Ga naar inhoud

Ons ICSI-avontuur

Aanbevolen Berichten

Gast Butterfly
Geplaatst

Een knuffel voor jou, omdat je je verdrietig voelt ! :knuf: Je geduld wordt zwaar beproefd maar hopelijk uiteindelijk ook rijk beloond !

Je hebt gelijk met dat boeken van de vakantie. Wij hebben het ook gedaan. 2 weken geleden dachten we; het kan allemaal nog wel weer eens maanden gaan duren, dus we gaan in september gewoon lekker naar Frankrijk. Daarna zien we wel weer, die wachttijden zijn er nu eenmaal toch.

Ik vind het wel fijn voor jullie dat de uroloog geen afwijkende dingen heeft gezien en dat je wel gewoon door mag met de totale behandeling. Ik denk dat dat chromosomenonderzoek ook goed zal zijn.

Heb nog maar pas 1 of 2 keer gelezen ergens dat het niet goed was. Volgens mij komt daar vaak geen info uit die je zou doen besluiten om te stoppen. Maar goed, je hebt altijd toch de onzekerheid daarover.

Veel sterkte met wachten en met het verwerken van je verdriet en frustratie.

• Reacties 439
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hallo allemaal,

ik herken veel wat jullie allemaal schrijven bij mijn vriend was ook zeer slecht zaad geconstateerd, maar we kunnen wel icsi doen dus we hebben nog hoop:) bij mij is er verder niet echt wat uitgekomen alleen dat ik een lange cyclus heb maar goed de 22e mei (vrijdag dus) moet ik gaan beginnen te spuiten met lucrin ik lees ook bij jullie dat jullie allemaal wat anders moet en spuiten

geen idee hoe dat kan misschien verschil van ziekenhuis ofzo misschien weet iemand van jullie dat.

ik leef erg met jullie mee en hoop dat het bij jullie allemaal een keer raak is

dat gaat gewoon gebeuren! duim voor jullie!

ik ben hier net pas en weer niet hoe de forums en toestanden allemaal werken dus hoop dat ik het goed doe haha

verder merk ik zelf dat ik erg nerveus ben en dat ik het ene moment vrolijk en het andere moment down ben hebben jullie dat ook? en heeft iemand van jullie last van bijwerkingen of valt het reuze mee allemaal.

nou ik hoop iemand een reactie wil/ kan geven

groetjes faye

Geplaatst

Hoi Faye (en alle anderen!)

Ziekenhuizen gebruiken inderdaad verschillende medicijnen, maar ze doen allemaal hetzelfde, dus het maakt eigenlijk niet zo heel veel uit. Ikzelf heb geen last van het spuiten, voel wel dat er wat aan het 'groeien' is, zal ik maar zeggen. En door de hormonen voel ik me juist erg goed en heb veel meer energie. Hoe dat komt, weet ik niet. Het kan natuurlijk ook zijn omdat ik weer concreet ergens mee bezig ben en dat dat me extra energie geeft! De ups en downs herken ik ook. Het is nu eenmaal een spannend traject en dat doet heel erg veel met je. Een soort emotionele achtbaan!

Ik heb me er inmiddels bij neergelegd dat ik in een enorme(!!) dip kan zitten. Uit ervaring weet ik dat ook die weer over gaan.

Succes!!!!

Neel

Geplaatst

hey neel,

gelukkig maar dat het bij jou meevalt ja ik kan er eigenlijk pas volgende week over meepraten hoe ik het spuiten ervaar want ik begin vrijdag de 22e pas met spuiten

en bedankt voor je antwoord ik vond het al raar en vroeg het me nu af maar weet het nu:)

en ja een dip is idd niet fijn heb ik ook last van nu al haha (die achtbaan zoals je het noemt ben ik met je eens kan er geen andere benaming voor noemen) maar komt ook door de zenuwen enzo denk ik allemaal het niet weten wat er allemaal komen gaat

ik probeer het maar over me heen te laten komen ook al lukt dat niet altijd

maar alles voor het goede doel! :)

en jij ook heel veel s6

groetjes faye

Geplaatst

Hallo Faye en Neel,

Jullie zijn allebei al een stuk verder in het traject dan ik, dus ik kan nog niet meepraten over hormonen en de desbetreffende bijwerkingen... wél al een beetje over de emotionele achtbaan want die is in dit hele voortraject ook al aanwezig hoor...

Veel succes, jullie beiden!!

Geplaatst

Hai Marmira,

Dankjewel! Jij gaat starten in het najaar lees ik net. Goed zeg dat je je vakantie gewoon hebt gepland. Ik heb ook de neiging om mijn hele leven er omheen te plannen en vooral niet te ver vooruit te plannen. Maar als je dan eenmaal een vakantie hebt geboekt, kun je er ook lekker naartoe leven en proberen gewoon een beetje van het leven te gaan genieten. Want dat schiet er (bij mij in ieder geval) tegenwoordig nogal eens bij in.

Groetjes!

Neel

Geplaatst

hoi marmira en neel

dank je wel

en ik kan er ook nog niet echt over mee praten ik begin vrijdag pas met spuiten maar idd die achtbaan van emoties is bij mij nu al heel erg op en neer

wij hebben geen vakantie gepland en dat doen we ook niet wij wachten de 1e keer ff af en daarna zien we wel verder

ik probeer nuchter te blijven onder de toestanden maar merk dat hoe dichter het bij komt hoe moeilijker het word maar ik blijf in ieder geval gewoon mijn ding doen en zie het wel word ik ziek van de hormonen tja dat is dan ff niet anders tot nu toe is mijn werkgever meegaand maar ja in hoeverre is dat, dat is iets dat ik moet afwachten er spookt zo van alles door mijn hoofd heen moet ik niet doen weet ik maar ja tis soms moeilijk ik wil overal rekening mee houden.

hoe is dat bij jullie hebben jullie het verteld op je werk als jullie werken? tot nu toe dan? en hebben jullie zo ook van die dingen?

groetjes faye

Geplaatst

oja en marmira

maakt toch niet uit er komt voor jou in ieder geval ook een spannende tijd aan en bij jou komen daar ook allerlei gevoelens bij kijken dus klets gewoon lekker mee toch?

s6 in ieder geval

groetjes faye

Geplaatst

Hoi Faye,

Het allerbelangrijkste in mijn leven is de behandelingen in het ziekenhuis, dus ik probeer daarbij niet meer met iedereen om mij heen rekening te houden (heb ik ook moeten leren!!!). Ik heb er zelf niet voor gekozen en hoef me er ook niet voor te schamen. Er zijn periodes dat het alleen maar om het ziekenhuis draait. Op mijn werk weten al mijn directe collega's het. Mijn leidinggevende heeft zelf ook een dergelijk traject doorlopen, dus ik krijg alle begrip. Daar heb ik natuurlijk wel heel erg mazzel mee. Als je weer in behandeling gaat ben je op onverwachte momenten niet aanwezig. In mijn werk kan dat knap lastig zijn, omdat ik veel vergaderingen/ overleggen moet bijwonen of voorzitten. Doordat iedereen het weet heb ik altijd achtervang. Dat regel ik van te voren. En het geeft ook steun. Als je echt een offday hebt, dan kan het fijn zijn als een paar collega's weten wat er aan de hand is. En dan snappen ze ook dat je het soms gewoon even erg moeilijk hebt. Want thuis zitten doe ik niet na een mislukte poging. Ik ga altijd gewoon werken; geeft ook afleiding. Maar je moet natuurlijk doen waar je jezelf het prettigst bij voelt. Zo vertel ik niet alle ins en outs (ik vertel niet hoeveel eitjes, wanneer punctie, echo's enz...), maar als ik afwezig ben weten ze dat het te maken heeft met behandeling in het ziekenhuis. En je zult merken: er zijn er veel meer die dit hebben meegemaakt. Zo heb ik een mannelijke collega die ik al heel lang ken en die ook in de medische molen heeft. gezeten. Dus hij weet heel goed wat voor impact dit op jezelf, je leven, je relatie enz...heeft.

Neel

Geplaatst

hoi neel,

wat fijn voor je dat je zoveel begrip krijgt op je werk.

ik zelf ben taxichauffeuse en rijd kinderen en heb dus altijd een vaste route en dus moet er nu in pricipe altijd iemand achter de hand zijn om het voor mij over te nemen de ochtend of de middag route dus ik kan me voorstellen dat het soms lastig voor hun kan zijn om een oplossing te vinden maar ja ik kan er weinig aan veranderen heb ik ze ook duidelijk gemaakt dat ik zodra ik meer weet dat ik dan bel over hoe en wat en meer kan ik niet doen en tot nu toe nemen ze er nog genoegen mee want ik heb voor onderzoeken ook regelmatig vrij moeten nemen nou ik wacht wel af

en ook voor mij geldt inderdaad dat dit nu het belangrijkste is in mijn leven en als dat me mijn baan kan kosten dat is dan maar zo zo denk ik nu wel hoewel ik het soms moeilijk vind.

ik zie dat je deze maand begint met je 2e icsi poging begint of begonnen bent

veel succes ermee!

groetjes faye

Geplaatst

Hallo Neel en Faye,

Ik hoop dat jullie dit niet verkeerd opvatten, maar misschien is het handig als jullie een eigen topic openen of op een algemener topic meepraten (zoals behandelingen in mei), want dit was eigenlijk 'mijn' topic dat ik heel graag wil gebruiken als een soort van 'dagboekje'. Uiteraard vind ik het heel fijn dat jullie reageren hoor, en ik hoop dat jullie dat blijven doen, maar op deze manier gaan er een beetje veel verhalen door elkaar lopen.

Nogmaals, absoluut niet vervelend bedoeld hoor, maar jullie gaven zelf al aan dat je nog niet zo bekend was op dit forum dus vandaar! En uiteraard leef ik op een eventueel ander topic ook weer met jullie mee!

Geplaatst

hoi marmira

ik sluit me bij neel aan ook mijn excuses

fijn dat je mij erop attendeerd is misschien inderdaad een idee

veel succes!

gr faye

• 2 weken later...
Geplaatst

Even een update hier. We hebben een heerlijke vakantie geboekt voor begin augustus! Daardoor kan ik nu ook prima vrede hebben met het feit dat we pas daarna (op z'n vroegst) aan de ICSI kunnen beginnen. Scheelt een hoop frustratie!

• 3 weken later...
Geplaatst

Oh dat is fijn zeg, nog even lekker die batterij opladen voordat jullie gaan beginnen, heerlijk!

In welk ziekenhuis zijn jullie eigenlijk 'onder behandeling' want ik heb in ons ziekenhuis nog niks gehoord van een wachtlijst.

Niet dat ze dadelijk na de uitslagen van de testen zeggen, dat we nog een half jaar moeten wachten voordat we kunnen gaan beginnen :sad:

Fijn dat je nou er nou ook vrede mee hebt, dat scheelt inderdaad een hoop frustraties.

Ik heb me er nu ook bij neergelegd, het liefst zou ik willen dat 13 juli morgen was, maar dat is niet zo dus kan ik wel in de put gaan zitten tot de 13de, maar nu nog even lekker genieten voordat we de rollercoaster in gaan!

Komend weekend heerlijk naar zee...even lekker uitwaaien.

Heerlijk genieten dus van het heerlijke weer want vanaf woensdag wordt het echt zomer zeggen ze...(ook altijd goed voor je humeur)

Groetjes Krisje

Geplaatst

Wij zitten in het UMC. Ik vind het ook nog steeds moeilijk dat we zo weinig te horen krijgen over tijdsplanning enzo, ben ergens in mijn achterhoofd ook steeds bang dat ze ons vergeten, dat we straks helemaal niet op de wachtlijst blijken te staan ofzo :confused:.

En ik heb er dan wel (enigszins) vrede mee, maar dat neemt niet weg dat het hoe dan ook verrekte lang duurt allemaal... ik zit nu ook echt (met angst en beven) de dagen af te tellen tot begin juli, als we de uitslagen zouden moeten krijgen. Wat nou als.... pff, ik heb me alle doemscenario's al in mijn hoofd gehaald... zucht!

Lekker joh, een weekendje naar zee! Geniet ervan!

• 2 weken later...
Geplaatst

Nou zeg, we zouden dus gisteren gebeld worden over de uitslagen. Heb weken in spanning gezeten, gisteren de hele dag in de stress, bellen ze doodleuk niet :(

Daar word ik nou wel een beetje verdrietig van... ons geduld wordt op deze manier wel erg op de proef gesteld!! Mijn vriend zou vandaag zelf bellen, hopelijk krijgt hij iemand te pakken!!!

Geplaatst

Oeps, haha, krijg ik een sorry-sorry-sorry sms'je van vriendlief dat hij zich vergist had en het z'huis morgen pas zou bellen.... Heb ik me dus voor niets druk lopen maken! Ach, ik kan er eigenlijk wel om lachen....

Geplaatst

Nee, we kregen een telefoontje dat de uitslagen nog niet binnen waren, maar de uroloog ging toch alvast voor ons doorgeven aan de IVF poli dat we voor behandeling in aanmerking komen. Ik kreeg dus vandaag een telefoontje vanuit die hoek dat we een afspraak kunnen laten inplannen. Het begint dus ergens op te lijken!! Heb het afsprakenbureau helaas vandaag niet meer te pakken gekregen maar morgenochtend een nieuwe poging!

Geplaatst

Dat is dan gelukkig wel een stapje in de goede richting, ik moest vandaag ook bellen naar de IVF-poli, ze namen wel op maar konden geen afspraak voor me maken, morgen tussen 10.30 en 12.00 terug bellen :-(

Toi toi toi!

x

Geplaatst

En Krisje, heb je al een afspraak?

Wij wel! Twee dagen na onze vakantie in augustus, heel fijn dus! Dan zullen we wel alles te horen krijgen over het verloop van de behandeling.... Spannend!! Nu eerst nog even een paar weekjes werken, dan lekker vakantie vieren en dan vol goede moed het ICSI-traject in!

Geplaatst

Marmira heel veel succes en geniet lekker van je vakantie. Laad te batterij maar op die energie heb je nodig. Geniet nog ff lekker onbezorgt van elkaar.

Krisje weet jij al wat??????? Hoop dat jij ook snel terecht kan.

Sandra

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden