Ga naar inhoud

IUI-dames hangplek

Aanbevolen Berichten

• Reacties 4,4k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Evy; Hé???. Was dat nou! Wat een pech. Baal je er zelf niet vreselijk van? Je klinkt zo vrolijk hihi!

Hopelijk kunnen ze dit de volgende keer beter in de gaten houden. Zelf maar aan de klus toch!

Tammy meid; je buikkie ziet er prachtig uit. Heb t op Hyves gezien.

Maar wordt nu hoog tijd dat je beeb zich aankondigt hoor! Hoe was het vandaag??

Zonneschijn; het gaat de goede kant op met jou. Jammer dat je nog niet kunt sporten etc,maar dat zal vast snel goed komen!

Hier alles prima. Nog geen ongi te zien.....

Geplaatst

Wat is het al lang stil bij Tammy sinds 09.00 zou het ..................... ???????

Zonneschijn, houd vol he... Fijn dat je weet dat het wel goed komen, ook hier moet je dus geduld hebben... BALEN!

gr Zomer

Geplaatst

Jezus wat een spanning hier............... Tammy,Pammie,Evy,sinterklaas....hihi

Pammie wanneer ga je testen?????? Wat spannend weer he het zou echt helemaal super zijn als het de laatste x zou lukken!!!!!!!!! dan blijf je een hoop ellende bespaard.....denk ik!

Tammy ligt nou vast te persen...........GO TAMMY!!!!!

Evy wat balen zeg dat het niet door gaat.hoe weet je eigelijk dat je eisprong al is geweest?????

Wij hebben een brief gehad van het zh en we staan al een maand op de wachtlijst voor ivf vanaf 9-11

kom morge eweer ff kijken

Geplaatst

Sorry dames, ik had mn verhaal onder het topic uitgerekend november gezet. Jullie kunnen het daar lezen, want is een beetje lang verhaal. Het komt er op neer dat we morgen om 0730 in het zh moeten zijn en dan mss ingeleid worden. Zo niet dan wordt het zaterdag gehaald in een ander zh in dordrecht ipv zwijndrecht.

Geplaatst

Goedemorgen allemaal,

Hier nog even een berichtje, als jullie willen lezen hoe het gaat kijk ook eens bij topic uitgerekend november. Daar tik ik het meeste nu, en we hebben in het zh wel internet alleen is dat niet heel erg super natuurlijk. Dus is voor mij het makkelijkste om op 1 topic te tikken.

Iedereen bedankt voor de support en we gaan ervoor.

Dikke knuf

Geplaatst

Jeetje Evy wat balen, ik hoop dat je snel weer kunt doorstarten.

Tammy!!!!!!!!!!!!!! Spannend!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Zonneschijn sterkte met je rug.

Nou ik ga aan de gedichten doen en de boel inpakken. Doei

groetjes Welpie.

Geplaatst

Evy: Wat balen zeg dat de iui niet doorgaat. Hopen op een goede start van 2010 voor jou!

Pammie: Wat spannend zeg!!Ik hoop zo dat het de laatste keer gelukt is...niks geen ivf voor jou en een mooi einde van het jaar!!! Ik hoop het zoooo. Wanneer ga je testen?

Tammy: Zal er al een kleine zij?? Ben zo benieuwd. Zo niet dan heel veel succes en het duurt nu niet lang meer!!

Ik ben vast en zeker een paar mensen vergeten maar zijn er ook zoveel en zoveel verhalen...maar houd het allemaal wel in de gaten hoor!!

Bij mij zijn gisteren de rode duivels gearriveerd! Dus op voor de 2e keer van ronde 4. Volgende week vrijdag fm.

Voor iedereen een heel goed weekend.

Geplaatst

Hmmm... nog geen Tammy nieuws ook niet bij November...... Spannend.

Pammie, wens jou een super Sinterklaasweekend ZONDER BLOED!!!

Alle anderen ook heel fijn weekend, heb even niet zoveel te melden.

Liefs Evy

Geplaatst

hoi hoi

@evy wat balen zeg van je iui. idd lekker getimed zeg. is toch zonde om het zomaar te zeggen.

@tammy nog geen baby??

@zonneschijn hoe is het met jou. sterkte met je rug en hoop snel dat het wat beter gaat.

@pammie spannend voor jou zeg ik duim nog steeds voor jou hoop op een mooi sinterklaas cadeau.

nou hier gaat het wel nog steeds niet helemaal zoals het hoort pfff

hoop dat ik me eigen snel weer wat beter voel zeg.

en men hcg was nu 13 dus dat gaat wel de goede kant op

gister wat bruine afscheiding hehad nu nog steeds een beetje,en vannacht werd ik tegen 4.00 uur wakker van de buikpijn heb echt krom gelegen ff snel na de wc geweest dacht dat ik men menstruatie ging krijgen maar dan erger maar was niks, heb het vandaag wel ff na gevraagd aan de gyn maar het kan van me darmen zijn of een eisprong ik dacht nu al???? hoe kan dat nou weer

nou dat was het weer je lichaam zit heeel raar in elkaar

iedereen fijn weekend

liefssssssssssss

Geplaatst

Hét rottigste sinterklaas cadeau ooit; Ongesteld worden!:sad2:

Het is nu definitief..t wordt ivf.

Wel vreemd nu ik even paar maandjes niks meer heb,geen hormonen,geen ziekenhuizen. Ook wel lekker, (oud en nieuw vieren met wijntjes!).

Nee,maar zonder gekheid; Ik baaaaaaaaal!,en moet me weer effe opladen voor een gezellige middag morgen.

Geplaatst

hey pammie toch shit zit ik net een bericht te typen pfffffffffffffffffffffffff

heeeel veel sterkte meid. ik denk aan je meid

en leef met je mee

hele dikke :hugg:

kusssssss

Geplaatst

PAMMIE @#$%^()*^$@ dat is echt jammer zeg,heel veel sterkte!!!!

Weet iemand nog hoe het zit met de pil gebruik??????

Ben vorige week dinsdag aan de pil gegaan en verlies nou bloed(??????) en barstende koppijn!!!!

kan da als je aan de pil begint????

Is voor mij alweer zo lang geleden ik weet het niet meer.

E hoeveel dagen nadat je gestopt bent krijg je de menstruatie???? erg he dat ik dat nou al niet meer weet!!!!!

Tammy toi toi toi!!!!!!

Fijn weekend en een fijne sinterklaas!!!!!

Geplaatst

He Pammie, wat een rot-cadeau inderdaad. Echt sneu. Je weet al zeker dat je het ivf traject ingaat? Wat is de wachttijd in jouw zh?

@Angel: Dat gaat goed zo met je hcg, hoop voor jou dat het vloeien nou eindelijk eens ophoudt. Rot van die krampen, zo midden in de nacht. Ja, dat kan vlgs mij ook alles zijn.

@Men: de pil is voor mij ook al jaren geleden, maar het bloedverlies kan veroorzaakt worden doordat je lichaam er even aan moet wennen. Het moet binnen 2 dagen wel over zijn en mag niet te zwaar zijn, anders moet je er even mee naar de dokter. Koppijn kan veroorzaakt worden door de pil als je er gevoelig voor bent, maar is niet gebruikelijk. Ik zou een aspirientje nemen en wachten tot het over gaat. En ook hier geldt: Als het blijft, even met je arts overleggen. De combinatiepillen tegenwoordig zijn zo licht, daar zou je geen bijverschijnselen van moeten krijgen.

Volgens mij slik je de pil 21 dagen en dan heb je een stopweek. Toch? Of slik je 'm juist 28 dagen en heb je dan een stopweek? Heb je daarom als je aan de pil bent een perfecte cyclus van 28 dagen? Euh... kweetniet. Wat zegt de bijsluiter?

@Tammy: Die beeb komt er-aah-aaan!! Wat een prachtig Sinterklaascadeau, en lekker voordelig straks ook met de gecombineerde verjaardag + Sinterklaas. 'Nee schat, OF een cadeau van papa en mama, OF een cadeau van Sinterklaas', haha.

Met mij gaat alles goed. Ik zit nu op dag 9 van de wachtweken. Pijnlijke borsten, vooral aan de zijkant, witte vloed (sorry voor het praatje) en steekjes in m'n buik op de plek van m'n eierstok. Zwangerschapsverschijnselen? Ja! Menstruatieverschijnselen? Ja! Ik weet het niet en ben er eerlijk gezegd ook niet veel mee bezig. Maar... de tweede week is het ergst, he?

Fijn weekend allemaal, tot snel!

Geplaatst

Hoi allemaal,

&&Pammie,Meid wat balen voor je die rottige rode duivels ook. Ik had het je zo gegund net voor de kerst dat je zwanger zou worden. En dat je een leuk sinterklaas cadeau zou krijgen. Neem de tijd om het een plekje te geven want het IVF traject is straks zwaar genoeg. En een adempauze is niet zo verkeerd ik kom momenteel echt ervan bij.

&&Men wat balen die hoofdpijn Ik heb het door de pil nooit gehad ik had geen enkele bijwerking ervan. Maar wel altijd geregelde menstruatie was het niet nadat de strip op is na twee dagen menstrueren of zo... ik geloof dat ik het zelf ook niet meer precies weet.. zo lang geleden. Weet wel dat ik bijna geen buikpijn meer had dat was een groot voordeel en ik menstueerde nauwelijks

&& Angel toch nog steeds HCG dat veroorzaakt het k>>gevoel hoor. Bij mij is het eruit en ik voelde mij echt opknappen heb voor het eerst een goede week gehad. Geen enkele dag was naar dus denk eraan het gaat straks beter helaas nog even volhouden.

En dan hoop ik dat je het snel gaat merken dat je opknapt.

Hier nog steeds veel rugpijn ondanks twee keer rechtgezet door therapeut dus maar aan de pijnstillers. Maar kan mij niet zoveel schelen ben zo blij dat ik mij geestelijk veel beter voel dat is mij nu meer waard de rest komt wel weer goed ik neem veel rust en lig veel plat dat helpt.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Lexa; Bij ons in het ziekenhuis is de wachtlijst 2 á 3 maanden.

6 januari heb ik een gesprek bij mijn gyn over hoe en wat. Ik zie het dan allemaal wel.

Voor nu ga ik het rustig aan doen,even alles opzij,even van me af zetten. Het is allemaal niet niks.

Gisteren was t begin van een rotavond,maar nu gaat het wel. Heb toch geen andere keus??. Ik moet wel door.(heerlijk,even geen hormonen!!!!)

Ben wel ruim op tijd met de onig. Cyclus 28 dagen. Dat heb ik normaal nooit.

Bij jou wordt het ook spannend,hoop dat jij meer geluk hebt,en een mooi kerst cadeau hebt straks!!

Angel; bij mij is het ook al jaren geleden van pil gebruik. Zou niet echt meer weten precies hoe t ook alweer was.

Even op de bijsluiter lezen? Lijkt me wel raar om weer met de pil te beginnen!

Op Tammy's hyves is te lezen dat ze is bevallen van een zoon!

Ik las bij topic "uitgerekend in november" dat de naam Kaylen is.

Tammy en man; van harte met jullie gezonde zoon! Eindelijk is het dan zover.

Geniet ervan,!!!!

December

04: Tammy zoon geboren.

08: Nicole 5e FM

11: Lexa testen

12: Zomer testen

27:**Men** stoppen met pil

Januari

06: Pammie gesprek bij Gyn.

Geplaatst

* Pammie, wat jammer nou! Ik dacht "zul je net zien dat het nu nog lukt!"

Succes met wachten en op naar die borrel(s) met oud en nieuw.

* Men; balen dat het nu zo met je gaat.

* Angel, sterkte met wachten. Ik herken je gedachten!!!! ik voel van alles en als ik de afgelopen keren naga, dan zou ik maandag al ongesteld worden. Nog 2 dagen spanning!!!!!

zomer

Geplaatst

Hallo lieve meiden!

Gisteravond was ik eten met 4 vriendinnen en ik heb hier een hoop gemist zo te lezen.

Hiep hiep hoera voor Kaylen en Tammy!!!! 4 december!!!! Mooie datum dus, mijn vriendin is ook gisteren bevallen van haar zoontje. Echt toevallig allemaal.

Pammie, hele dikke knuffel. Gatver wat ontzettend kut dat het niet gelukt is. Het was zo mooi geweest, 6e poging, sinterklaascadeau, 106 miljoen zwemmertjes. Echt niet eerlijk. Veel liefs en komende periode maar even 'genieten' van het even niet ermee bezig hoeven te zijn.

Lexa, ja nu beginnen de mindere dagen. Maar je klinkt lekker nuchter en ja de symptomen klinken goed, maar kunnen nog alles zijn.

Zomer, maandag al aan de beurt. Spannend!!!!! Duim duim.

December heet niet voor niks een feestmaand te zijn hoor dames!! Zet hem op.

Zonneschijn, ben heel blij om te horen dat geestelijk toch wel echt goed met je gaat. En die brakke rug gaat dan vanzelf wel volgen echt waar!

Angel, nog niet zo lekker in je vel dus. Zo'n pijnaanval lijkt me ook niet echt bijdragen aan het goed gevoel. Maar positief is dat de HCG nu nagenoeg weg is. Dus vanaf nu ga jij je ook beter voelen.

Annie ook weer terug. Gezellig.

Ik ga gevulde speculaas bakken. Vanmiddag/vanavond bij vrienden, gezellig borrelen en eten. Niet echt Sinterklaas, maar wel gezellig.

Morgen staat de hele dag weer in het teken van hockey, en aanverwante gezelligheid.

Geplaatst

Hallo allemaal,

Wat een geweldig nieuws vandaag zeg Tammie een zoon ik heb al wat op haar Topic gezet. Eindelijk eens leuk nieuws.

Pammy even geen hormonen en geen ziekenhuisbezoeken is nu zo heerlijk. Hoewel je natuurlijk de dreun nog moet verwerken dat het niet gelukt is kom je wel even bij na die behandelingen. Wens je nog wel even sterkte en je krijgt vanuit hier een knuffel.

Angel hoop dat je straks wat beter gaat voelen.

Lexa sterkte met het wachten laat je niet te veel in de luren leggen door die vervelende verschijnselen en inderdaad de tweede week wachten is het vervelendste maar hou vol.

Groetjes, Zonneschijn

Geplaatst

Hallo allemaal!

Na een lange pauze breek ik even in in dit topic. Ik zie dat er een hoop nieuwe schrijfsters zijn; welkom. Jullie kennen mij niet, maar ik heb de eerste maanden van dit jaar ook IUI gedaan en meegeschreven op dit topic. Vanaf juli zijn we (tijdelijk) gestopt met de behandelingen om onze accu op te laden. Ik ben toen gestart met acupunctuur. (Mede) daarvan werd ik erg rustig/relaxed en ook kreeg ik voor het eerst een eigen cyclus. Ik heb nl. PCOS en had voorheen nooit een eigen cyclus, vandaar ook de hormoonbehandelingen.

En nu, een maand of 4 later. We zijn eergisteren terug gekomen van een geweldige vakantie in Mexico. Heerlijk genoten van het lekkere weer en gerelaxed. En... ik ben zwanger! Het is nog wel heel pril en spannend, en ik heb ook bloedverlies gehad dus ben - mede door onze eerdere miskraam - wel angstig, maar sturen al onze liefde en positiviteit naar mini-Kammie, die ontzettend welkom is!! Afgelopen vrijdag hebben we een echo gehad, en het vruchtje gezien. Het hartje konden we niet zien kloppen, maar waarschijnlijk was het daarvoor nog te vroeg. Vanwege mijn lange cyclus is het namelijk lastig te bepalen hoe ver ik ben, waarschijnlijk nu 5 à 6 weken. A.s. vrijdag hebben we weer een echo. Duimen jullie voor ons?

Voor jullie natuurlijk ook alle goeds toegewenst!!!

Liefs,

Kammie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden