Ga naar inhoud

Ons ICSI-avontuur

Aanbevolen Berichten

Gast Butterfly
Geplaatst

Hoi Marmira,

Wat ontzettend goed dat jullie voor ICSI in aanmerking kunnen komen.

Mijn man heeft toen ook dat chromosomen onderzoek gehad en dat was ongeveer 6 weken ertussen. Daarna konden we meteen in de volgende cyclus beginnen met pil en spuiten.

Ik hoop dat je ook snel kan beginnen ! Wachten is waardeloos hé ?!

Succes meid !

• Reacties 439
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Marmira...Bij mij zijn er geen onderzoeken gedaan. Ik heb een half jaar getemperatuurd en zes curves ingeleverd en ik ben altijd op de klok af ongesteld en ik kom uit een enorm vruchtbare familie (17 neefjes en nichtjes) dus dat vonden ze niet nodig. Ik heb vanmorgen gevraagd in het ziekenhuis waarom mijn man niet doorverwezen is naar een uroloog maar ze gaven aan dat er vaak niks uit deze onderzoeken komt en dat ze erg duur zijn. Als we graag wilden dan konden we wel een afspraak maken voor een echo omdat verminderde vruchtbaarheid te maken kan hebben met testiscarcinomen. Dit gaan we dus maar doen. Ik heb zoals het er naar uit ziet 18 juni de punctie en ga dus in mei weer beginnen met spuiten. Spannend!

Geplaatst

Spannend hoor EDR!!

Ik had ook al een aantal maanden getemperatuurd, en ik heb ook al een paar keer lopen zwaaien met mijn grafiekjes maar tot op heden was niemand daar erg in geïnteresseerd. Wel is er bij ons eerste gesprek even snel een echo gemaakt van baarmoeder en eierstokken enzo en dat zag er gelukkig allemaal goed uit. Bij ons ligt dus ook duidelijk het accent op mijn vriend.

Geplaatst

Ik heb ook geen echo's gehad toen. Ze gyn zei dat als er bij mijn man zo duidelijk slecht zaad is dat het dan weinig zin heeft om verder te gaan onderzoeken bij de vrouw. Die onderzoeken schijnen ook veel duurder te zijn.

Jij hoeft dus verder ook geen onderzoeken?

Geplaatst

ja dat heb ik ook gehad. Dat kan hoor en misschien labcô voor je tsh, dat doen ze volgens mij ook standaard maar dat stelt allemaal niet zoveel voor!

Geplaatst

oeps...sorry,

labcô is laboratoriumcontrole dus bloedonderzoek (afkorting die we op het werk altijd gebruiken) en tsh heeft te maken met je schildklier. Volgens mij prikken ze dat standaard omdat je een verhoogde kans op een miskraam hebt als je schildklier niet goed is!

Geplaatst

Wij zaten in precies hetzelfde schuitje als jullie nu. Allerlei onderzoeken, met name bij mijn vriend, want ook hij heeft weinig goede zwemmers. Maar ook ik werd onderzocht (echo en bloed) om uit te sluiten dat bij mij toch iets mis zou zijn. In het VU wachten ze trouwens ook niet op de uitslag van het genetische onderzoek, wij konden destijds direct beginnen nadat de echo's en bloedonderzoeken waren afgerond en duidelijk werd dat ICSI op zich goede kansen bood voor ons.

Heel veel succes, meiden!!! Het wachten is inderdaad heel vervelend, maar ik kan nu zeggen, nadat ik het hele proces heb doorlopen, dat de wacht-momenten niet ophouden... wachten op de punctie, wachten op de uitslag, wachten op de tp, wachten op de wachtbank, wachten op de eerste echo, wachten op de 2e echo, wachten op de uitslag van de combinatietest, wachten op de 20-weken echo, wachten op het moment dat de weeen beginnen ;-) Wen er maar vast aan. We worden allemaal wacht-koninginnen!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Misschien idealiseer ik het wel teveel...ik heb het gevoeld dat, als je zwanger bent, dat de enorme spanning van dat wachten dan anders wordt. Dan ben je zwanger toch? Dan komt er denk ik een andere spanning?

Geplaatst

Ook jij geeft me veel hoop, Mariek! Wie weet dat het toch sneller dan verwacht voor ons mag beginnen. En ik vrees dat je gelijk hebt... we zullen nog veeeeeeeel meer moeten wachten! EDR, ik denk ook dat het wel anders zal voelen als je zwanger bent, maar ook dan zal er nog wel een bepaalde angstige spanning zijn of alles wel goed gaat... ach ja!

Gast Butterfly
Geplaatst

Een lesje in geduld dat wachten ... pffffff,

En als je dan maar weet waar je op wacht dan gaat het nog wel.

Ik heb ook niet veel onderzoeken gehad, in 1997 niet en nu ook weer niet.

Alleen de curven waren voldoende zeiden ze en in het zkh een inwendige echo (nu ook weer).

Omdat ik moeilijk te stimuleren was op mijn 25e heb ik dit keer ook wel een FSH en LH meting gehad die aangeven of je hormonaal mss overhoop ligt en of je eicelvoorraad nog goed is. Ook die uitslagen waren allemaal goed.

Hubby heeft destijds wel bij de uroloog onderzoeken gehad en is geopereerd aan een varicocele (spataderkluwen in de balzak) maar dit heeft het zaad niet verbeterd.

Ook heeft hij een prostaatonderzoek gehad wat allemaal in orde was. Zijn genenpatroon was ook goed.

Dus of die uroloog nu nog een oorzaak gaat vinden .. geeeen ideeee.

Bij ons zeiden ze toen het zelfde, het zaad is slecht maar het is er en we weten dat we er ICSI mee moeten doen dus waarom zouden we hem dure en vervelende onderzoeken laten ondergaan ??

Nu 'moet' het wel om te kijken of er mss toch een blokkade is of andere schade. Dat wil hij ook graag zelf.

Geplaatst

Hoi, hoi,

Ik heb jullie conversaties gelezen. Wij hebben ook hetzelfde. Mijn man heeft ook slechte zaadkwaliteit (2 goede en 24 bruikbare cellen). Wij liepen bij de androloog in het EMC. Er is een jaar of 7 geleden al een spatader weggehaald uit de balzak. Dit keer is er DNA-onderzoek gedaan (ze testen trouwens ook op taaislijmziekte, omdat mannen met slecht zaad daar soms draager van zijn) een echo en bloedonderzoek. Bij hem blijkt dat zijn zaadballen niet volledig zijn ontwikkeld in zijn puberteit, dus dit is ook helaas niet meer te verhelpen met hormonen ofzo, omdat het aanleg is.

Maar we hebben gelukkig groen licht gekregen voor icsi en maandag heb ik mijn eerst fm echo. Erg spannend, heb het gevoel dat er een hoop gebeurd daar in mijn buik.

Het spannenste op dit moment vind ik of dat er wel goede of bruikbare zaadcellen zijn op de dag van de punctie, want hij heeft ook wel eens gehad dat er geen levende zaadcellen waren. Het is zenuwslopend allemaal.

Nou meiden, heel veel sterkte en succes allemaal.

Groetjes Mandy

Geplaatst
Misschien idealiseer ik het wel teveel...ik heb het gevoeld dat, als je zwanger bent, dat de enorme spanning van dat wachten dan anders wordt. Dan ben je zwanger toch? Dan komt er denk ik een andere spanning?

He meiden,

Het is inderdaad wel anders, maar ik persoonlijk vond het wachten ná de positieve uitlag en op de eerste echo, waarop duidelijk zou worden of er een hartje klopte en of alles goed was erger dan de 2 wachtweken. Ik was enkele dagen na de uitslag zo vreselijk bang dat het alsnog mis zou gaan... dan duurt het wachten op bevestiging dat het allemaal goed is heeeel erg lang. Evenals het wachten op de uitslag van de combinatietest en voor ons op de vruchtwaterpunctie. Met name de laatste... ook vreselijk.

Dus ja, het is zeker anders, je bent tenslotte zwanger en ongelooflijk blij dat het gelukt is, maar de spanning of het allemaal goed gaat en blijft gaan geeft een heel nieuwe dimensie aan de wachtperiodes.

Maar ik hoop en duim dat jullie het ook allemaal mogen gaan meemaken!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Bedankt weer dames, voor alle fijne reacties!

Mandy, spannend voor jou zeg! Ging de echo vandaag goed?

En Mariek, ik bereid me vast geestelijk voor op nog vele spannende wachtperiodes...

Gaat alles goed met je dochtertje? Prachtige naam zeg!!

Geplaatst

Hoi Marmira,

Het was erg spannend, er zitten twee wat grotere eitjes en nog een aantal kleintjes, ze waren nog wat kleiner dan gemiddeld (normaal rond de 10 mm, bij mijn 1 van 7 mm en 1 van 9 mm). Ik moet morgen weer terug voor een echo en waarschijnlijk maandag of dinsdag de punctie. Ik vond het zelf een beetje tegen vallen, maar 2 eitjes, maar manlief is erg positief, dus daar hou ik me aanvast haha. Hij is ondertussen bijna expert op het gebied van eitjes, punctie's en icsi.

Nu wel een opgezetten buik en zo zeurend gevoel, net of dat ik ongesteld moet worden en last van me onderrug. Ben benieuwd of dat het allemaal goed is gevorderd. Kijk weer met spanning uit naar morgen.

Lief dat je er aan dacht marmira, dank je wel.

Geplaatst

Hoi Mandy,

Veel succes dan maar weer morgen!! Fijn hè, zo'n positief ingestelde man. Die van mij is gelukkig ook zo en mij helpt het heel erg!!

Hij heeft inmiddels een echo gehad en bloed laten prikken; volgende week uitslag en dan half mei weer een afspraak bij de uroloog. Tegen die tijd staan we twee maanden op de ICSI-wachtlijst, dus ik ben heel benieuwd wanneer we nou echt aan de beurt zijn (ervan uitgaand dat de uroloog niets kan vinden waar wat aan gedaan kan worden om de zaadkwaliteit te verbeteren)!

Geplaatst

hoi marmira,

ook voor ons is het een bekend verhaal.

mijn mannetje heeft zeer slecht zaad, meestal maar rond de 1 miljoen qua hoeveelheid en 1% beweeglijkheid. zeer slecht dus.

dus mannetje al gestopt met roken, geen zeep daaronder gebruiken, geen strakke onderbroeken maar helaas, niets hielp.

ook moest hij een chromosomenonderzoek ondergaan maar ook daar kwam niets uit.

de 1ste 2 keer dat we icsi hadden was wel alles bevrucht maar helaas geen zwangerschap.

bij derde icsi punctie gehad maar helaas, geen zaad dus poging voorbij.

na 1 maand een gesprek met de arts.

arts zei doodleuk dat we maar een donor moesten vinden of adoptie.

mijn mannetje begon toen net met vitaal prostaat van de kruidvat maar dat vond die arts maar onzin, dat werkte toch niet

we hebben toen maar zelf besloten om een afspraak te maken met de uroloog en deze heeft toen diverse test gedaan en ook een prostaat onderzoek.

hierbij was alles goed en wat bleek: het zaad was ook super gestegen!

nu weten we niet of het daaraan ligt maar kan schijnbaar geen kwaad!!

mijn advies aan iedereen die begint met ivf oficsi en het zaad is zeer slecht: laat ze wat zaad invriezen!!

als er bij een poging geen zaad is en je hebt de punctie al gehad dan is de poging voorbij en dat gun je niemand!

en blijf erin geloven hoe hard en moeilijk dat soms wel niet is!

ik wens jullie allemaal in elk geval veel succes!!!

Geplaatst

Hoi Draakje,

Jeee wat een bijzondere situatie zeg! Ik zal even zoeken op jouw berichten waar jullie nu staan. Wel een hoopvol verhaal toch?

Veel dank voor je reactie!

Groetjes MarMira

• 3 weken later...
Geplaatst

Na even stilte ben ik er weer... deze week krijgt mijn vriend de uitslag van zijn onderzoeken bij de uroloog. Spannend, weer een stapje verder op weg! En hopelijk daarna snel een nieuwe afspraak op de IVF-poli.... Ik zit nog steeds aan te hikken tegen vakantieplannen maken voor de zomer dus ik wil heel graag weten waar we aan toe zijn!! Hoewel ik al dat gewacht tamelijk frustrerend vind, kom ik er ook wel weer goed doorheen. Heb het hartstikke druk met van alles en nog wat dus niet heel veel tijd over om gefrustreerd te zijn. En da's maar goed ook, want ik bereid me mentaal voor op nog veeeeel meer wachten...

Geplaatst

spannend allemaal he! kan me voorstellen dat jullie zenuwachtig zijn voor de uitslag van de uroloog en graag willen weten waar jullie aan toe zijn!

veel succes en ik hoop dat de uitslag positief is!

we duimen in elk geval voor jullie!

Gast Butterfly
Geplaatst

Heel veel succes met de uitslag ! Ik hoop dat het positief genoeg is en je kan starten met een behandeling !

Gelukkig maar dat je het lekker druk hebt, zo heb je niet al te veel tijd om te tobben. Wij proberen ook altijd veel dingen te doen.

Stil gaan zitten kniezen leidt helemaal nergens toe (hoewel het soms wel even nodig is om toe te geven aan je verdriet en jezelf 'zielig' te mogen vinden).

Good luck !

Geplaatst

Nou, de uroloog kon niets specifieks vinden (alle reguliere onderzoeken waren OK) en wil nu verder wachten op de uitslag van de genetische onderzoeken. Ik heb er even een telefoontje aan de IVF-poli aan gewaagd en tot mijn grote verdriet en frustratie moeten we dus toch wachten op de uitslag van die onderzoeken. Daarmee is ook gelijk onze hoop op 'snel beginnen' vervlogen, aangezien dat dus makkelijk drie maanden kan duren, en daarna heb je alsnog weer met de wachttijd van de IVF-poli te maken.... Ben even heel verdrietig nu...

Geplaatst

Even een aanvulling op mezelf... vriendlief is inmiddels thuis en we hebben het er even over gehad en ik ben gelijk alweer rustiger. Hij zei steeds al dat ik maar het beste uit kon gaan van een behandeling in het najaar, dan zou het alleen maar meevallen als het eerder kon, en verrek, daar heeft 'ie dus wederom gelijk in gekregen... Ik heb besloten gewoon maar de vakantie te gaan plannen en me inderdaad in te stellen op nog een maand of drie, vier wachten (maar het is nog steeds wel frustrerend...)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden