Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Wat goed Sim, dat de meisjes al zo zijn gegroeid van al dat drinken. Moedermelk kan je nooit teveel geven volgens mij. Ik houd het borstgeven maar als zoethoudertje. En zoals vannacht ook om de druk van de borsten af te halen (kon ik het kolven nog een uurtje of wat uitstellen).

Onze meid vandaag op het aankleedkussen naast mij neer gelegd, terwijl ik de kast aan het opruimen was. Hele zooi weggegooid, 2x per jaar moet dat. Heb het grondig aangepakt dit keer. Wanneer vakantiegeld er is, eens lekker de stad in voor een frisse look. Ik ben al naar de kapper geweest, nu de rest. En op vakantie gaan zit er dit jaar toch niet in.

Morgen toch maar wipstoeltje kopen, het enige wat we nog niet in huis hebben en voor situaties als vanmorgen (niet willen slapen, nieuwsgierig, dichtbij mama/papa willen zijn, etc) toch wel handig.

Zal zo proberen om weer wat foto's te laten zien.

liefs, Stéphanie

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Wat een schatjes Stephanie, vooral die 3e foto in bad echt te lief ;) Ik weet niet hoe het moet, hier foto's plaatsen, als ik dat heb uitgevonden zal ik er ook eens wat plaatsen. Hier weer druk geweest vandaag, na 2 dagen van 7 voedingen, ook weer 2 van 8, dus 2x in de nacht, slopend. En overdag veel pruttelen en om de beurt wakker, dus nooit rust. Ben totaal kapot, maar goed. Wordt vast makkelijker over paar weekjes. ;) Doei

Geplaatst

Ohhh wat een gave foto´s! En wat een super idee om de tummy tub in bad te zetten! Morris vind het grote bad zo eng en Thijs wil zo graag met hem in bad, dus dat gaan we zeker ook eens zo doen!

Meiden, stoer allemaal hoor, vlgs mij doen jullie het super, echt respect! Weet sinds kort dat mijn broertje en zijn vriendin een een eiige tweeling krijgen in december (als alles goed blijft gaan natuurlijk) dus blijf lekker met jullie meelezen voor tips etc.. haha!

Ik duim voor jullie dat de nachtelijke tukken snel langer zullen worden want dat maakt alle verschil! (Hier al regelmatig nachten van 23.00 tot 6 of 7 uur en zoveel ouder is Morris niet!)

Liefs Pien

Geplaatst

Saar heeft de afgelopen nachten van 2 tot 6 geslapen. Manlief heeft die van 2uur gedaan en dus kon ik slapen tot 6, heerlijk. Mees heeft al 2 nachten van 23u-6u geslapen, dat is helemaal super.

Sim, voed jij de meiden op aanvraag of kort achter elkaar? Voeden op aanvraag lijkt mij slopend omdat het toch 2 individuutjes zijn/worden en niet alles op dezelfde tijd (zullen) willen.

Vanmorgen gauw naar Prenatal voor een wipstoeltje (hadden we nog niet). Saar vindt het al een succes met die leuke diertjes die boven haar hangen.

Heel lang winkelen zat er niet in. Ik was vergeten te kolven van tevoren en mijn borsten stonden op knappen (was bang dat ze zouden gaan lekken);)

Gister voor beiden een leuk setje gekocht bij LIEF, natuurlijk wel weer uit de hand gelopen qua bedrag. Troost is dat de kleding van LIEF wel heel lang mooi blijft. De komende maanden dus gewoon naar Hanstextiel om te compenseren.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi meiden,

ook zo lekker druk? Of gaat alles zo goed dat er niets over te schrijven is.

Hier twee rommeldagen voor Saar; veel huilen en veel darmkrampjes (wat het een en ander verklaard). Erg vermoeiend moet ik zeggen, zeker wanneer dat betekent dat ik minder slaap krijg.

Saar in reiswieg bij ons op de kamer geslapen. Gister van 13-23uur onrustig. Toen zij rond 23uur eindelijk sliep in de reiswieg gelegd beneden en later mee naar onze slaapkamer genomen. Dit werkte goed tot ca 3uur. Daarna weer rommelen. Met voeding van 7.30uur vervolgens weer in eigen bedje gelegd. Hier heeft zij toch wel weer geslapen gelukkig en ik heb dus ook geslapen, gelukkig.

Manlief is dezerdagen thuis (zit er doorheen betreft werk) en kon mij zodoende ondersteunen. Geluk bij een ongeluk zullen we maar zeggen.

Mees wordt al een aardig ventje en het lijkt erop dat hij al een beetje begint te lachen (het ziet er anders uit dan een grimas). Hij heeft minder slaap en zit dus nu gezellig in de wipstoel naast me.

Mees heeft wel een duidelijke voorkeursligging in bed (draait zijn hoofdje naar rechts). Bij het naar bed brengen leggen wij zijn hoofdje daarom links en de wipstoel staat zo dat wanneer hij het licht van buiten bekijkt, zijn hoofdje de linkerkant op moet draaien.

Gisteren 2 gekocht van Rupsje Nooitgenoeg. Ik vind het toch wel leuk om het een en ander vast te leggen. Ik had eigenlijk gehoopt de boekjes te krijgen, maar nu heb ik ze zelf maar gekocht.

Verder heb ik gister ook maar weer eens wat leuks voor mijzelf gekocht, kleding bedoel ik dan. Vind het wel lastig hoor. Zo van, wie ben ik zelf ook al weer, als het om kleding gaat. Het is/lijkt wel eeuwen geleden dat ik kleding voor mijzelf heb gekocht (oude maatje weer). Aangezien wij gisteravond naar een voorstelling in het theater, Guido Weijers, gingen vond ik het wel weer tijd worden voor iets nieuws. het is een jurkje met een spijkerjasje geworden.

Nou, weer even bijgebabbeld. Hoe is het met jullie?

Geplaatst

Stéphanie, zo te lezen is het wel erg vermoeiend.

Als Saar en Mees het vaste ritme een beetje volgen dan krijg je wel genoeg slaap?

Wij waren donderdagavond ook bij Guido. Vond het wel een leuke voorstelling, af en toe een beetje grof, maar ach dat hoort bij een caberetier. We hebben in ieder geval heerlijk gelachen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Als Saar en Mees het ritme volhouden is het heel goed te doen, 2 kleine hummeltjes. Ze hebben vannacht heerlijk geslapen en ook ik mocht slapen tot 6 uur (manlief deed de 'nachtdienst'). Ik ben weer mens dus.

Gisteravond deed manlief de laatste voeding. Ik vind dat ik het dan los moet laten/aan hem over moet laten, maar merk ook dat ik dat wel erg lastig vind. Het gehuil werkt op mijn hart. Natuurlijk doet manlief het allemaal prima en zo kan ik toch lekker gaan slapen.

Vanmorgen zijn ze allebei in badje geweest. Ik meende te zien dat Saar echt aan het lachen was, het was meer dan alleen die grimas. En daar doe je het toch allemaal voor!!! De voeding na het badje gedaan en ze liggen nu alweer heerlijk te slapen (kop in het kussen en slapen maar).

Vandaag weer verder met de babyboekjes invullen, voor zover mogelijk. Merk wel dat ik al veel vergeten ben bij vragen als ..... wat is het eerste cadeautje en het weer op die dag was.... de eerste keer dat mama mij voelde en de eerste keer dat ik schopte.... Jeetje, niet opgeschreven dus op het moment dat. Dan geldt het cliché toch wel van De tijd gaat zo snel voorbij. Nu al dus.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

He meiden? waar zijn jullie?

Vanmorgen naar het consultatiebureau geweest. Manlief mee geweest.

Beiden zijn ze weer lekker gegroeid. Saar weegt nu 3440gr en Mees 4354gr.

Mees heeft op zijn rechterschouder een soort van blauwwitte plek. De arts dacht dat het een dieperliggende pigmentvlek is, dat blauw doorschijnt. Met witte halovlek er omheen. Vrijdag moeten ze beiden naar de kinderarts (stond al gepland) en zullen we hem/haar er nog eens naar vragen.

Mees drinkt nu 6x135cc en Saar drinkt 6x120cc.

Lentezon en Sim, ben erg benieuwd hoe het jullie vergaat.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Meiden, het is al laat, zat nog te kolven, zal gauw een update schrijven. Het is zo onwijs druk, kom er niet aan toe. Maar gaat goed. Meisjes hadden ook spruw. Morgen consultatie arts. Ze wegen nu alletwee rond de 4250 gram. Nog steeds 7 voedingen, waarvan 1 a 2 Nutrilon. Rest mm uit flesje of borst. De een drinkt ongeveer 7x120 en de ander iets minder. Dacht dat dat teveel was, maar blijkbaar drinkt jouw mannetje Stephanie ook wel zoiets in totaal per dag. Ben gister zelf even op stap geweest naar Amsterdam, paar uur weg uit huis is wel gezond. Ben dolgelukkig met ze, blijf me maar verwonderen over zoveel geluk dat we er 2 mochten krijgen. Wel ook heel heel heel erg moe. We slapen bar en bar weinig, maar dat komt wel weer. Groetjes enne, kan iemand me makkelijk uitleggen hoe ik een foto plaats. Wat een schatjes Lentezon! Doeg

Geplaatst

hallo meiden,

allereerst ook van mij de complimenten hoor, jullie doen het super...het is soms afzien en heel vaak alleen maar genieten!

Heel veel herkenbaar...ben t wel een klein beetje kwijt met een 2ling van 2 maar herken zeker de situaties..van stress de een huilt heel hard terwijl de ander net alles onder gepoept heeft enz..

Ik voedde ze ook altijd tegelijk of net om en om als de een nog sliep(wel flesje klaar) en die meteen erachter aan.

OOk heb ik wel eens iemand gebeld als manlief aan t werken was als ik het niet meer geregeld kreeg..de een ziek en de ander honger..

Zelf vond ik dat de rust terug kwam zodra ze op 5 voedingen zaten, dan heb je iets meer speling op een dag.

Maar ze zijn maar 1 keer zooooooooo klein dus vooral veel genieten.

En als er vragen zijn horen wij ze graag.

Liefs Cynthia

Geplaatst

Lentezon,

wat een schatten van meisjes. Fijn dat alles goed met ze gaat en met jullie dus ook. Tja, dat de een wat meer huilt dan de ander valt wel op met een tweeling. Wanneer ze tegelijk huilen is het voor ons iets zwaarder ervaar ik.

Jij bent dus flink afgevallen lees ik. Dat is lekker shoppen is het niet?! Ik ben blij dat ik mijn 'oude' kleding weer aan kan. Beetje bij beetje koop ik er weer wat bij. En tijdens de laatste winkeldag heb ik natuurlijk weer wat voor de kleintjes gekocht (kon voor mezelf niets leuks vinden).

Boekjes zijn ook een grote favoriet van mij. Ga meestal tijdens kinderboekenweek wat kopen en goedkope boekjes tussendoor. Ik vraag het nu ook vaker als mensen een cadeautip vragen. De smaak van kleertjes is vaak zo verschillend. Mierezoete roze en blauwe kleertjes, terwijl ik liever voor harde sprekende kleurtjes ga. Die boekjes van Gonnie zijn inderdaad erg leuk. Mijn schoonzusje heeft ze gekregen (Gonnie en Gijs) omdat hun zoontje Gijs heet. Wijzelf hebben van vrienden een prentenboekje gekregen met 'Saartje en Sikje' voor Saar. En een leesboekje 'Mees' voor Mees natuurlijk, alleen moet hij iets langer wachten totdat hij het kan lezen.

De afgelopen nachten gaat het goed met Mees en Saar. Ze slapen weer beter. Manlief is thuis en kan veel nachten van mij overnemen. Gister alleen met Mees naar de supermarkt geweest (wandelend met kinderwagen). Toch gek hoor, dat je maar 1 kind bij je hebt. Saar was thuis bij papa. Zij lag nog zo lekker te slapen dat ik haar niet wilde wakker maken voor een wandeling.

Woensdag naar de gynaecoloog geweest. Het zag er allemaal goed uit daar beneden en beweging(lees sex) is goed om de boel soepel te maken/houden. Ik vind het nog spannend, want het voelt behoorlijk strak en vreemd.

Hoe gaat het bij jullie, als ik vragen mag?

Vanmiddag naar de kinderarts, controle. Ben benieuwd, maar verwacht geen nieuwtjes.

Sim,

jouw meiden groeien dus ook al goed. Wat goed van je dat je ondanks de vermoeidheid toch een dagje uit gaat. Gewinkeld? Ook wij houden ons voor ogen dat die vermoeide nachten/momenten maar betrekkelijk en tijdelijk zijn. En momenten voor jezelf geeft minstens zoveel energie als slapen.

Cynthia,

wat leuk dat je reageert. Fijn dat je herkenning ziet. Jouw tweeling alweer 2 jaar. Ben wel nieuwsgierig naar die tijd, maar eerst nog even genieten van de ontwikkeling ervoor.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

hallo

ik ben nu 33 weken en 3 dagen en voel me in principe nog goed!!!

wel beetje moe maar het is nog goed vol te houden zo

hoop dat ik nog wel een aantal weken zo blijf lopen

even een vraagje ;kan nergens geen teksten vinden voor op het

geboortekaartje van tweelingen

hebben jullie een idee of voorbeeld?????

volgens mij gaat het iedereen wel goed af met de zorg voor 2 beebjes

word steeds nieuwsgieriger hoe ze eruit zien en wat de geslachtjes zijn

fijn weekend

steph

Geplaatst

Wanneer ga je met verlof Steph? (sorry als ik wat gemist heb). Fijn dat het goed gaat met jullie 3en. Ik kan me je nieuwsgierigheid heel goed voorstellen, heel herkenbaar.

Misschien als je gedichten tweeling googled, dat je iets vindt. Ik ben ze aldoende wel tegengekomen. Of via tweelingen.pagina.nl (o.i.d)

Zelf hebben we geen bijzondere teksten op de kaart gezet. Het enige wat we hebben geschreven is Bel, kom en bewonder. Zodat we zelf kunnen bepalen wie wanneer komt.

Vanmiddag bij de kinderarts geweest. Zij heeft Mees en Saar nog eens bekeken en ze zagen er beiden gezond uit. Een vervolgafspraak is niet nodig. We hadden ook niet anders verwacht eigenlijk. Op de terugweg nog even langs de fertiliteitsarts geweest, pronken met Mees en Saar. Dat had zij, de arts (vd Kamp), overigens ook gevraagd. Het lijkt me een enorme voldoening van je werk als je die hummeltjes na al je werk ziet. Zij heeft het zogezegd graag gedaan, maar voor ons is het toch minder vanzelfsprekend en daarom mag zij best bedankt worden. Wie wil er nou geen complimentje op z'n tijd.

Vanessa, mocht je dit lezen. Ons kaartje hangt bij haar op haar kamer (bij arts). Ik heb je naam nog genoemd, maar zij was heel professioneel ofdat zij je wel/niet kende (geen antwoord zeg maar). Ik vertelde haar dat ik jou ook zoveel geluk in een kinderwagen toewens. Dat het maar een goede zwangerschap mag zijn en blijven.

Bij terugkomst thuis, we waren ook nog naar de meubelboulevard geweest, allebei munt. Eten en naar bed. Mees wilde niet direkt slapen. Ik heb hem 1x uit bed gehaald voor een boer. Daarna heb ik hem laten huilen in bed, overstuur van vermoeidheid. Eruit halen zou meer onrust brengen m.i., maar 10 min huilen/krijsen leek wel een eeuwigheid te duren. Nu ligt hij prinsheerlijk te slapen en ben ik toch wel een beetje trots op mijzelf.

De dagen vliegen voorbij als je je bedenkt dat het de eerstvolgende voeding alweer avond is. Geleefd worden wil ik niet zeggen, maar het vliegt echt voorbij. Moet wel zeggen dat het structuurtje voor mijzelf ook wel positief is. Ik doe meer in huis dan dat ik voorheen een dag thuis was. Ik moet meer plannen en dat houdt me helder.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stéphanie,

Fijn om te lezen dat het goed gaat met jullie viertjes.

Ik kan niet alles bij houden op het forum maar hier probeer ik altijd een beetje mee te lezen. Even kijken hoe het met jullie gaat.

Iedereen vertelt je dat het leven met kinderen zo totaal anders is dan je gewend bent maar ik denk dat je dat inderdaad zelf moet ervaren.

Wij leven op dit moment zeer gestructureerd (allebei eigen bedrijf) maar daar zal de de kleine straks wel het nodige in wijzigen.

A.s. maandag gaan wij weer naar Dr. v.d. Kamp.

Ik maak mij toch wel zenuwachtig voor de echo.

Een vriendin van mijn zus was 1 weekje verder dan mij en heeft afgelopen woensdag een miskraam gehad. Omdat zij via de normale weg zwanger is geraakt heeft zij woensdag een echo gehad nadat ze een bloedprop verloren was. Volgens die arts was het vruchtje klein maar zag het er voor de rest goed uit. Woensdagnacht is ze het vruchtje verloren.

Maandag om 14.00 uur moeten wij er naar toe.

Fijn weekend!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Vanessa,

ons kaartje is langwerpig (liggend):lichtblauw met blauwe autootjes en rode bloemetjes. Het hangt op de helft van het bord, althans dat deed het de laatste keer. In witte letters GEBOREN voorop.

Lentezon,

ik begrijp dat de hechting er te vroeg is uit gevallen? Was het niet de bedoeling dat die hechtingen er vanzelf uit gaan? Bij mij zijn ze ook best vlot, vanzelf, weggevallen. De laatste heeft de verloskundige verwijderd, omdat ik er anders misschien last van kon krijgen (zat best strak).

En nee, ik heb er ook niet met de spiegel bij gezeten. Manlief heeft er 1x een foto van gemaakt in de eerste week thuis. Nadat ik de foto gezien heb, hebben we de foto direkt weer verwijderd. Zag er niet fraai uit zeg maar.

Een ander onaangename klacht is aambeien, wat de toiletgang niet vrolijk maakt. Nou, de toiletgang wel maar dezelfde dag na de toiletgang niet. Heb inmiddels wat van de huisarts gekregen. En niet teveel wandelen (zeker niet op hakken) of te zwaar tillen nadien helpt ook.

Heel wat anders....

Vanmorgen is mijn moeder geweest, dat was inmiddels een maand geleden(zij woont aan de andere kant van NL). Ook mijn oudtante, tante van mijn moeder, is geweest. Toeval of niet, Mees en Saar hadden net een blok van dat zij niet wilden slapen. Kwam dus eigenlijk goed uit. Lekker getut op schoot en na de voeding van 13u zijn ze weer heerlijk gaan slapen. Zo zien we het graag.

Morgenavond komen mijn collegae voor het eerst kijken. En ook de woensdag en vrijdag staan alweer volgepland met kraambezoek. De dinsdag en donderdag houden we bezoekvrij (muv opa's en oma's) want dan sport manlief.

Ik zou zelf ook best willen zwemmen, goed voor (buik-)spieren.

Hoeveel en vaak drinken jullie kleintjes?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Lentezon dankjewel! Morgen treffen we gelukkig onze eigen arts.

Ik hoop dat ik vanaf morgen weer een beetje meer ongestoord zwanger mag zijn.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Stéphanie, we gaan morgen het bord afspeuren!

Wat jammer dat je moeder zo ver weg woont.

Wij wonen heeeeeel erg dicht bij elkaar, mijn zus en haar gezin wonen hier ook. Is soms wel heel erg druk maar ook gezellig.

We hebben allemaal een eigen huis alleen moeten wij de tuin delen met die van mijn ouders. Deze is redelijk groot en ze hebben een zwembad! Niet verkeerd dus. Alleen hebben wij nooit privacy in de zomer.

Ach ja, luxe probleempje denk ik dan maar.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Lentezon? Ik denk dat jullie vrijdag niet voor het donker thuis zijn hoor!

Veel plezier in ieder geval!

Wel gaaf dat jouw ouders zo lekker ruim wonen.

En ik had vroeger een speciekuip die mijn moeder vulde met water en daar heb ik gigantisch veel lol in gehad.

Als je maar lekker kan kliederen met water.

En mijn vader speelde altijd voor paard, was hij erg goed in.

Lastig als je niet weet waarom Lieke en Mascha huilen. Dat lijkt mij ook het moeilijkste als ze zo klein zijn. Hopelijk heeft iemand een goede tip voor je.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi Lentezon,

Ja, die aandacht als je met je tweeling gaat wandelen, komt mij heeeeel bekend voor. Af en toe vond ik het een beetje vervelend worden, maar ja, die mensen weten ook niet dat je voor de tigste keer vertelt dat het twee meisjes zijn, twee-eiig, druk maar leuk blablablablabla...... Ach, als ze wat ouder zijn wordt het minder, want als er dan door vreemden in de wagen gekeken wordt worden ze getrakteerd op òf een heel boos kijkende Kim ("wat doe jij in mijn wagen?"- blik) of een brullende Roos ("ik ken jou niet dus ik ga huilen")....! Ook leuk, hihihi!! (doen ze anders noooooit hoor!)

En ja, dat huilen om een voor ons onbekende reden.... Je kleintjes zijn "alweer" zes weken oud en zijn zich er terdege van bewust dat als ze gaan brullen, jouw aandacht krijgen en als ze lang doorbrullen, bij jou of je man op schoot mogen... vandaar dat ze bij jullie op schoot wel in slaap vallen (ze zijn dus wel moe) en zodra je ze in bed legt, weer gaan brullen..... Neemt niet weg dat je ze gewoon op schoot moet nemen als jij vind dat dat goed is hoor! Zo klein kun je ze toch niet verwennen maar je kunt ze wel ergens aan laten wennen. Ik bedoel, ze hebben echt dondersgoed in de gaten dat als ze huilen c.q. krijsen, jouw aandacht krijgen, zo klein als dat ze zijn. En dan is het aan jou en je man om te beoordelen of ze die aandacht krijgen, of toch ff moeten blijven brullen... Je zult merken dat hierover de meningen enorm verdeeld zijn, de een zegt: "laten brullen", de ander zegt: "oppakken". Hierin zul je zelf de gulden middenweg moeten zien te vinden en vooral je gevoel volgen. Zit het je niet lekker als ze huilen, dan lekker oppakken, zeg ik!

Succes ermee, het "grote opvoeden" gaat nu al beginnen!

Geplaatst

Hoi Stéphanie, we hebben de voorkant van jullie kaartje gezien hoor!

Ik was zó zenuwachtig, ik vind het wel knap dat ik hem direct zag.

Ons ukkepukje was goed gegroeid, ruim 2 cm. En een mooi kloppend hartje. Volgende week voor het eerst naar de poli voor hoog risico zwangerschappen.

Liefs,

Vanessa

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden