Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Steph,

ik lees net bij een ander topic dat je kleintjes vandaag alweer 3 wkn oud zijn. en dat vandaag je origineel uitgerekende dag is. Bijzondere dag dus.

liefs,Stéphanie

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Na Krullie (7 nov: 1eiig) en Jane (9nov: 2eiig) is er weer een nieuwe tweelingmoeder-in-spe aangemeld: Elena (9mrt). Van harte gefeliciteerd Elena.

Krullie en Jane, gaat het goed met jullie zwangerschap?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hi Stéphanie,

Dank je voor je belangstelling. Alles gaat voorspoedig hier. Ben nu 24 weken onderweg en voel me prima. Gister nog voor controle geweest bij de gyn, alles was weer oke. Merk wel dat ik 's avonds sneller moe ben maar ga gewoon lekker bijtijds naar bed.

Ik lees met veel belangstelling jullie tweelingen-topic en zit echt te genieten van jullie verhalen. Het gaat helemaal goed zo te lezen!

Liefs, Jane

Geplaatst

Al bijna 100 dagen tot uitgerekende datum. Ik vond dat heel bijzonder (net als 100dagen zwanger zijn). Ik had het idee dat het aftellen toen echt kon beginnen.

Fijn dat je je goed voelt, op de vermoeidheid na.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Lentezon,

2 tegelijk huilende kinderen gaat hier ook door merg en been. Je weet soms niet waar/met wie je moet beginnen om stil te krijgen. Wanneer je er 1 aan het voeden bent en de ander huilt vind ik het nog lastiger. Je wilt degene niet met je hart in je keel voeden, maar je wilt de ander ook geruststellen. Tja, dat zijn de dilemma's met een tweeling. Maar zoals je zelf al zegt, alles is maar tijdelijk. Zo is de ander soms al weer stil zodra jij je handen ervoor vrij hebt.

Jouw meiden gaan dus de 17e al voor proef naar het kdv. Zie je er erg tegenop. Ik vind het wel dapper hoor, meteen een halve dag. Bij ons kdv stelden ze voor om met enkele uurtjes te beginnen en dat doe ik dus ook. Misschien als zij een halve dag had voorgesteld dat ik dat dan ook wel had gedaan, maar nu laat ik het maar bij enkele uurtjes, de 21e en de 28e.

Je zegt dat er best een groot verschil zit tussen je meiden. Tussen Mees en Saar zit gevoelsmatig ook een week/anderhalve week verschil. We zeggen altijd dat Saar nog zeker wel een weekje langer had willen blijven zitten,maar dat grote broer eruit wilde (uit de buik). Wat Mees doet, doet Saar dus ongeveer een week later. Qua lengte doen ze het goed, ook ten opzichte van eenlingen. Qua gewicht schelen ze een kilo. Saar is gewoon tengerder, maar dat mag wel als meisje-zijnde.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Ha, ben ik weer eens. Nou, jullie merkten wel aan mij vorige keer dat het even niet zo ging, dank trouwens voor alle reacties, ook op het Nexium verhaal. Nog even voor de duidelijkheid: wij waren zelf zo dom geweest te stoppen, mijn lief had moeite met het feit dat ze medicijnen krijgt en een hoge docering gelijk aan wat volwassenen krijgen, maar nu is in elk geval duidelijk dat ze het echt nodig heeft. Na 5 drama dagen (spugen, uur rondlopen met haar na voeding, anders enorm huilen, zuur weg slikken, zielig!!!), waarin ik er ook nog eens grotendeels alleen voor stond (dus schuldgevoel naar de andere baby die soms ook lag te huilen en regeldagen had en soms 9 keer per dag BV wilde....pffffff), gaat het nu beter nu de nexium weer is ingewerkt.

Heel veel mensen adviseren inderdaad om over te gaan op flesjes en Omneo, misschien zou het dan makkelijker worden, maar met de fles slikt ons meisje nog meer lucht in dan aan de borst, dus ik vrees dat het spugen daarmee blijft. Bovendien ben ik vrees ik tamelijk hardnekkig in mijn voornemen 6 mnd BV te geven. Ben gewoon bang voor allergie (veel in beide families) en ze doen het er verder zo goed op en het wordt echt steeds leuker en makkelijker na een paar maanden. Kolven hoeft bijna niet meer, ook snachts geef ik de borst. Ik snap het helemaal als mensen stoppen, maar ik houd het gelukkig nog vol, mede dankzij veel hulp van moeder en schoonmoeder, anders had ik het niet gekund.

We hadden 2e vaccinatie. Ze hebben wel licht koorst gehad. Wogen ca. 5500 en 5200 gram en 62cm en 59cm lang. De grootste is al kleinste geboren, en boven gemiddeld lang, zelfs al we die 6 weken prematuur er niet aftrekken. Snap niet hoe wij aan zulke grote meiden komen, maar ze waren natuurlijk in mijn buik ook altijd al voor op alle schema's. Toch merk ik net als een van jullie schreef dat ze behalve in uiterlijk met andere dingen flink achter lopen op even oude babytjes. Ze beginnen een beetje hun handjes te ontdekken nu en lachen veel en hardop soms. Ons drukste meisjes kletst de oren van je kop, echt te schattig. En ze vinden het geweldig als ik voor ze zing. Het zijn nog altijd heerlijke wijffies! En behalve mega druk en soms momentjes dat ik flip, vooral als ik alleen met ze ben en alletwee huilen (wat jullie ook schrijven), ook intens genieten. Tegelijk in slaap lukt nog steeds nauwelijks, dus ik baal ook wel eens van dat ik nergens aan toe kom en altijd binnen zit. Maar is maar tijdelijk.

Ook mijn verlof loopt donderdag af, maar heb me ziek gemeld. Ik kan echt nog niet werken of ze uitbesteden, we hebben nog te weinig ritme, ben zelf nog behoorlijk moe en met nog 14 keer BV per dag zit ik nog totaal aan ze verbonden. Mijn werkgever had alle begrip gelukkig. In september wil ik weer beginnen met 2 dagen en hopelijk uitbouwen naar 4. Wij hebben pas kdv per november waarschijnlijk. In sep en okt gaat manlief voor ze zorgen als ik weg ben.

O ja, over het slapen, tjee wat slapen die van jullie al goed zeg! Bij ons wisselt het. vannacht sliep er eentje 9 uur! De ander 6,5. Laatst was het weer een keer 02:00 en 5:30, maar meestal slapen ze rond 22:00 en dan door tot 5 of 6 uur. Alleen de laatste tijd willen ze vaak na 6-en dan niet meer slapen... Heb ik liever dat ze om 4 uur komen en dan weer tot half 8, maar goed. Eentje is nu naar 5 voedingen aan het gaan, maar meestal toch nog 6. De ander zit nog op 7.

Nou, lekkere update, sorry voor weinig reageren op jullie verhaal, komt volgende keer! ;) Zo te horen gaat het helemaal top!! Fijn. Ook jullie foto's bekeken, lief lief lief :) Zal echt ook eens foto plaatsen van mijn lieve vrouwtjes. Nu weer beiden wakker, dus rennen vliegen. Doei

PS felicitaties aan de nieuwe tweeling zwangeren!!

Geplaatst

Sim,

ik denk dat we genoeg hebben aan onze tweeling om vergelijkingen te maken. Vergelijkingen maken met anderen, zeker eenlingen is leuk maar geen streven. zolang je eigen kinderen het maar goed doen is het goed.

je bent nog steeds druk met bv, knap hoor. Lekker blijven doen zolang het goed gaat met jou en de kinderen.

Ik snap wel dat je door de drukte nog niet kan werken. fijn dat je werkgever zo goed en meelevend reageerd.

Sterkte en vooral veel plezier.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Het is (blijkbaar)heel normaal dat er van die akelige klungeldagen tussen zitten, waarbij je soms met de handen in het haar zit. Niet zo gek dat het uitvalt ;)

Momenteel hebben ze hier nukken met drinken. blijft uitzoeken welke speen het beste gaat en het meest wenselijk is. Maar teveel wisselen van speen is ook weer niet goed. tja...

Huilen, huilen en huilen wanneer ze in drinkhouding worden gelegd. De ene keer denk ik: ik zet door. De andere keer is het van; laat dan ook maar deze ronde. Volgende ronde beter. Dat worden dan 6 voedingen vandaag ipv 5.

Vannacht hebben ze weer goed geslapen. Mees van 21-07.30uur en Saar van 22-07.30uur. Na deze ronde (waarbij ze de fles wel leeg dronken) het bed weer in. De tweede ronde, na het badderen, waren ze dus allebei minder content met de fles. Moe van het huilen, maar weer in bed gelegd. Mees heeft nog wel even gezellig zitten te 'kletsen'.

Op de verjaardag van grote neef (5jr) nog een leuke foto gemaakt van Saar en Mees. Ze kijken elkaar hier goed aan.

Foto-LGYJOC4M.jpg

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Stéphanie, wat een mooie foto.

Best wel een planning, standvastigheid etc om de kids goed op de rit te houden/krijgen. Vooral met twee kanjers.

Ben benieuwd hoe dat straks bij ons allemaal gaat.

Wij hebben morgen om half 10 een afspraak voor de 16 weken echo.

Best wel spannend weer.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Vanessa,

Wij weten niet beter dan dat we er 2 hebben die we verzorgen en liefhebben, dus wat is drukte. Drukte is al in vorige berichten geschreven over tegelijk huilen.

Jij alweer de 16wkn echo. Gaat snel he? Dan kunnen ze misschien zien wat het geslacht wordt, maar ik meen dat jij dat juist niet wilt weten.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Lentezon, klinkt heel bekend... ik had dinsdag zo'n dag, hele dag alleen en ons rustige ukkie zit nu ook in die groeidagen. Ik eind van de dag janken, zo moe, even gehad, maar zoals je zegt: meestal dubbel genieten. Keertje balen mag, toch?! Ik zat te denken: volgens het Oei Ik Groei boek moet je rekenen vanaf de uitgerekende datum en hebben ze tussen de 8 en 10 weken een groeispurt en moeilijke periode. Daar zitten wij nu alledrie in! Verklaart misschien een hoop, als je er tenminste in gelooft. Ik ken veel meiden die heilig geloven in dat boek, ook meiden die het niks vinden. Goede nieuws is: na die ''10 weken'' klaart het weer op ;). Ons ukkie zit duidelijk in die periode. Ze leert ineens zoveel. Ze lacht met geluid, ontdekt haar linker handje en beetje duim, gaat spelen in de box, gaat zich beter oprichten op de buik en heeft duidelijk ineens meer slaapbehoefte. Gaat ook ineens naar 6 voedingen. Andere ukkie loopt gewoon 2 weken voor, die heeft onlangs haar moeilijke periode gehad en is zeker sinds de Nexium weer werkt gelukkig weer stukken vrolijker en minder spugen.

We beginnen hier zowaar een klein beetje ritme te ontdekken. gister en vandaag hebben de meisjes af en toe gelijktijdig 1,5 uur geslapen.

Misschien hadden jullie dat al wel eens verteld, maar hoe doen jullie dat met slapen overdag? Leggen jullie ze altijd na elke voeding plus spelen terug in bed en hoe gaat dat dan? Vallen ze dan in slaap en hoe lang? Wiegen jullie ze in slaap? En hoe lang slapen ze dan tussen de voedingen door overdag? En leggen jullie ze overdag op dezelfde kamer, zo ja, heb je dan niet het probleem dat ze elkaar wakker maken met geluidjes omdat ze overdag lichter slapen dan 's nachts?

Groetjes weer. Sim

Geplaatst

hallo

hier weer even een berichtje van mij

het lijkt erop dat het met stijn zijn armpje

iets beter gaat,gelukkig

verder valt het nog steeds mee met de drukte

ze drinken om de 3 uur wel dag en nacht maar

daarna slapen ze door tot de volgende voeding

zowel in de box als ik bedje slapen ze goed

tja en tim is heel lief voor zijn broertjes maar

hij merkt heel goed wanneer ik met flesjes bezig

ben dat hij dan erg ondeugend word en lekker

stoute dingen gaat doen

de easywalker is al goed ingereden maar de auto

zit wel helemaal vol met 2 reiswiegjes erbij dus is

wel passen en meten

zou het niet leuk zijn om elkaar eens live te ontmoeten???

ik zou dat wel leuk vinden maar weet niet of jullie dat

ook leuk zouden vinden...........

groet steph

Geplaatst

Sim,

wat fijn dat er een beetje ritme komt. Kom je ook meer aan jezelf toe, wat niet onbelangrijk is. Wat versta jij onder spelen in de box?

Hier zit er 3 á 3.5uur tussen de voedingen. Uit bed-luier verschonen-voeding-knuffelen, maar de laatste 2 worden ook wel eens omgedraaid. Wanneer ze niet willen slapen overdag haal ik hem/haar naar beneden, knuffel wat en/of leg hem/haar in de box. Favoriet is kijken naar Nijntjemobiel. Naar spulletjes graaien doen ze eigenlijk nog niet. Saar vind het heerlijk om op haar buik te slapen en dus leg ik haar dan beneden een blok* op haar buik slapen. *een blok is van voeding-tot-voeding.

Saar en Mees liggen bij elkaar op de kamer. Het komt niet vaak voor dat zij elkaar wakker maken. Is dat wel zo, dan haal ik degene met het meeste lawaai naar beneden.

Vanmiddag veel beneden geweest. Merk dan wel dat Saar verwacht opgehaald te worden als ze hard in bed ligt te schreeuwen. Deze avond dus niet meer. Dan maar een paar keer naar boven om de speen in haar mond te doen. Mees slaapt gewoon verder, gelukkig.

Steph,

fijn dat het beter gaat met het armpje van Stijn. Sorry, dat we er niet vaker naar gevraagd hebben. Hoe pak je dat aan wanneer Tim die ondeugd uithaalt terwijl jij aan het voeden bent.

Die easywalker doet het bij ons ook heel goed. Tijdens de wandeling in de buurt liggen ze in de reiswiegjes. Wanneer we met z'n vieren in de stad zijn, hebben we de maxicosies op de wagen. Ideaal. Krijgen jullie ook zoveel complimenten voor de wagen( naast die van je kinderen natuurlijk).

Wij hebben een stationwagen, maar op zoek naar een ander. Welke auto rijden jullie, waar de duokinderwagen in past?

Ik vind het wel een leuk idee om eens met elkaar af te spreken, maar we wonen volgens mij niet dicht bij elkaar. Zoals bekend woon ik in Apeldoorn (gelderland) en Lentezon in Brabant. Hoe zit dat met jullie: Steph en Sim?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

hoi stephanie

meestal probeer ik tim aan tafel te zetten met een speelgoedje

drinken kleuren ect.

dat werkt meestal goed

wij rijden in een bmw station 3 serie en daar past de wagen met reiswiegjes op 1 manier in maar dan zit de kofferbak helemaal vol

ik woon ook in brabant maar vind het niet erg als ik er een stuk voor moet rijden

lijkt me erg leuk

groet steph

Geplaatst

Ja Steph, ik wilde volgens mij reageren toen ik je bericht las over het armpje van stijn, maar weet niet of ik dat nou daadwerkelijk gedaan heb, vaak roept er al weer eentje om aandacht op het moment dat ik op jullie verhalen wil reageren ;) Anyway, ik vond het enorm zielig om te lezen en snap niet dat de medici niet eerder op het idee zijn gekomen, jij zei de hele tijd al dat er iets mis was. Hopelijk hebben baby''tjes minder pijn van dit soort dingen dan grotere kindjes, ze helen zo snel. Hoop dat ie gauw beter is!

Keertje afspreken lijkt me eigenlijk wel heel leuk, hoewel ik het hier op het forum wel echt belangrijk vind om anoniem te blijven, we bespreken zoveel, en ook voor mijn kindjes, je weet toch ook niet wat er allemaal later nog terug te vinden is op internet. Maar via PB kunnen we hier toch wel een afspraak maken een keer? Wij kunnen best een keer jullie kant op komen.

Jullie moeten denk ik lachen als jullie zien in wat voor kleine auto wij rijden ;) Wij moeten telkens de wagen helemaal uit elkaar halen, gaat op zich best snel, en in alle hoeken en gaten wat proppen, hele kleine achterbak, gaat allemaal net ;) Zijn keer weekend weg geweest, had zelf alleen de kleren mee die ik aan had, we waren net 5 minuten in het huisje aangekomen en toen poepte een kleintje mij helemaal onder, ha ha.

Met spelen in box bedoel ik ook Nijntjemobiel, zeer favoriet! Maar sinds kort ook boxen tegen hangende knuffeltjes. Een wijffie van me grijp nu naar die knuffeltjes en gaat er op zuigen.

Gister naar osteopaat geweest ivm de reflux van ons kleintje. Er zat een werveltje vast en ze heeft iets gedaan aan het overstrekken. Het was keihard brullen, wij alletwee met tranen in de ogen. Na een kwartier werd ze pas rustig. Het was mij ook al opgevallen dat ze altijd al ongemakkelijk ligt. Ze kan pas sinds kort rechtuit kijken, maar lag altijd helemaal met koppie opzij, enigszins omhoog gedraaid met haar kinnetje. En haar lichaampje een beetje in een bochtje. En altijd spuug uit haar mondje en soms kuchende geluidjes tegen het zuur. Ik keek gister videootjes terug en was toch wel geschokt over hoe ongemakkelijk ze overal op ligt en veel gapen en snel huilerig. Denk toch dat ik haar de eerste 10 weken te weinig in slaap heb geholpen en te weinig heb beseft hoeveel last ze had van dat zuur. Nu ligt ze veel gemakkelijker ook in de wagen, kijkt je aan en lacht veel. Ik let nu heel goed op wanneer ze moe wordt, meestal exact 1,5 uur nadat ze de vorige keer wakker is geworden. En dan snel naar bed voordat ze overstuur raakt. Ons andere wijffie sliep helemaal bar weinig, maar ook bij haar ben ik er nu wat alerter op als ze tekenen van gapen vertoont of beetje huilerig. Bij haar kost het flink moeite, spenen, wiegen, rondlopen, maar sinds enkele dagen lukt het me wel om haar paar keer per dag in slaap te wiegen en houden. Breng ze nu alletwee naar boven naar aparte kamers.

Ik hoor er eentje. Ga weer verder. Doei doei

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik lees met een big smile (maar ook met een bezwaard hart) jullie berichten. Sinds afgelopen dinsdag weten we dat we zwanger zijn van een 2-ling. Ik voel me bij vlagen verschrikkelijk misselijk en goed ziek, hoop dat het maar snel mag overgaan want er komt niet veel uit mijn handen momenteel. Lig ook veel te pitten overdag enzo...

Ondertussen alweer 43 jaar, dus ik hoop dat mijn lichaam me niet in steek laat om deze klus te volbrengen. Zeker het verhaal van Debbie, ligt me nog vers in het geheugen.

Nou meiden, geniet van jullie kiddies...... en ik geniet op afstand mee!!

Greetzzzz,

Elena

Geplaatst

Hoi Elena,

Ik was de eerste 14 weken zo slap als een vaatdoek en de hele dag door misselijk. Het schijnt dat het bij een tweeling nog wat heftiger kan zijn. Maar geloof me, het gaat over! Ben nu inmiddels 24 weken zwanger en voel met helemaal oke. Zorg goed voor jezelf, meer kun je niet doen!

Geniet van je zwangerschap!

Liefs, Jane

Geplaatst

He wat leuk die nieuwe tweeling mamas to be hier! Elena van harte!

Lentezon, dan slapen ze dus bij jou zeker wel 2 uur tussen die voedingen, wat goed!

Hier was het weer hopeloos met slapen vandaag overdag. Ze wisselden elkaar weer af en eentje sliep een keer 3 uur achtereen, maar de rest van de dag vrijwel niet, paar kleine hazeslaapjes. En de ander die echt veel slaap nodig heeft sliep een paar keer een uurtje na heel lang rondlopen en wiegen en moeilijk doen. Was de hele dag uit haar hum daardoor. Tegen de tijd dat manlief van zijn werk kwam savonds, was mams zelf ook niet meer om te genieten. Tja, zelf in slaap laten huilen werkt gewoon niet bij ons en ik kan er helemaal niet tegen als ze daarvoor totaal overstuur raken. De een gaat echt helemaal uit haar dak, wordt paars als ze niet kan slapen of om iets anders overstuur raakt. De ander blijft wel lief in bedje liggen, maar kan niet in slaap komen en ligt dan uren te zeuren om haar speentje met zielige geluidjes die ik niet kan negeren. Als je dat speentje een tijd terug duwt, dan kan ze soms wel ineens in slaap vallen, maar zet je krukje maar naast het bed dan... Zo ren ik de hele dag heen en weer van de een naar de ander, soms radeloos als ik er een aan de borst heb, en de ander ligt overstuur te wezen omdat ze moe is en niet kan slapen. Er zijn goede dagen bij dat het net goed loopt en de een vrolijk in de box ligt terwijl ik de ander voed, maar vandaag was zo'n dag dat niks klopte en ik telkens huilende baby's had en armen tekort. Een paar van dat soort momenten op een dag valt niet te voorkomen, maar als het de hele dag door is dat je eigenlijk alletwee aandacht zou moeten geven op hetzelfde moment, dan word ik dus na een tijd wel behoorlijk gek. Maar goed, blijf maar tegen mezelf zeggen dat het tijdelijk is en dat ze niks tekort komen en vast heel happy zijn bij ons en dat uiteindelijk een tweeling hebben veel meer voordelen heeft dan nadelen, ook voor henzelf. De leuke kanten zijn dan ook wel zo leuk, dat je de stress momenten maar op de koop toe neemt. Morgen weer een dag! Hopelijk een gezellig dagje met z'n drietjes. Het beste nieuws is dat we weer slapen 's nachts en dat is heeeeeeerlijk. Groetjes

Geplaatst

Hallo!

Ook ik vind het leuk om al jullie berichtjes en ervaringen te lezen!

Hier gaat alles super! Ben nu 25 weken en tot nu toe heb ik nog geen dag last gehad van kwaaltjes o.i.d.! Mijn buikje begint nu wel flink te groeien...maar goed...

Vrijdag had ik mijn laatste werkdagje...heb nu 6 weken vakantie en dan ga ik 3 weken in de ziektewet en daarna begint mijn verlof! Heerlijk!!!!

Vorige week heb ik weer een groeiecho gehad en ze liggen allebei prima op schema (allebei boven het gemiddelde van een eenling...hopelijk blijft dat nog even zo!).

We weten al wat het geslacht is, maar we houden het nog even voor onszelf!

Ik blijf jullie zeker volgen...vind het leuk om te lezen hoe jullie dingen aanpakken, etc. Als ik het zo allemaal lees, is het met tijden best zwaar, maar genieten jullie ook dubbel van jullie kindjes! En dat is natuurlijk het belangrijkste!!

Geplaatst

Hee meiden,

leuk om jullie verhalen te lezen hoor! Dubbele zorgen, maar gelukkig ook regelmatig dubbel genieten!

Elena, onwijs gefeliciteerd, wat een heerlijk wondertje! Kan me voorstellen dat het niet helemaal zorgeloos voor je is, maar probeer vooral te genieten, het gaat ook heeeeeel vaak gewoon goed he! En geef je maar lekker aan de brakheid over, ook die gaat weer weg!

Liefs Pien

Geplaatst

Krullie, jij hebt lekker lang vrij zeg. Lekker genieten van de tijd, ook voor de bevalling. Alles thuis al voor elkaar? Zolang je het nog volhoudt met je buik, want die groeit zo te lezen goed (kan niet anders als de baby's goed groeien).

Jane, wat leuk... een jongen en een meisje. Naar hartelus jongens- en meisjeskleren kopen. Ik genoot en geniet er nog steeds van. Maar gezondheid gaat natuurlijk boven alles.

Lentezon, wat lekker dat je weer aan het zwemmen bent. heb je lekker gefietst, in je eentje. Kan echt een verademing zijn is het niet?

Ik prijs mijzelf gelukkig dat manlief de afgelopen weken thuis was. Hierdoor zijn mij menig moeilijke tijden bespaard gebleven denk ik. Na de zomervakantie gaan we beiden weer aan het werk. Ben benieuwd.

Afgelopen weekend ben ik gaan menstrueren. Geen buikpijn van te voren gehad. De enige hint die er was (achteraf bekeken) was dat ik 'ineens' weer een grote behoefte aan chocola had. Ik heb een pot chocopasta gekocht. Hoe lang de menstuatie aanblijft zullen we zien.

Nogal persoonlijk, maar ik merk dat de tampon inbrengen niet echt fijn is. Nogal strak en droog.

Verder een goed en gezellig weekend gehad. Broer, schoonzus en neefje (9mnd) te logeren gehad. 'grote' neef nu nog wat lomp naar Saar en Mees, maar het lijkt me later super dat zij met elkaar kunnen spelen.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Hoihoi,

Ga ook helemaal los nog met de kleertjes. Moet natuurlijk oppassen dat ik niet te veel aanschaf maar er zijn zulke leuke kleertjes te koop. Het maakt natuurlijk niet uit wat de geslachtjes zijn maar een jongen en een meisje is wel erg leuk. Mn vriend heeft een zoon met zn ex, hij is nu 10, en hij is ook helemaal blij met de komst van zn broertje en zusje.

Heb nu 2 weken vakantie, echt heerlijk genieten. Merk echt dat ik een beetje bijkom nu. Een vrijdag vertrekken we voor een weekje naar Texel. Even lekker uitwaaien!

Liefs, Jane

Geplaatst

oef meiden, er blijkt een restant placenta in mijn baarmoeder te zitten. moet dus weer een curretage. pijnlijke herinneringen aan miskraam... en vandaar al 16 weken bloedverlies! heb dus nog helemaal geen menstruatie bloeding gehad, dat waren gewoon bloedingen daarvan. nou ja.

jane fijne tijd op texel, geniet!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden