Ga naar inhoud

Ons ICSI-avontuur

Aanbevolen Berichten

• Reacties 439
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bedankt, lieve dames, voor al het meeleven. Maar helaas... ik heb vanochtend negatief getest. Ik heb van pure ellende vanochtend anderhalf uur gewoon maar stilletjes in de armen van mijn vriend gelegen en daarna heb ik me naar mijn werk gesleept. Ik had zo'n goede hoop....en ondertussen ben ik nog steeds niet ongesteld. Als ik dat morgen nog niet ben ga ik in een ultieme wanhoopspoging nog één keer testen (het is per slot van rekening morgen pas mijn officiële testdag) met een ClearBlue Digital. Maar ik vrees met grote vrezen dat het ook dit keer niet gelukt is..... :cry2:

Geplaatst

En nu begin ik dus ongesteld te worden....:cry2:

Dank je wel voor de knuffels, Wish, daar ben ik heel blij mee op dit moment...

Geplaatst

Oh MarMira, wat erg weer... We zaten allemaal te hopen voor je dat het toch nog goed zat... Vanavond maar weer in de armen van je vriend kruipen.

Heel veel sterkte!

Caroline

Geplaatst

Thanks, Caroline!

Tja, en wat kunnen we anders dan maar weer overgaan tot de orde van de dag hè... ik heb gelijk het ziekenhuis gebeld en ik mag gelukkig meteen door met mijn tweede (en laatste...) cryo. Echocontrole staat alweer gepland. Voor mij werkt het het beste om gelijk weer actie te ondernemen en naar de toekomst te kijken. Maar wat is het verschrikkelijk moeilijk, dit traject....

Geplaatst

Dat werkt voor mij ook het beste... gelijk heb je. Gelukkig dat je die cryo's hebt! Hoef je niet niet meteen weer te gaan spuiten.

We 'spreken' elkaar wel weer.

Caroline

Geplaatst

Hoi Marmira,

Jammer dat deze poging niet is gelukt! En inderdaad, deze tegenslag een plekje proberen te geven, en ondertussen al weer naar de toekomst kijken. Verdriet en nieuwe hoop.

Groetjes, Magda

Geplaatst

MarMira,

Wat naar dat het nu weer niet gelukt is, gelukkig heb je nog een cryo over. Heel veel sterkte....

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Hey Marmira,

Ik lees nu net dat je cryo tp niet gelukt is, wat klote voor je! Ik hoop dat je tweede cryo-poging in februari wel succes heeft. Hoeveel cryootjes heb je nu nog? Ik hoop zo dat je even niet meer hoeft te spuiten omdat het gewoon raak is!

Sterkte en groetjes, Aafke

Geplaatst

Zo, echocontrole en bloedprikken zit er weer op. Ben net ook al gebeld; vanavond Pregnyl en dan zondag pas de terugplaatsing. Is wel mooi eigenlijk, op Valentijnsdag... hopelijk brengt die liefdevolle dag ons geluk!!

Geplaatst

Hey Marmira, ik zal duimen voor een mooie terugplaatsing en daarna nog meer om een mooie innesteling. Wie weet brengt die valentijnsdag je wel geluk...

xxx

Geplaatst

Bedankt, lieve meisjes! Ik heb de afgelopen weken hartstikke veel gesport en geprobeerd gezond te eten, en volgende week heb ik de hele week vrij gepland. Even een keertje heel rustig aan doen in plaats van alsmaar door te rennen. Wie weet helpt het... Ben wel heel zenuwachtig over ons embryo en ik heb nog een vraag uitstaan bij het ziekenhuis. Ze gaan namelijk zaterdag ontdooien en dan zondag pas terugplaatsen, terwijl dat de vorige keer op één dag viel (en dus ook een dag eerder dan deze ronde). We zijn nu zo bang dat deze procedure de overlevingskansen verkleint... Dus ik heb even om uitleg en (hopelijk) geruststelling gevraagd.

Geplaatst

marmira

meisje ik wens je heeeeel erg veel sucses, en ja het is DE uitgesproken dag toch om het dan te doen, daar moet je maar aan denken DE dag van jullie liefde en dan word er iets prachtigs in je buikje gezet, probeer daarvan te genieten en zet verder je verstand op nul

heel veel sucses he..xx

Geplaatst

Marmira, snap je onzekerheid. Maar het kan misschien je kansen juist wel vergroten. Omdat de eicel dan alweer lekker aan het delen is voordat het in de baarmoeder komt. Duim voor je!

Geplaatst

Hey Marmira,

Bijna zover! Ik begrijp je zenuwen. Mijn enige cryootje werd ook een dag tevoren al ontdooid, dus ik was ook heel nerveus of ie de nact wel goed door zou komen. Toch gebeurt het volgens mij heel vaak zo hoor, dus ik denk niet dat het nodig is je daar veel zorgen over te maken. Sterkte met wachten, nu maar vooral ook in de wachtweken na tp!!!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Nou dames, deze Valentijnsdag heeft ons niet het geluk gebracht waar we zo op hadden gehoopt... we kregen vanmorgen het gevreesde telefoontje dat onze embryo niet goed was ontdooid. En zo is zomaar opeens een eind gekomen aan onze eerste ICSI-poging... Ik voel me zo ontzettend naar, ik kan het niet eens onder woorden brengen. Hopelijk kunnen we snel een evaluatiegesprek krijgen om te praten over de volgende poging. Maar omdat mijn vriend de komende twee maanden in de kritieke weken in het buitenland zit, vrees ik dat we pas eind april/begin mei verder zullen kunnen. Wat is dit een ellende zeg...

Geplaatst

He gatver!! Wat een vervelend bericht!! Je leeft er zo naartoe...

Dat is de ellende ook met een speciale dag, wij hadden gehoopt op een geweldige Kerst... en dan is het dubbel rot als het niet lukt.

Veel sterkte.

Caroline

Geplaatst

Oh shit, Marmira, dat had ik niet verwacht.

Het zou zo mooi geweest zijn op Valentijnsdag... Echt even slikken ja, ik weet het.

Heel veel sterkte, ik hoop dat je snel een evaluatie hebt zodat je zicht krijgt op een evt. vervolg. Mij helpt het altijd als ik weer een soort gevoel van controle heb, dat ik iets kan doen of kan sturen. Valkuil is dan wel dat je je verdriet wegdrukt en dat moet je niatuurlijk niet doen.

Ik hoop in ieder geval dat je de tijd voor jezelf neemt om het te verwerken en wens je voor nu veel sterkte en voor straks weer heel veel succes toe.

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Bedankt meiden! Tja, ik ben nog niet helemaal van de schrik bekomen. Ik heb wel alweer het ziekenhuis gebeld, maar we kunnen pas half maart terecht voor een evaluatie/hoe-nu-verder-gesprek... Waarom moet het toch allemaal zo afschuwelijk lang duren?! Ik vind het zo lastig om nu wéér een maand over te gaan tot de orde van de dag. Ik had al uitgerekend dat onze kansen op een 2010 kindje sowieso al verkeken zijn. Zou het dan 2011 mogen worden....?

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden