Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi allemaal,

ben er even uit geweest, lekker op vakantie en helemaal uitgerust, en wat zie ik hier; Honeybee, je bent zwanger!! wat heerlijk voor je!

Hiep hiep hoera!

Wij gaan volgende maand starten met IUI, en heb goede hoop.

Zet hem op allemaal, ik kom af en toe wel weer langs.

Loekie

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

oh pammie, wat jammer! sterkte meis, de komende tijd. wanneer moet je weer beginnen met prikken?

loekie: dank je wel!! is allemaal nog een beetje vreemd en eng en spannend enzo, maar 't is weer 's een keer gelukt, eindelijk!!!! hoe was je vakantie?

sil, succes vandaag met de fm. kammie, jij had ook een fm vandaag toch?

en tammy is weer terug als 't goed is! hoe is de vlucht naar huis gegaan? je zal wel ff bij moeten komen denk ik, weer wennen aan de nederlandse tijd (en de temperatuur :wink:)

hier gaat 't allemaal wel okeej. beetje last van klachtjes, maar allemaal nog niet te erg. en ik merk dat ik weer wat afstand neem van 't forum, omdat ik anders zo veel bezig ben met zwanger en bang zijn enzovoorts. als ik minder vaak kom, sta ik er ook wat minder bij stil en is 't makkelijker om er een beetje van te genieten. hoewel dat heel erg wisselt hoor, nog steeds. m'n mams was er gisteren en die zei het ook, dat zij er toch ook wat angstiger instaat. maar goed, we komen steeds een dagje verder en dat is positief. en de echo komt ook steeds dichterbij, volgende week vrijdag is 't zover. de dag ervoor gaan we eerst nog lekker naar de efteling, dus dan hebben we genoeg afleiding, hahaha! maar om eerlijk te zijn, hefet de grootste angst nu plaats gemaakt voor berusting: we hebben 't niet in eigen hand en ik moet 't doen met wat er de komende tijd gaat gebeuren. in ieder geval ben ik nu zwanger en dat is wat telt. en die kleine erwt daarbinnen doet 't of heel goed, of niet. en ik kan niet meer doen dan positief denken, goed voor mezelf zorgen en elke keer als ik naar de wc ga toch weer even heel erg blij zijn, hihi.

het klinkt misschien wat negatief, maar in de praktijk valt dat best mee hoor. als ik 't zo zit te tikken, wordt de angst ook wel erg uitvergroot, maar ik kan het redelijk naast me neerleggen nu.

dus ik ga straks maar 's even opzoeken hoe groot ons pukkeltje nu is en dan 's kijken wat ik nog voor werk kan doen vandaag, want mens wat is het hier rustig, pfffff.

meisjes, tot snel!

Geplaatst

Honeybee!..Fijn dat alles goed met je gaat,kan me goed voorstellen dat je wat afstand neemt van dit forum. Het is ook erg verslavend,en iedere keer als je op het forum bent,ben je er natuurlijk erg mee bezig.

Nog even geduld,en dan heb je de echo. Ben zeer benieuwd!

Vanmorgen het ziekenhuis gebeld,en woensdag weer beginnen met de Clomid. Donderdag beginnen met prikken.

Volgende week maandag echo bij de gyn,..en dan zal denk ik een paar dagen later de 2e iui zijn...

We gaan er weer voor!

Liefs Pam.

Geplaatst

Jeetje Pammie....Wat een kl@#%te zooi!!! Hopelijk gaat poging nr 2 er beter uitzien.

Gaat het nu een beetje met je?

Melissa, je moet doen wat voor jou prettig is. Ook al zal ik je wel missen op het forum maar als je hier bent dan ben je er toch de hele tijd mee bezig.

Je echo komt steeds dichterbij geniet daarvan en daarnaast iedere dag verder is weer een dag dichterbij de 3 maanden, dus minder onzekerheid!

Loekie, welkom terug! Lekkere tijd gehad?

Vanochtend 3e FM gehad en moet morgen weer terug voor een 4e!

Het was wel iets gegroeid maar niet heel erg hard. Als ik morgen terugkom hebben ze precies een dag verschil zodat ze weten hoe hard het ongeveer groeit bij mij (ook vanwege de cyclus van 31 dagen gemiddeld).

Het mag van mij nou wel een keer gebeuren...ik wil me ook eens officieel op het wachtbankje zetten EN een test doen waarbij meer kans is dan bij het klussen...

Nou lieffies tot later maar weer.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ben terug van een klein weekje Istanbul. Net voordat we weggingen heb ik IUI nummer 4 gehad. Vandaag hard aan het werk geweest. Nu heb ik een borrelbuik en een beetje roze bloedverlies. Denk dat IUI nr. 4 mislukt is.

Honeybee, van harte gefeliciteerd!!! Ook ik kan begrijpen dat je afstand neemt van het forum.

Syl, sterkte met je fm morgen. Ik hoop dat ze flink gegroeid zijn.

Pam, succes met je volgende poging. Ik zal voor je duimen.

Kammie, welkom hier. Hoe is je fm gegaan vandaag?

Dit was het ff snel. Heb van iedereen bij moeten lezen en ik ga heerlijk even onderuit op de bank.

x

Geplaatst

@ Natasja, lekker genoten in Istanbul? Wanneer is je testdatum dan? Je leest zulke verschillende verhalen over bloedverlies en toch zwanger dus je weet het maar nooit!

Mijn duimen draaien voor je...

Ik heb vandaag mijn 4e FM gehad. En ik mag morgenavond Pregnyl laten zetten...AAHHHH!!! Zo blij, vrijdag is dus de 1e IUI. Echt iedereen is hier helemaal blij. Zo´n opluchting dat eindelijk een IUI in het zicht is. Mijn vriend gebeld, helemaal trots en enthousiast. Die werkt weer samen met mijn vader en heeft het hem gelijk verteld. Die is ook dolgelukkig en stond als een klein kind met tranen in zijn ogen op de bouw. Raar is dat heh? Hoe zo´n grote man in eens heel klein kan worden? Mijn moeder gelijk haar zus gebeld en die schoot ook vol. Bij thuiskomst was mijn oma bij mijn moeder en die vloog ook gelijk huilen om mijn nek.

Nou dit allemaal voor een inseminatie. Laat staan als ik ooit zwanger zou raken hahahahahaa

Maar ik moet het van de zuster positief benaderen ondanks de spanning. Ze zegt als je dingen negatief gaat aanvoelen, kun je dat ook lichamelijk beinvloeden.

Nou dat gaan we doen dus....

Vandaag heb je in ieder geval een blije Sillie !!!!

X

Geplaatst

Hoi dames..Het gaat goed met me. Vandaag weer dagje gewerkt,toch wel fijn na zo'n (rot) weekend. Morgen ben ik jarig,dus ik geniet gewoon. We gaan enthousiast door met iui 2.

Sil! Oh wat fijn voor je dat je vrijdag je 1e iui hebt! Spannend! Hoelaat moet je?..Begrijp dat je morgen je pregnyl spuit moet zetten,dat valt allemaal reuze mee hoor.Ik was best nerveus,en vond t in het begin heel iets pijn doen,maar het is voor een goed doel! Ontzettend leuk dat je familie zo meeleeft!

Wens je heel veel succes meis.

Otje..welkom back. Lekker op vakantie geweest,...Ik duim voor je dat alles lekker op z'n plaats blijft!

Tot snel meiden.

x Pam

Geplaatst

heej meiden,

Sil wat goed!!!! eindelijk is 't zover meis, mogen jullie gaan beginnen! zet je de pregnyl zelf of laat je 't doen? spannend hoor, hoop dat de eerste keer gelijk raak is natuurlijk!

pam, dat is dan weer het voordeel van IUI, je kan gelijk weer door met de volgende ronde. en gefeliciteerd!! geniet van je verjaardag!

otjes, je bent weer terug van vakantie! hoe was istanbul? jammer dat je wat bloedverlies hebt, heeft 't ook echt al doorgezet? 't zou anders ook een innestelingsbloeding kunnen zijn. hoewel bij mij bloed nooit iets goeds betekent, hoor ik zoveel verhalen over bloedverlies en toch zwanger dat ik nergens meer van opkijk.

voor ons worden het spannende dagen, want morgen zes weken. vorige keer ging 't met zes en een halve week mis, dus nog een week en ik kan weer rustig ademhalen :wink:

tot snel!

Geplaatst

Ola Ladies.....

Pammie...hou je enthousiastme vast! 18 mei is je uitgansecho???? of je FM?

Melissa, het is inderdaad spannend maar meid, ik voel aan mijn toekomstige vruchtwater dat het goed gaat. hahahahahaha

Nee even zonder dollen, haal nu ook rustig adem. Want ik weet zeker dat je in de zenuwen blijft zitten tot je 3 maanden bent. Helemaal met jouw verleden. Doe gewoon rustig aan en probeer er niet aan te denken. Dan gaat de tijd sneller en geniet je er ook meer van.

Ik wist niet dat je de spuit zelf mocht zetten. Ik moet gewoon naar het ziekenhuis. Lekker kl@#%te ! Volgende dag weer om 5.30 het wekkertje...maar ach...straks zullen er misschien nog meer slapeloze nachten komen (hopelijk).

Gaat mijn moeder en mijn oma gisteren winkelen, komen ze helemaal trots thuis met een babypakje. Ja we konden het niet laten....wat lopen ze op de feiten vooruit zeg! Maar wel lief

Nou hier weer een knuffel van mij

Owja en Melissa, wat was jij er vroeg bij vanochtend met je berichtje zeg!

Geplaatst

Hallo allemaal!

Vanmorgen eindelijk - na een aantal teleurstellende FM's - een ei van ca. 20 mm! Vanavond Pregnyl spuiten en a.s. vrijdag onze eerste IUI. Ik vind het helemaal spannend! Ik heb een potje meegekregen voor mijn man's "productie"; hij mag dat thuis vullen. Ik dacht dat het in het ziekenhuis zou moeten. Da's dus een meevaller voor hem!

Hoe is het met jullie allemaal?

X

Geplaatst

....Ohw, lekker handig van me! Ik had dit topic als snelkoppeling opgeslagen en al een paar keer gekeken of er nieuwe reacties waren. Ik dacht sinds 7 mei niet, maar kom er nu achter dat er inmiddels een nieuwe pagina begonnen was! Ik krijg nu visite dus kan even niet bijlezen en reageren, maar dat doe ik vanavond of morgen! Maar dan weten jullie waarom ik op niemand reagereer; sorry!

Geplaatst

AHHHHH KAMMIE !!!!!

Helemaal leuk.....we lopen gelijk samen.

Ik moet vanavond ook mijn pregnyl laten zetten en vrijdag om 11.00 is de IUI

Mijn vriend moet het helaas in het ziekenhuis doen maar dat lukt hem wel hoor.

Ik heb wel 4 FM gehad en gisteren was de laatste mijn follikel was nog geen 20 mm maar hij groeit toch nog door.

Ik zit hier helemaal met een big smile....we lopen dan echt samen. Gezellig

Nou ik ga er snel vandoor lekker naar huis toe.

Tot later

Geplaatst

Sil en Kammie! Jullie 1e iui! Wat spannend. Echt heel veel succes,za aan jullie denken.

Zo vanmorgen de 1e tablet weer ingenomen..Fijn weer van voren af aan beginnen.

18 mei heb ik de FM. Ben benieuwd!

Honeybee,..gaat allemaal goed komen met jou. Echt nog eventjes wachten,kan me goed voorstellen dat het best moeilijk is,die paar weekjes nog door te komen!

Meisjes,,,tot snel.

Geplaatst

Sil; ik zag idd dat jij ook vrijdag je eerste IUI hebt; leuk dat we op deze manier die ervaring kunnen delen! Ik moet om 10 uur vanavond Pregnyl spuiten. Vind het een beetje eng want moet het zelf mengen (het water met de poeder) en ben bang dat ik dat flesje niet goed breek of laat vallen ofzo... :sad: Wij hebben vrijdag om 8:15 de inleverafspraak en om 9:45 ben ik "aan de beurt". Heb jij ook hormonen gespoten? Ik heb ook 5x FM gehad dus ben (ook voor het combineren met mijn werk) blij dat de IUI nu in zicht is!

Pammie; Ik heb vorig jaar Clomid (50) geslikt. Welke dosering heb jij en heb je erg last van bijwerkingen?

Honeybee; kan me voorstellen dat nu deze 6,5-week-grens weer spannend is! Hoop dat het je lukt om toch een beetje te ontspannen en genieten van je zwangerschap!

Otjes; lekker zeg, een weekje naar de zon! Hopelijk heeft je borrelbuik een andere oorzaak en blijft de ongesteldheid uit!

Tammie; ik schrijf ook al een tijd mee met een ander forum (VIVA), en weet dat het heel verslavend kan zijn. Maar ook heel goed om van je af te kunnen schrijven is mijn ervaring! En zie dat jij je verslaving zelfs in Hong Kong uitvoert. Haha! Succes met het bijkomen van je jetlag!

Fijne avond!!

X

Geplaatst

Vergat nog wat. Baarmoederslijmvlies was aan de dunne kant (5,7 mm); krijg vrijdag voor de IUI ook een echo om te kijken of het wat dikker is geworden. Hoe was dat bij jullie?

En de arts heeft ook niet gezegd of je nu wel of niet sex mocht hebben voor de IUI. Beter niet toch zeker?

Jemig, wordt me toch ineens een partij zenuwachtig! :sad1:

Geplaatst

Hey ladies,

Het is weer niet gelukt.

Onze ivf-poging nr 3 staat in juli gepland en aangezien ik de laatste keren een aantal cystes had gaan we niet verder met IUI nr 5. Ik hoop zo dat mijn lichaam helemaal cystevrij is als we aan onze derde IVF gaan beginnen.

We hebben besloten om het er even lekker van te nemen. Even geen ziekenhuis meer. We gaan waarschijnlijk van het weekend ook nog een weekje duiken in Egypte plannen in juni. Dan zijn we helemaal relaxed in juli, hopen we dat ik voordat ik 40 word volgend jaar te zijn bevallen :worthy:.!!

Vrijdag 22 mei om 07.45 uur heb ik een eerste afspraak gemaakt bij een acupuncturist. Misschien dat hij iets voor ons kan betekenen. Baat het niet, schaadt het niet!

Ik zal jullie verhalen lezen, maar niet meer actief meetikken op het forum.

Iedereen dus heel veel succes. Ik hoop voor iedereen dat het spoedig gaat lukken, dat hebben jullie bikkels allemaal verdiend.

Heel veel liefs,

Natasja

Geplaatst

Natasja;

Ontzettend balen dat deze IUI niet gelukt is!! Maar wat goed dat je je teleurstelling - zo te lezen - om kunt zetten in positiviteit; en wat lekker om op vakantie te gaan!! Veel plezier met de voorpret van het boeken in ieder geval aankomend weekend en ik wens je nu alvast een heel fijne en ontspannende vakantie toe!

Liefs,

Kammie

Geplaatst

@ Natasja: Jeetje meid...ik heb er geen woorden voor! Je neemt een juiste beslissing.

Maar je mag de hoop niet opgeven. Straks ga je op vakantie, ben je relaxed en niet zo bezig met de behandeling....dat is ook goed voor je gestel. Heel veel sterkte meid en ik denk aan je want ik vind het onwijs erg voor je.

@ Kammie, gezellig toch samen dezelfde data's mbt de behandeling? Ik moest gisteren om 23.00 de spuit zetten. Niet ikzelf, want ik kon naar het ziekenhuis komen. Was echt een prikje van niks maar het er in spuiten voelde ik wel.

Mijn vriend moet morgen om 8.00 alles inleveren en ik mag om 11.00! We vinden het echt onwijs spannend. Mijn moeder zei al gelijk.....ja en in die 2 weken geen stress aan je hoofd, positief denken en we gaan ervoor! Net zoals ieder ander die het graag wil maar waarbij het niet lukt.

owwww Kammie ik hou het eigenlijk niet meer uit. Ik wou zo graag dat het nu al vrijdag was. Ow wat zullen die ww erg worden zeg!

Ik hoef de eerste 3x geen hormonen te spuiten. Tenzij mijn eisprong ineens een andere route aanneemt.

Mijn baarmoederslijmvloes was bij de 3e FM 7.1 mm en bij de 4e FM zelfs nog iets dikker maar volgens mij niet heel veel want ze heeft de dikte niet verteld.

Ik zou trouwens niet weten wat de juiste dikte is. Iemand anders wel?

Nou ladies ga weer eens wat doen op het werk. Ben net binnen...had me verslapen hihihi

Het mooie is, als ik op het werk kom zet ik eerst deze site open en dan pas al mijn programma's. Hoezo verslaafd???

Liefs Sil

Geplaatst

Owja en wat betreft dat sex....onze verpleegkundige zei dat het zaad het beste is als het 2 a 3 dagen oud is. Ze zegt want mensen denken wel ik klus alleen meer in vruchtbare periode maar dan is het zaad te oud en wordt er iedere dag wel gerollebolt (want stel je voor dat je een dag mist).

Nou ik heb dus even zitten uitrekenen en ben dinsdag maar even aan het klussen gegaan....woensdag dag 1, donderdag dag 2 en vrijdag....toch maar even het zekere voor het onzekere genomen hahahahaha

Geplaatst

Zo ben nu echt helemaal weer terug, helaas.

Maar goed er moet ook weer gewerkt worden, en ach maar goed ook. Moeten de komende tijd nog genoeg geld uitgeven haha.

Sil & Kammie: wat spannend moergen de eerste inseminatie!!!! En dan lekker op het wachtbankje. Wel gezellig met zn 2en en hopelijk dan na 2 wk ook goed nieuws. Ik zeker voor jullie duimen.

Melis: goed dat je een beetje afstand neemt hoor. Lekker rustig aan doen en geniet lekker van elke minuut die er is. Deze week veel afleiding zoeken en lekker ontspannen. Ik blijf voor je duimen dat 'het' lekker in je buik blijft zitten. Nog een weekje volhouden en dan is de bevestiging op een tv scherm goed te zien en te horen.

Nou ik zal jullie nog even een update geven.....gisteren de intake gehad bij het zwangerenspreekuur en ook nog een echo gemaakt. Heerlijk kunnen genieten van ons kleine wurmpie, het is nu 53mm groot en alles zat er al op. Heel groot hoofd, armpjes en beentjes. Echt geweldig om te zien. En het leukste is nu nog dat we dinsdag nog eens mogen kijken, dan hebben we de nekplooimeting.

Vanaf vandaag maken we het dus ook openbaar en mag iedereen het weten. Heerlijk geen geheimpje meer en gewoon vrij kunnen praten en klagen over vanalles.

Nou helaas moet ik weer even aan het werk, kost veel moeite om motivatie te vinden. Zit nog de hele tijd met alles van Australië in mn hoofd haha.

Dikke kuzzz aan alle meiden en succes morgen Sil en Kammie!!!!

Geplaatst

Sil; Ja, idd gezellig!! Ik had voor de zekerheid ook maar even nagevraagd in het ziekenhuis - heel handig; wij kunnen per e-mail vragen stellen en dat heb je altijd vrij snel een reactie - en ze adviseren inderdaad om t.b.v. de kwaliteit van het zaad ongeveer 2-3 dagen voor inseminatie geen zaadlozing te krijgen. Weet je wat een beetje raar is, ik ben het meest zenuwachtig voor de bijdrage die mijn man aan het geheel moet leveren. Kon er gisteren gewoon niet van slapen; wat nou als het morgen ineens niet lukt door alle druk (figuurlijke druk dan hè, niet de letterlijke druk die er op staat na de 2-3 dagen rust - hihi). Als ik er nu aan denk krijg ik het er helemaal warm van! En zit nu ook op mijn werk, met een rooie kop achter de computer dus! :shower:

Voor de andere meiden hier; willen jullie - als jullie het niet tè intiem vinden :nerves: - vertellen hoe jullie dat destijds hebben ervaren? Of misschien hebben jullie mannen er zelfs wel wat over verteld?

Tammy; wat fijn dat je al 12 weken zwanger bent en alles er goed uitziet! Wat leuk dat jullie het vandaag gaan vertellen; veel plezier daar mee! Zie je op tegen de nekplooimeting, en de eventuele keuzes daarna of kan je dat allemaal over je heen laten komen?

Liefs,

Kammie

X

Geplaatst

Nou ik en mijn vriend maken er maar een beetje grapjes om. Want hij vindt het zwaar.

Ik kan ook niet begrijpen hoe hij het iedere keer voor elkaar krijgt. Hij moet het namelijk in het herenkamertje van het ziekenhuis doen. Schaam Schaam

Eigenlijk is het heel genant als je het nagaat.....

Ik moet eerlijk zeggen dat ik weet dat hij het wel voor elkaar krijgt maar stel je voor dat het niet lukt of er zijn te weinig zwemmertjes.....

Ik heb in ieder geval van het ziekenhuis te horen gekregen dat mochten er weinig zwemmertjes zijn dat ze de gok dan toch nemen. Want je hebt er maar 1tje nodig......

Geplaatst

Sil; Ik begrijp wel dat we er niet te veel bij na moeten denken, en dat het voor een goed doel is, maar vind het toch ook een beetje genant hoor. Op het andere forum waar ik schrijf was een vrouw wiens man op zijn beurt moest wachten bij het kamertje, omdat het zo druk was! Nou; dan kom je als man zijnde toch ook met een hoofd als een boei (al is het niet van schaamte dan wel van de inspanning) naar buiten? Mijn man heeft dan nog de mazzel dat hij het thuis mag doen, maar toch. Daarna met bijzonder transport, onder politiebegeleiding naar het ziekenhuislab scheuren :drive1:. "Aan de kant, aan de kant! Belangrijke levering!"... :sign17: Hahaha!

Nou ja, kunnen er beter maar een beetje luchtig grapjes over maken. Eigenlijk zijn dat natuurlijk volop de zenuwen; het is allemaal spannend zat!

Geplaatst

Zoals Sil al zegt, er is maar 1 zwemmertje nodig. Bij ons was immers ook niet genoeg zaad gevonden. Sommige zh's houden de limiet op 1 miljoen, bij ons waren er maar 850 000 gevonden. Ze lieten aan ons de keuze wel of niet insemineren, ik had meteen zoiets van dit is de grootste kans die we tot nu toe hebben gekregen en ik zit hier nu toch met alle zenuwen. Dus kom maar op.....en kijk het resultaat haha.

Mijn man mocht het ook thuis doen. Maar ook dat is wel heel raar. Je moet precies op de tijd uitstippen enzo. Ik heb wel ff geholpen, maar dat is echt niet leuk. Denk dat ze het beter zelf alleen kunnen doen. Naderhand heb ik ze even moet ingesproken toen hij jas en schoenen aan deed, Mss heeft dat juist wel geholpen haha.

Je moet er gewoon open en lekker luchtig overdoen en nader hand lekker om lachen.

Maar Sil hebben ze bij jou man nooit de kwaliteit nagekeken, voordat ze met het traject begonnen??? Dat was bij ons het eerste wat ze hebben getest, daarom heb ik verder geen testen gehad.

Jaja, heb het lekker openbaar gemaakt. Op mn msn gezet en op mn hyves, kreeg meteen allemaal reacties. Heerlijk om het zo te zeggen!!!! Best een opluchting.

Voor de meting ben ik helemaal niet bang, omdat ik zo jong ben zeiden ze al dat er een hele hele hele kleine kans is dat we een kindje krijgen met sydroom van down. Kijk er meer naar uit om weer van de beeb te genieten. Maandag ook afspraak bij de kinderopvang.

Net ook nog een gesprek gehad met de grote baas....pfffff. Ze gaan ander werk voor me zoeken omdat waterklerk niet meer gaat natuurlijk vanwege de nachten en avonden. Dus mss moet ik straks 2dg in Antwerpen en 2dg in Rotterdam werken. Dus kwam ook meteen het verhaal dat we nu ook nog in Zwijndrecht voor een opvang moeten kijken en niet bij mn man zn werk in de buurt. Daarbij als ik mss kleine kans dat ik alleen nog in Rotterdam ga werken raak ik mn lease auto kwijt....en dat wil ik niet!!!! Dus aarrrrggggg wordt er nu al gek van al dat gezeur hier. Een ding was gelukkig wel zeker...ze willen me niet kwijt. Dat was wel een opluchting en ze gaan hun best doen om een oplossing te zoeken.

Dat moest ik ff kwijt hoor. Zit me de hele dag al op te vreten hierover. Maar goed dit lucht weer ff lekker op.

Meiden.....SUCCES morgen!!!!!

Kuzzz

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden