Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Whaaa! Tis toch wat! Moet vandaag 2x naar het zh (sperma inleveren en dan 3 uur later de inseminatie), maar we hebben een soort van sneeuwstorm hier in Rdam... :sed:...niet leuk hoor...

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Lexa; thanks...... denk zelf ook hormonen,maar ik vind dit niet echt leuk.

Vannacht echt hevig gebloed,en verlies nu ook kleine stolseltjes.

Het blijft maar bloeden.

Ik ga morgenvroeg gelijk t ziekenhuis bellen.

Sannie; heel veel succes morgen!! en je met je iui natuurlijk..

Hier ook veeeeeel sneeuw.!!!!

Geplaatst

Pammie, je kunt ook altijd nog de huisartsenpost bellen, maar als je 't vol kunt houden tot morgen, dan is dat beter. In het zh kennen ze je en weten ze van je geschiedenis.

Sannie, succes!

Geplaatst

Pammie: raar hoor die bloeding ineens. Morgen idd maar even bellen naar het zh. Mss hebben hun er een verklaring voor.

Sannie: succes en doe voorzichtig. Weet hoe het weer hier is, woon in de buurt en hier sneeuwt he al de hele ochtend. Kan me niet meee herinneren dat ik zoveel sneeuw heb gezien.

Lexa: kan jij het nog een beetje uithouden zonder je mannetje, die nu lekker in de zon zit haha.

Geplaatst

* PAmmie; ik denk dat het nog wel eens kan zijn dat ons lijf een beetje in de war is na die maanden met hormonen. Ikzelf heb bv enorm last van pijnlijke borsten... echt niet meer normaal. En ik verloor vandaag (dag 10) ook wat bloed....

Hoop dat het morgen al wat minder voor je is geworden en dat je weer meer rust kan hebben.

* Sannie; Hoop voor jullie dat alles goed is gegaan met het rijden door de sneeuwstorm?

GR Zomer

Geplaatst

Dames,

Het was bar en boos (gelukkig dat wij winterbandjes hebben), maar het is weer gebeurd...nu mag mijn lichaam lekker aan de gang. De Pregnyl doet goed z'n werk, want ik voel al de hele middag mijn eierstokjes bezig...

Ik heb mezelf gewoon op de wb december (voor de 2e x!!! hahaha) gezet...

Liefs..

Geplaatst

Wat duurt een wachtbankje toch lang ... maar we gaan de goede kant op nog 6 dagen en we kunnen weten of het wel of niet raak is ... soms denk ik dat ik mijn borsten voel maar dat is ook het enigste maar ja ik voel ze ook als ik ongestel moet gaan worden dus daar kan ik nu even geen peil op trekken. Wel blijft mijn temp hoog en dat is voor mij wel vaak een goed teken ... mijn temp is al hoog vanaf de eerste dag na de IUI en dat is nog nooit gebeurt bij mij dus wie weet .... ik hou gewoon rekening met het ergste en dat is dat ik gewoon ongesteld ga worden we hopen natuurlijk van niet maar ja ik ben al zo vaak teleurgesteld dat je gewoon niet durft te hopen op iets positiefs ... ik heb ook nog geen test in huis gehaald omdat ik gewoon bang ben dat ik de test voor niets zal doen maar ja ik zou op 2e kerstdag kunnen testen en op die dag zijn er geen drogisterijen open en de dag erna ook niet want dan is het zondag en kan ik ook geen test kopen dus dan zou het maandag worden nou en als ik voor die tijd niet ongesteld zou zijn geworden dan hoef ik ook niet bang te zijn voor de uitslag want dan weet ik bijna zeker dat de test positief zou zijn dus het wordt een heel spannend weekend ... we blijven duimen draaien en hopen op een mooi kerstgeschenk .... lfs. Nicole

Geplaatst

Coni; wat spannend allemaal hé. Die wachtweken duren ook altijd zo vreselijk lang.

Zou mooi zijn als je met de kerst een positieve test in je handen hebt!! Een mooiere kerst kunnen je je niet wensen.

Duim duim duim.

Sannie; Fijn dat de iui goed is gegaan.Nu maar weer afwachten hé..

Ik heb vanmorgen de gyn gebeld. Ik ga zo naar het ziekenhuis om bloed te prikken op het HCG hormoon.

Gyn vond t toch wel noodzakelijk,ook omdat ik zo erg vloei..

16.00 uur heb ik de uitslag!

Geplaatst

@Pammie, wel fijn hoor dat je mag..hopelijk niet al teveel last van de sneeuw e.d. om naar het zh te komen (en terug!). Laat je het eind vd middag/avond ff weten?

@Nicole, pfff..moeilijk he! We duimen ons suf hier... Op naar :openpresents:..

Liefs!

Geplaatst

@pammie spannend hoor.... Ben benieuwd wat de uitslag is...

Ik heb vanochtend de FM gehad en er zat 1 mooie folikkel. We hebben hoe dan ook donderdag de inseminatie. Ik moet woensdag nog komen voor een echo en bloed laten prikken. Het kan zijn dat m'n eisprong eigenlijk vrijdag pas komt, maar dan gaan we em eerder laten komen met de pregnyl. Dus ik ben opgelucht...

De gyn was erg begripvol over de vorige keer en alles is uitgesproken. We gaan weer met goede moed verder.

Ik ga snel weer aan het werk! Wil vandaag eerder naar huis ivm het weer....

Geplaatst

Ben net al gebeld door het ziekenhuis. Geen hcg waarde gevonden. Dus niks wijst op evt miskraam of iets dergelijks.

Het bloedverlies zou te maken hebben met het vele hormoon gebruik,en dat het nu even compleet in de war is.

Ik ga maar gewoon van 4 dec uit,dat dat mijn laatste menstruatie is geweest...Zo kan ik weer verder tellen.

Ik moest het nog maar even aanzien,tsja.....

Maarja,duidelijkheid heb ik iig wel!

Mob; succes met je iui donderdag! Nog mooi voor de kerst!!

Geplaatst

@Mob, da's het mooie van de Pregnyl: dan komt je eisprong altijd 'op tijd'. Veel beter dan maar vertrouwen op je eigen cyclus, zeker als er veel spanningen zijn (zoals bij ons in deze trajecten van IUI, IVF/ICSI). Prachtig, nog even snel voor de kerst...

@Pammie, dat is dan weer een geruststelling. Tsja, al die hormonen kunnen ook niet goed voor je zijn, zeker als je deze al lang achter elkaar gebruikt. Op naar de volgende cyclus!

Geplaatst

Hoi,

Volgens mij zijn er alweer een paar nieuwen bij, dus voor die welkom!

Pammie: Wat kan het lichaam je toch voor de gek houden zeg! Nu zomaar ineens bloedverlies. Goed dat je ziekenhuis hebt gebeld en dat je iig duidelijkheid hebt.

Coni: Voor jou hele spannende dagen. Ik duim voor je en hoop dat je een super mooi kerstcadeau krijgt.

Sannie: De iui is weer geweest. Hopen dat ze nu goed hun best doen in je lichaam...nu weer 2 spannende wachtweken

Mob: Super! één mooie follikel. Succes donderdag!!

Tammy: hoe is het met jou en je zoon? Geniet je een beetje van het mama zijn?

Hier is het rustig. Iui afgelopen donderdag gehad en nu op het wachtbankje. Aan de ene kant heb ik zoiets van was het maar alvast de 31ste en aan de andere kant ook niet...waarschijnlijk voor de teleurstelling. Want iedere keer heb je toch gewoon je hoop en dat moet natuurlijk ook!

Iedereen fijne avond

Geplaatst

Goedemorgen meiden...

Hier nog alles rustig (kan ook niet anders, afgelopen zondag de IUI gehad), behalve dan nog steeds wat bloedverlies door het raken van dat bloedvat waarschijnlijk bij de inseminatie.

Gisteravond wel ff weg, maar nu toch wel weer wat bij het afvegen. Niet veel, maar toch is het nog gevoelig schijnbaar daarbinnen. Eierstokken ook nog niet helemaal rustig..voel 'em links vooral (waar het follikel zat)...

Gaat het nog een beetje met je Nicole? Of kruipt de spreekwoordelijke tijd...

Liefs!

Geplaatst

Tja de tijd kruipt voorbij en nu lees ik dan ook dat je een vroege predictor test kan doen 4 dagen voor je NOD dus nu kriebelt het al helemaal ... maar goed we wachten nog maar af meer kan ik niet doen ... morgen gaan we boodschappen doen en dan zal ik toch maar even een test gaan halen ....

gr. Nicole

Geplaatst

Hoi Coni,

Niet doen hoor, zo'n vroege test. Zonde van je geld. De kans op vals positief is groot, zeker als je een pregnyl injectie hebt gehad, en dan krijg je mogelijk alsnog een dikke teleurstelling te verwerken. Heeft het ziekenhuis gezegd wanneer je mag testen?

Geplaatst

Hoi, de gyn heeft gezegd te wachten tot 16 dagen na de IUI dus dat zou zaterdag zijn ... donderdag is het 14 dagen na mijn IUI dus vrijdag zou een mooie dag zijn om te testen lijkt mij .... we zien het wel ik heb nog geen test in huis dus ik kan ook nog niet testen .... gr. Nicole

ps: Ik zal die vroege test inderdaad dan maar achterwegen laten en zo wie zo wachten tot donderdag.

Geplaatst

Hallo allemaal!!!!!!!! Hier nog hard aan het werk dus ik kom er gewoon niet aan toe om jullie bij te houden! Nicole, nog even volhouden hoor. Een positieve test op Kerst of de dag erna, dat kan niet mooier. En nu is het misschien inderdaad nog wa vroeg?

Alle andere lieve dames hier, hoe gaat het? Annie en Sannie hebben naast Coni het wachtbankje betreden, nietwaar?

Mob, nog een dikke knuffel. En Pammie, wat heb jij gedoe ineens met al dat vloeien. Echt niet tof. Maar gelukkig dat je gisteren wel gerustgesteld bent, over je HCG, anders blijf je stressen.

Lexa, ben je alweer toe aan de terugkeer van je liefie? Of ben je nog volop aan het leven als de single die je vroeger was? Hahaha. Nog anderhalve week en dan is hij er lekker weer!

Tammy, hoe is het baby-geluk? Is het echt zo leuk? En heeft de kleine man het naar zijn zin? Ik was zondag nog even bij mijn vriendinnetje die gelijk liep met jou. Het is nog zo'n lekker klein prulleke en hij voelde zo zacht. Hoewel zij zegt, dat zijn wangetjes al wat boller worden, en ze hem niet meer zo'n ukkie vindt. Heb jij dat ook? Bij je eigen kind zie je natuurlijk veel meer?

Fijne avond allemaal.

Geplaatst

He Evy! Ja, ik geniet nog met volle teugen van m'n herwonnen single-dom, ga me bijna een beetje zorgen maken. Hij vermaakt zich ook opperbest aan de andere kant van de wereld. Hopelijk toch nog een Hello Goodbye-momentje als hij aankomt op Schiphol, anders kan ie linea recta weer terug ;-)

Nicole: Goed zo. Het is hartstikke moeilijk, dat weten we allemaal, maar bij mij in het zh zeggen ze ook altijd 16 dagen na de inseminatie, dus daar is echt een reden voor. Maar vrijdag is een mooi compromis, hoor. Hou ons op de hoogte en sterkte met het wachten.

Ik sluit weer af, zo even de kroeg in. Voor alle dames die de alcohol even moeten laten staan: Ik neem er eentje op jullie gezondheid en die van jullie potentiele beebs. Dat zijn er twee per persoon, het wordt een lange avond, LOL.

Tot snel en snel meer!

Geplaatst
Hopelijk toch nog een Hello Goodbye-momentje als hij aankomt op Schiphol, anders kan ie linea recta weer terug ;-)

Ik neem er eentje op jullie gezondheid en die van jullie potentiele beebs. Dat zijn er twee per persoon, het wordt een lange avond, LOL.

Waahhaaaha, Lexa ik heb ze even achter elkaar gezet. You're my kind of woman ;-)

Geplaatst

Lexa: geweldig hoor. Ik doe ook weer lekker mee hoor. Heerlijk zo'n glaasje wijn na al die maanden. En natuurlijk meteen een bakje filet American en zalm gegeten haha. Wat kunnen dingen ineens lekker smaken na zo'n lange tijd. Ik ga er ook extra van genieten met de feestdagen.

Wat is de tijd toch snel gegaan, over 1.5 week komt je mannetje alweer terug. Volgende week ga je er waarschijnlijk echt wel naar uit zien dat hij weer lekker terug is en dan komt je 'hello goodby' moment echt wel.

Nicole: probeer echt te wachten tot vrijdag!!!! Hopelijk een heel mooi Kerst cadeautje voor je onder de boom. Eerder testen geeft alleen valse hoop en mss wel een terleurstelling terwijl het niet nodig hoeft te zijn. Nog even volhouden.

Hier bevalt het leven als mama helemaal super. Hoop echt dat jullie het snel zullen mee maken, want het is wel heel heel erg wennen in het begin. Vooral de eerst 2 a 3 dg thuis, maar daarna ben je meer gewend en is het echt zo ontzettend leuk.

Wij zien niet echt dat Kaylen groter wordt, maar je merkt het heel echt snel aan de kleding. Er is al 1 pakje die hij niet meer aan kan. Wel zien we met de dag dat zn gezichtje idd aan het veranderen is. Hij gaat nu ook zn nekspieren meer gebruiken en dat gaat heel goed. Kijken die hij ook uitstekend, hij volgt je soms echt en als je tegen hem gaat praten kijkt hij je ook echt aan. Soms hebben we het idee dat hij al gaat lachen, maar dat doen ze pas na 6 of 9 weken dus het zullen nu wel alleen stuipjes zijn ofzo. Hij slaapt ook heel goed 's nachts, om 12 uur de laatste fles en dan tussen 6 en 7 weer de eerste. Dus je hoort ons niet klagen.

Iedereen weltrusten en hoop echt dat iedereen snel een mooie positieve test heeft en mooie kleine beebs.

Geplaatst

Zo daar ben ik ook weer. Er gebeurt hier veel!

Wij zijn vanochtend weer in het ziekenhuis geweest en heb de pregnyl gezet. Morgen de inseminatie... Dus met kerst en oud en nieuw geen alcohol voor mij...

We merken dat de gyn erg haar best doen om het nu wel te laten slagen dus dat is wel heel prettig. Nu is het morgen nog heel spannend hoe de zaadkwaliteit is. Hoop zo dat het beter is. Heb m'n man nu toch maar aan de vitaminen gezet, hopelijk helpt dat ook nog wat.

Nicole: spannend zeg! Wat zou een positieve test toch een geweldig kerstkado zijn! Hopelijk lukt het je om tot vrijdag te wachten met testen...

Pammie: Hoe is het nu? Vloei je nog steeds of is het gestopt?

Aan alle meiden die aan het wachten zijn: heel veeeeel succes!

En iedereen alvast hele fijne feestdagen gewenst!

Geplaatst

Dames ik kon het echt niet laten ... ik heb vanmorgen toch een test gehaald en natuurlijk gedaan ... de test is heel licht "positief" .... je ziet heel vaag een 2e streepje ... zaterdag doe ik nog een keer een test want ik heb toch een dubbele gekocht en ik ga ervan uit dat deze duidelijker is ... maar nu kan mijn kerst niet meer stuk .... gr. Nicole

Geplaatst

Jetje ongeduld!!!!!!!! Maar........... Gefeliciteerd Nicole!! Streep = Streep, hoe licht ook. Wat een mooi kado, en wat een heerlijke kerst zal jij tegemoet gaan. Geniet ervan!!!!!!!!! En Nogmaals Gefeliciteerd!! Jeuheu!!!

**** Doet rondedansje van vreugde voor Nicole*****

Geplaatst

Oh Nicole, kijk nou toch uit, meis. Tuurlijk, Evy heeft gelijk: Een licht streepje = een streepje = positief maar ik heb je vorige postings nog eens doorgelezen en zag dat je zowel voor als na de inseminatie een hcg-injectie hebt gekregen, de laatste 5 dagen na de inseminatie, dus nu 8 dagen geleden? Die hormonen blijven zeker een week in je lichaam, zeker bij een dubbele dosis. Ik gun het je zo graag maar hou alsjeblieft een slag om de arm. Als je op zaterdag nog steeds twee streepjes ziet, ben ik de eerste om alles terug te nemen wat ik hier zeg. Ik wil echt niet negatief doen, maar hou je hoofd koel. Niet lullig bedoeld, dat weet je toch he?

@Evy: Jij bent ook 'my kind of woman' met je witte laarsjes en je Albert, woeha!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden