Ga naar inhoud

Tweeling-mama's!


Stéphanie

Aanbevolen Berichten

Jelly,

 

welkom en gefeliciteerd met je tweeling-zwangerschap. Iedere 3 wkn echo? Wij vonden dat super, we hebben een hele verzameling met echofoto's. Vanaf de tp tot aan het einde van de zwangerschap.

 

Zelf heb ik een soort van dagboek bijgehouden, dwz verslag gelegd van de bijzondere momenten in je zwangerschap in vertellende vorm naar de kinderen. Zodat zij dit later nog eens terug kunnen lezen en kijken (incl. foto's). Ik moet het nog uitwerken en in een album plaatsen.

 

 

 

Stéph,

 

wat heb jij heerlijk lang verlof. Wat een vooruitzicht.

 

 

 

Wandelend met de kinderen in de wagen heb ik nog regelmatig het gevoel van verwondering en trots. Hoop toch iedere keer stiekem dat ik bekenden tegen kom aan wie ik de tweeling kan showen. Daarnaast is een kletspraatje natuurlijk wel aangenaam.

 

 

 

Lentezon,

 

wat een mooi streven, alleen met je hummie op vakantie. Fijn dat je je kinderen dan zo vertrouwd bij je moeder kan achterlaten.

 

Ons eerstvolgende vakantie is een weekendje met de ouders, zus+zwager en 2 neefjes van manlief in september. Daarna wachten tot februari 2010, dan gaan we met mijn familie op wintersport. Er gaan meerdere kinderen onder de 5 jaar mee, dus dat komt helemaal goed.

 

 

 

Sim, je moet lekker doen wat jij denkt dat goed voor jullie is. Dat weet jij het beste. Ik vind het knap hoor hoe je het doet.

 

 

 

Het is heerlijk weer vandaag in Apeldoorn, het waait alleen nog wat hard. Vanmorgen naar de bakker gewandeld en had plannen om bij mijn vader te gaan lunchen, maar hij was niet thuis helaas.

 

 

 

Vannacht een topnacht voor Saar: geslapen van 23.30uur tot 06.30uur. Mees heeft 5 uurtjes gemaakt en werd ook even na Saar wakker. Mees had gisteravond zijn hele fles er weer uitgespuugd. Eerst laten slapen en toen nogmaals een fles rond 01.15uur. Vandaag zit er een poepie dwars denk ik, want hij is wat huilerig en loopt regelmatig rood aan.

 

 

 

liefs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Lentezon,

 

je moeder een hoop ervaring zo te lezen. Dat is vertrouwd.

 

Mijn moeder is gekker met baby's vanaf een half jaar, als ze minder kwetsbaar zijn. Mijn vader daarentegen vind dat kwetsbare juist aandoenlijk en is heel lief voor Saar en Mees. Ik was eerst een beetje sceptisch betreft het idee dat mijn vader een dag in de week gaat oppassen, maar krijg er steeds meer vertrouwen in. (mijn ouders zijn gescheiden en vader woont bijna om de hoek)

 

Toch zou ik de kinderen niet een heel weekend bij hen laten, dat zie ik hen (vader en partner) nog niet doen.

 

Mijn schoonouders, mn schoonmoeder, geeft al wel een heel vertrouwd gevoel.

 

 

 

Het slaapzakje van badstof heeft maat 50-62. 51cm is een mooie lengte. heb je ze kortgeleden ook nog gewogen misschien? Ik denk dat ik komende maandag maar eens naar het weeguurtje van het CB ga. Ben benieuwd en kan niet tot 7 juli wachten.

 

Volgens mij woon jij te ver van Apeldoorn, ander zou ik zeggen.... ik kijk in Apeldoorn wel even bij de HEMA of de slaapzakjes daar nog zijn in de juiste maat.

 

 

 

Vanmorgen gewandeld en de overgebleven spullen van de behandelingen teruggebracht naar de apotheek. Het lag nog steeds in de koelkastlade. Ik heb de prikpennen wel bewaard.

 

 

 

Verder geen bijzonderheden hier. Ga Saar maar eens voeden, want zij is net wakker geworden, na die wandeling. heb haar in de wagen laten liggen totdat zij wakker wordt.

 

 

 

Prettig en zonnig weekend toegewenst en leuke vaderdag.

 

liefs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier heeft Mees van 00.30 - 05.30 geslapen en Saar van 00.30 - 06.00uur. We hebben ze beiden rond 00.30uur maar 90 cc gegeven om net iets langer te kunnen slapen en het heeft gewerkt. Daarna kwamen ze tussen 9 en 10 uur en weer rond 12.30uur.

 

 

 

Ze liggen nu in de box te 'jammeren'. We gaan zo met ze naar de stad, kleertjes kopen in maat 56 (Saar is een lang meisje) en 62 (Mees is een boller ventje). Ze groeien uit hun kleren.

 

 

 

liefs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

Bedankt voor jullie welkom hier.

 

 

 

Stephanie Leuk dat jullie zoveel foto's hebben en dat ook nog van de tp.

 

Die foto hebben we niet, helaas. Wel leuk om er een dagboek van te maken. Wij hebben zelf een baby weken plan kalender. Wordt ook een soort van dag boekje. Hier schijven we onze afspraken in wanneer ik iets moet regelen bijzonderheden enz. Hier staan ook leuke tips in en hoeveer je bent qua zwangerschap.

 

 

 

Lentezon Hier op het forum staat idd een hoop info. Kan me goed voorbereiden op wat komen gaat. Ben nu nog veel aan te lezen.

 

Maar las bij jou dat het voeden de goed kant op gaat. Das wel lekker denk ik. Nog ff en jullie kunnen ook weer de nacht door slapen.

 

Maar even een vraag geef je eigenlijk de fles of borstvoeding??

 

Vraag ik ivm dat ik zelf als het wilt lukken graag borstvoeding wil geven. Is dat een beetje te doen met twee??

 

 

 

 

 

Sim Jou verhaal klinkt idd ook erg bekent. Heb hier en daar al wat ervarings verhalen gelezen. Dan zie je pas hoeveel er in het zelfde schuitje zitten. In het begin toen we er aan begonnen had ik echt het idee we lijken wel de enige tot dat je echt er aan begon. Toe hoorde we pas oo maar ik ken ook iemand die... en in het zh in Gent hoeveel stellen je daar niet voorbij zag komen. Oke we zijn gelukkig niet alleen met een probleem.

 

Maar ja dan kan je verhaal nog niet kwijt. Kon er gelukkig wel over praten met me nicht. Dan is het nog niet makkelijk daar ze toch soms jou niet voor je gevoel begrijpen. Nu is dat anders me nicht ging ook het traject in. We begrijpen elkaar nu ook helemaal.

 

 

 

Groetjes Mariëlle

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo stephanie

 

 

 

hier gaat alles nog steeds goed,afgelopen vrijdag weer een groeiecho gehad en de kindjes werden geschat op een 2300 en 25oo gram dus heel erg goed!

 

nu elkeweek op controle maar merk wel dat het zwaar word nu en heb het idee dat mijn buik begint te zakken

 

morgen alweer 36 weken

 

zijn jullie allemaal spontaan begonnen met bevallen ,weet het eigenlijk niet meer

 

 

 

groetjes steph(hanie)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat gaat goed Steph. Nog even volhouden. Het is niet gek dat het nu wat begint te zakken en jij het dus zwaarder krijgt.

 

 

 

Met 36,1 wkn brak bij Mees de vliezen. Tijdens de natuurlijke bevalling, de volgende avond, zijn de vliezen van Saar doorgeprikt. Mees en Saar met vacuümpompje gehaald, met vaginale bevalling dus.

 

 

 

Hier duren de nachten ook gemiddeld 5 uur. Als we geluk hebben iets langer.

 

Vandaag een lekker dagje. De hele berg wasgoed weggestreken, kwam geen eind aan. Saar in de wipstoel keek mee. Manlief ontfermde zich over Mees. Ze liggen nu alweer een uurtje heerlijk te slapen. Tussen 11 en 14uur zijn ze wakker gebleven. Mees vanochtend uitgebreide lach op zijn gezicht, dan smelt je toch.

 

 

 

Ik ga zo maar eens boodschappen doen en een lieve kaart kopen voor een vriendin. Zij vertelde mij dat zij weer zwanger zijn. Ik heb volgens mij wel eens verteld dat zij de zwangerschap al 2x heeft moeten/willen verbreken vanwege te hoog risico taaislijmziekte (haar zus aan overleden op jonge lft).

 

 

 

liefs,Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die verwondering over de 2 kleintjes is volgens mij nog sterker wanneer je dagen met hen alleen bent. Je kan je geen leven zonder meer voorstellen.

 

 

 

Geluk bij een ongeluk is manlief thuis. Hij zit er helemaal doorheen op het werk. Rot voor werkgever, maar ik ben er eigenlijk wel blij mee dat hij thuis is. Zo kunnen we de krachten wat verdelen. En kan ik er af en toe alleen even tussen uit. Op zoek naar nieuwe kleertjes, want ze groeien uit maatje 50. Noppies heeft echt een hele leuke nieuwe collectie, heb ik alweer gezien. Sprekende kleurtjes voor babymeisjes, niet enkel roze (eindelijk!).

 

 

 

Vanmorgen kraamvisite gehad en weer 2 schattige en kleurrijke rompertjes gekregen van Claessen. (superleuk om te krijgen, te duur om zelf te kopen).

 

Vanavond weer kraamvisite. Vorige en deze week druk met kraamvisites, gezellig!

 

Bewust geen babyfoto's op hyves gezet, mensen moeten maar langskomen als ze nieuwsgierig zijn.

 

 

 

Stoelgang nog steeds niet optimaal. Behoorlijk lamlendig van steken nadien. De fles zittend geven duurt al te lang dan. Zalfje dokter ook niet voldoende.

 

Balen!

 

 

 

Ik hoor de kleine schreeuwen in bedje dus ik rond af.

 

Lentezon, veel plezier bij je moeder.

 

liefs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb 2 rompertjes van petit bateau gekregen, zijn duur maar wel kwaliteit.

 

Voor die prijs zou ik ze zelf niet zo snel kopen.

 

 

 

Van maatje 50 ben ik nu eigenlijk voor maatje 62. Mees past daar het meeste al van, mn shirtjes (broekjes nog wel maat 56). Aangezien Saar wat langer is draagt ze de shirtjes maat 62 nu als jurkje, later als shirtje. Je blijft anders kopen.

 

 

 

Op de babyfoon die naast me staat, klinkt het alsof Mees zijn broek aan het vullen is. haha.

 

Vannacht, en gisternacht, hebben Saar en Mees van 23.30 - 06.00 geslapen. Helemaal super!

 

 

 

Heeft de menstruatie doorgezet Lentezon? Ben benieuwd wanneer die van mij komt. Mag nog wel even duren hoor. Wil een aantal keer menstruatie afwachten voordat we een voorbehoedsmiddel kiezen (Marvin of ik).

 

 

 

Straks weer kraamvisite, gezellig. Gisteravond cakejes gekocht, versierd met glazuur en kraammuisjes (blauw, roze en wit gemengd). Er komt ook kindervisite mee. Zo komen we misschien ook nog een keer van die muisjes af, want met de beschuitjes zijn we al snel gestopt.

 

 

 

Steph, alweer 36 wkn. Hou je taai.

 

 

 

liefs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha meiden, wij waren een paar dagen weg naar een huisje, helemaal super!

 

Echt grappig zo herkenbaar als jullie verhalen zijn, we lopen alledrie zo paralel. Ik vorige week menstruatie, maar nog altijd bloedverlies, nu al 11,5 week... Ons 2e meisje is nu ook gaan lachen, echt te schattig! Enne, ook alletwee sinds een weekje af en toe aan het doorslapen, eentje slaapt soms wel 7 uur, de ander meestal 5. Maatje 50 lukt echt niet meer, 56 al bijna te klein. De een is ongeveer 56 cm, de ander was vorige week al 58,5. Ze wegen nu tegen de 5 kilo. Spugen gaat beter, krampjes ook, en boertjes laten wordt al makkelijker. Ook borstvoeding geven aan 2 tegelijk begint nu af en toe te lukken. Al met al wordt het makkelijker, alleen is ons ene meisje deze week erg huilerig en moeilijk, vooral met in slaap komen, dat kan uren duren. Ze slaapt nu pas, 23:00 en we lopen al uren met haar rond. Maar goed, ook dat gaat beter. Heb ook HEMA slaapzakjes gehaald, maar nu te warm. vannacht stikheet in huis, maakte me zorgen, ze lagen in rompertjes alleen met lakentje, was ik weer bang dat dat te koud zou worden... Tja, het is ook altijd wat he ;)

 

OK, duik mijn nestje in, hopelijk vannacht pas tegen 5 uur... Doeg!

 

PS Steph, spannend!!! Houd je taai en succes en genieten straks!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo

 

 

 

gisteren bij de gyn. op controle geweest

 

alles was weer goed,kindjes liggen er goed

 

voor

 

ze wil het nog ongeveer 1.5 weken de kans

 

geven om spontaan te bevallen anders ga ik

 

ingeleid worden

 

 

 

brrrrrrrrrrrrrrrr spannend

 

 

 

steph

Link naar reactie
Delen op andere sites

O wat spannend Steph!! Succes en nog even goed slapen als het lukt!!!

 

Het was vannacht weer om de 3 uur helaas en in een ander ritme, dus voor mij om de anderhalf uur. Ben gebroken. Maar goed, geeft niet. Ze liggen nu even lief te tukken gelukkig. Hoe is het met jullie allemaal??

Link naar reactie
Delen op andere sites

Spannend Steph!!!

 

 

 

Saar en Mees echt slaapdagen, afgelopen 3. Het maakt niet uit waar. Gisteren naar festival aan kanaal, vlakbij huis, geweest. Hoop kabaal, net een kippenhok buiten, maar slapen deden ze in hun maxicosi bevestigd op de kinderwagen. Super. Opa was mee, en hij waakte over de 2.

 

Daarna snel naar huis om spulletjes op te halen omdat we elders gingen barbecuen. Ook daar hebben ze in de maxicosi doorgeslapen, wel bij ons in de buurt. Dekentje over hen heen, dekentje over de kap om prikkels en licht weg te houden. En slapen maar. Helemaal super. Natuurlijk zijn ze ook door het hele gezelschap geknuffeld.

 

 

 

Vannacht gewoon in eigen bedje doorgeslapen van 12 tot 6 en vervolgens weer tot 10. Hebben hier niets te klagen dus. Liggen nu heerlijk te tutten en te soezen bij manlief op bed. We gaan zo weer even bij het festival (drakenbootraces) kijken bij het kanaal.

 

 

 

liefs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Steph, hoe is het?

 

Ons druktemakertje ligt sinds gister in een inbakerslaapzakje en vindt het heerlijk, wordt helemaal rustig ervan en lachen, o ik ben zoooo blij! Krijg haar eindelijk overdag in slaap en daardoor doorbreken we geloof ik de vicieuze circel van huilen en steeds te vroeg voeden, geen melk, weer snel huilen, niet slapen, spugen, etc. Hoop dat het blijft werken en niet vooral door de hitte komt. Ze zijn wel sloom van de warmte. Wij slapen voorlopig apart, elk met 1 kindje, want hun ritmes liggen te ver uiteen en ik kreeg echt te weinig slaap met elke 2 uur een van beiden aan de borst. Ik kolf savonds laat nog voor het babytje dat bij mijn man slaapt. Dit bevalt tot nu toe, maar wel ongezellig. komt wel weer als we wat meer ritme hebben gevonden.

 

Ga snel tukken. Trusten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Saar en Mees hebben ook 'last' van de warmte. Overdag zo koel mogelijk kleden en toch maar proberen het ritme vast te houden. Toch denk ik dat ook Saar en Mees vaker kleinere hoeveelheden voeding willen/kunnen hebben. Niet te nauw kijken, is het motto momenteel. Ik moet wel zeggen dat het energie vreet als zij de dag zo jengelen (ookal weet ik dat zij er niets aan kunnen doen).

 

Gisteren zijn ze beiden veel wakker geweest. Vannacht beiden goed geslapen, van 0.00 - 07.15. Ik schok zelf om 7uur wakker. Iets voor 11en beiden in badje gedaan, voeding gegeven, getut en daarna Saar weer in bed gelegd (is ook gaan slapen). Mees was nog heel wakker en ligt rustig in de box.

 

 

 

We zullen zien wat de dag verder brengt. Rustig aan doen.

 

 

 

Het kinderdagverblijf belde vanmorgen, om een afspraak te maken voor een intakegesprek, wordt 8 juli. Zij stelde voor om in de laatste 2 wkn van augustus 2x proef te draaien. Ik schok er toch een beetje van, wat mij verraste.

 

 

 

liefs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

hallo tweeling mama,s

 

 

 

 

 

joehoe nu hoor ik er ook bij

 

ben 30 juni bevallen binnen 6 uurtjes van

 

2 gezonde boys MATS en STIJN!!!

 

mats weegr 2310 en kwam als eerste in

 

hoofdligging stijn weegt 2910 en kwam eerst

 

met zijn billen en een arm naar buiten,dus er was

 

even paniek

 

de gyn.duwde meteen het armpje terug en stijn heeft

 

nu een slap armpje

 

we mochten na 1 dagje lekker naar huis en zijn nulekker

 

aan het genieten

 

 

 

greotjes steph

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeee Steph, geweldig, van harte!!! En al direct naar huis, wat geweldig!

 

Hoeveel weken was je nou precies? Heb je goede kraamzorg? Ga lekker dubbel genieten en gezellig als je af en toe tijd hebt om hier mee te kletsen, ha ha, tijd hebben... Jij hebt er nog eentje rondlopen, lekker druk dus. Wens je een goed herstel en toptijd met je mannetjes.

 

 

 

Hier precies dezelfde dilemma's met de warmte, weet af en toe niet meer wat aan te trekken, wel of niet wandelen, wat aan 'snachts... En meisjes komen nu echt wel weer 8 keer per dag, maar snachts gaat het goed, zeker wel 5 uurtjes slapen ze door, de een soms wel 7. Morgen 2e inenting, balen! Ben zo bang dat ze ook nog koorts krijgen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van harte gefeliciteerd Steph!!! Ook hele leuke namen voor de jongens.

 

Hoe heet je andere kind, ligt het in dezelfde lijn van namen? (gewoon nieuwsgierig).

 

Dat was een snelle bevalling zeg en dan al zo snel weer naar huis. Heerlijk, maar ook spannend lijkt me. Waarschijnlijk heb je de max. aantal uren kraamzorg. Ook wel nodig als je nog een kleine thuis hebt rondlopen. Hoe reageerde hij/zij op de broertjes?

 

 

 

Gisteren hebben Saar en Mees in de schaduw buiten gelegen. Eén in de wipstoel (liggend) en de ander op een kleed. Billetjes bloot en een mutsje met schaduwklep/-rand op het bolletje. Ze hebben genoten. Zo kon Saar lekker op haar buikje liggen, dat doet ze graag. Maar haar nekje traint ze nog niet echt, zij is sterker in haar benen. Mees is al wel sterk in zijn nekje, maar nog niet volledig stabiel zeg maar.

 

Van alle buitenlucht hebben ze gisteravond en vannacht heerlijk geslapen. Vanmorgen beiden weer in badje gedaan, wel zo lekker met dat warme weer.

 

 

 

Lentezon,

 

het maakt niet uit wat voor een baan je hebt en op welk niveau, zolang jij het maar naar je zin hebt. Dat is nu nog belangrijker denk ik. Als je het niet naar je zin hebt, zal je je kinderen nog harder missen vermoed ik. Je moet inderdaad vooruit kijken en de banen liggen, zeker nu, niet voor het oprapen. Gelukkig ben je wel aardig vrij en heb je genoeg flexibiliteit betreft de uren.

 

 

 

Vandaag geen plannen. Zelf misschien in het zwembad dat manlief eergister heeft gekocht en opgezet. Zitten zelfs bubbels in. Het bad is veel te groot voor Saar en Mees, bovendien is het water nog veel te koud.

 

 

 

Komende 3 dagen, vanaf morgen dus, drukke dagen met een hoop sociale afspraken. Saar en Mees gaan overal mee naar toe. O nee, alleen niet naar een feestje op zaterdagavond. Dan past de buurvrouw op, ze was dolenthousiast dat zij dat mag doen. Babyfoon naar de buren. Ik heb er wel vertrouwen in. Bovendien blijf ik niet uren weg.

 

 

 

Hebben jullie dat nou ook....

 

op hele drukke momenten wens ik dat manlief in de buurt is om de 'last' te delen. Maar wanneer hij het (dan) overneemt, voel ik me weer leeg in armen en hoofd. Gister noemde manlief Saar echt een mama's-kindje. Als ik haar in de armen heb is ze (heel snel) stil. Ik geniet ervan. Saar kan echt schreeuwen als een meid. Leuk om verschillen te zien tussen jongen en meisje. Mees begint steeds vaker hartelijk te lachen en ook al wat geluidjes uit te brengen. Hoe is dat bij jullie?

 

 

 

liefs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi allemaal,

 

Gister voor niks naar ziekenhuis met beide meisjes, eentje moest heup echo, maar mag pas 3 maanden na uitgerekende datum ipv 3 mnd na geboorte, foutje van de kinderafdeling. vandaag voor niks naar consultatie bureau, inentingen gingen niet door, gelukje bij een ongelukje, maar ze hadden het te druk. Lekker is dat, begrijpen die lui niet hoe veel gedoe het is, met een tweeling ergens op tijd komen... Anyway. Ik wil altijd dat manlief in de buurt is, maar dat kan natuurlijk niet. Ben blij als even dingen over kan nemen, maar van anderen heb ik wel dat gevoel, dat ik het eigenlijk liever zelf doe, vooral de voedingen. Inmiddels doe ik ook bijna alles zelf, want geef vrijwel alles aan de borst. Ons ene meisje lacht inderdaad nu ook breeduit en de kletsgeluidjes zijn zo schattig. Ze kijkt je daarbij recht aan en dan smelt je totaal.

 

Vanavond krijgen we haar niet in slaap, ze hebben het zo warm gehad, ik wist niet waar ik het zoeken moest. In huis 28 graden, in de tuin ook en buiten overal zon, waar moet je heen? Ze ligt nu nog steeds bij mijn lief op de arm te pruttelen. De ander slaapt. Ik moet zeggen, af en toe weet ik niet wat ik aan moet met haar gehuil. Ik heb haar vandaag maar liefst 9 keer gevoed. Weet niet meer of het echt honger/dorst is, of steeds maar troost zoeken bij mij. Gelukkig leert ze nu wel 's middags eenmalig een paar uur slapen, verder allebei veel wakker. Het breekt me op dit moment echt op dat ik werkelijk nog nooit een uurtje zelf heb kunnen slapen overdag. Ik krijg ze nooit tegelijk in slaap en er is altijd eentje aan het huilen of moet gevoed worden of zeurt om speentje. Zelf huishouden doen lukt me totaal niet. Manlief doet het meeste naast zijn werk als ik zit te voeden en moeder komt veel helpen. Ik wou echt dat ze wat beter sliepen overdag zodat ik eens tijd had voor iets. Maar gelukkig slapen ze nu wel tamelijk goed 's nachts, hoewel nog niet altijd. Ze hebben wel elk een compleet ander ritme. Ik laat het maar even zo tot ze echt gaan doorslapen. Ik ben nog steeds super happy, trots en blij, maar begin na 12 weken chronisch slaaptekort en totaal nul komma nul tijd voor mezelf er af en toe wel een beetje doorheen te zitten. Vandaag een lactatiedeskundige op bezoek gehad, wel wat goede tips, maar komt er op neer dat de borstvoeding eigenlijk gewoon heel goed gaat. Daar zal het huilen dan wel niet aan liggen. We ploeteren vrolijk voort...

 

 

 

O ja, Stephanie, vroeg me nog af of jullie de bakfiets gebruiken en wat voor bevestiging jullie hebben voor de autostoeltjes. wij hebben het bouwpakket nu in huis, maar zien op tegen het in elkaar zetten en voorlopig geen tijd. Kijk er wel erg naar uit, met de meiden in de bakfiets.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ha meiden, hoe doen jullie dat dan met huilen? Wacht je strikt tot de volgende voeding en laat je ze een half uur huilen? En voed je ze tegelijk of ligt er eentje dan naast te huilen? En laat je ze in slaap huilen of wiegen jullie ze in slaap?

 

 

 

Ik kan helemaal niet tegen huilen, vooral niet van ons drukke meisje, zij kan zo overstuur raken, dat ik er zelf ook van overstuur raak. Zij kan zelf heel moeilijk in slaap komen en dus wieg ik haar veel of troost haar ook wel eens aan de borst. Probeer dus altijd huilen zoveel mogelijk te voorkomen, tenzij ik met haar zusje bezig ben en die wil ik niet tekort doen. Wat zo moeilijk is, is dat zij eigenlijk nooit wakker rustig ergens wil liggen, hooguit een kwartjiertje direct na de voeding is ze vrolijk en kan je haar in wipstoeltje zetten of even in box. Maar dan wordt ze moe en is het gillen geblazen tot ik haar in slaap heb gewiegd. Kortom, het is voeden, haar dragen of ze moet slapen, en dat is zo vermoeiend voor ons. Ons andere meisje kan echt uren lekker liggen, speentje sabbelen, beetje om zich heen kijken. Die is ook wat sterker in haar nekje, draait hoofdje heen en weer enzo. Misschien heeft het ook daar wel mee te maken dat ons andere dochtertje hoewel ze verder de vlotste is, qua spierontwikkeling minder vlot is en haar hoofdje is nog niet zo sterk, en dat frustreert haar misschien wel. Maar ze heeft denk ik ook een ongeduldig karaktertje. Ik zou haar geen huilbaby willen noemen, maar als ik niet zoveel met haar bezig was, dan zou ze dat misschien wel zijn. En dan altijd het schuldgevoel naar ons andere babytje, bang dat ik haar tekort doe, als haar zusje eindelijk slaapt, probeer ik veel met haar te doen, maar ze moet toch vaak wachten op haar zusje. Dit soort dingen vind ik dus best moeilijk. Hoe doen jullie dat, of zijn jullie ukkies gewoon makkelijker en rustiger? groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sim,

 

 

 

Wij hebben hier maar 1 meisje, maar ook met haar hebben we een paar weken ons best vaak afgevraagd waarom ze zo onrustig was, niet wilde slapen en zoveel huilde. Ik heb toen het CB gebeld en ben volgens het Regelmaat brengt Rust boekje van Ria Blom aan de slag gegaan. Tessa was toen ongeveer zes weken en al na 2 dagen zagen we verbetering. Het principe is heel makkelijk, je houdt altijd dezelfde volgorde aan. In het begin vond ik het heel zwaar, want we hebben haar wel 2 keer flink laten huilen, en ik zat net zo hard mee te huilen, maar ik ben nog steeds heel erg blij dat we dit hebben gedaan. Geen vermoeiende acties meer van op de arm in slaap vallen en zo. Ik realiseer me dat alles met 2 kleintjes minimaal 2x zo zwaar is, maar hoop dat je er wat aan hebt. Veel succes enne... neem echt tijd voor jezelf hoor, gewoon een oppas regelen en van voeding tot voeding weggaan (of een flesje laten geven, dan kun je nog wat langer weg), of bij een vriendin een tukkie doen. En echt, bij drie maanden is het waarschijnlijk wel over! Succes!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goh, heb toch een paar verhalen van de afgelopen dagen gemist. Veel visites doen buitenshuis, Saar en Mees hebben het fantastisch gedaan. Natuurlijk ook veel aandacht gekregen, waar ze van genoten. We geven ze best makkelijk uit handen met voeding ed. Als ze niet willen drinken bij de ander nemen we het gewoon weer over. Delegeren lijkt makkelijker bij een tweeling, je kan nou eenmaal niet alles tegelijk.

 

 

 

Sim, ik kan me voorstellen dat het vermoeiend is. Twee ritmes die (nog) niet gelijk lopen. Even spuien is dan heerlijk, tegen wie dan ook. Kan manlief 's avonds de laatste ronde beide meiden doen, zodat jij dan vroeger naar bed kan? Bovendien weet je dan preciezer wat ze binnen hebben gekregen voor de nacht. Het is maar een idee. Bij ons werkt dat prettig.

 

 

 

Wij geven Saar en Mees niet op de minuut hun voeding. Met het mooie en hele warme weer lieten we max.3 uurtjes tussen de voeding. Nu het weer koeler wordt proberen we dat te rekken tot 3,5-4uur.

 

We houden richtlijnen aan van 3.5uur op normale dagen dus. Ze mogen er best een half uur vanaf wijken. Dat wordt dan 3 of 4 uur tussendoor. Geen ramp en je telt gewoon weer verder. Dat is een voordeel van FV denk ik.

 

 

 

Mees geeft afgelopen dagen halverwege de fles protest; rekken en strekken met lichaam en de melk loopt uit de mond. Manlief haalt de fles er dan uit en wacht tot spartelen voorbij is. Zelf geef ik de voorkeur de flesspeen in de mond te houden, of hij nou wel/niet drinkt. Maar om aan te geven dat het drinktijd is en geen tijd voor 'spelletjes'. Daarbij natuurlijk wel rustig blijven.

 

Manlief en ik delen elkaar wel tips uit, maar vallen elkaar niet af. Wat bij hem werkt hoeft bij mij niet te werken en andersom.

 

 

 

Na een druk weekend hebben ze vandaag een slaapdag, tijdens de FV vallen ze al bijna weer in slaap. Saar had na de laatste voeding groot verdriet. Ik weet niet of het typisch meidengedrag is, maar haar zeer lijkt in haar ogen megagroot. Tranen rollen over haar wangen, terwijl ze net heeft gegeten/gedronken en een een schone luier heeft. Na 3 min in armen van manlief sliep ze al en nu ligt ze nog steeds op ons eigen bed, op haar buikje te slapen. Ik laat haar daar liggen totdat zij weer wakker is. De volgende ronde leg ik haar wel weer in haar eigen bedje. Mees ligt beneden in de box, hij kijkt al gericht naar de Nijntjes die boven hem draaien. Hij volgt er dan echt 1.

 

 

 

Ik zal kijken of ik weer wat foto's kan plaatsen.

 

liefs, Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Goed om te lezen hoe het bij jullie gaat en vooral ook dat het zo goed gaat natuurlijk. Ja, ik zit inderdaad met wat meer rommelige dagindeling door die borstvoeding op verzoek natuurlijk. En ons druktemakertje kunnen we echt niet laten huilen, die gaat gelijk helemaal door het lint en dan gaat ze nog meer spugen dan ze al doet en raakt totaal oververhit en hysterisch bijna. Snap niet goed waarom ze niet ''normaal'' kan huilen zoals haar zusje. Die huilt ''beschaafd'', dat kan je wel even negeren. Maar over het algemeen ben ik niet van het laten huilen, al zegt bijna iedereen dat dat soms moet of niet erg is. Maar meestal is het behoefte om bij ons te zijn, inderdaad ga ik ook eerst die volgorde na van honger? poepbroek? boertje? darmpjes? moe? iets anders? Bijna altijd is het wel een van die dingen, maar vaak ook gewoon zuigbehoefte en vraag om aandacht. als ik er maar eentje had, dan zou ik geloof ik nooit laten huilen, maar met 2 lukt dat niet. Maar goed, misschien ben ik daarin te soft, en uiteindelijk ben ik natuurlijk alleen maar super gelukkig met twee, het heeft alleen zijn onhandige kanten met maar 2 armen... Met het inbakerslaapzakje probeer ik haar meer overdag te laten slapen, want ze is gewoon vlug moe en kan dan niet in slaap komen. Ook als ik haar zou laten huilen, slaapt ze niet, integendeel. Dus dan toch maar weer wiegen.

 

Onze kindjes zijn ook dol op de Nijntjes, en volgen vooral de groene ;)

 

Vandaag topdagje met ze gehad! Papa was thuis en heel fijn met zijn viertjes. Zijn erop uit geweest en heb de dametjes 2x na elkaar in een restaurant gevoed. Ze waren helemaal vol van alle geuren en kleuren en sliepen vervolgens de hele avond. He he, wat een rust ineens, heeeeeerlijk! Dank voor de tips!

 

O en Stephanie, was nog even benieuwd naar jouw bakfiets ervaringen! Doei

Link naar reactie
Delen op andere sites

He meiden,

 

 

 

Petje af hoor, hoe jullie het doen met 2 van die kleine ukkies. Vind het heel knap, vooral de voedingsschema's die jullie hebben. Daar kan ik nog wat van leren, met slechts eentje... Yinthe slaapt nog steeds niet door. Komt gewoon nog om de 4 uur, ook 's nachts. Probeer uiteraard eerst het speentje, en soms helpt het (een uurtje), maar echt die lange ruk maken van 23.00 tot 06.00 uur... nee, is nog maar 1 keer gebeurd. Pfff... wordt best vermoeiend.

 

 

 

Herken wel wat jullie zeggen over dat huilen en één kindje hebben. Ik zit er inderdaad bovenop. Zodra ze huilt loop ik al naar haar toe. Even de lijst langs (honger? luier? boertje? krampjes? moe? of gewoon even bij mama willen zijn?) meestal is het wel een van die dingen. Heel af en toe laat ik haar een tijdje huilen, maar ze heeft dezelfde reactie als jouw kleine druktemakertje, Sim. Huilen gaat over in krijsen, gaat over in helemaal overstuur raken, rood aanlopen... ik probeer het dus toch maar voor te zijn ;-) Temperamentjes, he.

 

 

 

liefs,

 

Mariek

Link naar reactie
Delen op andere sites

Onze meid huilt ook veel intenser dan Mees. Ze kan enorm rood aanlopen en zelfs stil vallen. Heel zielig. Zo ook vandaag bij het CB. Saar lachte nog vriendelijk naar de vrouw totdat het eerste prikje kwam. Het bleek meer de schrik dan de pijn. Voordat we de deur uit waren was de schrik al weer voorbij. Mees was zelfs al in slaap gevallen. Thuis een flesje en toen hebben ze heerlijk 3uurtjes geslapen. Mees voelt wel wat warmer aan maar heeft geen koorts, Saar ook niet. Bovenbeentjes wel een beetje stijver.

 

 

 

Mees is doorverwezen naar de huisarts en mogelijk ook naar het ziekenhuis. De arts op het CB vond dat zijn heupjes nog onvoldoende ontwikkeld zijn, Mees legt het liefst en met groot gemak zijn beentjes opzij. De verwijzing is bij de huisarts afgegeven en morgen krijgen we bericht wat hij ervan vind en verder. Zelf zag ik er niet zo'n probleem in. Ik had meer iets van; Mees is sterker in zijn nekje en Saar weer in haar benen. Misschien zie je sneller iets met een eenling?

 

Nou ja, we zullen zien.

 

 

 

Dat mensen van het CB zichzelf tegenspreken is wel weer gebleken. Eerst zat ze te vertellen dat de voeding met het mooie en warme weer vermeerderd mag worden met wat extra water. Niet veel later maakt zij zich enorm druk dat wij 130cc water geven met 4, 25 schep voeding. Dat is niet precies genoeg, zo heeft zij het in haar opleiding (in het jaar 0) niet geleerd. Kortom, we doen het lekker zoals wij het denken dat het kan, want ze groeien prima.

 

Mees: 60,5 cm, 5846gr en hoofdomtrek 40,6 cm

 

Saar: 57,5 cm, 4780gr en ho 40cm

 

 

 

Daarna enkele foto's afgeprint bij de HEMA, voor de oma's en opa's. Ik zal er zo wat plaatsen bij het door jou geopende topic Lentezon. 't Is gelukt.

 

 

 

liefs,Stéphanie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden