Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja ja het gaat hier nu echt opschieten. Aftellen is allang begonnen, maar gaat nu wel steeds spannender vinden hoor. Nog maar 3wk werken en dan gewoon verlof, echt raar idee nog.

Zonneschijn: hopelijk vandaag de iui en dan naast Sil op de bank gaan zitten.

Lexa: wat heerlijk weekend Rome, erg romantisch hoor. Lekker genieten met zn 2en. nu ook weer back to reality en aan het werk haha.

Melis: Hoe was het bij de VK, jij en de beeb weer goedgekeurd haha. Ben ook wel benieuwd naar een fototje van je buik.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Zonneschijn,als het goed is heb jij vandaag je iui. Heel veel succes,en we gaan duimen draaien voor je,dat deze iui helemaal positief uitpakt!!

Lexa; zo dan,Rome nog wel!. Dat was vast genieten,.en terrecht!

Geplaatst

pffff, daar is dit meisje ook weer 's. neem me steeds voor vaker te komen, maar heb 't echt retedruk op m'n werk en daarbuiten eigenlijk ook. resultaat: continu pijn in m'n rug en de momenten die ik voor mezelf heb, breng ik slapend / suffend door.

Sil, zag dat je weer op 't bankje mocht gaan zitten?! ook al ben ik er niet meer zo vaak, denk nog steeds aan jullie hier hoor!! dus de duimen draaien gewoon door :wink:

pammie, las dat jij zo'n last hebt van je eieroverschot? is echt superbalen meis!! hoop dat je je snel beter gaat voelen.

sowieso tot nu toe geen beste tijd geweest voor de dames hier, maar dat betekent dat het nu alleen maar beter kan gaan!

straks naar de VK, zal daarna nog wel ff terugkomen. is een kort berichtje, voor mijn doen.... maak ik helemaal goed!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nou ik zit nu ook weer op het wachtbankje ben benieuwd mijn CD 13. Ik heb vandaag even kort gesproken met de arts en die vroeg wat ik wilde als het weer niet lukte ik mag doorgaan met IUI iets anders zoals IVF. Wij zelf willen wat anders als het weer niet lukt dat zal IVF zijn denk ik. Maar eerst willen wij even een pauze inlassen van een paar maanden. Ikzelf blijf nog namelijk steeds erg moe en als dat niet beter gaat laat ik mij nog controleren of ik een virus heb want volgens de artsen komt dit niet door de hormonen. Ik kijk het eerst nog even een week aan hoe dit verder gaat.

testdatum 14 of 15/10.

Groetjes, zonneschijn

Geplaatst

He Melis, long time no see haha. Ben benieuwd naar je verhaal straks. Doe je wel beetje rustig aan, want is niet goed hoor als je steeds last van je rug hebt.

Zonneschijn: ben al hard voor je aan het duimen dat ivf niet nodig is. En dat je straks een mooie positieve test hebt.

Geplaatst

zo, daar ben ik weer. alles was goed bij de VK, kleintje was wel flink gegroeid, loop nu een week voor op schema. was ook ineens bekant een kilo (!) per week aangekomen, dus noem 't maar een groeispurtje. als 't volgende keer weer zo gegroeid is (en ik ook), dan gaan ze m'n glucose meten om te zien of ik misschien zwangerschapssuiker heb. aan 't eetpatroon ligt 't niet, voor nu houdt ze 't op een flinke groeispurt. en 't zit ook echt niet op m'n kont, dus geen idee waar ik 't zou moeten laten :wink:

kleine lag ook lekker dwars, hoofdje rechts en kontje links. snap nu waarom ik soms het gevoel heb opgerekt te worden, hahaha! het heeft nog tijd zat om te draaien, dus voor nu niks om ons zorgen te maken. blijft het zo, dan zou het een keizersnede worden, maar daar ga ik niet van uit. we zien 't wel.

verder alles helemaal goed, lekker beweeglijk ding, schopte weer stevig tegen de doptone (heel schattig) en met mams is ook alles goed. bloeddruk was prima, moet alleen wel naar de fysio vanwege bekkenklachten, om erger te voorkomen. nou, als dat alles is..... hoor je mij niet klagen!

zonneschijn, ik hoop dat 't geen ivf hoeft te worden, maar wel goed dat ze jullie er al over na laten denken wat je eventueel zou willen. en een pauze hoort daar soms gewoon bij. wel vervelend dat je misschien iets onder de leden hebt, hoop dat 't niks ergs is....

Geplaatst

Melissa; your back! Wat fijn dat alles goed was bij de VK. Voor jou komt het ook steeds dichterbij,spannend!! Hoop niet voor je dat het zwangerschapsuiker is. Voor de rest lekker rustig aan doen hé.

Zonneschijn; je hebt je iui achter de rug. Fijn dat je toch even hebt kunnen praten over hoe (evt) verder. Heel goed dat je (stel dat het mis gaat,maar daar gaan we niet vanuit hé!!!!) even rust neemt. Heel belangrijk,ook voor jezelf.

Ga duimen draaien voor je! En ik heb de testdatum van jou even in het lijstje aangepast.

Sil; hoe is het met jou?. Las dat je niet zo lekker in orde was.

Hier gaat alles prima. Buikpijnen zijn GELUKKIG voorbij. Wat een ramp die eierenoverschot (haha,geweldige uitspraak van Melissa).

Fijne avond iedereen.

September

25: Sil, IUI

28: Zonneschijn,IUI

Oktober

10: Sil, testen

14: Tammy VK

14: Alicia VK

15 Zonneschijn testen

November

18: Alicia 20 wkn echo

Geplaatst

Hallo meiden, wat is hier veel geschreven!!!

Zonneschijn we gaan er gewoon voor dat dit jouw laatste behandeling is, want met succes! Hup lekker naast Sil afwachten op dat bankje!!! Met draaiende duimen van ons allemaal.

Tammy, wat fijn nog maar drie weken. Kan me voorstellen dat je er ook wel een beetje aan toe bent? Het wordt toch allemaal steeds zwaarder en dan kun je lekker een beetje relaxt naar het einde toe schommelen ;-)

Melissa, klinkt als een prima afspraakje bij de vk. Is toch wel fijn dat je hoort dat het allemaal zo goed gaat met de kleine en met jezelf. En met een beetje fysio heb je hopelijk ook minder last.

Pammie, gelukkig is die pijn nu weg. Hahaha, een eieroverschot, daar is de boterberg van de boeren niks bij hahaha. Maar gelukkig kan jij je dan ook weer 1,5 a 2 weken gewoon voelen. Ik moet zeggen dat ik nergens last van had, totdat de IUI niet doorging, toen had ik ineens veel meer last van mijn buik. Dus bij mij was dat ook psychisch denk ik. Maar voel me nu weer heerlijk.

Lexa, wat een heerlijk weekend heb jij gehad. Lekker hoor al die reisjes. Sla jij nou deze cyclus over?

Ik ga eens even mijn laatste mail doen. Heb wel al een glaasje wijn ernaast... En dan lekker tv kijken. Fijne avond allemaal!!!

September

Oktober

15 Zonneschijn testen

November

Geplaatst

Goedemorgen meiden!

We gaan een rustige periode tegemoet he? ik bedoel medisch gezien is het nu allemaal even niet zo spannend? Hier ook verder weinig nieuws. Druk op het werk vandaag. Vanavond heerlijk naar de massage mjammie....

Fijne dag allemaal.

September

Oktober

15 Zonneschijn testen

November

Geplaatst

Zonneschijn, heel veel succes op het wachtbankje! Kwist niet of ik het al tegen je had gezegd.....

Hopelijk is IVF niet nodig maar mocht dat wel dan doe je er goed aan om even rust te nemen. Denk er wel goed over na hoor want na 3 pogingen is het over. Waarom wil je niet nog even doorgaan met de IUI (het mag toch van je Gyn???).

Melissa, Haaiiiiiiiiiiiiiii !!!! Ik weet dat je aan ons denkt maar soms missen we je gewoon hihihihi Wij hebben jou ook nog altijd in ons gedachte hoor. In ieder geval ben ik blij dat het goed is gegaan bij de verloskundige. Maar Melis, wanneer krijgen we nou eens een foto van je te zien? Ik ben echt zoooooooo nieuwsgierig! hahahaha

Doe je wel een beetje rustig aan want zwangerschapsuiker is geen pretje!

Pammie, gelukkig is je buikpijn voorbij! Tja, hoe komt Melis erop heh.....eieroverschot?! Ow was het al zover dat jij ook op het wachtbankje weer kan plaatsnemen.

Ik was inderdaad niet lekker. Stond op met hoofdpijn, keelpijn en was gewoon nog moe. Voelde me ook ineens draaierig....hmmmm maar ik ben weer op mijn werk. Dat is toch wel beter.

Evy, leuk om jou ook weer te zien. Het is inderdaad rustig met de lijst. Kan je het wel lekker bijhouden hahahaha

Hier is alles rustig. Weinig klachten moet ik zeggen. Voel me wel anders maar kan ook door de pregnyl komen. Ik heb wel steken in mijn borsten. Dat had ik de eerste x niet en de tweede x wel. Toen was ik ook zwanger. Ach we zien wel

Ik moet zeggen dat ik weinig aan de wachtweken denk. Dat zal volgende week wel anders worden.

Nou meiden tot straks!

XXXX

Geplaatst

Melis: met de andere mama in spe gaat het dus ook helemaal goed weer haha. Je bent er vroeg bij met je bekken. Vaak kunnen ze het nu makkelijk verhelpen met een band en kleine oefeningen. Maar belangrijkste....beeb doet het helemaal super!!! Wel rusig aan doen hoor, want je moet nog een tijdje.

Pammie: gelukkig gaat het weer beter met je. Op naar de volgende ronde, hopelijk kunnen ze deze keer dan wat rustiger aandoen met de medicijnen en volgende keer geen eieroverschot.

Evy: gezellig dat je weer eens komt kijken hier. Tja hier redelijk rustig even, maar er staat nog genoeg op het programma voor sommige....de spannende wachtweken. Heb jij al enig idee wanneer je weer verder gaat?? Of zit je op ongi te wachten? Nou lekker genieten van je glaasje wijn!!!

Sil en Zonneschijn: nog een beetje uit te houden met zn 2en op het bankje??? Sil je weet toch inmiddels wel dat het elke keer weer anders is....je lichaam is weer een spelletje aan het doen, probeer het vol te houden tot de testdag, geldt voor beiden natuurlijk.

Hier lekker vanmorgen uitgeslapen, kwam pas om half 10 mn bed uit. Maar was ook heel erg moe...gisteren voor het eerst naar zwangerschapszwemmen geweest en daarna Pirates zitten kijken...duurde alleen tot 2345 haha oeps. Zwemmen is btw erg leuk, alleen wel heel vermoeiend. Dat had ik even niet verwacht, maar goed laatste keer dat ik had gezwommen was nog in Australië. Dus nu ineens met buik is toch wel even anders. Na 1 baantje ben je gewoon al moe, dus even rusten en dan weer verder. Maar het is wel heel erg lekker hoor, toch even andere spieren gebruiken en lekker kletsen met de andere dames.

Geplaatst

Tammy dat zwangerschapszwemmen is zeker wel lekker? Lijkt me dat je dan even niet voelt dat alles trekt of zeer doet ergens, maar dat je lekker door het water gedragen wordt. Ik wil OOOOOK zwangerschapszwemmen! Nou ja, ik wil eigenlijk gewoon OOOK zwanger zijn.

Sil... jij voelt dus wel van alles? Dat is toch altijd weer wat he tijdens die wachtweken. Ik ben echt op het neurotische af met mijn lijf bezig dan. En na een IUI ben ik denk ik helemaal paranoia:blink:.

Geplaatst

hellooooo!!

twee meiden op 't wachtbankje nu. sil, de tweede week blijft het zwaarts he. dan komt die testdatum dichterbij en ga je je steeds meer afvragen wat er allemaal gebeurd vanbinnen. en inderdaad, je lijf reageert steeds weer anders. de duimen draaien!! zal vandeweek een fotootje plaatsen. ik maak meestal alle foto's, en sta er dus zelf bijna nooit op. maar heb nu een paar foto's met buik....

pammie, gelukkig voel je je weer beter. volgende keer niet teveel eitjes verzamelen :wink: neem aan dat ze de hoeveelheid hormonen aan gaan passen?!

tammy, lekker hoor, uitslapen. stond vanochtend gewoon om half negen op m;n werk en kwam net om kwart over acht weer binnen. teamdag vandaag en ik zat in de organisatie. ben de hele dag in de weer geweest, was ontzettend leuk, maar heb nu geen rug meer over. en beebje maar schoppen tussendoor! nog twee daagjes werken en dan lekker een weekje vrij. vrijdag vertrekken we naar limburg, heerlijk!!! ff bijtanken en darana nog zeven weken werken en dan verlof!

dat zwangerschapszwemmen doet je wel goed dus. ook al is 't vermoeiend, tis wel goed voor je lijfje. ik ben zelf alleen niet echt van de groepjes, dat geklets hoeft van mij dus niet zo. doe de hele dag niks anders dan praten, hoef dan in m'n eigen tijd niet zo nodig nog sociaal te doen.

morgen starten wij met haptonomie, met één ander stel in de groep. lekker veel persoonlijke aandacht dus en niet teveel mensen. ben benieuwd hoe dat zal gaan...

ga nu lekker m;n mandje opzoeken, nog even hoofdstukje lezen, met 't buikje kroelen en dan SLAPEN!!!

tot snel!!!!

Geplaatst

Melis: je kan natuurlijk ook gewoon ff gaan zwemmen, wnat moet zeggen dat je spieren wel lekker soepel blijven hoor. Daarbij even wat minder druk op je benen is ook geen overbodige luxe.

Leuk dat je vanavond gaat beginnen met haptonomie, ik heb vanavond weer gewone cursus en volgende week (of week erna) hebben we het speciaal over borstvoeding.

Evy: Hopelijk voor jou snel goed nieuws en kan je ook lekker snel alle cursussen, etc meedoen. Net als iedereen natuurlijk hier!!!

Geplaatst

Tammy, klinkt lekker dat zwangerschapszwemmen. Ga je straks ook babyzwemmen doen met je kleintje? Ik weet inmiddels ook wel hoe het allemaal werkt maar een beetje hoop kan geen kwaad. Je denkt toch iedere keer, zal dit het zijn? Ik wacht gewoon af dat is het enige wat ik kan doen.

Evy, ik vind het leuk dat je lekker zo actief bezig doet ondanks dat je IUI niet door ging. Top!

Melissa, wat is haptonomie? Ik heb geen idee....BLOND!

Je maakt wel lange dagen op je werk. Geniet daarom extra van je limburg-break!

Lekker vooruitzicht...dat aftellen tot je zwangerschapsverlof.

Hier is alles oke. Ow meiden ik hou het niet meer uit nu. Gisteren was alles nog rustig maar ik voel mij gewoon niet lekker. Ben ook erg opvliegerig moet ik zeggen.

!!!!!!!!! Nu begint het killing voor mij te worden.

Maar gelukkig heb ik jullie, ben blij met jullie!!!!!!

Groetjes SIL

Geplaatst

Rustig Sil, rustig! Je stuitert bijna van het forum af:blob3:. Nu al ;-)

Ja je spannende week gaat nu echt beginnen. En wij trekken je er wel doorheen hoor.

Ik vind het reuze spannend voor je. En je hebt ook alle recht op hoop! Er is gewoon echt serieus aan ei en zaad gedaan daarbinnen bij jou!!!!

Spannend. :blob3:

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat klinkt dat allemaal heerlijk dat zwemmen..schiet trouwens al aardig op voor jullie.

En Sil hou vol hoor weet dat het moeilijk is zoek wat aangename afleiding misschien helpt dat een beetje.

Zelf ben ik weer blij want mijn energielevel is weer normaal sinds gisteren. Het kwam dus toch door de hormonen vorige keer had ik precies hetzelfde patroon hierin en alle andere keren had ik dit niet omdat ik geen hormonen spoot. Zit het dus niet tussen mijn oren.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Joehoe, daar was ik weer. Ik ben ook deze week nog vrij maar zo druk met van alles en nog wat dat ik bijna niet aan computeren toekom. Morgen gaan we weeeeeer een lang weekend weg, maar daarna is het voorbij, hoor. Dan is het mooi geweest.

Ik sla deze cyclus de iui over (en laat me de glaasjes wijn goed smaken, net als jij Evy!) omdat de inseminatie dan morgen had moeten plaatsvinden, en we vertrekken al om 7 uur 's ochtends dus dat wordt 'm niet. We zouden 't wel op de natuurlijke manier kunnen proberen, maar misschien is het ook wel goed om het helemaal over te slaan. Even een maandje geen druk op de ketel, zowel voor mannie als voor mezelf ;-)

M'n tweede iui zal ergens eind oktober zijn, schat ik zo.

Omdat ik iui met hormonen doe, ben ik benieuwd of m'n menstruatie gewoon weer spontaan begint (en ditmaal na 28 dagen ipv 21 graag!). Heeft iemand van jullie daar ervaring mee?

@ evy: Weet jij al wanneer je voor je iui gaat? Krijg je nu minder hormonen om overproductie te voorkomen?

@ sil: ik duim voor je meid, niet gek laten maken en rustig aan met die hormonen in je lijf, of een kleintje natuurlijk ;-)

@ zonneschijn: ook jij veel succes op de wachtbank, hou ons op de hoogte.

@ pammie/tammy/kammie: Hebben jullie die namen afgesproken of zo? Is best verwarrrend, haha. Hopelijk gaat ook alles lekker met jullie.

Hieronder de ge-update versie. Hij is wel wat kaal, he? Evy: Slinger jezelf erop zodra je ongi bent geworden, he? Ik doe eind oktober weer mee.

Oktober

15 Zonneschijn testen

November

Geplaatst

Oh Sil,we weten allemaal zó goed wat jij doormaakt. De laatste wachtweek is altijd het ergste. Vreselijk.! Wist je maar vast meer hé.

Heel veel succes nog met wachten,en 10 oktober testen meid!

Melissa; Dat je nog zulke lange dagen maakt met je zwangerschap. Pfff.Petje af hoor. Lekker dat je even weg gaat,zul je vast nodig hebben. Even fijn tot rust komen!

Lexa; heel begrijpelijk dat je deze cyclus overslaat. Mss ook weleens goed. En lekker genieten van een wijntje is ook niet verkeerd dan hé.

En je gaat wederom op vakantie! Geniet ervan!!!

Evy; En wij maar wachten op de ongi (of niet!). Hopelijk hebben we straks meer geluk met de fm's,en gaan onze iui's gewoon door.!

Zonneschijn; Fijn dat je je weer beter voelt,en nu weet je tenminste dat het niet aan de hormonen ligt.

Over hormonen gesproken. Ik heb niks gehoord over "aanpassen" van de dosering hormonen. Volgensmij moet ik gewoon de normale dosering aanhouden. Bij de 3 iui's had ik met dezelfde dosering altijd maar 1 ei.

Denk dus dat ik gewoon dezelfde dosering moet slikken en prikken.

Evy; is dat bij jou anders??

Geplaatst

Hallo meiden!

Ik ben vannacht ongesteld geworden. 14 dagen na eisprong dus keurig. Normaal na 15 maar dat lijkt me niet zo'n probleem. Zo maar even ziekenhuis bellen voor de eerste fm afspraak.

Pammie, ik ga wel terug in dosering trouwens. Van 75 naar 50 en 1 klikje. Hoop wel dat mijn ei niet volgende week zaterdag springt, maar zondag, want op zaterdag wordt hier niet geinsemineerd.

Meld me later weer.

Geplaatst

Pammie, ik zie door jouw bericht dat ik 10 oktober zou testen maar na even na te rekenen mag ik dat 9 oktober al! Zo sta ik ook op het lijstje van het wachtbankje. Hmmm ik ga gelijk de lijst hier even aanpassen.

Evy, wat kun je blij zijn met je ongi heh op dit moment? En netjes op tijd ook....

Ow laat het deze x wel doorgaan, please??!!

Oktober

15 Zonneschijn testen

November

Tot straks....

X SIL

Geplaatst

Huh Sil? In het lijstje stond jij nog op 10 oktober testen hoor, maar ik heb er even 9 van gemaakt voor je. Hoeveel dagen na inseminatie is dat dan?

Wel spannend, dat is gewoon volgende week vrijdag al!!!!!!! Dan heb ik mijn eerste FM dus hopelijk wordt het een dubbele lucky day.

Lexa veel plezier ook weer dit weekend, en inderdaad lekker genieten van alles wat nu wel nog mag. En een beetje relaxt zijn is ook wel fijn toch?

Melissa echt niet normaal zo hard als jij nog werkt. Ik vind lange dagen maken prima, maar ik ben echt van plan drastisch te minderen als ik ooit zwanger word hahaha. Eindelijk!

Pammie, wanneer moet jij niet ongesteld worden? Over een klein weekje?

Zonneschijn, fijn he als je lijf toch weer even anders voelt. Ik kan niet zeggen dat ik last had van de hormonen, maar ik voelde me na een paar dagen toch anders (misshcien psychisch) dan tijdens het spuiten. Maar kan niet echt benoemen wat het precies was.

Ik heb het lijstje weer even aangepast.

Oktober

9: Sil, testen

9: Evy, eerste FM

15 Zonneschijn testen

November

Geplaatst

Evy, bedankt voor het aanpassen! Lekker slim van mij...not!

Vrijdag 9 oktober is dan de 15e wachtdag. De IUI dag telt als wachtdag 1....

Ow dan mag ik eigenlijk donderdag al testen. Maar ik hou het gewoon op die vrijdag. Misschien geef jij mij wel geluk die dag!

X SIL

Geplaatst

Wat een spanning hier allemaal met die testdagen en de FM's haha. Jullie met zn 2en op de vrijdag moet toch geluk gaan brengen. Het is zo gegund Sil dat je een positieve test hebt. Voor jou ook spannend Evy, je bent wel echt volgens het boekje ongi geworden zeg, ondanks de medicijnen.

Leuk he die namen van ons, hebben we niet afgesproken is toevallig zo gekomen. Dus het maakt ook niet uit als je iemand verward met de andere hahaha. Is al zovaak gebeurt of je weet niet meer wie wat aan het doen was. Dus dat lijstje is wel heel makkelijk om het bij te houden.

Volgens mij Sil, vroeg jij over babyzwemmen... dat wil ik zeker gaan doen straks met de kleine. Heerlijk hoor en mss willen we ook een cursus babymassage doen, dat is ook leuk voor mn man natuurlijk. Ik heb express de woensdag vrij straks, want babyzwemmen is alleen op ma-di-woe.

Het gaat hier echt opschieten nu, alweer 32wk, over 5wk mag ik gewoon thuis bevallen!!!! Dus mn man moet gaan doordrinken....we hebben nog kratten nodig voor het bed haha. Hier gaat het verder redelijk, morgen nog werken en dan waarschijnlijk vanaf volgende week laatste 2 wk ziektewet vanwege de pijn in mn rug.

Geplaatst

Tammy, klinkt erg leuk babymassage! Ik heb van een collega hier gehoord die dat als vader zijnde doet en dat het echt een band geeft met je kind.

Dus je gaat thuis bevallen? Spannend......ja onwijs hoor dat je al kunt aftellen.

Eerst denk je hmmmm nog zoveel weken en nu denk je...ohhhh wat snel!!!!

Heb je nu alles al in huis?

Ik moet zeggen dat ik de laatste tijd echt enorm vaak op de site ben. Jeetje ik heb zeker niks te doen in mijn drukte werkschema???

Liefs SIL

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden