Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Het is echt rustig hier, normaal eerst half uurtje bijlezen....haha

Pammie: wat een mooie score echt super. Hopelijk blijft die ene mooi door groeien en kan je vrijdag de iui doen. Dan kan je weer aansluiten op het bankje haha.

Angel: nog een weekje en je mag testen, spannend hoor. Kan je het nog een beetje volhouden???

Lexa: Knap hoor dat je de marathon hebt uitgelopen, petje af hoor. Kan me voorstellen dat je blij bent dat je gisteren de eindstreep gehaald hebt, omdat je je natuurlijk niet helemaal 100% voelde. Schiet voor jou ook alweer op voor de 2de ronde.

Hopelijk hier straks weer een mooi resultaat voor iemand.

Hier een heerlijk rustig dagje gehad, lekker net even 2 uurtjes geslapen. Had ik wel nodig na een k*t nacht, heel erg slecht geslapen. Maar goed mag niet klagen natuurlijk, want kan nu lekker rustig aan doen en lekker genieten van mn verlof. Hoop echt dat jullie dat ook snel mogen hebben 16wk verlof.

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Iedereen nog bij aantkomen van het weekend???????

hey Pammie goed zeg,doen die andere twee niet meer mee of kunnen ze nog een sprintje trekken??

Lexa heb nog steeds klachten gaan steeds meer op ongi klachten lijken,dus weet weer genoeg..........heb me toch maar ff in het lijstje gezet het is druk de 26e.

Schoonmoeder heeft vanmorge navraag gedaan in het zh en het gaat bij ons waarschijnlijk wel sneller....:hello2: thnx mother in law.

adios

Oktober

21: Pammie 2e FM

23: Lexa 1e FM

26: Angel testen

26: Lexa 2e FM

26: Tammy VK

26: bridetobe TD

31: Evy testen

November

02: Zonneschijn 1e echo

18: Alicia 20 wkn echo

26: Tammy uitgerekend !!!!

Geplaatst

Lexa; wat goed! (nouja goed),dat je ongi bent geworden. Nu kun je verder!.

Hopelijk bij jou de fm's ook harstikke top!

16.5 cm is geloof ik normaal op cyclus dag 9.

Ben er wel blij mee. Morgenavond nog even Puregon prikken,en dan zal het vrijdag groot genoeg zijn voor de insemenatie. En dan donderdagavond nog even acupunctuur.

Ja,die smoezen ken ik ook. Vreselijk! Nu heb ik wel een werkgever die vrij makkelijk is,maar toch..hij zal wel denken : "die heeft ook altijd wat". Vind dat best heel vervelend. Heb jij dat niet?

Tammy; je voelt je verder prima,dat is fijn. En zwangere vrouwen hebben hun slaap heel hard nodig! Dus groot gelijk dat je op tijd je rust pakt.

Bridetobe; super dat je schoonmoeder voor je kon regelen! Das toch harstikke fijn. Dit gaat dus over ivf?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Omdat het zo rustig is zal ik even wat schrijven. Ik heb een paar dagen vrij dus heb nu alle tijd om te lezen en te schrijven. Ben nog steeds met vlagen misselijk. Mijn man zegt dan: "blijf jij maar misselijk dat zit het wel goed". Ja, fijn hoor zón man ha,ha. Kan helaas nog steeds niet helemaal genieten van alles terwijl alles goed voelt hoor maar de echo van de vorige keer ben ik nog niet vergeten helaas. Als de eerste echo maar geweest is dan kan ik wel meer genieten denk ik.

Nu nog een spannende week voor de meiden op het wachtbankje

##Bride ja, die klachten zeggen helaas nog niets hoor. Ik heb bij de eerste zwangerschap enorme buikpijn gehad en toen was het wel gelukt helaas moet je afwachten en dat is het ergste

## Pammie hopelijk kun je eindelijk weer voor IUI ga voor je duimen hoor

## Tammy heerlijk genieten van je verlof

Nou verder heb ik even niets te melden

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

zo daar ben ik weer

heb een leuk weekend gehad.

dus niet echt veel tijd gehad..

jullie ook allemaal een goed weekend gehad??

@tammy, nou lekker hoor met verlof,kun je nog ff lekker genieten

moet je nog veel doen, of valt het wel mee??

@pammie, ow wat goed zeg,nou hoop dat woensdag ook alles goed is.

dan mag je woensdag pregnyl zeker. hoe laat moet je woensdag??

ik duim voor je meid.

ja nog 1 week pfff nou ik moet zeggen dat de eerste week best wel snel ging. heb wel zere (.)(.) maar ja daar heb ik wel bij iedere iui eigenlijk

ik denk van de pregnyl we zullen zien word nu wel steeds spannender.

liefs

Geplaatst

Hallo allemaal.

Pammie, goede score!! Gaat vast wel 2 grote eieren worden!!!

En Lexa kan ook weer mee gaan doen, leuk!

Verder een groetje voor iedereen, ben echt vreselijk druk, en vanavond ook weer niet thuis, dus misschien morgen meer geklets van mij.

Liefs.

Geplaatst

Zonneschijn; die misselijkheid zal wel niet prettig zijn. Op naar je eerste echo! Spannend hoor.

Angel; Morgen 8.55 moet ik in het ziekenhuis zijn. De gyn ging er vanuit vrijdag de iui te zijn,dus ik heb vrijdag heerlijk hele dag vrij!

Moest best lachen in mezelf vanmorgen,was die waardeloze smoesjes wel even zat,dus ik heb gewoon gezegd op het werk dat ik 'even' naar de gyn moest.

Gyneacoloog?????. Ja,de gyneacoloog. Hoef toch niet uit te leggen waarom of wel.

Trekken ze hun eigen conclusie maar uit.

Geplaatst

@pammie. nou spannend hoor ik zal morgen voor je duimen

dat ze groot genoeg zijn.

ja dat snap ik best dat je de smoesjes beu bent. je weet dan ook niet meer wat voor smoesje je nou weer moet gaan verzinnen.

ik moet zeggen vind het altijd wel makkelijk dat me leidinggevende er van af weet,want dan hoef je alleen maar te zeggen zo laat bij de gyn en klaar.

We hopen morgen op goed nieuws de duimen draaien al hoor

de meiden op het wachtbankje en hoe voelen jullie je??

liefs

Geplaatst

Goedemorgen!

Pammie hoe was het? Inderdaad vrijdag de IUI? En hoe groot was/waren ze nu? En hoeveel doen er echt mee?

Zonneschijn, jij mag maandag al. Hoe voel jij je dan? Ik voel me niet anders dan anders moet ik zeggen. Ik hoop altijd op miraculeuze symptomen, maar vooralsnog helemaal niets.

Nou ja, mijn NOD duurt ook nog wel even, als het goed is.

Hoe is het met de anderen???

Geplaatst

Goedemorgen! Ik ben gisteren weer begonnen met de puregon, 75 eenheden. Was het bijna vergeten tot ik de koelkast om 11 uur 's avonds opentrok en de spullen zag liggen.

Wat betreft smoesjes: Ja, heel vervelend om steeds weer wat te moeten verzinnen. De vorige ronde had ik mazzel, kon ik om half 9 terecht of op m'n vrije dag, maar deze keer is het steeds halverwege de ochtend. Wat ik doe, en dat is echt heel erg, is m'n moeder gebruiken als smoes. Zij is ernstig ziek (dat weten m'n collega's), en moet vaak van en naar het zh worden gebracht, of ze heeft een afspraak waar ik bij moet zijn. Dus, eh... als ik moet, zeg ik dat zij moet. Vreselijk, he? Schaam ik me best voor. :sorry:

Geplaatst

Ach Lexa daar hoef je je toch niet voor te schamen? Het is niet zo dat je verzint dat je moeder helaas heel ziek is. Je gebruikt alleen een werkelijke praktische situatie, als een zuekenhuisbezoek voor jezelf. Big deal. Uiteindelijk komt het omdat er vaak gewoon geen ruimte voor is om hier eerlijk over te zijn. Bij mij op het werk weten 4 directe collega's incl mijn manager het. Daar ben ik heel blij mee want iedereen ziet aan mij als ik lieg, maar ik geloof wel dat het vrij bijzonder is.

Geplaatst

Zo hier heerlijk aan het genieten van mn verlof haha. Heb het eigenlijk gewoon druk.....echt raar hoor. Heb alle tijd en heb nog geen 1x kunnen uitslapen. Hier is alles wel zo goed als klaar, wil alleen nog wat kleine dingetjes halen en mn tas inpakken voor als we toch ineens naar het zh moeten gaan.

Wat vervelend dat jullie allemaal smoesjes moeten verzinnen om naar het zh te gaan. Ik heb het eerlijk tegen mn baas gezegd en die leefde erg met me mee, vooral de dag van testen. Hij was meer nerveus dat ik zelf. Ik vond het erg makkelijk dat ik er gewoon eerlijk en open over kon doen.

Lexa: als je niet zo'n meegaande baas hebt, so what dat je je moeder als excuus gebruikt. Je maakt gewoon gebruik van de omstandigheid, ze kunnen het toch nooit nagaan wat wel en niet waar is. Daarbij als jij naar het zh moet, ben je niet verplicht om te zeggen waarom dat is. Dat mogen ze niet eens vragen en ze mogen het ook niet weigeren.

Pammie: hoe is het met jou eitjes gegaan???

Geplaatst

zo vandaag een beetje last van krampen niet echt veel

beetje onderin zeg maar.

dan haal je je weer van alles in je hoofd.

zou het nee denk ik dan waarom zou het nou wel goed gaan

maar ja je moet positief blijven natuurlijk,wat soms best moeilijk is pffff.

nog een paar dagen dan weten we het.

wat duurt het wachten toch lang zeg

eerste week is heel snel voorbij gegaan maar nu grrrrr

liefs

Geplaatst

De 2e FM helemaal goed! Dus dat betekend vrijdag de iui.

Heb er 2 die meedoen. 22 mm en 19 mm. Er zit nog een derde,maar die was nog klein.

Vrijdag 11.15 de iui. Spannend weer!

Lexa; ik snap je helemaal.Maar je hoeft je echt niet te schamen hoor. Ik vind het ook gewoon een leugentje om bestwil. Jij hebt er ook niet om gevraagd dat je moeder zo ziek is.

Angel; Hopelijk ben je harstikke zwanger meid! En Evy; jij natuurlijk ook!

Tammy; fijn dat je werkgever er gewoon vanaf wist,dit scheelt een hoop smoesjes!. Maar idd,ze mogen niet vragen van hoe of wat. M'n werkgever vroeg wel hoe het ging vandaag bij de Gyn. "goed" antwoorde ik. Een collega/vriendin van me weet van mijn situatie. Maar ik ga nog geen open kaart spelen. Dat komt vanzelf. Als ivf aan bod komt,dan vertel ik het wel. Want dan zal ik vaker vrij moeten nemen.

Geplaatst

Hallo Dames,

Ik lees al enkele weken gezellig met jullie mee. Om zelf te schrijven vind ik altijd moeilijk, maar omdat ik toch even wil laten weten hoe het met mij is vergaan plaats ik dit berichtje. Het is niet mijn bedoeling om een "lekker puh" houding aan te nemen, maar ik plaats dit om jullie hoop te geven en te laten weten dat het allemaal echt wel kan met IUI.

Mijn man en ik zijn sinds december 2007 bezig om zwanger te raken. Mijn cyclus was na het stoppen met de pil elke periode rond de 29 dagen dus dat is prima. Omdat het toch niet lukte (zelfs geen miskraam oid) zijn we in april dit jaar naar het ziekenhuis gegaan. Daar kwamen we gelijk in de medische molen terecht. Zaadonderzoek (was prima), rontgenfoto (prima) bloedonderzoek (prima) en samenlevingstesten (3x niet goed). Hierna zijn we doorverwezen naar de fertiliteitspoli.

Daar konden we eind augustus op gesprek. Ik was op dat moment ongesteld dus we konden gelijk voor de volgende week een afspraak maken voor een echo. Op die echo waren aan elke kan follikels te zien, maar nog niet groot genoeg. Twee dagen daarna had ik weer een echo en daarop was te zien dat ze beide goed waren gegroeid. Ik mocht dus zaterdagnacht de pregnyl spuit zetten en maandag voor de IUI.

De IUI zelf was zo gepiept. Thuis nog even op de bank gelegen en daarna wat aan de wandel gegaan. Niet veel later zag ik dat zo ongeveer al het vocht/sperma in mijn onderbroek zat. Ik had al snel een slecht gevoel bij deze poging. En dat bleek twee weken later ook, ik werd gewoon ongesteld. Ik had al zeker een week voor ik ongesteld moest worden buikpijn, dezelfde pijn die ik ook heb als ik ongesteld ben.

De tweede poging. Ik kon op een vrijdag voor de echo, er was 1 follikel van 15 mm. De arts zei dat ik maandag al voor de IUI kon en dus weer op zaterdagnacht de pregnyl mocht spuiten. Tijdens de behandeling ging het weer prima. Eenmaal thuis weer uitgerust op de bank. Nu bleef alles gelukkig binnen. Twee wachtweken waren weer aangebroken. Tegen het eind van de tweede week wordt je toch weer zenuwachtig, maarja ik voelde verder helemaal niets. Totdat ik afgelopen zaterdag weer dezelfde buikpijn kreeg als de vorige keer. Maar nu werd ik 's nachts gewoon zwetend wakker van de pijn. Ook de volgende dagen bleef de pijn komen. Ik had het voor deze poging dus weer opgegeven. Gisteren was de 29e dag van de periode dus ik zat te wachten op bloed, maar er kwam niets. Mijn man en ik spraken af dat als er aan het eind van de middag nog niets was, hij een test zou gaan halen. En zo werd het vijf uur en nog geen bloed te zien. Hij een test gehaald, en je raad het al binnen no-time een kruisje......ZWANGER!! Ik kon het gewoon niet geloven. Het kruisje was overduidelijk maar ik ging toch twijfelen dus mijn man weer snel naar de winkel om een digitale test te halen, die geeft tenminste een tekst. En ja daar kwam ook te staan zwanger!!

Heel erg vreemd dus allemaal, ieders lijf reageert dus anders.

Maar wat ik jullie wil meegeven, houd de moed er in, want dan gaat het zeker lukken.

Ik ben nu dus vier weken en twee dagen zwanger. Al kan ik het nog niet echt bevatten. Ik heb al die tijd een soort muur om mij heen opgebouwd om teleurstelling te voorkomen.

Over drie weken hebben we de eerste echo dus tot die tijd is het hopen dat alles goed blijft gaan.

Hopelijk vatten jullie dit bericht goed op, want het is alleen maar als aanmoediging.

Ik weet niet of ik verder veel zal schrijven, maar lezen zal ik nog wel even blijven doen.

Groetjes

Geplaatst

@pammie ow wat goed zeg en 2 nog wel weer een opluchting.

ik ga heeeel hard voor je duimen meid.

@nijntje allereerst gefeliciteerd met je zwangerschap

ja dat houd ons zeker wel moed hoor.naar het lezen van je bericht

maar kan soms de moed ook wel weer laten zakken

en dan lees je weer dat het toch wel echt kan.

en idd ieder lichaam is anders natuurlijk.

en heb je ook hormonen gebruikt??

weet je al wanneer je de eerste echo heb??

heel veel succes met je zwangerschap,en je mag gewoon mee blijven schrijven hoor.

liefs

Geplaatst

Pammie goed man 2 stuks = 2 x kans (denk ik dan maar).....

Angel spannend is het he ik heb ook steeds steken en krampen en zere (.)(.) en je denkt steeds zal het dan toch..........en dan weer....nee toch niet! om gek van te worden!

Evy kan jij het nog uithouden??? ik ga denk ik dinsdag testen als ik nog nie ongi ben,we gaan een lang weekend weg en die wil ik wel gezellig afsluiten,1 dagje meer of minder maakt dan ook niet meer uit:blink:

Nijntje wat goed om te lezen dat het zo ook kan!

Hartelijk gefeliciteerd met je zwangerschap!!

Ik heb het mijn baas ook verteld is toch wel fijn hoor als je het gewoon kan zeggen!maar de rest van mijn collega`s weten het niet,zoiezo weinig mensen weten het.

Nog ff een vraagje,als je pregnyl heb gespoten word je dan later ongi???? of is dat ook bij iedereen verschillend?

X

Geplaatst

@bridetobe ja idd je weet gewoon niet wat je moet denken.

nog een paar dagen wachten.

nou ik was soms 13 dagen erna of 14 dagen erna ongi.

ik denk dat dat bij iedereen anders is denk ik

mijn cyclus is altijd tussen de 27 en 28 dagen.

maar nou had ik ook ergens gelezen dat sommige 2x pregnyl krijgen??

liefs

Geplaatst

Hallo allemaal,

Pammie wat goed zeg 2 eitjes dus meer kans spannend hoor

Bride, Angel,Evy lukt het wachten nog? Of hebben jullie al de neiging tot testen? Nog niet doen hoor... zei deze gek. Ik deed het veel te vroeg. Ik weet als geen ander hoe moeilijk wachten is. Hou vol hoor ik duim nog steeds voor jullie.

Lexa wat balen dat je alles zo moet verbergen maar je smoesje snap ik prima ik heb hiervoor op een andere afdeling gewerkt en wilde het daar ook niet vertellen vanwege de niet zulke leuke collega's. Maar toen ben ik ergens anders gaan werken toen heb ik het gelijk gezegd en dat gaf mij wel heel veel minder stress en ik heb het geluk dat mijn collega's erg meeleven en heel lief voor mij zijn. Ze weten dat ik al zo lang bezig ben met zwanger worden. Ook nu ik zwanger ben zullen ze mij meer ontzien want zij willen net als ik niet dat het misgaat. Maar ik snap dat niet iedereen het zo heeft getroffen omdat je vaak van je werk weg moet. Daar is helaas nog veel onbegrip over.

Hier verder alles rustig nog steeds veel zwangerschap kwaaltjes niet fijn maar voor mij wel een teken dat de hormonen nog steeds in grote getalllen aanzwezig zijn.

Ook ik moet nog heel veel geduld (en dat heb ik niet)hebben tot de eerste echo 2 november duurt nog lang...

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Ik heb alleen pregnyl gespoten.

Mijn menstruatie is door de eerste pregnyl wel opgeschoven. Ik werd altijd op zondagochtend ongesteld, maar doordat ik de spuit in de nacht van zaterdag op zondag had gezet en de iui op maandagmiddag was, werd ik pas maandagavond ongesteld.

Ik heb het van tevoren op mijn werk verteld dat ik met IUI bezig ben. De stap om dat te doen was wel moeilijk, maar achteraf was ik wel erg blij. Je hoeft tenminste geen smoesjes te verzinnen waar je nou weer heen gaat. Ik zei gewoon ik ben even naar het ziekenhuis en dan wist iedereen waarom en stelden geen vragen.

Nu ik zwanger ben heb ik nog niets gezegd. Ik probeer nu een beetje vol te houden dat de tweede poging is mislukt. 9 november heb ik een echo en als daaruit blijkt dat het goed zit dan wil ik het pas vertellen. Ik heb nu af en toe nog best buikpijn dus ben een beetje bang voor een buitenbaarmoederlijke zwangerschap. Zolang ik nog niet bloed moet ik het aankijken van het ziekenhuis, dus het is afwachten.

Geplaatst

@zonneschijn nou eerlijk gezegd wel ja hahaha maar doe het ni vind het wel heel moeilijk heb wel al testen thuis liggen hoor.

maar ben bang van de pregnyl maar dat is nu 12 dagen geleden.

we zullen zien of ik het ga volhouden hahaha..

@nijntje hoop dat de buikpijn snel over is hoor

hoef natuurlijk niks te betekenen want er gebeurd nu van alles in je buikje.

maar kan me voorstellen dat je er best onzeker van word.

liefs

Geplaatst

hey,

We hebben een afspraak voor maandag 9 november!!!!!!!:blob1: spannend,ze hebben het heel druk maar ze hebben ons er tussen gepropt.

Angel ik heb bewust nog geen test gehaald,als ik er een heb kan ik me niet meer in houden.ik zei dat ik dinsdag ga testen maar ik denk dat ik maar gewoon afwachtw8,lijkt me beter.

Evy en Angel heel veel succes hoop dat jullie hartstikke zwanger zijn ik ben hier dinsdag pas weer!!!!!!!!

fijn weekens alvast.

Geplaatst

Hallo lieve meiden. Pammie succes met de Iui morgen. Angel en Bride succes met wachten en Bride fijn weekend. Zonneschijn, het is echt 2november voor je het weet. Kan me voorstellen dat je pas daarna kunt ontspannen. Ik ben hier ook pas dinsdag weer want ben morgen vanuit werk meteen een lang weekend weg. Iedereen veel liefs en succes met alles. X

Geplaatst

Hoi meiden, even snel want ik moet ook zo weg (we zijn er allemaal maar druk mee dit weekend). Ik heb vanochtend mijn 1e FM gehad, op cyclusdag 6. Er was vrijwel niets te zien :hmh:. 1 heel klein eitje maar niet de moeite. Dag 6 is in principe vroeg, maar de vorige keer had ik er 3 op dag 6, en de grootste was al 11 mm. Ik moet maandag weer dus ik hoop wel dat ze dit weekend een groeispurt gaan maken. Heeft een van jullie dat ook meegemaakt? Dat ze de ene ronde wel goed groeien, en de andere niet?

Verder: Pammie, als het goed is heb jij nu je iui gehad. Spannend, meid! Hoe ging het? Hoe was het?

Nijntje: Welkom hier en gefeliciteerd dat het bij jullie gelukt is. Dat geeft ons weer moed.

Angel: Hou het wachten vol. Je had ergens gevraagd of pregnyl de cyclus beinvloedde. Nou, bij mij wel, ik werd prompt 10 dagen na de toediening ongesteld! Was dus een heeeeel korte wachtweek voor mij. Volgens de ivf-assistente kwam het door de pregnyl, maar dat zal bij iedere vrouw weer anders werken, want ik las ook ergens dat de menstruatie juist later op gang kwam.

Bridetobe: Afspraak op 9 november, geweldig! En nog steeds in de wachtweken dus het kan nog alle kanten op. We duimen voor je.

Evy: Fijn weekend, geniet ervan! Misschien ben je volgende week wel zwanger...

En voor iedereen die ik vergeten ben: Liefs en een goed weekend!

Geplaatst

Hallo allemaal, na een paar maanden meekijken en meelezen op meerdere fora uiteindelijk besloten om mij te registreren en mee te doen met het forum.

2 jaar zijn we nu bijna bezig en ondanks alle moeite en energie die we hebben gegeven aan dit traject / project is het nog niet tot een zwangerschap gekomen.

Alle onderzoeken zijn netjes gedaan en steeds weer was er niet een oorzaak aan te wijzen. Volgens het fertiliteitteam positief, maar zelf denken we daar wel eens anders over. Na de onderzoeken en steeds maar wachten wil je zo graag een antwoord....

Vorige maand zijn we dan begonnen met de eerste IUI, ik was optimistisch en dacht ook realistisch. Er waren 2 goede follikels en het :sign17: van mijn vriend was volgens het ziekehuis echt geweldig (hij trots natuurlijk) Op dag 10 na de inseminatie werd ik ongesteld en toen ik mijzelf weer een beetje op de rit had met mijn emotie, zagen ze op de uitgangsecho voor de tweede IUI toch iets in mijn baarmoeder en vertelden ze dat ik ws toch zwanger was. Dat bleek na bloedonderzoek niet zo te zijn, gelukkig had ik mij wel een beetje beschermd en was ik niet zo heel erg verdrietig. (maar toch heb je hoop, want we zagen wel wat zitten....)

Ik hoop dat ik hier mijn ervaringen / belevingen kan delen, met anderen mee kan leven en dat ik wellicht ook antwoorden kan geven op zaken die ik al heb meegemaakt.

Als je het zo leest en mij niet kent, lees je alleen de emotie rondom onze kinderwens, maar geloof me; ik ben een heel gezellig en optimistisch persoon die geniet van het leven. En toch... is het fijn om hier een plekje te hebben voor dit deel in mijn leven! Waarvoor nu al dank!

Gr Zomer71

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden