Ga naar inhoud

Behandeling van sen

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Verdikkeme Sen, dit is echt balen zeg. Ik had zo voor je gehoopt dat ze flink waren doorgegroeid allevier. Wat is er nu afgesproken?

Veel sterkte, ik denk aan je (niet dat dat helpt, maar toch)

Henne

• Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jeetje Sen, wat een ellende zeg! Wanneer moet je nu weer terugkomen? Ik hoop voor je dat die ene follikel toch gestaag doorgroeit en dat er een mooie eicel in zit. Sterkte meis!

Geplaatst

he meid...weet niet zo goed wat ik moet zeggen. Het lijkt me zo ellendig als je je lichaam zo ervaart dat het je in de steek laat. Je hebt er geen grip op en kunt er niks aan sturen. Sterkte en ik hoop toch dat deze poging nog een goed resultaat gaat hebben.

liefs esther

Geplaatst

dankjewel meiden.. de afspraak is nu dat ik gewoon doorga met spuiten en dan woensdagmorgen weer een echo dus het is weer afwachten.

Geplaatst

Hoi Sen,

Wat balen zeg! Hopelijk krijg je woensdag goed nieuws dat het goed doorgegroeid is! Ben heel benieuwd naar woensdag en ik ga heel hard voor je duimen.

XxX

Geplaatst

Aaah shit zeg, weet niet zo goed wat ik moet zeggen, ik snap zo goed hoe jij je voelt ik hoop echt dat de follikels nog goed door groeien en dat je woensdag goed nieuws krijg.

Denk aan je woensdag en voor nu een hele dikke knuffel.

liefs Chantal

Geplaatst

Hoi Sen,

Wat een shitzooi zeg, enorm balen voor je. Ik weet hoe je je voelt.zo ging hte bij mij ook met de enorme hoeveelheid hormonen: geen normale reactie van mijn lijf. Ik ben ook 3 pogingen gestart (naast de 4 die wel door zijn gegaan) en na 13 dagen spuiten de boel maar opgegeven omdat er niets groeide. Heel veel sterkte meid, ik hoop dat er woensdag toch goed nieuws is voor je!

groet van Mira

Geplaatst

Ik krijg een beetje het gevoel dat het VU de handdoek in de ring wil gooien vanwege te weinig follikels terwijl jij zegt dat jij steeds weinig follikels had. Deden ze dat bij jou ook? Heb jij ze na de eerste keer al moeten overtuigen om nog een behandeling te doen? Misschien moet ik dat ook maar doen... ik ben echt nog niet van plan om op te geven. Ze kunnen praten als Brugman en met allerlei psychologische bullshit komen (sorry dat ik het zo zeg) maar ik stop pas als IK dat wil. Dus als zij het niet doen dan ga ik gewoon weer ergens anders.

Geplaatst

Wat ongelooflijk kl*te Sen.

Ik hoop nog zo dat er toch opeens nog iets flink gaat groeien daarbinnen.

Uiteraard hoop ik dat ze je willen blijven helpen, maar is het anders geen optie om het in Dusseldorf te proberen?Ik heb zo'n goed gevoel over gehouden aan mijn intakegesprek daar.Ze zijn er echt zeer daadkrachtig.

Maar nogmaals, ik duim keihard voor je dat de echo morgen alsnog meevalt.

Dikke knuffel.

Geplaatst

Dag naamgenootje,

We gaan het nu niet opgeven toch??

Ik had misschien wel iets meer follikels dan jij, maar ik moest nog een paar keer extra Gonal-F spuiten om ze goed te laten groeien. Wij hebben dan ook meerdere echo's gehad....

Ik zou proberen om mezelf rustig te houden (weet dat dat heel lastig is) en hopen dat alles goed groeit.

Ik zal morgen aan je denken en duimen dat die 4 die je hebt, dat die gegroeid zijn.

Groetjes,

Sandy

Geplaatst

vandaag weer voor een echo naar het VU geweest: er is dus één dominante follikel en de rest is erg klein (nog geen 5mm). De dominante follikel is ook (nog?) niet hard gegroeid. Dit is de 14e dag stimuleren en hij is nog maar iets van 12mm. Wat me wel opvalt is dat ik nu wéér iemand anders had die de echo deed. Dat is nu al de 5e persoon in 2 weken. En ze hebben ook allemaal hun eigen methode van meten ofzo. Deze zei namelijk het grootste eitje is 10mm. Ik zei dat hij afgelopen zondag 11mm was gemeten, kan hij ook krimpen dan? dus zij weer meten van een andere kant en toen was hij opeens 12mm??? Dus ze zitten er blijkbaar wel eens een paar mm naast. Ze ging eerst met de echo naar m'n rechtereierstok en ik zei dat die niets deed maar zij zei dat er één klein eitje zat. Dus ik zeg hoe kan dat nou, mij wordt al 2 weken gezegd dat rechts helemaal niets doet??? dus ik snapte het effe niet meer. Wel verwarrend hoor, steeds weer een ander persoon. Maarja kort gezegd ziet het er naar uit dat het dus bij één eitje blijft. Of er moet opeens een wonder gebeuren en de rest moet een groeispurt maken, maar daar ga ik maar niet van uit. Dus de kansen zijn aanzienlijk lager.. maar het blijft een kans.

@naamgenootje: we gaan ZEKER niet opgeven hoor meid, maar af en toe heb je van die dagen... naja je begrijpt het vast wel

Geplaatst

Sen ik moest vandaag aan je denken! Maar jeetje zeg, wat een onzekerheid he iedere keer. En ja, het is echt klote als je iedere x een andere arts hebt. En dan nog eens 5 verschillende in 2 weken?! Ik had wel vaak genoeg 1 hele lieve arts, heel spontaan en nam er rustig de tijd voor (kort, blond haar en heel enthousiast). Heb de laatste paar keer ook Tatjana gehad, ken je zeker wel! Ook onwijs lief vrouwtje! Maar wat je zegt het blijft verwarrend, iedereen doet het op zijn eigen manier.

Ik hoop echt dat ze een groeispurt gaan maken! Wanneer moet je weer naar het VU?

Geplaatst

Hoi Sen,

Ik heb vandaag je verhaal een beetje gelezen en wil je heel veel sterkte wensen.

Ik heb zelf inmiddels 2 IVF behandelingen gehad. De 1x lang protocol met 3 embryo's als resultaat (helaas geen innesteling) en de 2x kort protocol in eigen cyclus met 3 follikels maar geen eicellen. Ik had toen hetzelfde probleem als jij, de follikels groeiden niet/nauwelijks en toen ineens hebben ze een megaspurt gemaakt maar helaas geen eicellen. Vorige week ben ik voor een 2nd opinion naar Dusseldorf geweest. Deze arts is geen voorstaander van een verkort protocol in eigen cyclus bij een verhoogd FSH. Daarnaast begreep ik dat ik ook nog niet de maximale dosis Menopur heb gehad. Volgende week heb ik daar weer een afspraak en dan hoor ik ook weer meer over het behandelplan.

Jootje

Geplaatst

@siebje: ik heb ook één keer iemand gehad met kort blond haar en ze was echt heel lief en sociaal want ze legde steeds een hand op mijn schouder en zei wel tig keer nou meid ik wens je alle succes, echt heel lief. Ik moet morgenochtend weer voor een echo

@jootje: zo te horen zitten we dus een beetje in hetzelfde schuitje. Ik vind het ook raar dat je hier in Nederland kansloos wordt geacht met weinig/één eitjes terwijl ze in het buitenland daar anders over denken. Ik krijg ook steeds meer het gevoel dat ze in Nederland met een soort standaardbehandelplan werken i.p.v. echt op de patient gericht. Ieder mens is toch verschillend. Ik bedoel, je moet toch gewoon een hormoon spuiten die het beste bij jou past en niet dat hormoon dat dat ziekenhuis nou toevallig altijd voorschrijft (omdat ze contracten hebben).

Geplaatst

Volgens mij hebben we het over het zelfde vrouwtje! Het is een ouder vrouwtje. Met mij maakte ze vaak grapjes en gaf ze me zelfs een keer een duwtje.

Ik ben heel benieuwd naar de echo van morgen ochtend! Ik wil je onwijs veel succes wensen, hopelijk goed nieuws!

Geplaatst

Dat gevoel heb ik inderdaad ook wel een beetje.

Hier in Nederland is me geadviseerd om te stoppen want ze denken dat de kans zeer klein is dat ik zwanger wordt m.b.v. van IVF. De kans dat het via de natuurlijke weg gaat lukken is nog kleiner want mijn eileiders zitten dicht.

De arts in Dusseldorf zei dat hij van mening is dat juist diegenen waar het moeilijker bij gaat geholpen moeten worden en niet afgewezen zoals hier in Nederland. Feit blijft dat het moeilijk zal gaan, maar de benadering van deze arts is veel positiever.

Geplaatst

@siebje: ja klopt, het is een wat ouder vrouwtje. Ik had haar vorige week vrijdag. Ze was echt heel aardig. Toen ik daarna nog moest bloedprikken toen moest ik eigenlijk een nummertje trekken en wachten maar ze zei "joh kom maar met mij mee, doe ik het wel ff snel nu". Echt een lieverd.

Ik wil eigenlijk morgen proberen of ze me nog ff door laten spuiten. Het is morgen wel al de 16e stimulatiedag maar ik heb gelezen dat je tot max. 20 dagen mag doorgaan.

Geplaatst

inderdaad Jootje, een arts zou het toch juist een uitdaging moeten vinden, de wat moeilijkere gevallen?! Tegen mij zeggen ze ook de kans is heel klein. Ja nou okay dat weten we nu wel, maar toevallig willen wij die kans benutten en hebben wij daar veel voor over. En dan krijg je al die psychologische praat van misschien moeten "we" toch stoppen met behandelen. Uh pardon, we? jullie dan zeker! want WIJ stoppen in ieder geval nog niet! Dat maken wij zelf wel uit. Ik vind het echt raar dat het zo gaat in Nederland. Dat ze hier de handdoek in de ring gooien en dat ze in het buitenland vinden dat er nog mogelijkheden zijn. Ik vind het helemaal niet gek dat er zovelen naar het buitenland uitwijken.

Geplaatst

Als ik jou zo lees komt mijn strijdkracht ook weer naar boven! :yeswink-1:

We gaan er gewoon voor en we laten ons niet afschepen!

Ik ga duimen dat de follikels nu nog goed doorgroeien en dat het niet voor niets is geweest. Ik zal je op de hoogte houden van mijn resultaten in Dusseldorf.

Geplaatst

Ik heb genoeg verhalen gelezen van meiden die ook niet het beste scenario hadden, maar die toch zwanger zijn geworden. En dit mede dankzij hun doorzettingsvermogen. En ik ben zelf ook helemaal geen type die zich snel laat afschepen of ontmoedigen. Ik leg me niet zomaar ergens bij neer. Ik wil eerst ALLES proberen wat mogelijk is. En ik vind het alleen maar goed dat ik je besmet met mijn strijdkracht.. dat is toch ook één van de functies van dit forum. Dat we elkaar steunen en sterk houden, ja toch? Nou meid, we houden elkaar op de hoogte, jij ook veel sterkte!!!

Geplaatst

vanmorgen weer een echo gehad. Wederom een ander gezicht, de 6e persoon nu al in 2 weken. Ze was wel aardig hoor, dat daargelaten. Ze keer eerst naar mijn rechtereierstok. De hele kleine follikel die daar woensdag opeens(?) zat was wel gegroeid maar is maar 7mm. Toen ging ze links kijken. Nou mn linkereierstok zat weer verstopt achter mijn hardwerkende darmen. Ze kreeg het niet voor elkaar en ging even iemand anders erbij halen. Toen kwam Dr. Schatz en die heeft de echokop even naar m'n linkereierstok gemaneuvreerd...jezus mina dat deed best wel pijn. Ik had het gevoel dat dat ding nog net niet bij mijn keel was tjonge jonge... Maarja, moest ff want we moesten toch weten hoe of wat. Nou door de darmen heen zagen we 1 follikel van 14,5mm en de rest was klein. Hij was behoorlijk gehaasd en liep na de echo ook onmiddelijk de kamer weer uit dus ik weet niet of die 3 kleintjes die links zaten nu wel of niet zijn gegroeid. Ik vroeg het aan die vrouw die eerst de echo deed en ze zei soms zien we het niet goed maar zit er wel wat en met een punctie nemen we dat dan wel mee als we het zien. Maar voorlopig rekenen ze op één. Nu doorgaan met spuiten en zondagmorgen weer terug.

Geplaatst

ik heb een gat in de dag geslapen... was er ff voor twaalf uur uit. Had het echt nodig. Maar toen ik net ging plassen zag ik wat oud bloed op het toiletpapiertje *schrik*. Wat is dat dan? Ik heb gelijk het VU gebeld en ze zei dat ik morgen gewoon voor de echo moet komen maar als het erger wordt.. dus echt gaat vloeien, dan moet ik terugbellen. Pfff wat een gestress.. en ik heb trouwens ook een partij pijn in m'n hoofd! Net zo als wanneer je ongesteld moet worden zegmaar, zo als het net doorkomt. Heeft iemand dat ook weleens gehad tijdens een kuur?

Geplaatst

Jeetje Sen, het zit je echt niet mee he? Maar goed, ik probeer toch positief te zijn: dat ene eitje groeit in ieder geval wel door.......en je hebt maar 1 goede nodig toch? Ik had ook met de echo's wisselende co's en artsen, maar na een aantal pogingen kende ik ze allemaal wel. Ik vond ze ook allemaal aardig, dus ik zat er ook niet zo mee. Ik duim dat er morgen een mooi groot eitje zit en dat je dan door kan met deze poging.....is al dat spuiten en gestress in ieder geval niet voor niets geweest!

Groet van Mira

Geplaatst

Hallo Sen,

Ik heb van de beginpagina tot aan het eind je verhaal gelezen... en wil je vandaag heel veel succes wensen! Ik bewonder je doorzettingsvermogen en vind bepaalde houdingen van medici ronduit schofterig! Natuurlijk moet een arts een reeel perspectief schetsen, maar jij bent uiteindelijk degene die de beslissingen neemt!

Hoeveel dagen ben je inmiddels aan het stimuleren trouwens?

Pieneke

Geplaatst

hallo Pieneke, vandaag is de 18e dag dat ik aan het stimuleren ben. Best lang hè maar dat komt dus omdat de boel nogal langszaam groeit.

Ik heb nog steeds bloedverlies als ik naar de wc ga. Vanmorgen dus weer een echo gehad. De arts zei dat het geen goed teken is en ik moest direct bloedprikken. De kleine follikel die opeens sinds een paar dagen rechts groeit is nog maar 8,5mm. Ze kon wéér mijn linkereierstok niet in beeld krijgen dus we konden niet zien hoe het nou zat met de follikel(s?). Zojuist ben ik gebeld met de uitslag van het bloedonderzoek: de waardes geven toch wel degelijk aan dat er iets groeit. Ik vroeg hoe het dan zit met dat bloedverlies. Dat weten we niet zegt ze, maar als je waardes nou ook nog eens laag waren geweest, dan had het zeker niet goed geweest dus dit is in ieder geval positief. Verder was mijn bms ook nog wel aan de dunne kant 6,5mm (t.o. 5,5 afgelopen vrijdag).

Mijn vriend denkt trouwens dat het bloedverlies misschien komt door die ruwe en pijnlijke echo van afgelopen vrijdag, misschien een vaatje geraakt ofzo?

anyways, morgen weer terug...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden