m'n handen moet zitten en iets anders moet doen om te ontspannen. het roken heeft een functie (meerdere eigenlijk) en ik moet nu iets anders bedenken om die functie over te nemen. als je rookt om te ontspannen bijvoorbeeld, moet je iets anders gaan doen om te ontspannen. bij mij is het een stressreactie en een beloning. ook wel gezelligheid. ben nu ook weer volop aant nagelbijten, ook niet erg charmant. maar goed, nog even en het is allemaal voorbij en dan zitten we in ons nieuw huisje!!

voor de rest gaat het allemaal van een leien dakje, de verf zit nu goed op de muren, alleen de woonkamer moet nog gesausd, maar dat doet de schilder. morgen de tegels kopen en dan ga ik de tafel in de verf zetten en de dagen erna het blad inleggen (mozaiek, heel mooi, maar monnikenwerk). mijn man gaat samen met schoonpaps het laminaat op de slaapverdieping leggen en de houten vloer in de woonkamer wordt dinsdag en woensdag gelegd. dan zit het meeste er wel op en gaan we volgende week woensdag verhuisen, YES!!!

oh en ik ben begonnen met de LH strips vandaag, ik denk dat we donderdag of vrijdag weer voor de inseminatie moeten.

Loekie, die drakentips blijf je krijgen. ik krijg nog steeds regelmatig te horen dat ik een kussen onder m'n kont moet leggen als we gesext hebben en dat ik er vooral niet teveel mee bezig moet zijn (pardon?!). ene oor in, andere weer uit.

en ik denk al in halve tot hele jaren om eerlijk te zijn. half jaartje IUI, jaartje pauze en dan half jaartje eerste IVF-poging. best vreemd dus om me nu weer zo met mijn cyclus bezig te houden. maar 't is voor een goed doel. het wordt echt "makkelijker", minder gespannen zeg maar. dat merk je gauw genoeg denk ik. lekker je vakantie plannen, tuurlijk zoveel mogelijk om je ovulatie heen, maar soms komt het gewoon even niet zo uit en dan is dat vervelend, maar niet onoverkomelijk. ik merkte dat vorige maand met die opleidingsdagen: ik wilde er in eerste instantie voor naar huis, dus mijn opleiding afbreken en dan mijn contract op het spel zetten. maar dat idee liet ik snel los hoor, de rest blijft net zo goed belangrijk (of wordt eigenlijk juist belangrijker).

dames, geniet van tweede paasdag met lekker weer!! ik ga de verf uit m'n haar wassen.

Geplaatst

oh en trouwens: echt heel goed dat je hebt aangegeven hoe jij je voelt!! daar is de eerste paar keer enorm veel lef voor nodig, echt een hele goeie stap meis!

(wou ik nog ff zeggen...)

Geplaatst

Dag dames,

Fijne paasdagen gehad? Ik wel hoor...ben vandaag pas weer begonnen met werken dus het is hier lekker druk moet ik zeggen.

Ik wou al aan je vragen, Melissa hoe het nou met je behandeling stond. Maar nu weet ik het weer.

Wij hebben 22 april het laatste gesprek, eigenlijk het voorbereidend gesprek, voor de IUI. We zijn wel benieuwd maar we hebben nu stress. hahahaha

by the way...ik weet niet of ik het al gezegd had maar ons huisje wordt ook later. 2 maanden zoals het er nu uitziet.

Tam zit lekker in down under !!!!! joehoe heerlijk

Nou ladies ik spreek jullie wel weer want ik heb niet zoveel te vertellen op het moment.

doegie !!!

Geplaatst

heej wijffie! weer 's ingecheckt :wink:

22 april, das volgende week. gaat best rap nu hoor, jullie zullen nu wel snel kunnen beginnen. ben benieuwd wat het voor jullie gaat brengen.

jammer dat jullie huis ook vertraging heeft, enig idee hoe 't komt? je moet ook overal op wachten hè?! en hoezo stress?????

paasdagen zijn geheel paasloos voorbij gegaan. wel stoffig en vol verfvlekken bij mams op de bank gezeten en paaseitjes gegeten bij de koffie, maar meer pasen hebben we niet gehad dit jaar. maar voor een goed doel. de vloeren liggen bijna helemaal, morgen nog een stukje. kastjes staan grotendeels in elkaar en de beits smeer ik er morgen op. pffff, plintjes leggen ook nog morgen, wordt weer een druk daggie.

de dag doorgekomen op je werk? zal wel vreemd zijn om weer te werken denk ik, na die operatie. hoest met de littekentjes?

ik ben eigenlijk wel een beetje jaloers op Tam, beetje op vakantie gaan vier weken lang, tssssk. hahaha!!

ik ga 't stof achter m'n oortjes wegwassen. zal blij zijn als de vloeren helemaal liggen, scheelt veel betonstof... tot vandeweek dames!!

Geplaatst

hallo dames,

hoe gaat het met jullie huisjes? Wel een gezellige tijd voor jullie! ook een lekkere constructieve afleiding, elke keer alles mooier te zien worden.

hier alles weer een beetje stabiel, ben inderdaad heel blij dat ik van me afgebeten heb, was uiteindelijk toch een enorme opluchting. En ik merk dat het beter bespreekbaar wordt nu.

Sil heeft de 22e een gesprek en jij Melissa, ging jij nu niet deze week weer? Keep me informed, ik ben benieuwd hoe het met jullie gaat.

ik heb geen nieuws, moet nog 2 maanden wachten, maar ik luister graag naar jullie ervaringen.

Succes!

Loekie

Geplaatst

Hoi,

Hier nog een roker hoor. Weet het sinds deze week terug te brengen naar helemaal niet meer roken overdag. We hebben in huis net nieuwe verf op de muren en nieuwe gordijnen (alleen de stuccer moet nog komen), dus roken we niet meer in de kamer. Scheelt ook alweer. Ik heb zoveel stress als ik helemaal niet meer mag roken, dat ik het tot een minimum beperk. Bij onze eerdere IVF pogingen waren we beiden gestopt met roken en toen maakten we elkaar bijna af. Nu hoop ik in juli helemaal gestopt te zijn, voordat onze derde IVF begint.

Zaterdagochtend heb ik een uitgangsecho voor de 4e IUI. Zal mij benieuwen of mijn 2 cystes er nog zitten en of er niet meer bijgekomen zijn. Anders gaan ze ze misschien wegprikken. Heeft hier iemand ervaring mee? Ook moet ik nu gaan spuiten met Gonal (zelfde als tijdens IVF, maar nu in kleinere dosis). Dat schijn ik te moeten prikken totdat men zegt hiermee op te houden.

Hoe is het met jullie? Houden jullie het allemaal nog een beetje vol? Het mooie weer doet me wel goed moet ik zeggen. Fleur er helemaal weer van op en krijg weer nieuwe energie.

Groetjes

Geplaatst

ff snel ene berichtje van mij, zo vlak voor ik ga slapen. morgenochtend om kwart voor negen is de IUI. heb er een beetje een dubbel gevoel bij. heb eigenlijk wel genoeg aan m'n hoofd en geen "zin" om morgen dan ook nog naar 't ziekenhuis te gaan en aan m'n lijf te laten frutten, aan de andere kant, overslaan wil ik ook niet. dit is trouwens de laatste zonder hormonen, hierna moet ik gaan spuiten.

otjes, heb helemaal geen ervaring met cystes, laat staan met wegprikken. lijkt me dat ze de cystes dan leegzuigen met een opspuitnaald, maar ik weet 't echt niet zeker. misschien even vragen zaterdag? ben wel blij dat je je door 't mooie weer laat beinvloeden. ik ook hoor! de wereld ziet er een stuk vriendelijker uit als de zon schijnt, laadt je maar lekker op meis! en succes zaterdag! wat dat roken betreft, ach. ik ben nu weer gestopt en 't kost me niet zoveel moeite. normaal gesproken dan he. blijkbaar zat er ergens in mijn genotsbelevende stukje hersenen een koppeling tussen en roken. daar zit roken ook gekoppeld aan een vriend van ons, aan festivals, aan terrasjes en aan bier (andere dranken niet, zowel alcoholisch als niet alcoholisch, maar bier = roken blijkbaar, haha!). niet roken is altijd beter, maar stress is ook niet goed. gulden middenweg dan maar toch?!

loekie, vooral aan blijven geven wat je nodig hebt. jij bent degene die het bespreekbaar heeft gemaakt en die 't dus ook bespreekbaar moet houden. zodra jij je mond houdt, is dat voor anderen een goed excuus om hetzelfde te doen.

met 't huisje gaat 't goed trouwens! we gaan morgen na de IUI de tegelvloer in de hal leggen en dan is het grootste werk echt gedaan! woensdag gaan we over, heerlijk...

nu ga ik slapen, morgen vroeg op en een drukke dag. zal nog wel even laten weten hoe 't is gegaan met de inseminatie.

tot morgen dames!

Geplaatst

Hoi Hoi

@ Melissa: hoe is het gegaan vanochtend? Tja ze zitten ook aan je lijf te frutten maar ondanks dat je geen zin hebt dan blijft toch nog de gedachte....misschien lukt het deze maand wel! Dus het is inderdaad zonde om een maand over te slaan als je toch eenmaal in de race bent.

@ Loekie: Ik ben blij voor je! Het is toch lekker als het beter bespreekbaar is. Hou je het wachten nog wel vol?

@ Natasja: Ik heb geen ervaring met cystes. Toevallig is er bij mijn moeder ook ontdekt dat er op beide eileiders cystes zitten. Die moeten daar ook weg (waarschijnlijk) maar volgens mij wordt dat operatief gedaan. Ik weet het niet zeker want de artsen zijn daar bij mijn moeder niet zo heel erg meebezig (ze heeft andere prioriteiten qua gezondheid). Je kunt het wel opzoeken op internet wat ze daar mee doen. En anders morgen even vragen tijdens je echo???

Met mij gaat het opzich wel. De operatiewond in mijn navel wil maar niet genezen. Die stomme gyn die ik als plaatsvervanger kreeg tijdens mijn nacontrole zei dat de wond er goed uit ziet. Nu 2,5 week verder na de operatie is de wond nog niet genezen. Er komt zelf meer wondvocht, etter en bloed (beetje) uit de wond. Dus gisteren maar even naar de huisarts gegaan. De wond is zwaar ontstoken. Heb nu zalf gekregen, moet weer met gaasjes aan de slag en een antibiotica kuur moet ik afmaken. Lekker heh?

Ik zag gisteravond zelfs dat de wond nog niet eens dicht is. Daar waar de hechtingen zaten is het een beetje uitgescheurd ( te strak gehecht of ik ben te vroeg dingen gaan doen) en dat staat nog een beetje open. Daar komt ook het vocht uit en het smet een beetje.

Lekker verhaal zeg zo op de vroege ochtend HAHAHAHAHAHAHAHA !!!!! Sorry meiden...

Ik baal dus wel maar goed volgende week de zogehete intake IUI, uitleg dus, bij de feriliteitsarts en dan 2 weken later beginnen. Volgende week zit ik net op het einde van mijn cyclus dus dat komt goed uit.

Even een vraag aan jullie (waarop ik van de vervangende arts geen antwoord op kreeg): Welke medicatie wordt er meestal gebruikt?

Ik hoor hier wel eens termen voorbij vliegen van pregnyl, chlomid of pro......nog iets

Maar wat is wat? heb het wel opgezocht op internet maar ik kan er niet veel overvinden.

Ik heb een beetje een vervelende tijd. Gisteren is bij mijn oma de fijne ziekte K geconstateerd. Echt zo erg weer. Ik moet echt mijn gedachten op een andere frequentie zetten.

Tis nu echt.....zwangerschap - dieeet - wond - oma - huis - werk....in mijn hoofd!!!! AAHHHHH

Nou ladies tot schrijfs maar weer en Melissa, kom jij over 2 weken maar even met het leuke nieuws dat je zwanger bent. Kunnen we wel gebruiken!

Liefs van mij

Geplaatst

@ Sil: meis, het wil je ook echt niet meezitten zeg. wat erg van je oma! sterkte, ook voor haar natuurlijk! je kop zit al zo vol, en dat dit er ook nog eens bij.

van die wond vind ik echt niet normaal hoor, snap niet dat die arts dat niet gezien heeft. dat uitscheuren zal inderdaad met te strak hechten te maken hebben, want te snel dingen doen kan bijna niet. je voelt 't vanzelf als je teveel doet, dan gaan de hechtingen trekken en stop je vanzelf waar je mee bezig bent (ik wel tenminste) en volgens mij heb je lang genoeg rust genomen als ik 't zo las.

pfff, hoop dat de behandelingen zelf wat makkelijker voor jullie zullen gaan.

ik zit weer op 't bankje, ga mezelf zo officieel neerplanten. deze keer ging de inseminatie heel vlot, deze mevrouw was een stuk rustiger en minder paniekerig, dus dat scheelde. m'n baarmoeder ligt iets gekanteld, wat bij kan dragen aan moeilijker zwanger worden, maar door het insemineren wordt doe horde al genomen. daarnaast was 't zaad van mijn man erg goed vandaag (klinkt wel heel vreemd eigenlijk, als ik 't zo nalees, sorry!). van de vrij normale 10% gezonde goede cellen hebben ze nu 80% weten te maken, waar het de vorige keren op 50 en 40% bleef haken. dus, we hebben goeie hoop!

je hebt verschillende hormonen die je kan krijgen. clomid is om de eitjes goed te laten rijpen, pregnyl om de ovulatie op te wekken. progestan heb je ook, maar waar dat precies voor is weet ik dan weer niet.

ik heb de eerste keer pregnyl moeten zetten, na de follikelmeting, een dag later was de inseminatie. deze keer en vorige keer hoefde die pregnyl niet, omdat ik door die testen wist wanneer ik m'n ovulatie zou krijgen. maar met hormonale stimulatie moet je altijd de ovulatie met pregnyl opwekken, dus dat zal je wel krijgen in ieder geval. verder heb ik geen idee, ben benieuwd wat ze je gaan vertellen. ze zullen je wel meer duidelijkheid kunnen geven volgende week. weet ik ook gelijk meer voor poging vier :wink: (als ik deze keer niet zwanger raak, dan zal ik ook hormonen moeten gebruiken namelijk).

maar ik ga m'n best doen poging vier te ontwijken!! 1 mei is D-day voor ons. maar eerst 't huis klaar, pfffff. ben echt helemaal verrot, m'n onderrug protesteert zelfs als ik de bureaustoel een beetje draai en m;n knietjes zijn helemal blauw: lang leve de tegelvloer...

Sil, hang in there, zorg goed voor jezelf en op naar poging 1 meissie!!

dames, ik ga er vandoor, eten!

Geplaatst

Hallo meiden,

Gaat hier allemaal wel goed geloof ik. Heb net ff alles snel zitten lezen, maar niet echt heel goed hoor. We moeten over 5 min het vliegtuig weer in naar Sydney. Onze eerste week zit er alweer op, wat gaat de tijd toch snel.

Het gaat het allemaal helemaal goed. Voel me prima en merk nu dat mn buik steeds harder wordt, net onder mn navel. Aan het einde van de vakantie kan ik sommige broeken mss wel niet eens meer aan. Echt een rare gedachten nog.

Melis zie dat ja alweer je 3de inseminatie hebt gehad, nu weer die vervelende wachtweken. Hopelijk gaat het snel voorbij omdat je druk bent in je huisje.

Nou wij gaan over paar uurtjes sydney bekijken, eerst ff 2.5 uur vliegen hahaha. Iedereen succes nog hier en zal proberen af en toe eens in te loggen.

Dikke kuzzz vanuit down under!!!!!!!

Geplaatst

hahaha, zit net het reisdagboek te lezen, zie ik je hier ook ineens tussen staan! dat wordt maternity wear shoppen in sidney denk ik :wink:

dag 1 van wacht week 1 tijdens poging 3 is voorbij, just thirteen days to go...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden