Ga naar inhoud

Eiceldonatie Stichting Geertgen of Spanje?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo mineut

goed dat jullie weer zo weer zijn om verder te kunnen

Wist je dat dit topic begonnen is door suze over ecd in spanje

Misschien heb je het al gelezen

Er is dus wel wat over geschreven hier en daar op het forum ook

Ik heb er geen ervaring over, wij zijn gelijk naar geertgen gegaan toen het in rotterdam niet lukte en de donor er mee wilde stoppen.

succes met de zoektocht

liefs claudia

• Reacties 456
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dank je wel Claudia en wat gaat het snel bij jou alweer 17 weken, voor je het weet heb jij je 20 weken echo spannend!

Wij zitten te dubben met Eugin in Barcelona, Instituto Marques in Barcelona of IVI welke klinieken heeft in Valencia, Barcelona, Madrid etc....

Iemand nog ervaringen, tips?

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hey Mineut,

Je kunt je aanmelden bij Freya besloten forum voor ECD dar zijn meerdere meiden die naar Spanje gaan en er staat ook wel wat over verschillende klinieken.

Misschien heb je er wat aan.

Liefs

Geplaatst

Chantal dank je wel!!

Ik heb mij net aangemeld bij Freya en hopelijk kan ik daar wat meer info of ervaringen vinden over spanje.

Wat heerlijk ik zie net onder jouw berichtje dat jullie nu 5 weken zwanger zijn, joepie gefeliciteerd!!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hallo dames

Hier weer een berichtje van mij

Hoe is het met jullie?

Hier gaat alles wel goed

Zondag is het maagzuur begonnen, dat is dus iets minder prettig

Buikje begint ook aardig te groeien nu, van de week ook voor eerst een zwangerschapsbroek aangehad, wel leuk.

over 2 weken dan de 20 weken echo, wat duurt dat lang die 4 weken die er tussen zitten vanaf de vorige controle pas op de helft pff

Hebben jullie ukkepuk al gevoeld?

Ik nog niet, althans niet bewust

soms denk ik ik voel wat, maar kunnen net zo goed me darmen zijn

dus we wachten af!

Liefs Claudia

Geplaatst

Spannend hoor Claudia. Wil je weten wat het wordt?

En mogen wij dat ook weten. Ben erg nieuwsgierig naar je kleine.

Leuk nu in de zwangerschapskleding. En straks als het mooie weer eraan komt zal iedereen zien dat je zwanger bent. De eerste paar keer had ik toen zoiets van hoe weten mensen dat als ze me aanspraken. Hahahaha moest er wel aan wennen maar leuk wennen. Vreemde die me aanspraken en oprecht geïnteresseerd waren. Leuk is dat. En ineens gaan mensen voor je opstaan zodat jij kan zitten. Super lief maar was in mijn geval niet nodig.

Je gaat een heel andere fase in je leven te gemoed. Straks ben je niet alleen maar Claudia meer maar ook mama van. Dat is zo leuk. Maar eerst nog lekker genieten van de kleine in je buik en alle spullen uitzoeken.

Ik voelde de eerste 2 pas met 21 a 22 weken. Ik had ook een placenta die aan de voorkant lag. Maakt niets uit alleen voel je ze wat later. Maar iedereen voelde allang van alles en ik nog niet. Maar is helemaal goedgekomen.

Maagzuur heb ik ook veel last van gehad. Vooral bij de eerste. Heel lastig. Vooral met slapen had ik er last van. Ik dronk 'smorgens altijd een gals vergeperste sinasappelsap en daarna roosvice Ferro zodat de vitamine goed werden opgenomen. Maar dat heb ik toen maar niet meer gedaan. Jus dórange was niet heel bevorderlijk met maagzuur.

Mineut: Ik hoop dat Spanje het begin en avontuur van jullie wondertje zal worden. Heel veel geluk meis!!!!

Geplaatst

Hi meisjes,

Pulletje dank je wel en ik hoop ook dat het uiteindelijk nog gaat lukken. Ben nu op zoek naar info over ivi in valencia en of iemand er goede ervaringen mee heeft etc.

Claudia ik kan mij voorstellen dat de tijd kruipt en dat jij alweer verlangt naar de volgende echo...spannend hoor! Nu de eerste kleding, weer een mijlpaal, geniet ervan! Dat maagzuur tja dat is afschuwelijk ik heb er zo ook weleens last van echt daar word je onpasselijk van, succes ermee!

Liefs,

Mineut

Geplaatst

Hoi hoi dames,

Hier weer ff een kort berichtje.

Langzamerhand gaat het hier stukje bij beetje beter...

Ondanks dat ik toch wel veel last heb van mijn maag!!!!! Heel vervelend.

Wij hebben bij de 16 weken echo te horen gekregen dat we waarschijnlijk een JONGETJE krijgen!!! Bij 20 weken weten we het helemaal zeker, maar er was toch een goede uitstulping te zien...waardoor we er toch wel een beetje zeker vanuit gaan dat het een JONGETJE wordt!!

Ik heb de kleine nog steeds niet gevoeld, wel wat geborrel in mijn buik, maar volgens mij nog geen duidelijke signalen!

Ook valt de groei van mijn buik nog wel mee... in de kleding begin je het nu net een beetje te zien! Maar mijn boobs is een ander verhaal, wat nog niet op mijn buik aanwezig is, zit al wel op mijn borsten!!!

Mineut,

Ik wil je veel succes wensen... wij hebben contact gehad met EUGIN, daar waren de mensen ook heel vriendelijk en behulpzaam!

Liefs

Geplaatst

Hi Mineut,

Ik heb zelf een IVF behandeling gehad in Spanje bij Irema, zit 80Km van Valencia.

Dit was IVF met Eiceldonatie. helaas is de eerste IVF en 1e cryo mislukt.

Kost allemaal heel veel geld en je krijgt maar ongeveer €2000 terug van je verzekering

Omdat ik op 30jarige leeftijd in de vervroegde overgang ben terucht komen is eiceldonatie mijn enige kans.

Alleen het is soms moeilijk om te accepteren dat zelfs eiceldonatie maar 30% kans heeft.

Ik zit er nu over te denken om een 2e IVF met eiceldonor in nederland te proberen.

Dit keer mischien met mijn zus als donor.

Ben alleen wel bang voor de wachtlijsten in Nederland...

Laat me maar weten als je meer informatie nodig hebt over spanje.

Geplaatst

Saartje: Als je een eigen donor meeneemt dan zijn er geen extra wachtlijsten volgens mij. Je hebt alleen eerst voorgesprekken e.d. dat zal extra tijd kosten. Maar ik heb verhalen hier gehoord dat het best snel kan gaan.

Ik hoop voor dat je snel en eindelijk zwanger aal worden van jullie wondertje net als Tjoender, Claudiaatje en Chantal.

Geplaatst

suze

Een jongetje wat leuk!!

Wij willen niet weten wat het word, verrassing voor bij de bevalling!

volgende week woensdag de 20 weken echo, spannendddd!

Hier alles goed, ik voel de kleine ook nog niet, wel af en toe wat gekriebel dus begint te komen.

Mijn buikje groeit ook niet hard maar gestaag.

Heb nu een bescheiden buikje!

Gisteren de kinderwagen (de mura 3 van maxi cosi) besteld en een wieg

We zouden eerst een ledikant gelijk nemen maar vind dat altijd wel heel groot in het begin voor een ukkepukkie van 50 cm.

En vind een ook wieg wel heel erg schattig!

over 10 weken kunnen we beide ophalen!

en de commode halen we bij de Ikea van de hemnes serie

dus in ons hoofdje is de kinderkamer geregeld

we hebben gisteren ook een box gezien dus die zullen we ook wel gauw bestellen, ws via internet daar heb ik hem ook gezien een paar tientjes goedkoper ook en gratis thuis bezorgen nou wat wil je nog meer hihi.

Ilona

Hoe is het met jou??

poos niets van je gelezen

Gaat het wel goed met jou en de kleine???

Saartje

volgens mij valt het wel mee hoor de wachtlijsten voor ECD hier in Nl

Zeker met een eigen donor!

Wat goed dat je zus donor voor jullie zijn (of heb je het nog gevraagd)

Succes met dit alles!!

Pulletje

Ik weet ondertussen idd dat sommige vrouwen het laat voelen zeker met een eerste.

En misschien ligt idd mijn placenta ook aan de voorkant!

Het maagzuur valt uiteindelijk de afgelopen wel mee was even een paar keer een vlaag!

En we zijn zeker aan het genieten van deze hele mooie byzondere gebeurtenis, samen spulletjes uitzoeken en bedenken hoe en wat we willen

echt heel leuk

Namen hebben we ook al al heeft mijn schoonmoeder de meisjes naam al geraden en een collega van mijn vriend de jongensnaam

En gisteren hebben we een 2de naam voor beide er bij gevonden.

Mineut

En ben je al wat wijzer geworden van de site van freya?

Liefs Claudia

Geplaatst

Ha dames,

Sorry, sorry heb al even niks van me laten horen. (Ik zal m'n leven beteren... ;-)) )

Ik heb eigenlijk weinig nieuws te melden. Het gaat hier namelijk super goed !! :-) (Op wat privéperikelen na.... :-( )

M'n buikje groeit gestaag (Claudia, ik heb ook nog maar een bescheiden buikje hoor) en je begint het nu echt als een zwangerschapsbuikje te herkennen. Krijg steeds meer mensen op werk (ik werk in een groot bedrijf) die naar me toekomen met felicitaties voor m'n zwangerschap. :-) Heb 2 weken terug de eerste zwangerschapskleding gekocht, ik pas verder gelukkig nog wel wat jurkjes die rekbaar zijn. Waar zijn jullie voor zwangerschapskleding geslaagd ? Ik vind het maar lastig om echt leuke betaalbare kleding te vinden.

Onze vakantie naar Curacao was trouwens top, we hebben echt enorm genoten !! We hadden super goed weer en hebben goed uit kunnen rusten van alle privéomstandigheden. Bij thuiskomst was er niks verbeterd, qua privédingetjes (zelfs sommige dingen erger geworden :-( ) dus we waren blij dat we 1,5 week rust aan onze kop hebben gehad. Dat hadden we echt nodig !!

De kleine voel ik al even. In het begin was het alleen gekriebel en nu zijn het steeds plopjes in m'n buik. (Zou niet weten hoe ik het anders moet omschrijven) Ik voel het wel alleen als ik rustig en relaxed ben. Dus thuis op de bank of in bed ofzo. Man lief is nu jaloers, want hij wil ook die dingen voelen. Hihi Vind het wel schattig van 'm. Maar ik kan niet wachten totdat het duidelijker wordt en hij er ook van mee kan genieten.

Donderdagochtend hebben we de 20 weken echo, ben echt zo benieuwd. Het is alweer veels te lang geleden dat we de kleine gezien hebben.

We hebben trouwens nog een super leuke verassing gehad toen we thuis kwamen van vakantie. M'n zusjes en m'n moeder hebben een schilder/kunstenaar laten komen en een levensgrote Nijntje op de muur laten schilderen. Dus we hoeven nu nog maar weinig aan de kamer te doen. Als het me lukt zal ik kijken of ik een foto van de kamer kan plaatsen.

Ben blij om te horen dat het met jullie allemaal goed gaat ! Suze, hoe gaat het nu met je ? Trouwens, wat super een jongetje !!!!! :-) Passen jullie de kamer daar op aan ? Zijn jullie daar al mee bezig ? En zijn jullie al uit de namen ?

Pfff, uit de meidennamen zijn wij wel, de jongensnamen wordt wat lastig. Maar we hebben gelukkig nog even.

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Hi lieve meisjes,

Wat een super niieuws Suze een zoontje, zalig en straks bij de volgende echo weet je het zeker. Geniet er maar van en volgens mij is dat geborrel ook de kleine. Mijn zusjes omschreven het altijd alsof een waterdruppel naar boven gaat, dus inderdaad een soort plop zolas Ilona beschrijft.

Saartje het klopt wat de andere schrijven als je een "gekende donor" hebt gaat het traject snel, de testen kan je in een dag doen, het zijn alleen de psyochologische gesprekken waar een hoop tijd in zit maar volgens mij kan je ongeveer 3 maanden rekenen voor je die gedaan hebt. Zeker de moeite als het zou kunnen. Wat ik zou willen weten is hoeveel eitjes had jouw donor in spanje en hoeveel zijn er bevrucht en ingevroren? Ik hoor namelijk heel vaak dat je eigenlijk voor die 10 mille maar 2 pogingen krijgt omdat er niet meer over blijft? Hoe zat dat met jou?

Claudia wat fijn en dat je de spulletjes al besteld hebt....het wordt nu alleen maar genieten van het plannen en het groeien van je buik! Nog heel even geduld en dan heb je alweer de 20 weken echo...gaat voor ons (de niet zwangere) volgens mij heel snel qua tijd maar ik snap dat het voor jou voorbij kruipt. Ik heb de site van freya maar er staat nog niet echt wat over ivi in valencia, het lastige is dat je verschillende plekken hebt waar mensen wat kunnen schrijven dus niet duidelijk 1 lijn dus ik snuffel er maar op rond en hoop wat meer info te kunnen vinden.

Ilona heerlijk curacao...misschien door de perikelen hier zou je nog liever eventjes daar gebleven zijn. Voor jou overmorgen al de 20 weken echo, spannend hoor!!! Willen jullie al weten wat het is of net als Claudia wachten op de verrassing? Kan mij voorstellen dat het verdomd lastig is aangezien iedereen nieuwschierig zal zijn als zij op zo'n punt komen. Gek genoeg hebben al mijn zusjes en broer (totaal 15 kindjes) geen van allen geweten wat het ging worden, zij wilde dat als laatste cadeautje bewaren wat het ging worden.

Hier tellen wij rustig de dagen af naar 16 april en dan naar valencia op en neer voor 1 dag is prima te doen met vueling heen en transavia terug en qua prijs 140 retour viel mij enorm mee, eindelijk eens iets wat niet zo veel was :)

Lieve groetjes,

Mineut

Geplaatst

ilona

geeft niets hoor als je even niets van je laat horen

ik was ook eerlijk een beetje vergeten (ja zwangerschapsdementie uhmuhm)

dat je was chillen op de antillen, superzalig is dat he!!!!

Wat jammer en balen dat er priveperikkelingen zijn, zonde van je energie die je nu hard nodig hebt, en onnodige stress bah

Ik hoop dat er gauw verbetering in komt, succes ermee!

jullie hebben vandaag dus de 20 weken echo, spannend

heel veel kijkplezier gewenst!!!

En wat een leuke verassing van je zus en moeder, een grote nijntje op de muur, leukkkk!

Ik heb gisteren ook weer wat geshopt, wat zwangerschapskleding, was idd niet echt goedkoop

ben bij h&m geslaagd en miss etam, maar niet goedkoop dus hmm wel jammer!

maar wel leuke dingen.

jouw buikje dus ook nog bescheiden, nu idd wel te herkennen als klein zwangerschapsbuikje hihi, wel leuk

gisteren had ik trouwens wat vocht uit mijn borsten, ik kneep er iets in en toen kwam er wat vocht uit, heel apart hihi om dat nu bij mezelf te zien ipv bij de kraamvrouwen waarvoor ik werk!

Liefs claudia

Geplaatst

Ha dames,

Wilde ff met jullie delen dat de 20 weken echo helemaal goed was. Ze kon niks geks ontdekken. Wat een opluchting, we zijn zooooooooo blij !!!!!!!!!!!!! :-))))))))))

We hebben trouwens van de week nog iets leuks meegemaakt met de kleine, z'n eerste schopjes ontvangen. Hihi Zowel m'n man als ik hebben het allebei gevoeld. :-) Helaas is het bij die ene keer gebleven. :-( Al zullen er over een aantal weken vast nog genoeg volgen. ;-) Ik vond het echt heel bijzonder om 't mee te maken, echt heel speciaal.

Tja, die priveperikelen... Gelukkig staan sommige dingen ver genoeg van me af om 't een beetje los te laten, al is dat soms wel moeilijk omdat je er zo mee geconfronteerd wordt en er stiekem best veel last van hebt. Maak me dan soms best zorgen dat die kleine er niet al te veel last van heeft. Stress schijnt namelijk net zo erg te zijn als roken... :-( Maar vanaf nu kan het alleen maar beter worden, denk ik dan !! :-)

Claudia, vocht uit je borsten; dat begint vroeg. Wel apart om dat mee te maken.

Mineut, dat valt inderdaad mee 140 euro voor een retourtje. Wel spannend, het begint steeds dichterbij te komen. Ben heel benieuwd hoe het er daar allemaal aan toe gaat, hoe de procedure etc is.

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Ilona

Wat fijn zeg dat de 20 weken echo goed was, wat een opluchting!

Weten jullie nu ook wat het word of willen jullie het ook niet weten?

En wat leuk dat jullie de kleine allebei gevoeld hebben zal zeker een heel byzonder moment zijn voor jullie!!

Ja ik vind het ook al vroeg dat mijn borsten al beginnen te werken!

geniet van het goeie nieuws van de echo en dat jullie de kleine samen al gevoeld hebben!

liefs Claudia

Geplaatst

ilcsike: Gefeliciteerd. Een gezonde knul in wording.

Allemaal goede verhalen mbt eiceldonatie.

Ik hoop zo dat het de ouders ook zo zal vergaan.

Hier op het forum gaat het iig goed!!

Besef je het al een beetje? Dat jullie ouders gaan worden van een knul?

Hebben jullie ook zijn klaar die het gaat worden? Of twijfelen jullie nog?

Heel veel geluk met jullie mooie gezonde man. Nog even groeien bij mama en dan lekker in jullie armen.

Geplaatst

Pulletje; dank je !!!! :-)

Al weten we niet wat het wordt hoor, dus misschien is het wel een knul, misschien ook niet... ;-)

Nee, het besef is er nog niet helemaal. Al begint dat wel steeds meer te komen. Helemaal nu ik leven in m'n buik voel en na de echo van vanmorgen. Dat maakt het allemaal wat echter.

Maar kan er soms met m'n pet nog niet helemaal bij dat wij eindelijk (!!!!!) ouders gaan worden. Terwijl ik 1,5 jaar geleden had dacht dat dat nooit meer zou gaan gebeuren.... Hoe is dat voor de rest van de dames, Claudia en Suze ??

Liefs

Geplaatst

Stom ik dacht dat ik had gelezen dat je een jongen krijgt. Maar het is nog een verrassing.

Ja je gaat echt moeder worden. Het gaat echt gebeuren.

Geplaatst

Hey Claudia,

Gefeliciteerd !! Weer een mijlpaal bereikt !!! :-)

Ik ben trouwens vandaag ook precies 20 weken.

Jij woensdag de 20 weken echo, he ?! Spannend, ben echt heel benieuwd. Maar zal allemaal wel goed zijn, toch ? Alvast veel plezier met het kijken naar die kleine uk.

Hubbie is een weekje voor de zaak naar Las Vegas (wat vervelend voor hem ;-)) Maar ach, ik vermaak me wel zo.

Fijne zondag nog !

Liefs,

Ilona

Geplaatst

Hey meiden,

Wat mooi om te lezen dat jullie nu alweer 20 weken zijn hopelijk kan ik dat ook zeggen over 12 weken.

meiden geniet ervan!!!!

liefs

Geplaatst

Hi ladies,

Update: ik heb in mei een afspraak bij geerten.

Mijndonor in spanje had uiteindelijk 7 embroy's opgelevered. 2 werden er terug geplaatst.

5 ingevroren waarne ik bij de cryo nog 3 heb terug geplaatts. Helaas allemaal negatief.

Vraagje: bezorgt geerten ook zelf donors? Dat wist ik niet.

Ben ook bang dat mijn met mijn zus niet doorgaat. Dit is omdat ze al 40 is.

doctors houden vaak een grens aan van 40.

Ik zal het met de arts moeten bespreken en kijken wat de mogelijkheden zijn.

Als dit niet doorgaat zal ik waarschijnlijk weer terug moeten gaan naar spanje.

Daar zit ik we'll tegen op ook omdat het heel wat geld kost.

Afwachten maar wat de dokters zeggen.

Geplaatst

hoi saartje

ja geertgen verzorgd ook zelf donorren

Alleen dan willen ze wel heel graag dat de partner zaaddonor word voor stellen die met zaadproblemen kampen!

een wederdienst zeg maar

Dit word allemaal heel keurig geregeld

Willen jullie daar niet aan meedoen dan duurt het allemaal veel langer voor je mag.

Ilona

jJj heb 1 dag eerder TP gehad, je bent 1 dag verder hihi

Liefs Claudia

Geplaatst

Hi Saartje,

Wat een teleurstelling voor jullie aangezien je met 7 embryo's toch een goede kans had.

Ik kan mij voorstellen dat jij de opties op een rijtje zet, wij hebben ook contact met Geertgen gehad maar aangezien ik net 43 ben geworden kunnen zij ons niet meer helpen. Zij behandelen tot 42 volgens mij.

Het is inderdaad een kostbare zaak in spanje maar goed wij hebben helaas ook geen andere opties meer dus a.s. vrijdag ons gesprek daar, we zullen zien.

Heb jij nog tips of vragen die ik ook zou kunnen stellen?

Ilona en Claudia alweer 20 weken pfff wat gaat dat snel, gefeliciteerd!!

Groetjes,

Mineut

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden