Ga naar inhoud

Behandeling van sen

Aanbevolen Berichten

• Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

vanmorgen in het Hagaziekenhuis in Scheveningen geweest. Ik had ons dossier vorige week al naar hem gestuurd dus hij had al een beetje kunnen inlezen. Hij zei dat hij één FSH meting niet voldoende vindt omdat het dus kan fluctueren. Bovendien kan het ook verhoogd zijn i.v.m. de hormoonkuren die ik onlangs heb gehad. Hij wil het dus nog een keer gemeten hebben. Dat wordt dan medio mei. Onder de 20 vindt hij acceptabel, daarboven raadt hij af een behandeling te doen. Beter is het dan om te wachten en nog een keer het FSH te meten. Hij vindt het in ieder geval zeker de moeite waard om te proberen, ook al is het dan met weinig eitjes. Mocht de eerste meting goed zijn, dan kunnen we in augustus/september beginnen met een behandeling. Op dit moment is alles namelijk al volgepland en ze werken samen met het LUMC (lab) en die gaan een periode dicht in de zomervakantie.

Al met al vonden we het best een positief gesprek! We zijn in ieder geval zeker niet als kansloos bestempeld.

Geplaatst

Zo, dat is inderdaad positief! Jammer dat je nog een paar maandjes moet wachten, maar dan kun je er waarschijnlijk vol tegenaan!

Geplaatst

Sen dat is mooi nieuws. Gewoon door dus, gelukkig! Hopen dat de FSH waarde goed is en je na de zomer kan starten.

Henne

Geplaatst

alleen moeten we tegen die tijd de screeningsbloedtest weer overnieuw doen omdat dat in die periode verloopt.

Geplaatst

Hai Sen

Ik ben blij voor je dat het gesprek zo geod verlopen is, ik heb het vaker gehoord dat die FSH waarde nogal kan verschillen.

Super dat jeverder betn gegaan!

Heel veel succes gewenst

groetjes

Meiske74

Geplaatst

@Luna: de screening houdt in dat bij zowel de man als de vrouw het bloed wordt gecontroleerd op HIV, hepatitus b, Lues en nog een paar van die enge ziekten. De uitslag is een jaar geldig.

@meiske74: joh ik heb zoveel rare ervaringen gehad in het leven dat ik voortaan alles wat er wordt beweerd tot op de naad ga uitzoeken of dat inderdaad wel zo is. Ook bij artsen, want ze weten wel veel.. maar lang niet alles en veel artsen kijken mij teveel naar statistieken. F*ck de statistieken.. boeit me niet, only dead fish go with the flow :devil:

• 2 weken later...
Geplaatst

vrijdag bloed laten prikken ivm FSH-meting en hij was nog iets hoger nl. 24 (t.o. 20,5 vorige maand) Ik moest eigenlijk op de derde cyclusdag maar dat viel op zaterdag en dan is de bloedafname gesloten dus het was nu de tweede cyclusdag, hopelijk heeft dat ermee te maken. Ik baal echt... ik hoop dat het tijdelijk verhoogd is door de kuren van januari en maart en dat het weer gaat dalen. Heb gelezen dat dat kan...

Geplaatst
vrijdag bloed laten prikken ivm FSH-meting en hij was nog iets hoger nl. 24 (t.o. 20,5 vorige maand)

Ik las het ff anders....my bad!!!! :huh1:

Hoe is het nu?

Geplaatst

ja balen natuurlijk. Maandagmiddag hebben we weer een gesprek in het hagaziekenhuis. Kijken wat de arts zegt. Ik ga vragen of ze een AMH test willen doen

Geplaatst

jeetje wat een verhaal zeg.

Alsof we het al niet moeilijk genoeg hebben met de MMM, moet je ook nog gaan leuren bij de diverse ziekenhuizen...

wel onwijs goed van je dat je zo assertief bent en je niet zomaar weg laat sturen.

succes maandag in het Haga ziekenhuis en laat je niet gek maken he... de aanhouder wint!!

Liefs

Danielle

Geplaatst

thx das heel lief :)

Nou ik ben vanmiddag dus weer naar het ziekenhuis geweest en de arts zei dat ze bij een FSH waarde > 20 eiceldonatie adviseren omdat de kans op zwangerschap praktisch nihil is. Nu kwam die uitspraak voor mij niet als een verassing want ik had dat allang gelezen op internet. Maar iets in mij zegt dat ik het eerst nog zelf moet proberen. Er is meerdere malen bewezen dat het toch kan, er is een kans.. en al is die kans klein.. het is een kans. Hij zag mijn gezicht en zei ‘ik kan je niet overtuigen hè” Nu zou ik zoiezo toch pas in aug/sep. aan de beurt komen, dus ik moet tegen die tijd mn FSH waarde weer laten meten en hopelijk is die dan gedaald of op z’n minst gelijk gebleven, zeker niet gestegen. Dan is hij bereid een behandeling te doen, ook al acht hij de kans heel klein. Dus nu hopen dat m’n waarde in ieder geval niet stijgt.

Geplaatst

Tjee Sen, het is wel heftig allemaal. Maar gelukkig staat deze arts wel open voor je eigen gevoel en mening. Ik hoop heel erg voor je dat je FSH waarde niet stijgt (misschien zelfs wel wat zakt) en dat jullie nog een poging kunnen doen. Hou je taai he!

Henne

• 4 weken later...
Geplaatst

even een update van mijn kant:

gisteren in het VU Amsterdam geweest. Goed gesprek gehad en ben direct helemaal lichamelijk onderzocht: uitstrijkje, naar hart/longen geluisterd, borstonderzoek, bloeddruk gemeten, lengte gemeten, gewicht bepaald en bloed geprikt voor de screeningstest. En ik maar denken dat het alleen een intakegesprekje was! maar al met al een goed teken. Gesprek ging goed. Ze willen behandelen, ondanks de verhoogde FSH. Ze hanteren geen grenzen, alleen maar een leeftijdsgrens bij de vrouw (41 jaar geloof ik). Dus nu moet ik op cyclusdag 3 weer voor een FSH bepaling en een uitgangsecho en mn vriend krijgt weer 2 zaadonderzoeken. 23 juli weer een afspraak voor de uitslagen van alle onderzoeken.

Geplaatst

Hai Sen, wat goed zeg! Wij zijn vd week in Voorbrug geweest. Weet nog niet zo goed wat ik ervan moet denken. Denk nu ook over Gent, is alleen zo'n ****eind weg. Misschien ook het VU proberen? Ja of natuurlijk gewoon nu zwanger worden, haha.

Heel veel succes, echt top dat jullie door kunnen!

Henne

Geplaatst

Hoi,

Fijn dat je ook zo'n positieve ervaring het gehad in het VU! Mijn FSH is ook nooit onder de 20 geweest bij alle behandelingen in het VU, maar ze gingen er gewoon voor, en met een prachtig resultaat!!

Henne, in Voorburg gaan ze ook vooral voor de statistieken ( zoveel mogelijk succesverhalen) dus als je al een 'risico' voor ze bent, geven ze het erg snel op. Ik duim voor je dat het nu gewoon raak is, anders zou ik echt een keer een afspraak maken bij het VU!

Succes, Mira

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden