Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb ook een cyste gehad en ik had er echt wel last van veel

buikpijn en steken maar geen opgezette buik!en hij was uiteindelijk zo groot als

Een sinaasappel dus da voel je wel! Maar volgens mij doen ze der toch

Niks aan voorlopig moet je eerst afwachten of ie vanzelf weggaat gebeurde bij mij ook ma wel

Na 6 maanden dus das wel een beetje zonde van je tijd(dit was bij mij voordat we aan iui

Begonnen). Maandag gelijk even bellen!

Evy dat heb je goed begrepen ze zei tegen mij dat als k morge was gekomen we misschien

Wel te laat waren geweest!moet je toch niet aan denken!

Groetjes

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

6 maanden???.Dat is zeker zonde van je tijd zeg. Mag toch hopen dat het bij mij niet het geval is. Daar in tegen heb ik totaal geen last van mijn buik.

Afgelopen week had ik dagen achter elkaar veel last van ongi krampen,dus dacht echt dat de ongi heel snel kwam.

Mijn buik voelt niet hard aan,en is ook niet pijnlijk.

Maar mss is toch een kleine cyste achtergebleven..Kan toch?. Iig,ik bel maandag even.

Nu mag het wel snel doorbreken hoor. Alles prima,maar nu ik weet niet zwanger te zijn,dan ook zo snel mogelijk de ongi..Dan kunnen we verder!!

Kammie; erwtensoep. Daar is idd de tijd weer voor (je kunt er mij niet blij mee maken hihi). Geniet er iig van!

Heerlijk,vanavond eindelijk weer eens een zaterdagavond thuis met z'n tweetjes.( 6 zaterdagen achter elkaar verjaardagen en feestjes is ook niet wat)Houtkacheltje aan,lekker op de bank,wat lekkers

erbij,en een filmpje. Gaat helemaal goed komen! En ohja...ik drink vanavond een wijntje op jullie!

Geplaatst

Hoi dames:

Evy en bridetobe: heel veel succes met jullie aankomende IUI!!!! zal voor jullie duimen!!!

Pammie: Gadver wat kl*ten dat je nega hebt getest!! Hopen dat je snel ongi word dan kun je verder... Klinkt goed hoor haha lekker saampjes op de bank genieten van elkaar en een mooie film...(mijn mannetje is werken)

Tammy en honeybee: vraagje... hoe ver waren jullie dat jullie de beeb voor het eerst voelden??? en verder alles goed met jullie???

Sil: hoe is het nu met jou en je mannetje???

Ben vast mensen vergeten sorry!!!

Lees elke dag wel eventjes bij bij jullie.... dus volg jullie op de voet hihi

Maar hier gaat alles prima!!! druk aan het wachten totdat ik de kleine eens ga voelen... voel soms wel wat gekriebel of iets wat er op lijkt maar weet niet zeker of dit het beebje is of mijn darmen...

Kuzz alicia

Geplaatst

Hej Alicia; leuk dat je weer reageerd! Fijn dat verder alles goed gaat met de zwangerschap!

Ja hoor!!! De ongi is losgebroken!!!. Morgen bellen met acupunctuur,én het ziekenhuis voor de FM.

Ik kan weer verder!!

Geplaatst

Hallo dames.

Pammie, fijn dat het nu zover is!! Dan kun je gewoon weer vooruit.

Alicia, die darmen, dat zal vast al je beebje zijn. Over niet al te lange tijd weet je het waarschijnlijk zeker, maar kan me voorstellen dat je het wel heel graag wilt voelen.

Kammie, hoe was de erwtensoep? Lekker hoor, ik denk dat ik (geinspireerd door jou) dat binnenkort ook eens ga maken. Hoe voel jij je verder?

Bridetobe, ik moet of dinsdag (dan staat de afspraak), of eerder voor de IUI. Ik heb echter nog geen positieve ovutest, dus eisprong is zowaar niet op dag 11 deze keer. Stom he, dat als je er zo mee bezig bent, het lichaam ineens iets heel anders doet dan alle jaren ervoor! En volgens mij waren mijn eitjes 16 en 15, of 14 en 15. Ik weet het eigenlijk niet meer. Stom he.

Ga zo lekker een wedstrijdje hockeyen, dus dat is wel fijn. Genoeg afleiding.

Iedereen een fijne dag verder.

Geplaatst

He gatver Kammie, hoe kan dat nou. Dat klopt toch niet echt met je eisprong? Wat kut is dat toch als dat lichaam van alles doet, wat niet klopt volgens de regels. Knuffel. X

Geplaatst

Kammie hoe kan dat nou???weet je het heel cker?is toch veel te vroeg?

Evy gebruik jij ook hormonen???

Gister avond de spuit gezet in het zh en viel best mee.Ze heeft um in mn been gezet want dan voelde je het minst zei ze.kan je met je tenen wiebelen als ze het er in spuit,en het scheelt echt!!!!!

Kga nou lekker op mijn bankie liggen en morge vroeg op voor de inseminatie............spannend!

Nou hoppen dat de :sign17::sign19: ook een beetje meewerken!!!!!!!

Groetjes

Geplaatst

Kammie; Hé?. Vorige week een goede ovulatietest,en nu al ongi?. Wat kan onze lichaam ons soms voor de gek zetten zeg.Maar dit klopt toch totaal niet met je eisprong?

Bridetobe; wens je veel succes met je iui!!!!

Geplaatst

Snap er ook geen bal van. In theorie zou een innestelingsbloeding veel logischer zijn. Na vorige week de positieve ovulatietest en de duur van mijn vorige cyclus (7 weken). Ook mijn temperatuur kondigde nog geen menstruatie aan. Maar qua hevigheid lijkt me het héél sterk dat dit innestelingsbloed is. Volgens mij is het zelfs heftiger dan mijn normale menstruatie. Ik moest zelfs aan mijn miskraam denken sommige momenten op de wc (heel verdrietig confronterend). Af en toe voel ik een klein sprankje hoop dat er een Kammini heel heftig aan het innestelen is, maar ben bang dat dat valse hoop is...

Bride; succes morgen!

Geplaatst

Ach Kammie toch, wat naar en wat gek ook allemaal. Hele dikke knuffel en hopelijk is er snel wat duidelijkheid hierover.

Bridetobe, heel veel succes vandaag!!!!!!!! Ik hoop op een spoedige bevruchting voor je!!

Ik heb gisteravond de Ovitrelle gespoten,, morgenochtend dus inseminatie (had die gekke gyn van mij toch gelijk).

Hoe is het met alle andere meiden?

Geplaatst

Grrr... net een heel verhaal getypt, ging het mis met plaatsen. Okee, gaat ie nog een keer. Pammie en Kammie: wat ontzettend jammer dat het jullie niet gegund is deze maand. Kammie: Raar verhaal van die bloeding. Ik ben het met je eens dat dit geen innestelingsbloeding meer kan zijn, maar het is wel heel snel na je ovulatietest! Is dat vaker gebeurd? Als er minder dan 10 dagen tussen ovulatie en menstruatie zitten, is er sprake van een te korte luteale fase. Dat kan de vruchtbaarheid verstoren, omdat een evt bevrucht eitje niet de kans krijgt om zich te nestelen. Hopelijk is dit bij jou slechts een uitzondering op de regel.

@ Bridetobe: Hoe was het? Hoe was het met de zwemmers van je man? Ik heb een beetje een ongezonde fascinatie voor aantallen, hihi, omdat die van de mijne de vorige keer best tegenvielen...

@ Evy: Jij morgen dan eindelijk! Heel spannend!

Iemand van de hangplek moet deze maand door naar de volgende ronde, hoor. We zetten in op jullie ;-)

Geplaatst

Hahaha Lexa, ja we zijn als hangplek-meiden wel toe aan een succesje! Maarrrrrr we hebben deze week ook Zonneschijn nog dus dat is mooi.

Morgen om 10.30 mag ik. Ben inmiddels wel erg benieuwd naar hoe dat nou is zo'n IUI. Dan doe ik eindelijk mee!!!!!!! Heb hemel en aarde moeten bewegen met de werk-agenda, maar jullie begrijpen natuurlijk als geen ander dat ik me morgen echt niet laat weerhouden door zoiets als werk ;-)

Mijn baas is overigens zeer begripvol. Zit zelf ook in een hele moeilijke zwangerschapssituatie met zijn vrouw.

Geplaatst

Hoi meiden ik ben weer eens ingelogd!

Pammie, jammer dat het niet zelf gelukt is maar dan ben je toch wel blij als je zelf ongi wordt. Je zou toch niet moeten denken aan een cyste. Gelukkig dat het dat niet is geweest. Ga je nu gelijk weer starten?

Kammie, wat vroeg voor een ongesteldheid maar als het zo hevig bloed dan lijkt het me ook geen innesteling. Heb je het ziekenhuis gebeld om te vragen?

Zonneschijn, hoe is het met jou? Ik zag dat je heel vroeg getest had....wanneer mag je officieel testen? Ik heb nog niks gelezen over een ongesteldheid, toch? Dus het geeft nog hoop....

Ik ben in ieder geval blij dat ik nog een ongeduldig persoon op de IUI site zit. Voel ik mij tenminste niet alleen met het vroege testen....hahahhaha

Evy, heel veel succes morgen! ik ga duimen voor je.

Hier is alles rustig. Met vriendlief gaat het oke. We bellen elkaar wel en we hebben ook lekker saampies een bakkie koffie gedronken. Daar is uitgekomen dat hij iets moet verbeteren en dat wilt hij. Dus we zullen zien.

Ik ga niet zeggen dat we bij elkaar zijn want ik wil even rust. Ook om na te denken want hij heeft mijn hart gebroken.....

Liefs SIL

Geplaatst

Hallo meiden!

Evy; spannend voor jou morgen je 1e iui. Wens je alvast heel veel succes!

Kammie; blijf het raar vinden,zie hieronder dat je NOD pas de 18e is. Dan ben je echt wel heel vroeg aan het menstrueren.

Sil; fijn dat je met je vriend hebt kunnen praten,dat is erg belangrijk! Hopelijk komt het goed met jullie tweetjes!

Ik ga weer gelijk door met de 5e iui behandeling. Vanmiddag ga ik naar acupunctuur. 14.15 heb ik de afspraak. Voor het eerst ga ik nu een volledige acupunctuur behandeling meemaken.

Volgende week maandag de 1e FM.(zie het lijstje).

Volgensmij is het lijstje zo weer recent.

Zonneschijn; voor jou komt de testdatum erg dichtbij! Hoop het echt voor je,we gaan voor je duimen hoor!

Bride; hoe is het met jou?

Oktober

13: Evy IUI

14: Tammy VK

14: Alicia VK

15: Zonneschijn testen

18: Kammie NOD

19: Pammie 1e FM

November

18: Alicia 20 wkn echo

26: Tammy uitgerekend !!!!

Geplaatst

Wat goed Pammie, dat je meteen doorgaat. Ben erg benieuwd of een volledige acupunctuurpoging ook het verschil gaat maken! Ik denk het wel!

Zonneschijn, jaaaaaaaa het wordt nu echt spannend. Ga je wachten tot donderdag met testen?

Bridetobe hoe was het vandaag bij jou? En wanneer mag jij testen?

SIL, klinkt goed tussen jou en je lief. In ieder geval praten jullie weer en ziet hij ook aanpassingsmogelijkheden bij zichzelf ipv het niet meer te zien zitten. Ik vind je wel sterk klinken, en als hij je hart heeft gebroken dan mag hij ook wel extra zijn best doen nu! Dikke knuffel en het gaat helemaal goedkomen met jou!

Lijstje nogmaals bijgewerkt. Bridetobe was eruit gevallen.

Oktober

12: Bridetobe IUI

13: Evy IUI

14: Tammy VK

14: Alicia VK

15: Zonneschijn testen

18: Kammie NOD

19: Pammie 1e FM

November

18: Alicia 20 wkn echo

26: Tammy uitgerekend !!!!

Geplaatst

Hey sil wat goed dat juulie iniedergeval weer praten,komt helemaal goed met jullie.

Evy succes morge hoop bij jou wel goede resultaten!

Hier helaas slecht nieuws,zaad van mijn man was minder dan 1 miljoen hoeveel precies wist ze niet.Ze heeft het wel ingebracht maar de kans van slagen is ontzettend klein.Morgevroeg hebben we een afspraak met onze eigen gyn en die gaat het ivf traject in gang zetten,helaas!er is helaas geen ontkomen meer aan,we gaan door na ivf.

We zijn allebei erg verdrietig,mijn man is werken en ik zit al de hele dag thuis te janken!!!!!:tearyeyed:

groetjes :bye2:

Geplaatst

Zo het is hier ook niet rustiger in het weekend ofz haha.

Pammie: ene kant balen dat je ongi bent geworden, maar je weet nu wel waar je aan toe bent en je kan verder gaan met de 5de ronde. Dat is natuurlijk dan wel weer positief.

Kammie: raar hoor, dat er ineens zo snel al zoveel bloed te zien is. Maar hoe gaat het nu, is het minder geworden of nog steeds hetzelfde. Kan me ook goed voorstellen dat je ontzettend beangstigend bent voor een miskraam natuurlijk. Maar 7dg na een positieve ovulatietest kan (bijna) geen ongi zijn, dat is eigenlijk altijd wel min 14dg. Wat ga je nu doen, nog even afwachten tot zondag en dan nog een test doen???

Bride: hoe is het gegaan met de inseminatie??? Hopelijk ook mooie scores bij je "man"???

Evy: jij morgen de inseminatie, spannend hoor. Is wel erg druk zo, gelukkig hebben we het lijstje, want kan het niet meer bijhouden hoor. Gaat soms zo snel of alles tergelijk enzo.

Alicia: Ik voelde beeb pas heel erg laat, omdat de placenta erg ver naar achteren lag. Dus ik voelde pas echt met 19wk geloof ik of mss zelfs later. Voelde het alleen heel erg aan mn blaas en dat hebben we toen gezien met de echo haha. Iets dacht dat mn blaas een voetbal was ofzo. Maar dat gerommel met je darmen is bijna zeker de beeb hoor.

Melis: hoe was je weekje Limburg???? Nog even voor de laatste keer met zn 2en op vakantie, zeker wel bijzonder geweest haha.

Sil: gelukkig gaat het met jou en je mannetje ook weer even wat beter. Jullie praten weer met elkaar, dus dat is een goed teken. Na wat hij gedaan heeft mag hij wel even zn best weer gaan doen voor je. Neem lekker even de tijd voor jezelf. Dikke knuf van hier natuurlijk.

Zonneschijn: ga je het volhouden tot donderdag????

Hier verder alles in orde hoor. Dit is echt officieel mn laatste werkweek!!!!! Ik ben zo blij dat het straks over is met werken, maar vind het ook wel heel spannend worden. We gaan komend weekend even oefenen met de maxi cosi en de kinderwagen, even kijken hoe het werkt, hoe het in de auto moet enzo. Mss wel handig om dat nu te doen ipv straks met een beeb erin, in de regen enzo. Dan ook nog maar even kijken of we echt alles hebben in de kinderkamer en voor mn man kijken waar alles ligt enzo. Volgende maand kan het al zover zijn, nog steeds een heel raar idee hoor.

Geplaatst

Ohhh Bride: we hebben tergelijk zitten tikken. Wat ontzettend balen voor jullie. Toch ga ik voor jullie hopen dat ivf niet nodig is, je weet maar nooit.

Wens je veel sterkte toe voor vandaag en hele hele dikke knuf natuurlijk!!!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou hier is het spannend en eehhh, ik heb nog niet meer getest hoor.... Ik ben met vlagen behoorlijk misselijk en heb nog steeds pijnlijke borsten en mij buik is erg opgezet dus spannend en absoluut geen ongi klachten. Maar ik ga echt wachten tot donderdag ben wel behoorlijk in de zenuwen durf het haast niet te hopen maar de klachten herken ik wel van de keer dat het gelukt is. zooo spannend.

Bridetobe wat jammer zeg en wat een teleurstelling voor jou en je mannetje maar ga toch voor jou duimen hopelijk is IVF niet nodig

Evy eindelijk je eerste IUI nou meid jij ook succes

Kammie wat balen zeg en zo vroeg ongi?? Echt raar

Tammy voor jou begint het echt op te schieten heerlijk lijkt mij bijna vrij

En Sil meid ik wil jou heel veel strerkte wensen met alles vindt de hele situatie erg rot voor jou vooral dat hij je hart heeft gebroken dat vindt erg verdrietig allemaal

Nou meiden hopelijk is er goed nieuws deze week. Jullie horen nog van mij zodra ik meer weet.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Hoi Bridetobe, ik leef met je mee. Mijn vriend had 400.000 zwemmers en ook al zeiden ze in het zh heel lief 'we hebben ze nog met 300.000 zwanger gekregen', het is natuurlijk bitter weinig. Heeft jouw vriend vaker zo'n lage score gehad, of was dit voor het eerst??

Zonneschijn, heb je deze verschijnselen nooit eerder gehad na een iui?

Ik had ze nml ook, maar bij mij was dat duidelijk de pregnyl... Ik duim natuurlijk ontzettend voor je en hoop dat deze verschijnselen helemaal nieuw voor je zijn!!!

Geplaatst

hey Lexa,ja we weten natuurlijk ook wel beter!

Hij heeft steeds een lage score gehad

eerste x 0,8

tweede x 2,3

derde x 0,7

en nu dan onder de 1 weet niet precies hoeveel

Het heeft ook geen zin om verder te proberen......

heel veel suc6!!!!

Geplaatst

hoi bridetobe, ik ben ook heel nieuwsgierig naar onze volgende ronde, kijken hoeveel het er dan zijn... Weet jij of de score bij ivf veel uitmaakt?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden