Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

goede morgen allemaal

even een update van onze kant

gisteren waren onze mats en stijn alweer 1 week oud

op zoch doet mats het heel erg goed maar stijn heeft nog steeds een pijnlijk armpje en als je hem oppakt huilt hij van de pijn

dit komt omdat stijn eerst in stuit kwam en er ineens een armpje bij uitstak dus hebben ze hem met grof gewld terug moeten duwen

jeetje is dat zielig,volgende week moeten we naar de fysio terug en naar de kinderarts ben heel erg benieuwd wat ze er van gaan zeggen

verder drinken ze goed ,ongeveer 50cc flesvoeding om de 3 a 4 uur

we hebben nu al 2 nachten gehad dat ze maar 1x zijn gekomen en dat is toch wel erg lekker

we genieten volop van onze mannetjes en onze oudste (tim) vind het helemaal leuk hij wil helpen met flesjes geven en knuffelen en kusjes geven

en dat met 1 jaar en 10 maanden

wij zijn helemaal compleet nu

groetjes steph

• Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Steph, wat super dat het zo goed gaat bij jullie. Lekker doorslapen dus.

Heb je al foto's? (om hier te plaatsen dan, want jullie hebben privé vast al heel veel foto's genomen).

Hier een goede nacht gehad. Mees was wel om 4.30uur wakker en huilde even, maar ik heb hem even laten huilen en binnen 5 min was het weer stil. Tot 7uur. Aan het einde van de fles hoorde ik Saar huilen, zij kon er dus gelijk achteraan. Aangezien ik om 9.30 bij het kdv een intakegesprek heb, ben ik maar uit bed gebleven (normaal zou ik er weer lekker inkruipen).

Manlief blijft thuis met de kinderen.

Gisteren was Mees toch niet helemaal in zijn hum, voelde warm aan maar had geen koorts. Dus lekker bij mama liggen, extra vertroeteld worden totdat hij bijna in slaap viel. Toen in bedje gelegd. Hij heeft toch best veel geslapen. We hadden ook zetpilletjes gekocht, maar ze zijn niet nodig geweest. Saar leek er het minst last van te hebben. Zij voelde ook niet veel warmer aan. In enkel een rompertje in de slaapzak, zodat ze hun warmte kwijt kunnen. Een badje was ook een aanrader van het CB. Zolang ze hun warmte maar kwijt kunnen.

Vanmorgen voelde Mees weer normaal aan. Drinken hebben ze gister goed gedaan.

Wat leuk om te lezen dat jullie ook 130cc geven. Ben benieuwd hoe groot en zwaar jullie meiden zijn geworden. Mees zat nu net boven de dikke lijn, Saar zat er nog net onder (niet dat dat veel uitmaakt als ze het beiden goed doen).

Hoe is het met de verkoudheid van jullie kleinen? Op niezen na hebben we hier nog geen snottebellen gezien. Ze zeggen dat na de overgang van BV naar FV vaak verkoudheid volgt.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

De huisarts wil Mees toch ook eerst zelf zien. a.s. vrijdagochtend naar de huisarts. hmm.

Ik heb de schermafbeelding ook maar eens gewijzigd, ben al enige wkn moeder ipv zwanger. vond een actueler fotootje dus wel gepast.

Oja, de bakfiets staat nog op zijn plaats. Het schijnt verstandig(er) te zijn om te wachten met kinderen in de bakfiets/voorop de fiets totdat zij hun eigen hoofdje stevig kunnen dragen. Nou, dat kunnen zij beiden nog onvoldoende, dus de bakfiets staat nog even stil. Ga ervan uit dat het wel kan tegen de tijd dat zij naar het kdv moeten (eerste week september). Manlief moet nog een oplossing vinden zodat beide maxicosies goed passen. Die babzitjes van Babboe vonden wij te duur voor hoe ze eruit zagen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Rond 5.30u liet Mees zich ook melden. Omdat hij gisteravond zijn flesje niet heeft leegedronken heb ik hem toch maar de fles gegeven. Hij heeft 20cc laten staan. Bed weer in. Rond 7uur meldde Saar zich, fles leeggedronken. Rond 9uur meldde Mees zich opnieuw, toen heb ik manlief het bed uitgestuurd. Maar Mees werd al snel bij mij op bed gelegd voor de rest van de fles. Mees was behoorlijk aan het spartelen tijdens het drinken en manlief moest de deur uit voor een klus. Mees weer de fles niet leeg, maar 2 'halven' is iets meer dan een hele fles voor de ochtend. Ze liggen nu weer beiden te slapen.

Saar zit al een tijdje op de 130cc water en Mees op de 150cc water. Aangezien Mees de fles nog niet altijd vlot leeg drinkt, houden we voorlopig 5x150cc water aan. Bij Saar wil ik de hoeveelheid langzaam gaan opbouwen naar 5 x 150cc water.

Vandaag een dagje alleen met de kinderen, we zien wel wat de dag brengt. Ik hoor Mees huilen, ga maar eens kijken.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

He meiden,

Wij hadden een rustig dagje, ons kleine meisje wordt steeds rustiger dankzij het inbakerzakje en gaat meer slapen overdag, ze waren allebei super lief en liggen nu ook wel eens gewoon een tijdje wakker in bed lief te wezen. vandaag heb ik eens bijna alle voedingen gewogen na het borstvoeden. ze drinken nog steeds 7x, soms een keer 6x en gemiddeld tussen de 100 en 140 ml per keer. Ons ene meisje komt denk ik dik boven de 800 ml per dag, soms tegen de 1000, want ze drinkt ook wel eens 210 in een keer. Ons andere meisje drinkt beduidend minder en is ook minder hard gegroeid. Ze zijn nu ongeveer 5 kilo en 5,3 kilo.

Wat goed Stephanie, wat zijn die van jou hard gegroeid! Mees heeft mijn meidjes inmiddels ingehaald ;)

Mijn meisjes hadden geen koorts van de 1e inenting, wel beetje huilerig en hangerig. Volgende week al weer 2e inenting.

Lentezon, wat sta jij vroeg op zeg ;) Ik ben elke ochtend zoooo moe. Als de meiden ook willen slapen, dan slapen we lekker door tot half 9. Ze komen nu meestal tegen 4 of 5 uur en ik geef ze meestal rond 21 laatste voeding, of als het zo uit komt wat later. Maar we slapen nog steeds gescheiden met elk 1 kind, want ze huilen elkaar wakker, terwijl ze meestal op totaal andere momenten honger hebben. Ik ga pas weer bij elkaar slapen als ze echt goed en consequent doorslapen. Wel ongezellig. Ik mis mijn vent natuurlijk in bed, maar mis ook het andere kleintje naast me. toch geeft het ons nu het meeste rust zo. Hebben jullie ze ook nog op de eigen slaapkamer? En huilen ze bij jullie elkaar op verkeerde momenten wakker, of lopen ze wel goed tegelijk op door de nacht heen?

Onze bakfiets nog in bouwpakket verpakking, maar goed om te weten dat we toch nog effe geduld moeten hebben. waar vind ik jullie fotootjes?

Doei!

Geplaatst

Sim,

jullie slapen dus apart met 1 kind. Wisselen jullie de meisjes af of slaap je meestal met hetzelfde meisje?

Bij ons liggen ze beiden in hun bedje, bij elkaar op de kamer. Het komt niet vaak voor dat zij elkaar wakker huilen, wat ik eigenlijk wonderlijk vind.

Vanmorgen ben ik voor mijn doen ook bijzonder vroeg in de kleren, maar de 2 meldden zich om 6.30 en na 2 voedingen is het te kort om weer naar bed te gaan. Lig je net een half uurtje te slapen, kan je er alweer uit. Ik kan er dus beter uitblijven, omdat we dus om 8.50 bij de huisarts moeten zijn.

Vannacht om 4.30 meldde Saar zich. Ik heb haar 2 keer de speen in haar mond gestopt en toen heeft ze toch weer tot 6.30 geslapen. Beetje nadeel is dat ze toen allebei wat huilden. Mees had alweer minder honger toen hij eenmaal aan de beurt was (heeft 100cc gedronken). Wat zou het toch fijn zijn wanneer ze straks zelf hun fles kunnen vasthouden, kan me er echt op verheugen op momenten als vanmorgen. Maar het in de armen houden van je kleine vind ik ook heerlijk hoor.

Ik laat straks nog wel even weten wat de huisarts van de heupjes van Mees vindt.

Sim, de foto's kan je vinden bij Fotohoekje: fotogenieke wondertjes juli.. bij het forum (als het topic niet bij home te zien is). Heb jij ook nog wat leuke foto's?

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Bij de huisarts geweest. Hij kon met 99% zeggen dat het niet iets abnormaals is met de heupjes van Mees. Voor die ene % toch een verwijzing voor Radiologie. We kunnen a.s. maandagmiddag al terecht.

Wij maken ons dus geen zorgen (meer).

Na het bezoek aan de HA ben ik met Mees nog even langs mijn werk gereden. De laatste nieuwtjes horen (was bijzonder weinig) en een kopje koffie drinken. Een bewoonster stond helemaal bewonderend naar Mees te kijken en sprak hem bemoederend toe (op peuter-denkniveau). De andere bewoner taalde er niet naar, de vraag in hoeverre het hem iets doet. De rest van de bewoners waren al de deur uit.

Mees ligt in de box tegen de Nijntjes (-mobiel) te brabbelen.

Straks weer met de 2 naar babymassage. Kijken of ze weer net zo genieten als de vorige keer.

liefs,Stéphanie

Geplaatst

Ook hier waren ze weer vroeg vannacht, althans Saar was supervroeg (4.30u). Moet ze geen gewoonte van maken ;). Paar keer speen erin, maar mocht voor even baten. Rond 5uur er maar uit gehaald, klein beetje voeding en toen weer slapen tot 9.30uur. Mees om 6u de fles.

Rond 9.30 allebei in bad gedaan en op ons bed hebben we hen beiden de fles gegeven.

Gister al tegen manlief gezegd dat ik vandaag de stad in ga. Gewoon een momentje voor me, myself and I. Cadeautje kopen voor vriendin die vanavond haar verjaardag viert. We gaan er met z'n vieren naar toe. Verder geen plannen voor het weekend. Hopelijk wordt het iets beter weer.

Prettig weekend.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi meiden,

goed weekend gehad?

Steph, heb je al een ritme met de 2?

Hier hebben Saar en Mees vanmorgen uitgeslapen tot 7.30uur, helemaal super.

We hebben de fles voor Saar verhoogd naar 150cc water ipv 130, het gaat er goed in (en blijft er ook in).

Afgelopen zaterdagavond meegeweest op verjaardagsvisite, waar ze weer heerlijk hebben geslapen in hun reiswiegjes. Gister een rustig dagje, kon ook bijna niet anders met al die regen.

Vanmiddag naar de radioloog met Mees.

Betreft de bakfiets. Het is wel de bedoeling om hier ook na september mee te fietsen. We hebben zo'n tentje boven de bakfiets gekocht. Zo kan ik ze brengen/halen en manlief doet dat dan met de auto.

Het gaat al steeds beter met het hoofdje zelf kunnen ondersteunen.

Het brabbelen klinkt nog heel primitief hoor Lentezon, er komen af en toe geluidjes met verschillende klanken. soms is er echt interactie, dat is het leukst.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Ik breek even in bij jullie topic, heb zelf ook een tweeling.

En ik lees nu bij jullie over een bakfiets.

Heb er zelf ook een, bevalt helemaal goed!

Zelf heb ik de babboo, ook met tentje erop.

En dan heb ik de stoelverkleiners erin om op te zitten. die je gebruikt voor de eetstoelen.

Wacht even hun akties af als je er een koopt.

Met vaderdag, moederdag etc. en soms tussendoor zijn er akties en dat scheelt je heel veel geld! Mochten jullie meer willen weten over de bakfiets dan lees ik het wel in dit topic.

Liefs, beau

Geplaatst

Hoi Beau,

heb je een foto van je bakfiets incl. de stoelverkleiners? Ben benieuwd hoe je dat hebt /vastgemaakt.

Vanaf welk moment ben jij de bakfiets gaan gebruiken en hoevaak gebruik jij 'em?

lfs,Stéphanie

Geplaatst

Als moeder heb je een instinct dat jij het beste weet wat/of er iets aan de hand is met je kleine. Een doktersbezoekje ter bevestiging van je goede geloof is daarbij helemaal niet verkeerd.

Met Mees zijn heupjes is dan ook niets aan de hand. De radioloog had het zelf al over het consternatiebureau, toen hij vroeg waarom we een echo kwamen maken. Mees heeft keurig rustig gelegen en vond het allemaal wel best.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

hallo

hier weer even een berichtje van mij

met mats en stijn gaat het goed,ze

drinken en ze slapen bijna 24 uur per

dag

s,nachts komen ze om de 4 uur ,maar

merk wel dat het nu wat vermoeiender word

die gebroken nachten

stijn zijn armpje is nog steeds niet beter

morgen naar de kinder fysio en donderdag

naar de kinderarts,ben erg benieuwd en wil

eisen dat er een foto gemaakt word van zijn

armpje,mijn gevoel zegd dat er echt iets niet goed zit

gelukkig gaat hubbie ook mee

ons eerste echt gezinsuitje met zijn 5 en!!!

vandaag zijn ze van het consultatie bureau geweest

mats weegt 2540 en stijn nu 2950

ik werk zelf als kraamverzorgende dus er was weinig

nieuws te melden vanuit het con.bureau

dus donderdag meer

steph

Geplaatst

Ha meiden,

Fijn dat alles goed is met jullie kroost, alleen zielig van het armpje van Stijn Steph. zou inderdaad ook eisen dat ze verder kijken.

Mijn meisjes slapen TEGELIJK nu, dat mag in de krant, ha ha ha. Dat lukt normaal dus nooit overdag. Zelf daardoor ook half uurtje kunnen pakken. Misschien zijn ze moe van het bezoek aan hun neefje en nichtje.

Morgen 2e intenting. Benieuwd hoe zwaar ze zijn. Ik heb na 2 maanden eindelijk de weegschaal terug gebracht naar Thuiszorg. Veel te duur om te blijven huren, maar nou weet ik niet hoeveel ze binnen krijgen. Toch wel onzeker met die borstvoeding. Ben bijna helemaal van de Nutrilon af, maar gister avond een meisje toch weer flesje gegeven, want ze had honger en ik was ''leeg''. Merkte toen dat de ander de fles ineens niet meer snapt, of de Nutrilon vies is gaan vinden. Moeten dus misschien toch maar regelmatig blijven ''oefenen'' met die flesjes.

Laatste keer dat ik zelf heb gemeten was de een 5460 gram en de ander 5080. Loopt dus best uiteen. De grootste is als kleinste geboren, maar drinkt het meest fel en groeit dus harder. Zij is ook ontzettend lang geworden.

We waren gestopt met de Nexium tegen maagzuur en dat ging 10 dagen heel goed. Ik merkte voor het eerst hoe het is om twee ''normale'' baby's te hebben. Ze huilde niet meer zoveel, was vrolijk, je kon haar voor het eerst gewoon wakker een tijd laten liggen zonder dat ze ging gillen, ze viel soms zelf in slaap en lag ook lekker in de box. En ze sliep voor het eerst vaker overdag. Bovendien snapte ik nu wat vriendinnen bedoelen met 's nachts even snel voeden in het donker en weer weg leggen. Weten jullie nog dat ik altijd schreef dat wij 1,5 uur bezig waren! Nu kon ik soms ook in 20 minuutjes een voeding geven en weer weg leggen per kind. Maar het was blijkbaar heeeeel dom van ons om zomaar te stoppen met die Nexium. Want gister en eergister avond was het weer drama. Uren en uren met haar bezig geweest, spugen, klagen, huilen, krampen, en niet willen/kunnen slapen. Ook snachts weer een uur met haar rond gelopen. Vandaag lijkt iets beter te gaan, want we zijn natuurlijk direct weer Nexium gaan gebruiken. Ze kijkt af en toe nog wel heel moeilijk als ze blijkbaar maagzuur heeft, maar ze slaapt wel en hield het meeste binnen vandaag. Dat spul moet nu weer eerst een paar dagen opbouwen, een soort laagje leggen in de slokdarm.

Maar verder gaat het hier heel goed, het wordt toch makkelijker met vaker een momentje voor mezelf en de meisjes slapen doorgaans van een uur of 21:30 tot 4 of 5 uur, en dan nog tot 7 uur. Als mijn man thuis is, is het ontzettend genieten en doen we leuke dingen. Waar ik wel tegenop zie is dat mijn lief straks 3 hele drukke weken heeft met zijn werk en zelfs 10 dagen naar het buitenland. Geen idee hoe ik dat ga doen, alleen. Mijn moeder gaat me veel helpen, maar vooral 's nachts zal het erg zwaar worden. Wij hebben ze zoveel op de arm, tijdens het voeden, maar ook daarna om in slaap te komen, en ze worden zo zwaar, en straks moet ik dat allemaal alleen doen. Maar goed, nog meer zelf eten denk ik voor de extra energie ;). Ik eet als een bootwerker, zoveel boterhammen en ook wel zoete troep, maar heb het echt nodig ;)

OK, voedertijd, ze zijn wakker na 2,5 uur slaap! Doei

Geplaatst

Sim,

fijn dat er nu meer ritme is qua slapen/rust. Dat geeft je straks als je man weg is hopelijk ook meer rust.

Qua gewicht zitten ze ook mooi op peil, toch? Bij Saar en Mees zit er bijna een kilo tussen. Maar beiden in steigende lijn.

Morgen alweer hun 2e vaccinatie dus voor jouw meiden. Tijd gaat inderdaad snel.

Vraag me af wat de reden was dat jullie meisje is gestopt met de Nexium. Was het een kuur? Mag je op eigen initiatief stoppen en weer beginnen?

Wel fijn dat ze het toch een aantal dagen goed heeft gedaan, zo zonder de nexium.

Succes bij het CB morgen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi Stephanie,

Ik heb geen foto van de bakfiets.

Wel kun je op de site van babboe zelf kijken.

En dan kun je daar wel een stoeltje oid kopen via hun maar dat kost goud geld.

Wij hebben gewoon bij een babywinkel van die stoelverkleiners gekocht, kun je overal kopen voor in de eetstoelen.

Ik heb het even nagezocht en ik ben er vanaf juni vorig jaar mee gaan rijden.

Toen waren ze ongeveer 15 maanden.

De babboe bevalt me goed, hij is erg stabiel (2 wielen en niet 1 wiel voor zoals sommigen dat hebben). Wel is het zwaarder trappen dan een gewone fiets, dat zeker.

Maar ik kan er alles in kwijt; boodschappen, tassen, buggy e.d.

Ideaal. Ik zou gewoon even bij hun op de website kijken.

Als je nog wat meer wilt weten dan hoor ik het wel.

Je mag me ook even een berichtje sturen anders hoor via het forum.

Groetjes!

Geplaatst

Vandaag alweer de 2e keer dat ze hebben geslapen van 23 - 8 uur. Heerlijk. Ben er daarna zelf weer ingekropen, maar na een half uurtje toch maar gaan douchen.

Saar en Mees krijgen 5 x 150cc water (voeding komt daar nog bij) aangeboden per dag. Merk dat m.n. Mees een periode heeft waarbij hij minder drinkt (lees: drinkt fles niet helemaal leeg). Hij ligt te spartelen zodra de eerste lange teug gedaan is. We hebben wel ontdekt dat wanneer hij in de wipstoel ligt, hij dan beter drinkt dan op schoot. Geen idee wat de reden is.

Herkennen jullie deze fase (met flesvoeding)? Beau, Vonnie?

Houdt me maar voor dat het tijdelijk is, maar vind het wel lastig.

Beau, ik zal het idee van de stoelverkleiners zeker onthouden en toepassen. We moeten nog wel een oplossing zien te vinden voor september. Dan gaan ze naar de kinderopvang en het zou fijn zijn om ze daar op een of andere manier verantwoord in kunnen. Het scheelt wel dat het maar voor hooguit 5 min. zou zijn. Zo dichtbij is het KDV.

Vandaag maar weer eens van het zonnetje genieten. Voor de eerstvolgende voeding doe ik Saar en Mees in bad. Dat is het ritme wat ik een beetje aanhoudt. Rond 11uur is een mooie tijd om de dag aangekleed en gewassen te beginnen.

liefs, Stéphanie

Geplaatst
Maar het was blijkbaar heeeeel dom van ons om zomaar te stoppen met die Nexium.

He Sim,

Ik heb je verhaal in het verleden niet helemaal gevolgd, maar als jouw kleintje medicatie krijgt tegen reflux (maagklepje dat niet functioneert waardoor de maaginhoud terug kan vloeien de slokdarm in) dan kan het wel tot de leeftijd van 1,5 jaar duren voordat je kleintje ervan af is. Rond de leeftijd van 1,5 jaar werkt het maagklepje vaak wel goed, geholpen door ondermeer de zwaartekracht (je kleintje zal lopen), vaster voedsel (geen borstvoeding of flesvoeding meer) e.d.. Dus als het kan zou ik gewoon voorlopig doorgaan met medicatie, als dat natuurlijk kan met het medicijn Nexium.

Onze Kim heeft dus last gehad van reflux. Toen zij 1 jaar was zijn we gestopt met medicatie (Zantax) en pas rond 2 jaar konden we zeggen dat ze er helemaal vanaf was.

Succes verder met alles!

Geplaatst
Merk dat m.n. Mees een periode heeft waarbij hij minder drinkt (lees: drinkt fles niet helemaal leeg). Hij ligt te spartelen zodra de eerste lange teug gedaan is. We hebben wel ontdekt dat wanneer hij in de wipstoel ligt, hij dan beter drinkt dan op schoot. Geen idee wat de reden is.

Herkennen jullie deze fase (met flesvoeding)? Beau, Vonnie?

Houdt me maar voor dat het tijdelijk is, maar vind het wel lastig.

Hoi Stéphanie,

Nee, sorry, dit komt mij niet bekend voor. Onze meiden dronken zowel op schoot als in de wipstoel vrij goed. Ik zou me zelfs kunnen voorstellen dat een baby liever en beter op schoot drinkt dan in een wipstoel, omdat hij/zij dan lekker bij papa of mama zit, dus waarom Mees beter in de wipstoel drinkt dan op schoot, is me echt een raadsel. Maar ja, babies (en ook peuters en kleuters) zitten vol raadsels, dat heb ik de afgelopen vijf jaar wel geleerd!

Geplaatst

hallo

vanmiddag zijn we op controle geweest in het zh

mats moest komen ivm zijn lage geboortegwicht en

is vandaag helemaal goedgekeurd

alleen stijn zijn armpje is nog steeds niet goed na dikke

2 weken,kinderarts heeft gekeken en gevoeld en heeft

er een collega bijgehaald,armpje was toch verdikt en

uiteindelijk hebben ze een foto gemaakt

en wat blijkt hij heeft zijn bovenarmpje gebroken

hoe kun je zoiets over het hoofd zien

morgen word ik teruggebeld om te kijken of het nodig

is dat zijn armpje ingetapt moet worden

de breuk is gelukkig wel weer helemaal recht aan elkaar

en ze konden zien dat het begint te genezen

en gisteren bij de fysio hebben ze ook al flink aan zijn armpje gezeten

had ik dat toen geweten dat was ik daar echt niet naartoe gegaan

voel me ook echt wel verdrietig ook al kan ik er niks aan doen

hopelijk gaat hij straks zijn armpje wel weer helemaal gebruiken

mits zijn zenuwen niet beschadigd zijn

dus wat stijn betrefd blijven de zorgen nog wel

verder zijn ze heel lief en tevreden alleen maar drinken en slapen

groet steph

Geplaatst

Steph,

fijn dat het goed is met het gewicht van de 2, mn die van Mats.

Wel bijzonder dat er niet eerder aan een gebroken armpje is gedacht door de deskundigen in het zh. Ben benieuwd naar hun plan.

Sim,

wat ik weet over Nexium (en dat is niet veel) is dat een volwassen bewoner op mijn werk dit ook gebruikt. Volgens mij is het van origine een kuur, wat bij uitzonderingen/nood voor langere tijd gebruikt kan worden, iom arts.

Vonnie,

ik denk dat Mees ruimte nodig heeft bij het drinken. Op schoot zit hij misschien te gebogen. en zeker met dit weer is het wel warmer op schoot. De een vindt dat heerlijk, de ander heeft meer ruimte nodig. het maakt mij niet uit, als hij maar drinkt. Daarna knuffelen we wel weer op schoot, want dat wil hij wel. het liefst zit hij met zijn rug tegen mijn bovenbenen, zodat hij me goed kan zien en zo begint hij lekker te brabbelen (lees: stem ontdekken).

Het was vandaag weer een rommeldagje. Weinig kunnenslapen (vanwege warmte), maar daarom wel jengelen vanwege vermoeidheid. In box of wipstoel zeer korte powerslaapjes, helaas. In slaapkame 28graden, echt niet leuk dus. Ze liggen er nu net in en laat ze slapen zolang ze kunnen, hoop tot morgenochtend.

liefs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi sim,

even over die nexium. Nexium is een medicijn wat veel oudere mensen langdurig gebruiken i.v.m. verschillende maagklachten. Oudere mensen gebruiken het over het algemeen langdurig. Jongere mensen krijgen het nog wel eens als een kuur.

Het wordt ook tevens gebruikt als mensen veel verschillende soorten medicijnen gebruiken, wat slecht kan zijn voor je maagwand. Nexium legt een soort filmpje langs de maagwand en beschermt deze op die manier.

groetjes esther

Geplaatst

Goedeeeeeeemorgen dames! Ik kom even inbreken.

Stéphanie, dat drinken in de wipstoel.Carolijn is dan wel geen tweeling maar volgens mij is dit niet speciaal tweeling gerelateerd. Carolijn dronk namelijk ook altijd veel beter als ze op een kussen op bed lag en niet in mijn armen. Ze had het ook altijd heel erg snel warm met voeden, dus misschien had het daar wel mee te maken. Of het feit dat ze toch net even wat anders liggen, iets rechter of wat dan ook. Maar het kan nog gekker! Carolijn wilde namelijk op een gegeven moment alleen nog maar haar fles drinken als er een doekje op haar hoofd lag!!!!!????? Zal eens een foto opsnorren :-) Dus ik denk dat sommige kinderen gewoon 'trekjes' hebben. Ik heb altijd gedacht: ach als ze maar drinkt. Zeker als je moet werken is dat het enige waar je aan denkt hahaha.

Succes en misschien heb je niks aan mijn verhaal, maar ik moest er wel meteen aan denken toen ik het las.

Groetjes Sab

Geplaatst

Sab,

ik denk ook dat de manier van drinken niets te maken heeft met tweeling zijn. Jouw dochter een doekje op haar hoofd? Ik kan me er een voorstelling van maken hoe dat er uit zou zien, grappig.

Gisteravond hebben ze zich beiden na 21uur niet meer gemeld, tot vanmorgen 7.30 uur. Ze hadden dus inderdaad wat slaap in te halen. De flessen gingen vanmorgen goed leeg. Ik had ze daarna weer in bed gelegd, maar binnen het uur lagen ze lekker wakker in bed. heb ze er maar uit gehaald. Even in de box, bij Saar zat nog een goede boer dwars en daarna kon ze weer slapen (in bed).

lfs, Stéphanie

Geplaatst

Hoi meiden,

goed weekend gehad?

Hier slapen de 2 kleintjes de afgelopen dagen al van 21-22 tot 07.30 door. Helemaal super! Nu ze op deze tijd wakker worden blijf ik er meestal ook uit, ik kruip niet meer terug in bed tegen 8.30-9.00uur.

Met drinken gaat het af en aan. We hebben beiden wel een speen met een maatje meer gegeven. Even wennen, maar over het algemeen gaat dat goed. Misschien vonden ze het wel frustrerend dat er nauwelijks iets uit die speen kwam. Bovendien gaat het nu sneller en zijn ze aan het einde van de fles nog niet megamoe.

Het maken van geluidjes wordt steeds meer, heerlijk om te horen en te zien met zo'n lieve lach erbij. Je smelt.

Haaruitval is begonnen. Ik dacht dat dat sneller na de bevalling komt, maar niet dus. Manlief was mijn hoofd en haar aan het masseren en nadien lag er overal haar, hele plukken.

Gisteren zijn mijn leidinggevende en collega op bezoek geweest. Eind augustus kan ik zelf een aantal (3) diensten inplannen. Ik sta dan over, en zo kan ik lekker weer inkomen/-lezen. Gisteren van leidinggevende de laatste ontwikkelingen meegekregen betreft de toekomst van de groep bewoners. Er staat een verhuizing in de planning vanwege oeroude paviljoen dat tegen de grond moet. Er is niet gesproken over pittiger groepje waar ik aan dacht. heb het zelf ook niet tersprake gebracht. Blijkbaar geen mensen nodig daar.

Ik heb wel weer zin om aan de slag te gaan. We zullen zien of ik er op dat moment nog steeds over denk.

Laat tot dan in ieder geval de zon schijnen voor het betere vakantiegevoel.

liefs, Stéphanie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden