Ga naar inhoud

Behandeling van sen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoi Sen,

Ik wil je nog even succes wensen morgen, ik hoop dat alle 5 de follikels lekker aan de groet zijn gegaan! Ik duim voor je!

groet van Mira

• Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nee de arts zei dat het altijd afwachten is en dat ze in ieder geval hoopt dat alle 5 de eitjes doorgroeien en als het ff kan nog een paar extra natuurlijk maar met 5 is ze al dik tevreden zei ze.

Geplaatst

om 9.00 uur dus moet al om 7.30 uur gaan rijden pfffff

ik moet nl. de A4 nemen en daar is het vaak druk en hopelijk ben ik nu wel een beetje op tijd aan de beurt want vorige week moest ik 45 min. wachten omdat het uitliep. Had op mijn werk gezegd dat ik wat later kwam, nou dat werd dus behoorlijk later.. zeg maar een halve dag later :icon_biggrin:

Geplaatst

vandaag dus weer een FM gehad. Rechts was niets meer te zien. Was waarschijnlijk nog een overgebleven follikel van de vorige cyclus (was al veel groter dan de rest). Links zitten ze er nog alle 4, geen extra follikels bijgekomen. Het duurde heel erg lang voordat ze m'n linker eierstok in beeld kreeg want mijn darmen zaten ervoor. Ze moest echt met dat echoding (of hoe je die ook noemt) zoeken en met één hand op mijn buik drukken. Nou dat werd hoe langer hoe irritanter, ging gewoon pijn doen op een gegeven moment. Ik had het gevoel dat m'n ingewanden alle kanten op werden gedrukt. Uiteindelijk zag ze de eierstok en de 4 follikels, het was wel heel warrig allemaal met al die zwervende darmen eromheen. De follikels waren nog niet echt hard gegroeid, ze zijn nog geen 10mm. Daarna moest ik bloed prikken (oestradiol) en 's-middags belde ze met de uitslag: de waarde past bij het beeld dat ze op de echo zag en ik moet doorgaan met de hormonen. Vrijdagmorgen weer een echo. Ik vond het wel een beetje vreemd dat ik opeens moest bloedprikken en dat die waarde opeens nagekeken moest worden. Het is toch al bekend dat ik weinig follikels aanmaak en een verhoogd FSH heb of ben ik nou gek. Het was wel weer een andere arts maar ik neem aan dat die toch ook in mijn dossier kijkt?

Geplaatst

Hoi Sen,

goed dat er nog steeds 4 follikels te zien waren!! Ik heb dat ook vaak gehad hoor, dat er bloed geprikt werd met een FM. Dat deden ze om te kijken of de grootte van de follikels overeenkwam met de ontwikkeling van je eigen hormonen. Ze hebben dus niet de dag 3 FSH waarde opnieuw bepaald. Omdat ze er zeker van wilden zijn dat ik de pregnyl op het juiste moment zou zetten, had ik ook altijd een bloedprik als de follikel rond de 18 mm was, als je dan te vroeg de punctie doet, dan het eitje nog niet rijp zijn.

Ik snap overigens goed hoe je je voelt met het op en neer rijden: ik heb dat ook bijna 2 jaar gedaan: wij wonen in Den Haag en alle 10 mijn pogingen (IUI en IVF) waren in het VU. Dus ook veel uurtje op en neer gereden voor een onderzoekje van 5 minuten.... Houdt vol en blijf positief!!! Wanneer moet je weer terug?

groet van Mira

Geplaatst

hoi Mira,

Ik moet vanuit het Westland komen dus nog ietsje verder maarja je weet waarvoor je het doet dus je doet het gewoon. Ik moet vrijdagmorgen weer terug voor een FM. Ben benieuwd hoor...

Geplaatst

Hey Sen,

Dat bloedprikken lijkt me juist heel goed. Ik heb bij mezelf altijd het gevoel gehad dat de punctie te vroeg was, net wat Mira zegt. Dat de eitjes dan nog niet rijp zijn. Omdat je met een kort schema je eigen cyclus niet echt plat legt hebben die homonen toch ook wel invloed.

Ik duim heel hard voor je dat die vier linker follikels mooi doorgroeien. Zolang ze maar allemaal even hard gaan is het goed toch? Veel succes weer morgen!

Henne

Geplaatst

Hey Sen,

Wat een goed nieuws 4 follikels ik hoop echt dat ze allemaal goed door groeien en ben erg benieuwd naar morgen.

Ga zoals gewoonlijk lekker door met duimen dat je morgen 4 goed gegroeide follikes hebt.

Chantal

Geplaatst

pfff wat een gedoe weer vanmorgen zeg... ze (nu een ander) kon weer mn linkereierstok niet in beeld krijgen omdat mn darmen ervoor zaten. Daarna heeft een andere arts het nog geprobeerd. Op een gegeven moment was de één op m'n buik aan het duwen en de ander dus de echo aan het doen. Maar ze kregen hem echt niet in beeld. Dus weer bloed geprikt voor de oestradiolspiegel. Dinsdag was die 179 en nu 375 dus er is activiteit. Nu moet ik zondagmorgen om 8.30 uur(!) weer terugkomen. Wat een gedoe hè :dontknow:

Geplaatst

Jeetje...dat zal dan met de punctie ook wel leuk worden.... NOT!!! Zou dat wel vast even aankaarten. Want ik weet uit ervaring dat als ze zo op je buik gaan duwen het heel erg pijnlijk is. Met vier follikels is het natuurlijk vrij snel voorbij, maar dan nog. Wel goed dat er activteit is. We blijven duimen!

Geplaatst

Bha wat balen zeg dat ze weer de linker kant niet konden vinden maar gelukkig wel activieteit, en u dus zondag weer voor een Echo?

Veel succes morgen hopelijk kunnen ze hem dan wel gelijk vinden.

Liefs Chantal

Geplaatst

Hoi Sen,

Tjonge, dat is inderdaad wel vervelend, dat je eignelijk voor piet snot op en neer aan het crossen bent. Gelukkig is er wel activiteit dus wie weet zondag 4 prachtige follikels!! De duimen draaien volop! En de ritjes naar het VU in het weekend waren inderdaad ook niet mijn favoriete hobby. Daar staat dan wel weer tegenover dat ze ook in de weekenden en op feestdagen de puncties en terugplaatsingen doen, dus altijd op het juiste moment en niet rondom de 'vrije dagen'.

groet van Mira!!

Geplaatst

De echo toonde één zichtbare gegroeide follikel van maar 11mm (klein voor cyclusdag 13) en 3 minder goed zichtbare kleintjes. het scenario ziet er niet goed uit volgens de arts (Tatjana). Ik had het gevoel dat ze ons gewoon op een slechte uitkomst aan het voorbereiden was. Ik weet niet meer wat ik ervan moet denken :(

Geplaatst

He bah wat een onzekerheid...hier doe je het toch zekers allemaal niet voor. Hopen dat het de volgende echo anders is en dat ze goed gegroeid zijn en dat er in de andere eierstok nog e.e.a. zit!

Geplaatst

Nee, we hebben al één kuur met menopur gedaan maar die werd i.v.m. de lage opkomst omgezet in IUI. Daarna weer zelfde hoeveelheid menopur en maar 3 doorgegroeide follikels maar geen eicellen gevonden bij de punctie en dan nu deze poging. Dit is officieel de 2e poging. De arts zei dat het de eicelvoorraad is. Mijn lichaam is op zijn retour zei ze. Ik ben pas 36 jaar. Ben ruim 3 jaar geleden met de pil gestopt en in juli 2007 even 4 à 5 weken spontaan zwanger geweest maar dit eindigde in een miskraam. Ik ben nu heel verdrietig. Mijn lichaam laat me in de steek :(

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden