Ga naar inhoud

De kletstantes 4

Aanbevolen Berichten

• Reacties 644
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Nou, ben ik ook weer eens...........

Ben erg druk met opzetten van eigen toko en de kindjes, dat bijlezen en schrijven even minder is, sorry.

Maar wat ik heb gelezen is nog steeds kommer en kwel?

Amanda haar hond is weg (gelukkig naar je broer, wat een lieverd zeg!), Ebbe weer aan de Zantac, Sab oververmoeid, Cynt ook omdat de kindjes hun eetschema zelf maar hebben veranderd, José aan het stappen en Roos hangt lekker voor de tv.

Zo, beetje goed samengevat?

Nou, hier gaat het dus prima. Opzetten eigen praktijk kost veel tijd. Robbert is 2 dagen naar Zwitzerland geweest voor zijn werk, dus ik had het drukker met de twins.

Afgelopen zaterdag een deuk in mijn auto gereden; niet goed opgelet voor tegenligger en geparkeerde auto geramd....). Niet veel schade, maar wel weer vervelend voor de bankrekening.....

Morgen weer werken; de afdeling loopt zo langzamerhand leeg. Er komt met spoed een afdelingsoverleg; kan nu blijkbaar wel, nadat er 3 collega's afgelopen week opgezegd hebben.....

Nou ja, ga nu nog even bijlezen en dan mijn mandje in. Morgen weer werken.

Roos, was het boekje duidelijk? Vragen gewoon stellen hè!!

Liefs Laura

Geplaatst

oh laura gaat lekker daar.......gelukkig had jij niks...had je de twins bij je toen je even niet oplette.

Ja dat is altijd laura...en dan ineens een overleg...Gaat Ag ook weg?

Geplaatst

jeetje meiden, wat een ellende allemaal. Ik heb even snel dit topic gescand en werd er niet vrolijk van......En het weer werkt ook al niet mee, zullen we gewoon maar een herfstslaapje gaan doen? Hoe gaat het nu met iedereen? Sorry dat ik niet op iedereen persoonlijk reageer, maar ik loop hier ook nogal achter, dus wil even snel het forum scannen en reageren en dan weer verder hier.

Ik begrijp dat de meeting niet doorging, vanwege zieke kindjes en mama's. Wat jammer meiden. Nu is er een kansje dat ik er wel bij kan zijn, afhankelijk wanneer die gepland staat. Hebben jullie al een nieuwe datum gepland?

Zelf zit ik te wachten op mijn ongi voor de cryo's. Ik verwacht geen goeie ontdooing, maar moet wel langskomen voor echo en bloedprikken. Nu moet het echt vandaag komen, anders is de kans groot dat de hele planning in de war komt, omdat we evt. begin dec. naar Amerika moeten om huizen te kijken. Helaas is dat ook nog niet zeker wanneer dat zal zijn, dus dat schiet ook niet op. Misschien komt het wel niet door al dat gestress van mij.

Wat is dat toch altijd met die ongi's. Wil je het niet, dan komt het. Zit je erop te wachten, komt het niet......

Met famke gaat het goed. Ze blijft een beetje snotteren, maar zolang het daar bij blijft vind ik het goed. Ze drinkt wat minder, maar pap uit een bordje werkt helemaal niet. Verder eet ze wel goed haar warme eten en fruit. Ook het brood gaat goed. Ze wil het zelf eten, dus geef ik haar stukken brood zonder beleg uit het vuistje. Hele grote stukken verdwijnen in haar mond, maar het gaat gelukkig allemaal goed. Ze wil ook zelf met de lepel eten, maar dat lukt niet goed. Ik heb gezegd: als je kan kruipen, mag je zelf eten. Dat zal nog wel even duren, want ze maakt net pas kleine kruipbewegingen. Zelf zitten lukt bijna, dus dat zal binnen een week of 2 wel gaan lukken.

Ik ga vanmiddag mijn weblog bijwerken en zal dan gelijk wat foto's hier plaatsen. Ze is al behoorlijk veranderd weer.

Ik ga snel verder. Spreek jullie later!

Liefs Corine

Geplaatst

Hoi corine,

lijkt me heel leuk als jij en famke er bij kunnen zijn! wat leuk dat ze zo gretig haar brood wegwerkt!

we hebben een soort streefdatum en dat is 20 januari, maar wel onder voorbehoud dus, een paar mensen kijken nog of het lukt (zie ook het meeting topic)

spannend zeg, huizen kijken. ben je er al ns geweest, in amerika? ik heb een paar maanden in Mississippi (of Mississipi?) gewoond (studie uitwisseling dus ik woonde in zo'n dorm), ik vond het best raar maar dan noem je ook wel wat he...mississippi. da's net als dat je hier in lutjebroek woont maar dan nog veel erger... haha (beledig toch niemand he)

maar ook wel weer heel leuk hoor!

Ik klep later weer verder,

sab sterkte!

(hub komt eindelijk thuis: eten!)

Lis

Geplaatst

hey laura,

wat erg..

ik ben je helemaal vergeten te bedanken meis!!

echt super bedankt

dit boekje had ik dus helemaal niet gekregen!!

wel duidelijk nu..

je bent een schat!!

groetjes rosalie

Geplaatst

Ik wil me er niet mee bemoeien hoor demente roos...maar je hebt laura volgens mij wel bedankt hoor...in het andere topic!

Geplaatst

Hé Roos-alie.. hoe is het?

Vanavond babyboom kijken hé!!

Hoe gaat het met jullie allemaal? Ik heb geprobeerd alles te lezen, maar ben alweer alles kwijt...

Sab, hoe gaat het met? Weet je de uitslag al van je bloed?

Ik heb vandaag de laatste van 6 gewerkt, pff, dadelijk plof ik op de bank en kom er alleen nog vanaf om naar mijn bedje te gaan haha.

Len weinig gezien deze week, dus dat gaan we dubbel en dwars inhalen morgen en in het weekend.

Het is nog erg leeg en stil in huis, maar we beginnen een beetje aan het idee te wennen dat het hondje weg is..

Gelukkig went ze al goed bij mijn broer. Ze heeft maar 1 nacht gejankt. Eten doet ze redelijk, als ze gevoerd wordt..

Morgen ga ik lekker uit eten met 2 vriendinnen.. heeerlijk, heb er echt zin in.

Het is lang geleden, dat ik zonder man en kind op stap ging.

fijne avond, en fijn weekend (sorry voor diegene die nog moeten werken..) ik heb weekend.. heerlijk..

Geplaatst

ha amanda,

hier ook nog eentje met weekend! lekker he!? ook een lange dag gehad, dus dat mag best.

heerlijk, lekker met de kleine knuffelen.

wel een drukke dag morgen, komt allemaal familie op bezoek maar dat vind ik heel leuk. mn moeder, vader, zus en haar kinderen. leuk! wel effe opletten dat ebbe niet half opgegeten wordt haha.

en daarna komt er zaterdag een vriendin met familie en daarna op verjaardag in brabantland en daarna naar schoonouders waar we blijven slapen en dan de intocht van de sint gaan beleven. pffffffffffffffffff, ik ben niet zo van dat ik het fijn vind hoor, zo;n heel weekend vol, maar ja het zijn allemaal leuke dingen.

dus ik zal er niet zo veel zijn. misschien morgenochtend nog even.

roos en cynt, gaan jullie dan om 10 uur nog een film kijken? jee, ik ben nu wel eindelijk ook fysiek een beetje bijgekomen van de mk, maar dat lukt mij nog niet hoor. soms zit ik iets te kijken en merk dat t al laat is maar dan lig ik al in mn bed en val daarna lekker in slaap. meestal toch wel om 10 uur plat... ben ik nou erg of...

laura, wat bizar zeg, dat er zoveel mensen weggaan, dat heb jij dus goed ingeschat... spannend hoor, voor jezelf beginnen, je bent dus al ermee bezig, bezig bijtje!

Sab, hoe gaat t nou met je? ik hoop dat je met een beetje rust straks weer de oude bent. het vreet energie hoor, zo met een zieke moeder. je bent er heel erg bij betrokken. en dan nog een kleine erbij en t gedoe op je werk was ook niet leuk. en weer nieuwe zoeken is ook geen hobby... hou je taai en verwen jezelf maar ns!

Liefs,

Lis

Geplaatst

hahahaahah....veel plezier morgen en een heel fijn weekend meis...hahahahaha

Leuk joh met 2 vriendinnen op stap!

Wij hier gaan met de meiden van de fam eerdaags naar een beauty-farm...heb er nu al zin in!

voor mij de eerste keer een dag weg zonder man en kind!

Ik heb ook weekend....morgen nog even sporten...dan haartjes kleuren en daarna niks meer...heerlijk!

Wat fijn dat je hondje al aan het wennen is.......en ja dat lege huis zal je altijd houden.....ik kon er niet aan wennen geen hond!

Corine dat zou leuk zijn als je er ook bij zou zijn!

En wat een leuke foto`s van famke......wat word ze al groot....en al bijna alleen zitten...meis dat is zo leuk...en op de één of andere manier kan anne-meya zich ook beter vermaken sinds ze alleen kan zitten....ik denk famke ook wel!

En lis jij in amerika........wat zit je toch vol verrassingen...hahahaha

Geplaatst

We zaten weer tegelijk te schrijven lis!

En ik maar denken dat mijn weekend druk is...zondag naar tilburg verjaardag.

Jeetje hoe ga je dat allemaal verwerken in 1 weekend...hahahahahah

En hier ook 10 uur oogjes dicht hoor!

Geplaatst

Zo lis, jij plant het goed hoor, fijn zo'n leuke dingen...! Intocht van de Sint is nu wel speciaal he.. eindelijk met je zoontje.

Nou ik slaap dezer dagne niet zo goed en ben niet moe, wel raar na zo'n ren je rot weken maarja ik slaap tegenwoordig pas tegen twaalven.........en ben toch om 7 uur op, zal echt wel tijdelijk zijn(hoop ik)

Amanda, heb je zoveel gewerkt! nou bu lekker tijd met len hebben(ik moet nog werken)

gelukkig went je hondje goed en zijn dat wat zorgen minder.

fijn weekend hoor!

Zo meteen weer aan de babyboom, faasje heeft trouwens nu heel veel vlekjes overal, van de penecilline?????????/

Cynthia

Geplaatst

Lis.. ik vind het niet gek dat jouw oogjes dicht vallen om 10 uur, wat heb je het druk (of gaat het niet elk weekend zo ;))

haha, je bent maandag bekaf, hopelijk vrij dan?

Joos, een beautyfarm, klinkt heeeerlijk!!!

Geniet er van!

Als ik vroege dienst heb gehad (begin ik om half 8) dan vallen mijn oogjes ook toe om 21.00u hoor. Maar als ik late heb, moet ik werken tot 22.30u.. dus ik probeer toch mijn bedtijd na 23.00u te houden, al wil dat niet altijd lukken..

Vooral na een late-vroege ... (23.00u thuis, kan ik niet direct mijn bedje in, eerst ff kletsen en wat drinken en dan de volgende dag om half 8 weer beginnen..)

We hadden vandaag brandoefening.. ik vind het altijd een beetje eng.. omdat in 2002 er iemand verbrand (en overleden) is op de groep waar ik toen werkte.. dus zie er altijd een beetje tegenop. Gelukkig wordt het elk jaar makkelijker, doordat het slijt, maar het blijft eng..

Hebben wel gelachen vandaag, we oefende vandaag met de cliënten, ze moesten op hun kamer gaan zitten en als het brandalarm af ging moesten ze naar buiten gaan............

Niemand kwam naar buiten de eerste keer, er vroeg zelfs iemand of dat geluid wat zachter kon, want hij hoorde de muziek niet meer..........

Dat maakt het dan weer wat minder beladen!

oooo, babyboom tijd!!

Geplaatst

ja beautyfarm, leuk!!! goed idee joos, lekker hoor.

nou dat geplan hier is meer hub zn ding hoor, die gooit allemaal dingen in 1 weekend en soms komt het zo uit he... ik zit vaak gewoon lekker thuis hoor, en ik vind het meestal ook wel jammer als alles zo vlug vlug moet, liever 1 echte afspraak zeg maar. Maar die vriendin van mij komt altijd naar rotterdam op momenten dat t niet zo uitkomt...

wat raar cynthia, dat je zo kort slaapt, maar da's volgens mij gewoon een soort stress hormoon, heb ik door de week ook wel ns en dan haal je dat later weer in. denk ik hoor, gewoon omdat je zo veel aan je hoofd hebt en je druk maakt gebeurt dat volgens mij.

amanda, dat is wel heftig die werktijden soms van jou. lijkt me niet makkelijk. jee, brandoefening, ja is meestal lachen gieren maar bij jullie dus anders... brrrr.

en die clienten, haha, gelukkig maar dat die zo grappig zijn!

Pfff, ik zie er wel een beetje tegenop, dit weekend, weet je, ik hou eignelijk helemaal niet van de optocht van de sint. en ebbe, tja, die ziet dat ook niet natuurlijk. brrr, de hele tijd in de kou. haha ik vond t als kind al niks...

ja joos, ik zit vol verrassingen hoor, maar tegenwwoordig ben ik vooral heel saai, haha. zijn het gewoon wat kleinere verrassingen...

tijd voor een bakkie koffie!

Lis

Geplaatst

Hoi meiden, even een berichtje van mij weer, heb snel het eea door zitten lezen. Maar kan helaas niet overal op reageren. Dat houden jullie echt even tegoed van me!

Het is een geluk bij een ongeluk dat ik nu niet werk want ik ben elke dagbij mijn moeder, met of zonder kind. Vergt best wat tijd maar dat doe ik natuurlijk zelf. Ze moet 2x per dag een uurtje lopen en dat doen we dan gezellig samen als mijn vader er niet is die dag. Dus ja dan ijn de dagen snel voorbij he?

Mijn bloed was helaas niet goed, en dat verklaart dan ook het eea... Mijn hb was wel goed maar ik heb nog net geen bloedarmoede, heb dus wel een ernstig ijzertekort...ben weer aan de floradix en de staaltabletten. Dus nu moet het zienderogen beter gaan met de vermoeidheid en de duizeligheid.

Sorry dat ik zo weinig tijd voor jullie heb en sorry dat ik zulke egostukjes schrijf op het moment.

Denk wel aan jullie hoor, xx Sab :hug:

Geplaatst

Maak je niet druk meis!

Het is alleen al fijn om te horen dat het weer wat beter gaat en dat je moeder weer aaan het lopen is!

En de volgende keer ga je eerder bloedprikken...was niet zo`n gek advies hè van mij....beter naar jezelf kijken en beter voor jezelf zorgen hoor!

Besteed maar lekker veel aandacht aan je moeder!

kus

Geplaatst

jaaaaaaaaaaaaaaaa, natuurlijk had je gelijk mama Joos!!!!

:hug::hug:

en nu ga ik uitloggen hahaha, ik was er al bang voor hahahaha, toedels en een goed weekend meiden!

Geplaatst

daaaaaaaaaaaaaaaagggggggggggggggggggggggggg........hahahahahahahahaha

Fijn weekend!!!!!!!!!!!!!

kus!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

hahahahahaha

Geplaatst

Sab,

gelukkig ben je inderdaad vrij , om tijd aan je familie maar ook aan JEZELF!!! te besteden..

Nou je bent wel toe aan een oppepper zeg, hopelijk gaat het snel betert met je , en die pillen nemen hoor!!

kus Cynthia

Geplaatst

ik koop tegenwoordig van die kleine flesjes...dan kan je ook eens gewoon 1 glas nemen!

Vaak blijft anders zo`n grote fles staan en daar word de wijn ook niet lekkerder van!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden