Ga naar inhoud

Behandeling van sen

Aanbevolen Berichten

• Reacties 201
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Sen,

Wat ongelooflijk KUT! Ik heb zo meegehoopt voor je. Was een beetje verbaasd over je berichtje nu, want dacht dat je pas eind van de week zou kunnen testen.... Ben je niet gewoon een beetje vroeg, hoop, hoop....

Heel veel sterkte!

Liefs, Henkiepenkie

Geplaatst

Hee naamgenootje,

Wat een verschrikkelijk .... nieuws!!!! Bah, bah en nog een bah!!!

Geen kans dat je te vroeg getest hebt?? Moet je nog langs het ziekenhuis

voor een bloedtest??

In ieder geval een dikke :hugg:van mij!!!

Sterkte de komende tijd!!!!

Liefs,

Sandy

Geplaatst

ik moet morgen pas voor de bloedtest naar het VU. Vanmorgen heb ik voor de zekerheid nog maar met ochtendurine getest maar wederom negatief.

Geplaatst

Sen, wat ontzettend k*t! Hier zit je toch echt niet op te wachten.

Ik blijf voor je duimen dat het ietjes te vroeg was met de urine test en dat je na de bloedtest een positieve uitslag zal hebben. Ik wil je heel erg veel succes wensen voor morgen!

Geplaatst

Oh verdikkeme Sen....wat ontzettend balen na alles wat je er voor over hebt moeten hebben. Getver zeg, waarom nou weer niet. Het is net of er een paar meiden hier zijn bij wie het gewoon niet mag ofzo. Zag ook je berichtje over buitenlandse ziekenhuizen, overweeg je over te stappen?

Ik hoop voor je dat de test het alsnog fout heeft. Dikke knuffel en sterkte!

Henne

Geplaatst

Lieve Sen,

Wat een harde tegenvaller voor je. Daar moet je het dan weer mee doen, ik blijf het ondraaglijk vinden! Net als Henne zegt, het lijkt wel of sommigen onder ons... ach mijn dossier is totaal verschillend van dat van jou en Henne, maar zo langzaam aan ga ik ook wel eens denken dat ik tot de enorme-pechvogels-groep behoor.

Heel veel sterkte meid

Geplaatst

nou vandaag de bloedtest gehad en zoals verwacht negatief :(

de medewerkster van het VU die vanmiddag belde zei dat we 2 november een evaluatiegesprek hebben en dat zal dan een eindgesprek zijn. Nou weten we dat ook weer. Maar we zijn toch al aan het overwegen om naar het buitenland te gaan waar ze verder zijn met de technieken.

Geplaatst
nou vandaag de bloedtest gehad en zoals verwacht negatief :(

de medewerkster van het VU die vanmiddag belde zei dat we 2 november een evaluatiegesprek hebben en dat zal dan een eindgesprek zijn. Nou weten we dat ook weer. Maar we zijn toch al aan het overwegen om naar het buitenland te gaan waar ze verder zijn met de technieken.

Jeetje Sen, ik ben net nieuw hier dus ik ken je voorgeschiedenis niet goed maar als ik het goed begrijp dan moet je stoppen? Nou weten we allemaal dat er een tijd komt waarop we moeten stoppen maar als je die mededeling dan krijgt....... pfff dat lijkt me dan toch alsnog een harde klap in je gezicht. Ik weet dat je niet veel hebt aan woorden van troost maar toch wil ik je even zeggen dat ik erg met je mee leef en jullie vanaf hier heel veel sterkte wens.

Ik las echter ook dat je nog niet wilt opgeven en naar het buitenland wilt uitwijken. Nou heb ik daar nog geen ervaring mee en zelfs nog niets over gehoord dus misschien ben ik nu brutaal als ik de vraag stel wat er anders is in het buitenland, maar toch wil ik die vraag stellen, wat is er anders in het buitenland? En aan welke landen moet ik dan denken?

Groetjes,

Meepratertje

Geplaatst

Jeetje, Sen, een eindgesprek. Da's wel heftig. Veel sterkte ermee. En goed van jullie dat jullie kiezen voor een buitenlands ziekenhuis. Ik heb daar toch al veel goede verhalen over gehoord. En wat zijn nou 3 pogingen?

*virtuele knuffel*

Geplaatst

Verdorie Sen had zo gehopt dat je te vroeg had getest.

Maar gelijk de mededeling dat het het eindgesprek is wat zal dat hart aan gekomen zijn.

Wij willen jou en je mannentje veel sterkte wensen en ik blijf voor je duimen.

Liefs Chantal

Geplaatst

hoi meiden, bedankt voor jullie lieve woorden.

ZIJ willen stoppen, nou moeten ze lekker doen dan. WIJ stoppen in ieder geval niet. Dan bekijken ze het toch lekker. Ze zijn niet de enigen op de wereld die ivf doen.

Wij willen met name naar het buitenland omdat:

- ze daar meer/verder onderzoeken (doorbloeding baarmoeder/eierstokken, baarmoederfoto en desnoods een kijkoperatie, werking van de schildklier, AMH waarde en nog meer)

- ze verder zijn/nieuwe technieken gebruiken (picsi, imsi, assisted hatching)

- ze meer kijken naar de patient zelf, maatwerk dus en geen standaardbehandeling voor iedereen zoals in NL. Welk hormoon past bij jou en niet zoals in NL: wij gebruiken menopur dus je krijgt menopur, of wij gebruiken gonal-f dus je krijgt gonal-f. Ieder lichaam is anders dus je moet krijgen wat bij jou past.

- ze in NL de "moeilijke" gevallen liever lozen, omdat deze de slagingspercentages omlaag halen en laat dat nou net een belangrijk marketinginstrument zijn om de kliniek te promoten.

Geplaatst

Sen,

Ik kan me jou frustratie over de behandeling en kortzichtigheid hier in Nederland zo goed voorstellen. Ik zelf moet ook nog maar zien of ze uberhaupt een keer IVF willen proberen gezien mijn verhoogde FSH. Maakt me zo wanhopig ... Hoop voor jullie dat ze in het buitenland zich voor jullie in willen zetten en dat je dan hier in Nederland trots je zwangere buik kan komen laten zien aan al diegenen die het niet meer zagen zitten.

Heel veel sterkte. Geef niet op!

Liefs, Henkie

Geplaatst

hoihoi,

waarom ga je ook niet naar het buitenland? de meeste klinieken werken samen met NL ziekenhuizen v.w.b. de echo's enzo dus die kan je dan gewoon bij een ziekenhuis in jouw buurt doen. Ik heb ook een verhoogd FSH en ik denk dat wij gewoon een andere aanpak nodig hebben en niet genoeg hebben aan een standaardbehandeling. Dus misschien iets om te overwegen?

groetjes en veel sterkte ook voor jou!

by the way: komt henkiepenkie van schiffmacher of heb je het gewoon ergens anders vandaan? ik noem mijn vriend ook weleens zo.. die heet nl. ook Henk

Geplaatst

Hallootjes,

Ik wil nog even afwachten wat ze gaan zeggen over 4 weken in het EMC. Als het hier niks gaat worden overweeg ik ook zeker om naar het buitenland te gaan. Ik ga jou avontuur in het buitenland dus zeker volgen, wie weet heb ik er ook nog iets aan. Henkiepenkie is een afgeleide van mijn achternaam, soms noemen vrienden van me weleens zo vandaar.

Liefs, HP

Geplaatst

Hallo Sen,

Ik lees nu net pas jouw negatieve nieuws. Wat balen zeg! Ik wens jullie heel veel sterkte.

Ik kan me heel goed voorstellen dat jullie nu willen uitwijken naar het buitenland. Ook wij zijn ons daarop aan het orienteren m.n. Dusseldorf. We hebben zojuist even een telefonisch gesprek gehad met het VU ivm assisted hatching (wat voor ons evt. een grotere kans op slagen zou kunnen geven) en dat schijnt in NL 'verboden' te zijn. Op het waarom had de arts geen duidelijk antwoord. Binnenkort maar eens een intake afspraak plannen in DUS.

Geplaatst

hoi Chablis, bedankt voor je berichtje.

Gaan jullie nu eerst een nog een behandeling in het VU doen dan? of gelijk naar Dusseldorf? Ga je dan de hele behandeling daar doen of doe je het i.c.m. een nl ziekenhuis? Ik hoor veel goede verhalen over Dusseldorf.

groetjes

Sen

Geplaatst

Hoihoi Sen,

Nou ik ben afgelopen zondag begonnen met decapeptyl prikken. Het kan echter zijn dat we deze poging moeten afkappen, maar daar weet ik morgen meer over.

Sowieso zullen we wel de 2e poging gewoon via het VU doen. En in de tussentijd zoeken we alles goed uit qua Dusseldorf voor het geval de 2e poging negatief uitvalt zodat we dan de 3e in Dusseldorf doen. Als ik alles zo'n beetje lees en 'hoor' over Dusseldorf komt het wel positief over. Wij hebben de indruk dat ze in het buitenland verder zijn en meer aandurven terwijl je in NL tegen overdreven veel regeltjes aanloopt en ze vaak niet open staan voor nieuwere behandelmethoden.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden