Ga naar inhoud

Behandeling van sen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat goed! Echt super zeg. En 'het deelt allemaal nog' is al heel erg positief lijkt me. Hehe, zou het dan eindelijk mee gaan zitten? Ik hoop het zo voor je.

• Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sen wat super meid! De aanloop ging naar dit moment toe ging dan niet helemaal zoals je het graag zou willen maar de tp heb je in elk geval in de pocket! Ben heel benieuwd hoeveel en welke kwaliteit!

Geplaatst

Hoi Sen,

Super nieuws!!! Ben echt blij voor je dat de poging toch nog goed uitpakt! Veel sterkte, laat even weten hoe het verder loopt!

groet van Mira

Geplaatst

nou meiden, er zijn 2 emmies teruggeplaatst. Ze waren nog niet zo hard gedeeld want ze zijn 4-cellig maar ook daarmee ontstaan er zwangerschappen zei ze. 1 okt. bloedtest.

Geplaatst

Goed nieuws!! 2 emmies teruggeplaatst. Nu mag je in de tussentijd op het wachtbankje hier op het forum plaatsnemen w8

En uiteraard duim ik in de tussentijd ook voor jou :)

Geplaatst

Hoi Sen,

Wow wat goed: 2 emmies! Waren de 2 andere ook doorgedeeld of hebben ze daar niets over gezged? Nu gaan de lange, lange wachtweken beginnen, ik duim vrolijk door voor je!

groet van Mira

Geplaatst

er waren 2 bevruchtingen dus waarschijnlijk waren die andere 2 eitjes nog niet rijp. Die follikels waren ook nog zo klein.

Ik heb een beetje zitten googlen op de kwaliteit van embryos en volgens mij zegt het niet echt veel over de kans op zwangerschap. Er ontstaan zwangerschappen uit mindere kwaliteit embryos en soms géén zwangerschappen uit top-kwaliteit embryos. Dus er is niet echt niets over te zeggen denk ik? Mijn eitjes groeiden in het begin van mn cyclus ook heel traag en opeens maakten ze een groeispurt, dus misschien dat dat met embryos ook zo is?

Mijn vriendin heeft in totaal 6 pogingen gedaan. Iedere keer een terugplaatsing maar ze nestelden alleen de laatste keer in, met als resultaat een prachtige J/M tweeling. Ze hebben de laatste keer ook pas na 5 dagen teruggeplaatst. Het bleek dat de embryos die na 3 dagen van mindere kwaliteit waren, na 5 dagen toch beter waren dan de embryos die in de eerste instantie beter van kwaliteit waren.

Geplaatst

Sen super zeg! Ik hoop dat we dit weekend en volgende week met veel meer bij je komen zitten op het wachtbankje.

Ik lees nu trouwens over je eicellen...ik heb maar twee eicellen maar het kan dus ook nog zo zijn dat eicellen van slechte kwaliteit zijn? Ik krijg hier spontaan de bibbers van. straks is dat bij ons zo!

Geplaatst

Esther helaas kan dat ja. Ik heb de 2e poging tien eicellen gehad waarvan er maar twee rijp waren en één doordeelde. Dat was ook geen super embryo, maar die bleef wel bijna plakken. Inderdaad Sen, dat zegt echt niks over je kansen. Je hebt nu gewoon twee kleine kansjes in je buik en we gaan hartstikke hard duimen dat ze een lekker plekje vinden. Veel succes in de wachtweken!

Liefs,

Henne

Geplaatst

de kwaliteit van de eitjes is inderdaad ook van belang. In mijn geval waren er 2 follikels echt zichbaar gegroeid en de anderen matig, die waren geloof ik maar 10mm dus we konden min of meer al aanvoelen dat die andere 2 eitjes nog niet rijp waren. Dus gewoon tijdens de follikelmeting vragen hoe groot elke follikel is, dan kan je een redelijke inschatting maken. Bij 18mm zijn ze in ieder geval al goed voor een punctie.

Geplaatst

Ik had drie follikels boven de 18 mm en 1 was kleiner. Nu kwamen er maar twee eicellen uit deze vier follikels. Dekans is dus echt wel aanwezig dat er eentje bij zit uit die te kleine follikel. Doodeng hoor! Nog 1 nachtje slapen en dan gaan we het horen!

Ik vroeg het nog specifiek aan de vpk vrijdag of er ook verschil in kwaliteit zat van de eicellen...dat konden ze niet zien aan de buitenkant, er zou dus ook geen sprake zijn geweest van selectie als we er wel vier hadden gehad zei ze. Dan hadden ze er gewoon twee genomen zeg maar. Uiteindelijk hadden we het dus nooit geweten. Alleen ik wist dus niet dat dit ook kon, onrijpe eitjes. Wat dat betreft ben ik wel een doos hoor, ik heb me misschien veel te weinig overal in verdiept. Ik ben wel wat slordig daarin. Ik weet ook niet of het me zou helpen als ik het had geweten.

Geplaatst

veel erover weten kan voor- maar ook nadelen hebben. Het kan angsten weghalen maar ook creeëren. Ikzelf kan het niet laten iets te googlen.. ik wil gewoon altijd alles weten. Dat zit in mijn aard. Er zit helaas niets anders op dan afwachten en het beste hopen.. meer kan je niet doen. En dat is soms killing, daar weet ik alles van.. maar we doen het voor een goed doel ja toch?!!

Geplaatst

het kaarsje brandt voor je hoor!!

zelf heb ik woensdag de 1e echo, dan heb ik bijna een week gonal f gespoten.Ben benieuwd..

EDR; Heel veel suc6.En hoe moeilijk het ook is, probeer niet te veel aan doemscenario's te denken...

Geplaatst

Hoi Meiden,

Lees de laatste dagen jullie verhalen op dit forum en wil ook graag met jullie mijn verhaal en verdriet delen. Ik ben vorig jaar november gestopt met de pil in de hoop zwanger te worden, maar werd daarna niet ongesteld. Bij screenend bloedonderzoek bleek mijn FSH 24 te zijn en dus wrschl prematuur ovarieel falen. Hierna is tijdens een spontane cyclus ook mijn FSH later weer genormaliseerd geweest en leek ook echografisch folliculaire groei op te treden maar bloed-technisch geen eisprong. Ik ben nu verwezen naar het EMC waar ze nog wat meer bloedonderzoek doen naar AMH etc om de kans van IVF in te schatten. Eerlijk gezegd vind ik het maar weggegooide tijd want verwacht nu niet dat dat opeens zo'n ander beeld zal geven dan het FSH. Bovendien wil ik gewoon een keer IVF proberen anders kan ik toch nooit accepteren dat het niet lukt puur op basis van een bloedwaarde... Kreeg wel het idee dat als de AMH niet positief gaat zijn, dat ze het daar dan in ieder geval verder niet willen proberen. Super irritant zeker ook omdat de antrale follikel count juist heel positief was (ongeveer 10 per eierstok). Ik sta zeker niet afwijzend tegenover eiceldonatie en zou in principe zelfs al een donor hebben, maar kan voor mezelf niet naar dit traject toe, zonder het gevoel te hebben gehad er alles aan gedaan te hebben en dus ook IVF. Hoor als ik jullie berichtjes zo lees goede verhalen over de VU. In ieder geval over hat ze het daar wel willen proberen. Graag hoor ik ook van jullie of er elders goede ervaringen zijn op dit vlak.

Thanks. Moet zeggen dat het wel erg prettig is om te lezen dat ik niet de enige ben (sorrie klinkt ook wel weer onaardig), en dat er gelukkig ook aanhouders zwanger zijn geworden!! Dus meiden allemaal veel sterkte!

Geplaatst

ja ongeduldig :unsure: wachtweken zijn niet leuk

@henkiepenkie: de meeste ziekenhuizen zijn afwijzend bij een FSH > 10 of >15 maar het lijkt mij dat als je zo goed scoort bij een afc-echo, ze toch wel een behandeling starten. Anders zou ik gewoon verder gaan kijken als ik jou was. Succes in ieder geval!

Geplaatst

oeps.... dank voor het advies chablis.

weet nog niet zo goed hoe het werkt allemaal... Ga even verder zoeken op deze site.

Sen,

Heel veel sterkte met de wachtweken! Hoop dat het helemaal goed gaat komen voor je!!

Geplaatst

ik ben in verschillende ziekenhuizen geweest en ik ben erachter gekomen dat ze snel afwijzen als het scenario niet echt gunstig is. Maarja een kans is een kans en als je die zelf wil benutten moet je gewoon blijven zoeken totdat je een ziekenhuis vind die wel wil behandelen. Hebben wij ook gedaan. Laat je dus niet afschepen o.b.v. die FSH waarde, er zijn vrouwen die 'gewoon" zwanger worden met een verhoogde waarde. Hier op het forum is er genoeg over terug te vinden. Jij ook heel veel succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden