Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat een heerlijk weer het weekend!!! Logisch dat het rustig was op het forum.

Zaterdag lekker gewinkeld. Gisteren naar de voorjaarmarkt geweest en op het strand gegeten. Hmmmm ik wil volgend weekend weer!

Verplichte familiedagen...niet aan mij besteed! Ondanks je er geen zin in hebt kan het wel heel erg leuk worden.

Tammie, voor jou is het wel bijzonder om nu te vertellen dat je zwanger bent.

Kammie en Pammie, voelen jullie je anders? De dag nadert.

Ik heb er het hele weekend niet aan gedacht ( te leuke dingen gedaan ). Maar ik moet zeggen het broekloeren is gestart en wil eigenlijk al testen. CB heeft een test die je 4 dagen voor je ongi dag kan doen. Iemand ervaring mee? Ik zit nu op CD 29 dus het einde is inzicht. Als ik er aan denk dan draait mijn buik helemaal in het rond!

Ik voel weinig. Voel me wel iets anders dan anders maar niet de sterke kwaaltjes. Nou ik zie het allemaal wel.

Melissa, hoe is het met jou na je mooie echo?

Liefs Sil

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Goedemorgen.!

Ook ik heb genoten van een heerlijk warm en zonnig weekend. De familiedag viel me echt 100% mee,was eigenlijk heel gezellig. Niet altijd even makkelijk met sommige momenten,maar dat blijf je toch houden. Verder voel ik me eigenlijk prima. Zo af en toe beetje duizelig,rommelig onderin de buik,maar voor de rest? Geen kwaaltjes hoor.

Sil,.Voor jou spannende dagen nu,..29 mei mag je testen toch? En oh,dat broekloeren.Gek wordt je ervan.

Ben echt zeer benieuwd,..wens je alvast heel succes op "de testdatum".

Kammie,hoe is het met jou?

Heb een vrije dag vandaag. Heerlijk met dit weertje!Tot snel dames.

Geplaatst

heej meisjes,

hier alles in orde hoor, hoewel 't grote wachten alweer begonnen is haha :wink:

volgende week vrijdag is 't weer zover, de volgende echo!! dit weekend lekker van 't weer en de rust genoten, stukjes gefietst en heerlijk aan 't water gezeten. het duurt altijd even voor ik echt lekker opgestart ben, door de misselijkheid. en ik begin nu aardig moe te worden. vandaag weer begonnen met werken, heb helemaal geen zin en door een zieke collega kan ik dus ook niet eerder weg (zoals ik van plan was), omdat ik nu bereikbaarheidsdienst heb. fijnnnnnn. maar goed, we doen 't er maar mee.

voor jullie zit de testdatum er aan te komen, spannend!!!!!! vooral die laatste dagen zijn echt vreselijk, hoe weinig je er ook aan hebt gedacht, die paar dagen voor je testdatum sta je er steeds weer bij stil. te vroeg testen ben ik niet zo van, misschien net een dagje of zo, maar niet meer. je weet maar nooit of 't de uitslag beinvloedt.

pfff, familiedagen bah. wij doen er gelukkig nooit aan, we vieren onze verjaardagen niet eens. er zijn van die vaste dagen waarop het kleine stukje nabije familie bij elkaar komt (oud en nieuw en de verjaardag van mijn oma), maar verder zie ik ze maar heel weinig. lekker rustig.

oh, m;n afspraak is er, kom straks nog wel even koekeloeren!

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

Zijn we weer..! Ik ben de afgelopen dagen ook weinig binnen/achter de computer geweest. Nu weer aan het werk (lees: op het forum, haha!). Had echt geen zin om te gaan werken met de laatste dag mooi weer, en moet precies vandaag nog tot laat werken ook :(.

Sil; Ik heb idd wel eens van die testen gehoord waarmee je vroeger kan testen. Die zijn zeg maar ultra-gevoelig voor het zwangerschapshormoon. Maar ja, in ons geval is het risico dan heel groot dat de Pregnyl nog in ons lichaam zit, dus denk dat wij daar geen gebruik van kunnen maken. Nog even geduld dus meid! En zoals Pammie ook zei; geen bloed, geeft moed!

Tammy; Hier nog één die ook geen zin heeft om te werken vandaag! Kan me voorstellen dat het leuk is om tijdens het familieweekend te vertellen dat jullie zwanger zijn! Als ze vanaf de inseminatie 38 weken rekenen, klopt het toch dat je 2 weken "cadeau" krijgt. Dat herinner ik me nog van de vorige keer, dat vertelde de assistente toen, er wordt gerekend vanaf 2 weken voor de bevruchting.

Pammie; Hoe is de familiedag gegaan? Hopelijk is het een beetje meegevallen met de - vaak goed bedoelde - kwetsende opmerkingen/vragen! Ik denk nu toch dat ik maandag ga testen omdat mijn man en ik dan allebei vrij zijn. Je kan nl. het beste 's morgens testen omdat dan de dosering HCG in je lichaam het grootst is (na de nachtrust), en dan kunnen we de rest van de dag samen blij of samen verdrietig zijn. Hopelijk dat eerste natuurlijk!!

Ik ben ook de afgelopen dagen niet erg veel bezig geweest met "het wachten". Heb me eigenlijk wel erg relaxed gevoeld. Daar hebben natuurlijk het mooie weer en de vrije dagen ook invloed op gehad! Waar ik wel tegenop zie is de operatie van onze hond morgen; daar werd ik gisterenavond wel verdrietig van toen ik me bedacht dat dat steeds dichterbij komt! Hoop dat het allemaal mee valt en ze geen rare dingen tegenkomen!

Qua kwaaltjes heb ik erg gevoelige/opgezette tepels. Het vreemde is dat ik die zwangerschapsbijwerking toen ik zwanger was juist helemaal niet had. Is het de Pregnyl en/of Progesteron of...?? Verder heb ik geen kramp of opgezette buik meer. Het viel me wel op dat ik lange/stevige nagels heb (terwijl die meestal in niet zo'n mooie staat zijn) en mijn huid - na een paar weken erg last te hebben gehad van puistjes - weer gaaf is. Dat had ik ook toen ik zwanger was (ik was een stralende zwangere, haha!). Hopelijk een goed teken, en anders mooi meegenomen dat die rotpuistjes weer weg zijn!!

Fijne dag allemaal en tot latersss!

X

Geplaatst

Ohw.... Zie nu dat ik zolang over het berichtje heb gedaan (ik kreeg wat telefoontjes tussendoor) dat de berichtjes van Melissa, Pammie en mij elkaar gekruist hebben! Verhaal is daardoor nu misschien niet helemaal logisch... :23:

Geplaatst

Zo iedereen weer aan het werk en dus druk op het forum aan het tikken haha.

Heerlijk he zo'n weekend met dat mooie weer. Heb er ook goed van genoten....nou ja niet echt. Moesten de houten tegels van het dakteras weer eens in de olie zetten en het dak schoonmaken. Dus alles we lekker in een middag gedaan, moet nu alleen de bovenkant van de tegels nog in de olie zetten en dan kunnen ze weer naar boven. Kan ik tenminste weer lekker op mn stoel gaan liggen in het zonnetje.

Sil: ook ik kan je beter aanraden om te wachten met testen. De avond ervoor kan dan wel, heb ik ook gedaan. Maar echt even volhouden en voor je het weet is het vrijdag.

De laatste dagen heb ik me ook niet anders gevoelt dan normaal. Achteraf had ik de laatste dagen wel wat steken aan de linderkant van mn onderbuik, te hoogte van mn eierstik. Maar ja daar besteed je niet veel aandacht aan in de ww.

Probeer het nog even vol te houden!!!

Pammie: spannend morgen voor je hondje. Hopelijk gaat alles goed en is hij zo weer thuis. Wat je zegt over gevoelige tepels, tja de laatste maande had ik dat ook voordat dat we in de mmm zaten. Dus ook dat zegt niks. Je lichaam houd je gewoon voor de gek. Dat probeerde in me in te denken.

Pfff Melis: jij nu wachten op de 2de echo hahah, bijna net zo erg als de ww. Ik moet nog zo lang wachten...tot 16 juni. Echt zo lang dat in mn kleine wodner niet kan zien. Maar goed, hebben al eerder een maand niet kunnen zien....toen had ik genoeg afleiding. Nu duurt het wel erg lang. Hoe voel je je verder???

Ik ga hier nog maar even iets doen.

Kuzzz

Geplaatst

Kammie, heel veel sterkte met je hond morgen! Ik zal aan je denken....Knuffel maar lekker vanavond!

Tammie, ik moet me ook echt inhouden en heb er nu ineens onwijs veel moeite mee. Ik heb wel al de test gekocht. CB die je eventueel 4 dagen van te voren kunt testen, want die moet dan wel super gevoelig zijn. Daarnaast heb ik altijd die van kruidvat in huis. Dus dat gaat wel lukken. Ik heb al de hele tijd lichte kramp bij mijn eierstok (rechts)...ach ik zie het wel.

Maar op de een of andere manier voel ik me al heel verdrietig. Zal wel alvast een soort van voorbereiding zijn op vrijdag. Owwwww ik stel me gewoon aan.

Ik kan wel tegen de muren oplopen van de zenuwen ahahahahhaha

ahhhh ik kan de dagen wel omkijken!!!!!

Nou ladies tot later maar weer.

X

Geplaatst

Sil; dat ga ik zeker doen; lekker knuffelen vanavond! Ik herken wat je zegt over verdrietig worden. Als ik er nu aan denk dat mijn ongesteldheid doorkomt en/of negatief test word ik er al helemaal sip en superchagerijnig van. Ook omdat dat natuurlijk inhoudt dat ik weer die rothormonen moet gaan spuiten (met alle bijwerkingen van dien) en regelmatig naar het ziekenhuis moet (weer stressie om dat te organiseren naast het werk en andere dagelijkse bezigheden). Aaaahhhh! Ik wil daar echt nog niet aan denken!! Klinkt misschien heel raar, maar wat dat betreft vind ik deze wachtweken juist wel weer even "rustig". Dan bedoel ik niet mijn gevoel/spanning, maar het feit dat we even "ziekenhuisrust" hebben...

Wij hebben gisteren bij ons thuis gebbqt bij ons thuis met mijn ouders en een oom en tante. Omdat niet alles is opgegaan, willen mijn man en ik vanavond gezellig samen de bbq nog even aansteken. Hopelijk blijft het droog; want het is hier al behoorlijk bewolkt!!

Nu nog even een lang overleg, tot latersss!

X

Geplaatst

oh sil, meisje!! wat zit je jezelf heerlijk gek te maken he, tijdens die laatste dagen. ik heb steeds expres geen testen van te voren gehaald, want dan kan ik me echt niet inhouden, is dan net of die dingen me roepen vanuit de badkamer. probeer nog ff vol te houden, in ieder geval tot donderdag ochtend. dat zou met ochtendpies best kunenn. maar anders loop je risico dat de test uitslaat op de pregnyl en dan ben je voor niets blij. of slaat ie juist niet uit terwijl je wel zwanger bent en ben je voor niets verdrietig.

één troost, dat ziekenhuisgebeuren en het wachten gaat na een posi test gewoon vrolijk door hoor. de eerste dagen na de echo had ik wat rust en nu zit ik alweer te wachten, hahaha! wij hebben wel lekker veel echo's in 't begin. bij 7 weken, bij 9 weken en bij 12 weken. alleen doen ze de nekplooi en de derde echo wel weer samen, jammer. tam, als je geen afleiding hebt van vakanties duurt dat wachten op een echo ook verschrikkelijk lang he. sowieso al dat wachten, pffff. van begin af aan zit je eigenlijk alleen maar te wachten. na de pil wacht je op de eerste normale menstruatie, dan wacht je steeds op een zwangerschap en als 't niet lukt op je volgende eisprong, dan wacht je op utinodigingen en onderzoeken van 't ziekenhuis, dan wacht je op de eerste prikinstructie, dan wacht je op de eerste fm, de tweede fm, de derde fm, de inseminatie, de testdatum en dan weer van voren of aan (of op je echo natuurlijk).

kammie, knuffel je hondje ook maar van mij. en geef 'm maar een lekker karbonaadje vanavond! 't blijft volgens mij droog, tot halverwege de avond.

ik zit hier m'n tijd uit, kan niet eerder weg vanwege crisisdienst. en nu maar hopen dat ze niet gaan bellen. nog een uurtje en dan mag ik naar huis, boodschapjes doen en eten koken. hoewel dat koken er misschien niet eens meer van komt, laat ik lekker aan m'n ventje over! misselijkheid gaat wel vandaag. genoeg bezig geweest, dus niet zo over nagedacht. en genoeg tussendoortjes gegeten. wel erg moe, zit hier langzaam weg te zakken. maar ik hoop dat na deze week de ergste misselijkheid over is, schijnt vanaf week 8 al langzaam af te kunnen gaan nemen (duimduimduim). het scheelt toch per dag hoor. hoelang heeft 't bij jou eigenlijk geduurd, Tam?

merk trouwens de eerste beperkingen van 't ouderschap al: zat net de concertagenda's lekker door te spitten, twee concerten waar ik echt heeeeuuuuul graag naartoe wil, allebei half december. hmmm, met een buik van acht maanden misschien niet zo handig, damn... oh well, tis voor een goed doel, hahaha!

Geplaatst

Kammie; veel sterkte morgen met je hond.Heb niet helemaal meegekregen waarom je hond geopereerd moet worden,maar dat kan ik vast hier nog wel even opzoeken. :)..!

Sil;Niet te vroeg testen hoor.Ik ga het dit keer ook helemaal anders doen,had de vorige keer echt te vroeg gedaan,..en dan voel je je zo rot en verdrietig.,ik mag 3 juni testen,misschien doe ik het toch een dagje later (als ik het zolang volhoud),want de laatste paar dagen zijn zo vreselijk moeilijk.

Kammie;herken wat je schrijft. Het is nu wel heerlijk rustig zonder het ziekenhuis,en geen "smoesjes" verzinnen op mijn werk (wat bij mij het geval is,aangezien m'n werkgever van niets weet)..

Zou zo mooi zijn als het eens positief uitpakt.! Voor ons allemaal natuurlijk.

Dus jij gaat a.s. maandag al testen? Het is idd wel fijn als jij en je mannetje beide een vrije dag hebben.,En hopelijk wordt het dan een klein feestdagje toch!

Melissa; hopelijk wordt die misselijkheid van je snel minder.Fijn dat alles verder goed gaat.

Tot laters allemaal!

Geplaatst

Kammie: veel sterkte morgen. Geef hem nog maar eens een extra knuffel van mij!!! en een lekker koekje.

Ohhh Sil probeer echt te wachten met testen, om onnodige terleurstelling te voorkomen. Ik heb ook pas tot het laatste moment gewacht met een test kopen. Vraag anders je vriend om ze te verstoppen, en spreek af dat je ze pas vrijdag mag hebben.

Het is ook net wat Melis al zei. Denk je dat het wachten over is....gaat het wachten gewoon verder. Ik ben na 16 juni wel erg blij dat ik klaar ben met het zh. Kan ik dan zoals een normale zwangerschap naar de verlofkundige.

Melis wel leuk opzich dat je steeds om de 2wk naar de beeb mag kijken. Ook heel goed natuurlijk dat je onder zulke strenge controle staat. Geeft zeker wel een veilig gevoel?

Slaapse allemaal!!! Kammie nog eens STERKTE morgen!!!

Kuzzz

Geplaatst

Hallo dames,

Ik ben nieuw hier en heb AL jullie verhalen gelezen.ik ben blij dat er ook positieve verhalen bij staan.

Ook wij zijn met iui bezig,deze maand hebben we de tweede iui gehad en op zondag 31 mei is onze test dag maar ik denk dat ik de test een dag eerder doe,ik heb namenlijk zaterdagavond mijn vrijgezellenfeest en als het dan toch niet zo mag zijn ga ik lekker feesten om de ellende te vergeten mag het wel zo zijn dan heb ik helemaal een super feest!!!!!!!!!!!!!

maar ik heb er een slecht gevoel bij ik heb al echt ongesteldheids kwaaltjes maar zolang ik geen bloed heb gezien blijf ik hopen natuurlijk.

suc6 iedereen!!

Geplaatst

hallo,

Ik ben nieuw hier, heb op 22 mei ook mijn eerste iui gehad, bij ons hebben ze niks kunnen vinden (onbegrepen onvruchtbaarheid??) zelf heb ik al 2 kids uit een eerdere relatie...

Alicia

Geplaatst

welkom bride to be! al onze verhalen gelezen, poeh, daar ben je wel ff mee bezig geweest dan :wink:

wanneer ga je trouwen? kan me goed voorstellen dat je zaterdag gaat testen, dan weet je in ieder geval waar je aan toe bent en wat je wel en niet kan (wil) doen. doen jullie iui met of zonder ondersteuning van hormonen?

jammer dat je er een slecht gevoel bij hebt, maar dat hoeft niets te zeggen. ik dacht de laatste keer ook dat ik ongesteld ging worden en dat het mislukt was, stond al met een fles wijn in m'n handen (die mijn man er snel weer uitgerukt heeft). maar ik zat er dus volledig naast!

we gaan hier duimen voor een geweldig vrijgezellenfeest (zonder drank!).

Geplaatst

oh en natuurlijk een goedemorgen voor alle iui meisjes!!

hebben jullie nog last gehad van 't onweer? bij ons was 't echt verschrikkelijk enm 't feit dat we ramen over de hele lengte van de kamers hebben maakt 't er gevoelsmatig niet veiliger op. ik weet ook wel dat die dingen er niet zomaar uitvliegen, maar als er dan ineens een knalwind met een giga vlaag hagelstenen op een meter van je slaaphoofd tegen de ramen aan knalt, schrik je toch wel ff.

en ik heb dus echt enorm kl*te geslapen, hond piepend door 't huis want die is bang voor onweer. mannetje druk doende met opruimen (want de deur stond dus eerst nog open en de hagelstenen lagen door de hele slaapkamer). poesjes zelfs van slag. maar we hebben ook nog een tijdje gewoon staan kijken, als de eerste schrik voorbij is, is onweer ook wel heel mooi om te zien. ben nu alleen doodop, lag gisteren tijdens ghost whisperer al te slapen en heb mcleod's daughters niet meer meegekregen. maar lekker doorslapen zat er dus niet in, vandaag dus alsnog maar wat eerder naar huis, lekker bijtanken.

hoest met de wachtenden vandaag? en kammie, hoe is 't met je hondje?

Geplaatst

en al druk tikkend heb ik nog en nieuwe naam gemist. alicia welkom!!

bij ons hebben ze ook niets kunnen vinden, wat het af en toe best frustrerend maakt. hoop voor jullie dat de eerste iui gelijk raak is.

veel plezier hier op 't forum! 't kan best een kleine verslaving worden...

Geplaatst

Goedemorgen ladies,

Bride to be en Alicia, welkom!!! Schreef lekker met ons mee want zoals je kunt zien is het verslavend. Succes met jullie wachtweken!

Ik vind onweer onwijs mooi om te zien maar ik dacht vanacht er wel even anders over. Toch wel een mooi natuurverschijnsel ondanks de gevaren. Ben vandaag thuis aan het werk. Door het slechte weer reden er geen treinen naar Amsterdam CS. Wel via een omweg...nou dan moet ik anderhalf uur reizen terwijl ik thuis dan al anderhalf uur zou kunnen werken. Mijn kat heeft denk ik lekkerder geslapen dan wij vanacht. Die is er niet bang voor. Zelfs met oud en nieuw gaat ie op de bank zitten en volgt hij al het vuurwerk wat afgeschoten wordt. Zoooo grappig!!!

Hier is het rustig. Vrijdag DE dag! ik zie het alleen negatief tegemoet. Ach als het zo is dan zal ik echt wel even balen maar dan gelijk volgende maand weer. In het ziekenhuis hebben ze straks een zomerstop voor de echo´s. Wij kunnen gelukkig nog wel mee voor een volgende ronde.

Hoe is het met de rest van de dames! Ow Kammie, je hondje!!!! Heel veel sterkte meid.

Groetjes Sil

Geplaatst

Weer 2 nieuwe dames erbij, wordt lekker druk hier haha. Welkom ladies.

Als jullie alle verhalen hebben zitten lezen..pfff dan ben je wel ff bezig geweest. Zoals Melis al zegt het wordt een verslaving.

Kammie: hoe gaat het met je hondje?? Heeft hij lekker bij je geslapen vanacht???

Wij hebben vanacht ook echt mega k*t geslapen door het weer. Onze hond is ook bang voor onweer, dus die wordt heel erg onrustig. Gaat steeds heen en weer lopen met met het onweer lekker staan te blaffen. Heb hem maar lekker tegen me aangetrokken onder de deken en toen ging het wel weer.

Ik ben dus ook echt mega moe, straks maar lekker op de bank hangen. Moet straks eerst naar een kinderopvang bij ons in de buurt, krijg een rondleiding. Ben benieuwd, als ik het goed vind kan 'het' daar inschrijven, lekker dicht in de buurt.

Hoe is het met ou Sil??? Volgens mij zitten wij tergelijk te tikken haha.

Kuzzz

Geplaatst

hallo,

Ik heb mijn eerste iui afgelopen vrijdag gehad, en die woensdag ervoor heb ik een pregnyl spuit 500IE? gezet.

Die pregnyl spuit en de iui op zich was een eitje (Waar ik heel erg tegenop zag) Maar dat stelt dus helemaal niks voor...

Alleen kreeg ik die middag na de iui ongelovelijke buikkrampen!!!! echt niet normaal!! liep gewoon krom van de pijn!! Ik ben er 2 dagen gewoon ziek van geweest....

Mijn vraag is heeft iemand hier ook ervaring mee?? is dit normaal??

Alicia

Geplaatst

Hoi Alicia,

Ik geloof dat Pammie daar ook last van gehad heeft. Kan zijn door de eiwitten in het zaad of dat je baarmoedermond extra gevoelig is door de inseminatie.

Mocht het deze keer niet lukken, moet je het volgende keer ook zeggen. Bij mij hadden ze gezegd dat je idd buikkrampen kon krijgen, maar ik had nergens last van.

Ik vond de eerste keer ook echt dood en doodeng. Maar het valt idd reuze mee. Merk nu ook wel dat ik ook echt geen angst meer heb voor de gyn. Van de week ook lukt het niet goed om een goed meting te doen en wilde ze een inwendige echo maken. Ook daar heb ik geen probleem meer mee, blijft niet leuk natuurlijk. Maar het is geen schrik meer.

Het valt allemaal wel mee, maar ja dat is achteraf natuurlijk haha.

Kuzzz

Geplaatst

Hoi Alicia,

Ikheb anderhalve week geleden mijn eerste IUI gehad. Allemaal hartstikke spannend maar toch blijf ik me niet prettig voelen bij een inwedige echo. Het wordt wel steeds makkelijker daar niet van en het is voor een goed doel.

Mijn verpleegkundige zei dat als je erge buikpijnen krijgt dat het dan van de eiwitten kan komen. Dat moet je dus echt gaan aangeven als een volgende IUI nodig is. Ze zullen dan in het lab meer eiwitten tussen de zwemmertjes vandaan halen. De ene vrouw is er gevoeliger voor dan de andere.

Wanneer is je testdatum?

Liefs Sil

Geplaatst

nou ik weet eigelijk niet wanneer ik kan testen of dat nou 14 dagen na de pregnyl is of 14 dagen na de iui... de pregnyl was op 20 mei en de iui op 22 mei..

Ik lees overal weer verschillende verhalen... leuk hoor internet maar ook verwarrend:P

Geplaatst

Ik mocht 15dg na de inseminatie testen. Sommigen mogen ook 14dg na de inseminatie testen, dat verschilt gewoon per zh. Kan je alleen aanraden om echt min 14dg te wachten, anders heb je kans dat de hormonen van de pregnyl nog in je bloed zitten en dat je dan voor niks blij bent.

Als ik het zo tel kom je uit op 6 juni als test dag. Spannend!!!!

Geplaatst

Welkom Bride to be,en Alicia.Het forum wordt er alleen maar gezelliger op met zoveel meiden!

Alicia; wat jij beschrijft van die pijn,dat heb ik ook gehad. Met mijn 1e IUI had ik die krampen een paar dagen achter elkaar,.Dacht,"het hoort vast zo".en heb er verder niet zo bij stil gestaan.

20 mei heb ik mijn 2e IUI gehad,en een uur na de IUI kreeg ik zulke heftige steken dat ook ik krom liep van de pijn. Maar dat was alleen maar 1 dag,daarna geen last meer van gehad.

De meiden hier op het forum konden mij vertellen dat het aan het eiwit kan liggen. Mocht mijn 2e IUI mislukken,ga ik dit bij mijn evt volgende poging zeker aangeven!

Hier vannacht heerlijk geslapen. Geen onweer gehoord. Volgensmij heeft het hier alleen beetje geregend. Knap benauwd hier nog,en het zonnetje schijnt lekker!

Vanmorgen weer gewerkt,en nu maar eens bezig met het huishouden...pfff.

Sil;meid hou je het nog vol? Moeilijk hé,je hoeft niet zo lang meer tot de testdatum!

Kammie,hoe is het met je hond.alles goed gegaan.....

Geplaatst

tegen mij zeiden ze 16 tot 18 dagen na de inseminatie, als menstruatie uitbleef. maar dat is voornamelijk om de teleurstelling van een hele vroege miskraam te voorkomen. maar ik zou het hoe dan ook willen weten, dus mocht ik veertien dagen na de inseminatie testen (of eigenlijk gewoon op de datum dat ik eigenlijk ongesteld zou moeten worden, net als in een normale cyclus). te vroeg kan betekenen dat de test nog uitslaat op de pregnyl, maar op de datum dat je ongesteld zou moeten worden kan 't zeker wel. als je van je cyclus uitgaat, wanneer zou dan je ongidag zijn?

die krampen heb ik niet gehad, wel van de pregnyl, echt een enorme krampaanval 's avonds, voelde gewoon dat ei losspringen. maar 't schijnt inderdaad van de eiwitten (of prostaglandines, soort prostaatvocht in het sperma) te komen. volgende keer moet 't dan beter uitgewassen worden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden