Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje sim wat balen! Gelukkig dat ze er nu achter zijn gekomen, dan is het wel vervelend maar ben je daarna waarschijnlijk snel van je bloedverlies af en zul je je vast ook veel beter gaan voelen.. Sterkte ermee!

Liefs Pien

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jane, koop je niet teveel in dezelfde maat?!

Veel plezier op Texel.

Sim, dat lijkt me inderdaad geen prettige handeling. Zeker niet als het nare herinneringen oproept. Weet je al wanneer het moet gaan gebeuren?

Lentezon,

fijn dat ze goed groeien qua lengte (hoelang zijn ze?) en gewicht. Was het verschil in beenlengte al eerder opgevallen door jullie zelf of kwam het echt als een (onaangename) verrassing? Wanneer weet je meer? Ben je erg bezorgd? Waar staat HD eigenlijk voor?

Als je meiden helemaal gek zijn van de mobiel dan is ie het zeker waard geweest. En wat je zegt, je kan 'em later weer verkopen.

Mijn zorgen waren groot de afgelopen 2 dagen, ik wist niet dat bezorgdheid zo zwaar kon wegen. Mees wilde niet drinken (spuugde alles in grote boog er weer uit) en niet poepen. Allebei los van elkaar kan ik wel handelen, maar tegelijk maakte mij toch wel heel bezorgd. Bezoekje aan de huisarts heeft geresulteerd in een laxeermiddel en een zetpil. Inmiddels heeft hij alweer een beetje gepoept na die zetpil. De voeding verdunnen we met water en geven hem vaker wat minder.

Vanmorgen de reünie van de zwangerschapsyoga bij ons thuis. Bijna alle moeders en kinderen waren aanwezig. De docente was er ook. Het was lekker bijkletsen, tijdens de babymassage beperk je je een beetje. Kreeg nog compliment van docente dat onze tweeling zo relaxed was (voelt tenminste als een compliment). Als afsluiter een leuke foto van alle baby's gemaakt (in een rondje gelegd met hoofden naar elkaar).

De nieuwe auto is er ook, Volvo 850. Grote bak, heb er nog niet in gereden.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Het gaat inmiddels alweer wat beter met Mees. Hij houdt de meeste voeding binnen, ookal zijn de hoeveelheden wat minder dat we aanbieden. Ook gebruiken we weer de speen met kleinste gaatje.

Gelezen dat de meiden van febr/mrt het samen erg gezellig hebben gehad. Ik zal jullie prive ook een berichtje sturen, kunnen we misschien ook wat afspreken.

Debby, ik weet niet wat meer pijnlijk voor je is.... er niet bij kunnen zijn ofdat we je negeren met je verdriet.Persoonlijk wil ik je laten weten dat ik je verdriet nog niet vergeten ben. Ik hoop dat je begrijpt dat we het anders voor je gewenst hebben.

liefs, Stéphanie

• 2 weken later...
Geplaatst

Afgelopen woensdag vanwege het mooie weer naar de camping geweest bij schoonouders. We hebben daar ook een nachtje geslapen. Kinderen voor het eerst in hun campingbedje, wat heel goed ging. Dezelfde tijd van wakker worden als thuis, rond 7.30uur. Na een uurtje varen bij terugkomst op mijn mobiel gekeken (zoals je dat wel vaker doet). Daar stonden een paar berichtjes van mijn schoonzus, die dat niet zomaar doet.

Haar gebeld en het bleek slecht met mijn moeder te gaan, zo slecht dat de huisarts niet wist of zij het einde van de dag wel zou halen. Wij dus met kinderen en hebben&houden van de kop van Overijssel naar Vlaardingen (bij Rotterdam). De kinderen hebben gelukkig geslapen onderweg.

Rond 17u waren we in het ziekenhuis in Schiedam. Mijn moeder zag er inderdaad erg ziek uit. We hebben haar nog kunnen spreken en om 19.30 is zij overleden. Reden: haar lichaam en geest waren op. Vanwege drankverslaving (levercirose) en valpartijen op haar hoofd en gebroken arm bij uitlaten van de hond. Zij zag er dus niet uit met al die bloeduitstortingen.

Het is dus supersnel gegaan allemaal, maar het is wel beter zo. Woensdag is haar crematie. Mijn moeder was al weduwe van haar nieuwe man, dus het is nu aan mijn broertje en mij om alles te regelen. Gelukkig liggen hij en ik op 1 lijn. Mijn vader (haar ex-man) is samen met mijn schoonzusje later gekomen op de dag van overlijden. Wij zijn erg familiegezind en mijn moeder had ook nog steeds een warm hart voor mijn vader.

Gistermiddag met z'n allen (behalve mijn vader) naar Rotterdam-centrum geweest, even zinnen verzetten. Daarna ieder naar eigen huis. Vandaag nog even terug voor de kaarten en dan is het wachten tot woensdag. De dienst is in Dieren, vlakbij huis. Het was een wens van haar om bij haar ouders uitgestrooid te worden.

De kinderen (Mees, Saar en neefje Gijs) hebben het goed gedaan de afgelopen dagen. Drinken deden we op aanvraag en dat werkte goed. Het lijkt dat Mees een hele stap vooruit is gegaan. Drinkt weer goed en vlotter dan ooit. Ook begint hij steeds meer te brabbelen. Saar in mindere mate maar ze doet het ook goed. Beiden pakken ze steeds meer gericht naar spulletjes of kleertjes. Helemaal leuk dus!

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Lieve Stéphanie,

Gecondoleerd met het verlies van je moeder! Het lijkt me heel naar om haar al zo jong te moeten missen. Heel veel sterkte de komende tijd, meid.

Fijn om te horen dat je veel steun hebt en krijgt van je familie en dat het met de kleintjes goed gaat.

Dikke knuffel!

liefs,

Mariek

Geplaatst

Stéphanie,

Gecondoleerd met het verlies van je moeder. Gelukkig heb je nog afscheid van haar kunnen nemen.

Sterkte de komende tijd!

Liefs, Jane

Geplaatst

lieve stephanie

gecondoleerd met je moeder

heb er geen woorden voor....................................

ben er stil van

wat een groot verlies,maar wel fijn dat jullie haar nog gesproken

hebben en dar ze saar en mees heeft mogen leren kennen

heel veel sterkte

liefs stephanie

Geplaatst

Stephanie, wat lees ik nou, wat heftig! Wil je graag mijn medeleven betuigen, wat een klap. Wilde hier net de loftrompet afsteken over mijn eigen moeder, kan me niet voorstellen dat ik haar nu zou moeten missen. Wat een verdrietige geschiedenis moet jij hebben met haar ziekte. Heel heel veel sterkte meis.

Toch ook maar even over de kindjes dan, heb jullie zolang niet ''gesproken''. Ik zat twee weken in een huisje vlakbij mijn ouders omdat manlief in buitenland zat. Ik heb enorm veel en fijne hulp gehad van mijn moeder en zonder haar had ik het niet gered. De meisjes zaten in een mega groeispurt en kwamen ineens weer om de 3 uur 's nachts en op andere tijden. Ik heb echt twee weken lang nooit langer dan blokjes van 1,5 tot 2 uur geslapen en in totaal nog geen 5 uur per nacht. Maar ik heb het gered en de borstvoeding is op peil gebleven wonder boven wonder, dankzij de hulp van mams. Verder was het ook erg gezellig in het huisje. Ik miste jullie wel een beetje, maar ben 2 keer even op internet geweest en toen kon ik helemaal dit forum niet vinden. Nou ja.

Afspreken lijkt me nog steeds een leuk idee. En wat een lief bericht had je geschreven voor Debby, Stephanie. Ook ik denk nog heel vaak aan je Deb.

Mijn wijffies waren eind juli bij de kinderarts 5,6 en 5,5 kilo en 60 en 62,5 cm lang. Heb nog wel wat te stellen gehad met de reflux en ons ''reflux meisje'' heeft een week niet gepoept en voelde zich daar naar bij. Met borstvoeding mag dat, maar ben toch naar dokter gegaan, maar die zag alleen maar een super gezond ogende baby. Na een week kwam het, nou ik heb haar nog nooit zo relaxed gezien! ;)

Mijn lief herkende ze amper na die twee weken! Zo gegroeid weer. Denk inmiddels rond de 6 kilo. En ze kunnen ineens veel meer met hun handjes. Ze zuigen erop, pakken speeltjes en ze maken ook andere geluidjes. Hele verhalen tegen mijn man toen hij terug kwam, echt te schattig!

Ze zijn ook meer gaan slapen overdag en wat vroeger 's avonds. De nachten moeten dus beter, maar ik denk dat ze hun ritme aan het verleggen zijn.

Ik heb trouwens morgen pas de curettage, ik wilde wachten op mijn vent. Maak me beetje zorgen, want ons pittige wijffie weigert ineens de fles... Zal je altijd zien, juist nu.

Mijn baas was hier net op kraambezoek, super aardig, maar voor mij tegen even confronterend, brrrr wat staat die wereld ver van me af. Ik ben alleen maar mama mama mama geweest de afgelopen 4 maanden en eigenlijk wil ik dat nog een paar maanden alleen maar zijn. Toch moet er natuurlijk binnenkort weer gewerkt worden en moet de knop om. Maar ik kan mijn schatjes echt nog helemaal niet aan een ander overlaten, gevoelsmatig dan, en ook wel door de borstvoeding natuurlijk. Tjee, ik herken mezelf af en toe echt niet terug hoor, van vroeger. Ik was mega ambitieus en een harde werker.

Hoe is het verder met iedereen? Lentezon? Wie is er al aan het werk?

Tot gauw en ik zal na mijn ingreep even pb-en over een keer afspreken. Wij wonen centraal ten opzichte van jullie, plaats maakt niet uit, keertje in de loop van september of later?

Groet

Geplaatst

Bedankt voor jullie lieve troostende reacties. Vandaag is mijn moeder dan gecremeerd. Het was een heftige dag, maar nu voelt het goed. Ben 'opgelucht' dat de druk van de ketel is en ook erg vermoeid. Laatste dagen hebben toch de nodige energie gekost. Morgen helemaal niets!!!!! heerlijk!!!

Ook hier hebben ze een groeispurt gemaakt. Dezelfde handelingen zoals jij benoemd Sim.

Sim, het is superfijn dat je moeder zo dicht bij je staat. Letterlijk en figuurlijk. Ook super dat de bv nog op peil is gebleven ondanks de nieuwe tijden. Het gaat goed met de kinderen omdat het met jou dus goed gaat. Mag je wel trots op zijn.

Afspreken met ons allen zal me niet eerder lukken dan eind september of daarna.

Zaterdag 22 aug is mijn eerste werkdag, vervolgens de dinsdag en donderdag. In september begint het echte werk (in aug sta ik nog over). Ik had er wel zin in, maar moet zeggen dat mijn hoofd er nu weer even niet naar staat.

Ik heb op het werk wel gemeld van het overlijden van mijn moeder. Dat zijn niet bepaald vakantiedagen. Bijzonder verlof of zorgverlof, ik overleg het wel zodra mijn collega/roosteraar terug is eind augustus.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Lentezon,

je kinderen vandaag dus voor het eerst naar het kdv. Vertel je nog later hoe ze het daar gehad hebben. Onder het lezen schok ik even; welke dag leven we en ben ik het niet vergeten om ze weg te brengen?! Maar nee, as vrijdag voor het eerst een uurtje. De week daarop 2 uurtjes.

Jij moet dus as maandag weer beginnen. Ik begin as zaterdag, heb er toch ook wel zin in moet ik zeggen. Zojuist een collega aan de telefoon gehad om te schuiven met diensten as zaterdag. Ja hoor, we beginnen weer!!! (sommige dingen veranderen nooit).

De regeldingen betreft het overlijden van mijn moeder lopen nu en het is nu afwachten op reacties en regelzaken. Betreft de nalatenschap van de wijlen nieuwe man van mijn moeder, hebben we te maken met zijn 2 stiefkinderen. Zijn dochter is mijn beste vriendin. Maakt er allemaal niet makkelijker op.

Vanmorgen met Mees en Saar naar het consultatiebureau geweest. Ze zijn weer goed gegroeid.

Mees: 6942 gr en 65 cm, hoofdomtrek 42,5cm

Saar: 5992 gr en 62,5 cm, hoofdomtrek 41,8 cm

Ik heb nog even nagevraagd of we al kunnen beginnen met fruithapje. Zij vertelde ons dat dat nog niet nodig is, aangezien er tegenwoordig voldoende voedingsstoffen in de FV zitten. Eigenwijs dat ik ben, heb ik toch 2 potjes gekocht en ga het gewoon een keer proberen. Willen ze het nog niet is het ook prima. Ik ben gewoon nieuwsgierig hoe ze erop reageren.

De eerste snotneusjes zijn hier geweest, niet gek met nabijheid van supersnotterende neef. Drinken gaat gelukkig onveranderd door.

Mees en soms ook Saar beginnen met soort van bellen blazen met spuug. Ervaren moeders??? enig idee of dit met tandjes krijgen te maken kan hebben?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Lentezon,

wel goed van je dat je met de 2 op stap gaat. Soms zit het mee, soms zit het tegen. Dat zal de toekomst zijn met kinderen vermoed ik. Lekker blijven doen, op stap gaan.

Ook hier hebben de kleintjes last van het warme weer. Op schoot houden is dan ook niet altijd de oplossing (te plakkerig). Een handdoek in de maxicosi hielp wel.

Met name Mees had last van de warmte. Daarbij was hij misschien ook nog steeds niet helemaal in zijn hum. De avond na de inenting had hij flink koorts, 39.7 hij voelde echt bloedheet. Toch was hij niet echt hangerig en kon nog lachen. We hadden de paracetamolzetpilletjes nog in huis ivm de vorige inentingen (toen was het niet nodig). Nu deed het zetpilletje zijn werk goed. Mees heeft nog wel de nacht bij me geslapen. De koorts was snel weer weg gelukkig.

Vandaag een dagje niets. Thuis keutelen. Ze hebben vannacht goed geslapen. Van 22.30uur tot 8.30uur.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stéphanie, gecondoleerd met het verlies van je moeder.

Fijn dat zij Saar en Mees nog heeft gezien, maar het maakt het verlies er niet minder om. Sterkte bij het regelen van alles. Daar zul je ook nog een beste tijd druk mee zijn.

En dan zaterdag weer aan het werk. Ben benieuwd hoe je dat ervaart.

Dikke knuffel,

Vanessa

Geplaatst

Stephanie

Ik lees het nu net van je moeder

Bij deze dus ook gecondoleerd met het verlies van haar.

Ik wens je heel sterkte met het verwerken ervan.

Fijn idee dat ze saar en mees nog heeft kunnen zien!

Sterkte

Liefs Claudia

Geplaatst

Ha lieve meiden, wij waren 6 dagen met vakantie in eigen land, dus manlief is thuis, o wat relaxed! Eindelijk. 4 maanden lang afzien geweest hoor, hij werkte 7 dagen per week meestal, hoewel niet hele lange dagen, maar toch. en toen 2 weken weg... Nu tijdelijk alles samen doen, heeeeeeel gezellig. niks ten nadele van de schoonmoeder en moeder, maar ik ben ook wel blij dat we niet continue hulp nodig hebben.

Stephanie, wat zijn Mees en Saar goed op gewicht zeg! Super joh.

Lentezon, oef, KdV, ik moet er nog niet aan denken, maar eens gewend is het natuurlijk wel heel fijn.

Ik begin een beetje zin te krijgen in werken. Op mijn werk zijn de heeeeeel erg lief en goed voor me. Vinden dat ik echt de tijd moet nemen om fit te worden. Vorige week curettage gehad, ging voorspoedig.

Kindjes slapen al een week of 3 voor geen meter meer door... Ik ben de hele nacht door om de 2 uur op. Maar het is onrustig geweest met slapen op wisselende lokaties, niet in eigen bedjes, etc. Papa weg, mama erg moe, etc. Dus ik reken erop dat het vanaf nu weer beter wordt.

Bij ons was het 21 augustus een jaar geleden dat onze meisjes zijn ontstaan, de dag van de punctie. Bij jullie dus ook nu ongeveer. Vond ik toch wel een bijzonder moment ;)!!! Wij gingen die dag een taartje eten, maar net zo'n ervaring als Lentezon, brullen, ha ha. maar ze waren verder de hele week onwijs lief en vrolijk.

voedertijd! :)

Geplaatst

O ja, nog even over dat bellen blazen, mijn meiden doen dat ook al enkele weken, ik begreep dat alle kindjes dat rond deze tijd gaan doen, weet alleen niet waarom, denk niet dat het met tandjes te maken heeft.

Geplaatst

Sim,

lekker een weekje er tussenuit dus. Heerlijk. Hoe lang zijn jullie nu samen vrij?

Samen voor de tweeling zorgen is toch het allerfijnste en natuurlijk niets ten nadele van de lieve familie.

Ik begrijp dat je al weer contact hebt met je werk. Is er al iets van een richtdatum waarop je begint? Bouw je de uren op?

Wat een leuk idee, om een jaar na tp een taartje te gaan eten. 29 aug hadden wij de tp, dat is a.s. zaterdag. Eens even bedenken wat we gaan doen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Het kwijlen is bij Mees en Saar al begonnen, de hele dag door. Ze jengelen de laatste dagen ook meer/sneller, ws vanwege de verkoudheid.

Poep is zo nu en dan ook veel groener.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Lentezon, wij zijn gister naar fysio geweest, was heel leuk en verhelderend, je leert allemaal dingetjes die je kunt doen, zoals helpen bij het draaien op een manier die ik zelf nooit gedurfd zou hebben.

Ik had vandaag terugkomdag van mijn zwangerschapscursus, mijn meiden waren de eerstgeborenen en nu nog het grootst en ze hielden zich super. Erg lief, 9 baby's naast elkaar op de bank. Dan realiseer je je even opnieuw hoe super bijzonder het is, 2 baby's ipv eentje, ik voelde me heel heel erg rijk. Die andere mama's zeiden allemaal hoe zwaar ze het al vinden met eentje, voor hun is het niet voor te stellen dat je er twee hebt, hi hi.

Morgen CB, benieuwd hoeveel ze weer gegroeid zijn. Vind het alleen zo naar voor ze dat ze weer prikken en koorts krijgen.

Geplaatst

hey Sim,

Inderdaad voel je je wel extra stoer met 2, omdat inderdaad alle kresverse moeders die ik tegenkom zeggen "dat zij 1tje al zwaar vinden'...

hahaha! Ik voel me dan ook altijd echt een bikkel hoor ( en zo relaxt tegelijk )en zeg vaak: ach het zijn er tenminste geen 3 , dat lijkt me pas zwaar! ( Met 1 paar handen lukt 2 nog net! ).

Het blijft bijzonder, ook 2 , vind ik zelf ook, maar liefst 2 lieve nieuwe wezentjes van jezelf. Ook erg leuk van het twee- eiig...2 kindjes 'voor de prijs van 1'.

Hoe was het op het CB? Vandaag gaat het hier al beter op kantoor, het went!

hey.. ik ga 's wat doen weer.

geniet nog van je vrije daagjes..!!!

Geplaatst

Lentezon, ik vind het echt stoer van jou dat je al weer aan het werk bent!

Vanmorgen weer inentingen op CB en weging.

De een is nu 62,5 cm en 6355 gram. De ander al 65cm en 6450 gram. Lange meid dus. Alles was verder tip top in orde. Dokter erg tevreden.

Nu hopen dat de meisjes niet naar worden vanavond. Slapen nu met zetpil paracetemol. Ik ga eens schoonmaken, het huis is vreselijk verwaarloosd en we worden er gek van...

Werkze! En de anderen hartelijke groetjes ook.

Geplaatst

jeetje heb weer een hoop gemist hier

stephanie en lentezon alweer aan het werk??

hier gaat het opzich wel goed alleen breken

de nachten nu wel heel erg op

ze zijn nu 8 weken geweest en tot gisteren

nog steeds 7 voedingen a 130 per keer

vandaag strak schema proberen om de 4 uur

150 te voeden in de hoop dat ze iets langer achter elkaar

kunnen slapen

en s,avonds hebben ze van een uur of half 7 tot half 11

enkele huiluurtjes pfffffffffffffffffffff

hoe was dat bij jullie????

en morgen word onze grote jongen alweer 2 jaar,dus weer

lekker druk,we vieren het zondagmiddag

we vreemd gevoel dat we in nog geen 2 jaar tijd 2 kindjes

erbij hebben mogen krijgen

weten jullie al of jullie nog een kindje erbij zouden willen hebben??

wij zijn nu helemaal gelukkig en COMPLEET en 3 gezonde jongens

groet steph

Geplaatst

Steph,

hoe gaat het vandaag met het nieuwe drinkschema? Streven is leuk, moeten niet dus laat je niet gek maken.

Het werken gaat goed. Ik merk dat ik best makkelijk kan losmaken. De luiers zijn alleen wat groter op het werk, haha. (werk in de gezondheidzorg).

Ga wel op tijd weer naar huis, blijf niet hangen zoals ik eerder wel sneller deed.

Die uurtjes huilerig zijn ons wel bekend. Wij noemden het 'rommel'-blokken (blok=drinken tot drinken). Zeker 1 blok per dag rommelen. Gaat wel weer over, hier nu niet meer zo duidelijk. Meestal ook begin van de avond.

Hier nu veel kwijlen en wat sneller 'jengelen', vermoedelijk toch met tandjes krijgen te maken. Bij Saar zie je al 2 tandjes onderin die willen doorbreken. Je voelt al scherpe(re) randjes en ziet wat wit's schijnen.

Liefs, Stéphanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden