Ga naar inhoud

Tweeling-mama's!


Stéphanie

Aanbevolen Berichten

  • Reacties 669
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Haai, dank voor de tips! We hebben de voeding vannacht nog een keer verdund en toen kwam Klaasje aardig los. Vanochtebd begonnen met wat olijfolie toevoegen. Eens kijken hoe dat 'loopt' haha :-)

 

Verder druk bezig een goed schema te vinden voor ons duo. We gaan vandaag over op om de 4 uur voeden ipv 3 dus ik ben benieuwd!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou ons meisje wil in elk geval niet elke 3 uur drinken, die drinkt beter bij om de 4 u. Onze vent krijgt als hij eerder wil zijn voeding gewoon eerder maar die meldt zich niet en drinkt ook beter om de 4 uur. Ze zijn natuurlijk allebei al meer dan drie kilo en normaal gesproken ga je dan over op dit schema. Het is even uitproberen natuurlijk maar vooralsnog ziet het er prima uit. Eens kijken hoe ze groeien. Truusje zit nog 20 gram onder geboortegewicht en klaasje 60 dus we zijn er bijna wat dat betreft. En ja we zijn druk bezig te ontdekken dat Klaasje blij maakt. Truusje laat zich wel gelden maar Klaasje is niet echt van de duidelijke communicatie haha. Komt goed, elke dag gaat het beter :-) Ik ben trots op mijn kabouters!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorpresa, is altijd even uitvogelen in het begin at het beste werkt, en als je denkt dat je het eindelijk door hebt veranderd het ritme weer..haha. Maar als ze beter drinken om de 4 uur dan is dat toch super..gewoon doen waar ze het beste op reageren lijkt mij.

Die van mij waren ook 3 kilo bij de geboorte maar waren wel hongerlappies hoor dus ik heb heel lang om de drie uur gedaan.

 

Ik laat wel es 1 van de dames bij opa en oma en heb dan alle aandacht voor de andere..beetje quality time met mama zeg maar..en dan merk ik dat het echt stukken makkelijker is hoor!! Maar aan het einde van de dag moet ze snel weer terugkomen haha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben het met Stiertje eens: wanneer je denkt een ritme gevonden te hebben moet je alweer op zoek naar een ander ritme! Vooral in het begin had ik het idee continu op zoek te zijn naar een ritme. Wij hebben lang het schema van het ziekenhuis gevolgd (door vroeggeboorte hebben we daar 3 maanden vertoefd) en daar haden ze een strak schema en dat ook mee naar huis genomen. Wij hebben ze ook altijd tegelijk gevoed en er ook voor wakker gemaakt.

 

Hier is de tweeling altijd samen ( op 1 ziekenhuisbezoekje na). Ben ook erg benieuwd hoe ze zouden reageren als ze alleen moeten spelen. Maar als we er een zouden wegbrengen is dat meteen voor een aantal dagen en daar moet ik echt niet aan denken....................... hihihi

 

Dit jaar hebben we een hele rustige kerst, zijn nu onderweg naar zuid duitsland en zijn daar zondag of maandag. Oudjaar zijn we daar waarschijnlijk nog maar dan krijgen we gezelschap van vrienden met hun zoontje die 2 dagen ouder is. Dus dat wordt dan wel gezellig. Misschien 1 januari nog iets gezelligs gaan doen in de omgeving, eerst maar eens kijken wat we daar kunnen gaan doen................. En wat zijn jullie plannen?

 

Hier was het vanmorgen om 06.00 uur al feest maar hopelijk redden ze het tot de middag, dan kunnen we samen warm eten en dan lekker slapen. Voordeel van vroeg opstaan is dat ik nu al klaar ben met poetsen en het eten staat ook al klaar!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Stiertje we hebben nu Nutrilon 1. Manlief kwam net met Nutrilon omneo nogwattes aanzetten dus die gaan we eens proberen. De vk wil ons nog even laten aanmodderen met olijfolie en water... Begrijpelijk maar zij had niet vier uur lang een ontroostbare Klaasje op haar buik liggen. Kind legde zichzelf in de knoop van de pijn, zo zielig! Nou ja eens kijken wat deze nacht ons brengt...

 

Mamavan2 wij hadden ook t schema van het ziekenhuis maar omdat ze daar onder dwang moesten drinken waren de hoeveelheden niet erg representatief. Ze zouden bij ontslag allebei 8x65 moeten drinken maar vooral Klaasje kwam daar niet aan en raakte al gestresst als hij de fles rook :-( we heben in overleg met de vk dus even het schema aangepast op Klaasje en geen druk gelegd op de hoeveelheid voeding. Nu zijn we vier dagen verder en zuipt meneer met plezier 6x80. Er is geen pijl op te trekken inderdaad en je baart ook geen kloontjes dus ze hebben ieder een eigen ritme. Gelukkig zijn man en ik allebei nog vrij en kunnen we er nu makkelijk mee om gaan. Eerst eens groeien en dan zien we wel weer!

 

Elinorac ik geloof meteen dat het drukker is met twee! Wat dat betreft heb ik het geluk dat ik gen vergelijkingsmateriaal heb. Zal ook nog wel duidelijker voelbaar worden als ze ouder zijn. Vind de voedingsschema's ende kramPjes al druk haha!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorpresa, hopelijk zijn jullie de nacht een beetje goed doorgekomen en hebben ze lekker geslapen zonder kramppjes.

Op naar een nieuwe dag.............

 

Hier hebben ze zomaar tot 07.00 uur geslapen, ongelooflijk!!! Helaas zat ik samen met mijn vriend al om 06.00 uur aan de koffie. Hij heeft vannacht in de stuurhut gezeten en ligt nu even lekker te slapen! Morgenmiddag zijn we op de plaats van bestemming en dan een paar dagen rust. Misschien toch nog even een Weihnachtsmarkt opzoeken, eerst maar eens kijken wat voor weer het wordt! Morgen in ieder geval nog een paar boodschapjes doen en dan met z'n 4tjes kerst vieren. Raar idee dat we nergens heen hoeven dit jaar......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sopresa zoals ik ook al op FB aangaf doet Infacol zijn erk heel goed tegen de krampjes en Sofia begon ook snel te wennen aan de smaak. Gewoon uitproberen als hetzo blijft hoor die arme kleintjes hebben zoveel moeite met wennen aan de melk. En Omneo is idd beter. Wij hadden altijd gewoon K.ruidavt voeding en die as prima en dan de extra care tegen de krampjes en moeilijke ontlasting, net zoiets als omneo zeg maar maar dan een ander merk.

Wat fijn dat de kleine man nu lekker doordrinkt..pff dan valt er een last van je schouders he?! dat is toch het belangerijkste zo in het begin.

 

Mamavan2 heerlijk tot 07:00 geslapen..wau ik zou willen dat ze dat hier deden!! Vanochtend weer 05:00 maar ja dan wel weer na de fles terug naar bed en dan wordt er soms tot 08:00 geslapen maar ja dan ben ik al op en kom weer moeilijk terug in slaap helaas!!

Toch ook wel lekker dat je nergens heen hoeft dit jaar? geen verplichtingen enzo gewoon lekker met z'n tweetjes! Heb jij ook Facebook trouwens? is misschien dan leuk om vrieden te worden dan zie je ook meteen met wie je te maken hebt haha.

 

Hier stroomt het snot continue de neusjes uit..pff kan er beter een bakje onder hangen. Gelukkig zijn ze er niet heel naar van!

 

Caro hoe ist met jouw koppel + de losse?? haha. wat gaan jullie doen met kerst?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wat is druk?????sommige hebben het met 1 kind al heel druk

ik heb er 3 en tja heb het ook druk

onze T.was net 1 jaar en 9 maanden toen de tweeling geboren werd

en na 2 weken ben ik gewoon op pad gegaan met mijn hele volksverhuizing

ze zijn echt supermakkelijk

denk dat wij alles ook doen net als mensen met 1 kind

hier zijn nu nu alweer een stadium verder als jullie,hier is de tweeling alweer

3 jaar en 6 maanden,en nooit met tuigjes aan gelopen................

dat vind ik persoonlijk verschrikkelijk en je kunt ze al heel vroeg met 2 jaar

dingen aanleren ,met 3

 

maar het is en blijft geweldig,soms vind ik het zelfs jammer dat er geen meer

bijkomt en sluit je elk deel af,nog een half jaar dan gaan ze al naar school

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes hoi! Ik vond toen ik nog geen kinderen had tuigjes ook vreemd maar toen ik laatst dat verhaal las van Bikkel over dat jongetje dat de straat opliep en dat niet goed afliep ben ik daar anders over gaan denken. Waarom verschrikkelijk? Had die moeder maar een tuigje gehad!! het is toch maar tijdelijk? En druk is geen klacht hoor, gewoon een feit. Zou niet anders meer willen!

 

Met Kerst gaan we naar mijn ouders stiertje, mijn zus komt vanavond al uit Frankrijk en blijft dan hier, maandag naar mijn ouders, 's avonds eten en volgende dag cadeautjes. Benieuwd hoe het gaat, de laatste keer had ze de box nog neergezet maar volgens mij heeft dat nu weinig zin meer... en we moeten voorzichtig weer aan de hond laten wennen want de vorige keer was Kaat geschrokken van de hond en dat kwam niet meer goed: elke keer als ze hem zag ging ze (bijna) huilen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Yes, iedereen heeft z'n eigen definitie van druk en dat is idd gewoon een feit.

 

Ik vind het heel knap hoe Caro haar tweeling handelt en daarbij nog een dame van 8 moet verzorgen zonder directe hulp van schoon en of ouders, terwijl ik het heel zwaar vind met 2 en heel veel hulp van opa en oma!! En ieder z'n mening over tuigjes..ik heb liever tuigjes als een vermist of platgereden kind!

 

Caro jullie blijven slapen bij je ouders? gezellig! genoeg handen om te helpen dus haha! Dat dilemma met de hond hebben wij ook, als sofia in de box zit en onze jack russel komt dichtbij begint ze eerst te jammeren en dan te huilen , haha muts..dus nu houden we hem weg als ze in de box zit maar als ze hoger zit dan roepen we hem erbij en mag hij voetjes likken en gaan we hem samen aaien...het is een hele vriendelijke hond.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb goed gelezen!geen aanval hoor

 

en ik doe ook alles zonder mantelzorg

en daarbij werk ik als kraamverzorgende

dan zijn ze bij een gastouder,zou idd

wel eens handig zijn om een opa of oma

in de buurt te hebben,maar die wonen

bijna een uur rijden hier vandaan

 

wou en op een boot wonen,hoe doen jullie

dat als ze naar het consultatiebureau gaan????

ben ik wel benieuwd naar

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier weer een nacht in het teken van krampen en keutels. Zo zielig om die kleintjes te zien kronkelen, dan breekt mijn hart :-( Klaasje begon om 21u en krijste tot 1u en toen kwam Truusje om 2.30 om ons wakker te houden tot 6.30. Allebei natuurlijk een drama met voeden vannacht en vanochtend maar ze hebben net weer goed gegeten. Inmiddels eerste dosis infacol gegeven (ruikt naar kitverwijderaar :-S) en nu maar afwachten... Heel mb facebook stroomt alweer vol met adviezen. Had een fotootje neergezet van zo'n setje wantjes, mutsje, dasje. Meteen van die reacties dat het niet nodig/handig is en dat mn kids nog oververhit raken..? Zucht... Als je niet weet hoe ze gekleed gaan en hoe mijn kinderwagen is gedekt, én je weet niet hoe ze graag liggen en wanneer we naar buiten gaan, hou dan je moooond! Aaargh ik ben zo sjaggo van weinig slapen! Lig al in bed maar moest een spuien hoor!

 

Trouwens: tuigjes, ik ben voor! En idd dat je het druk hebt is niet meteen een klacht maar mensen vatten t vaak wel zo op. Werden jullie ook zo ongeveer gecondoleerd als je tijdens je zwangerschap vertelde dat het een tweeling is? Ik kreeg van die opmerkingen van oh.. Sterkte! En nou... Dan krij je het druk hoor! Uh waarom krijg ik geen wollige oetjes en aatjes? Zo raar!

 

Nou ik ga 'even' bijslapen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

soprese,wat vervelend en zielig van die darmkrampjes

vaak moet je infacol en cinababy wel al een paar keer gegeven hebben

voor je merkt dat het gaat werken

mss toch voeding iets verdunnen

 

en opmerken van buitenstaanders ongevraagd en volop grrrrrrrrr

vaak tenenkromment

hopelijk gaat het snel weer wat beter met de krampjes maar kunnen

helaas wel tot 12 weken aanhouden

probeer je wel s,middags nog wat bij te slapen want het is idd erg vermoeiend

die eerste weken

 

groetjes yes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wollige oetjes en aatjes! Haha grappig gezegd! Ik krijg beide. Altijd veel commentaar inderdaad van "Je zult het wel druk hebben" tot :"Oh wat leuk en schattig!" Maar dat krijg jij straks ook hoor als je gaan wandelen en boodschappen doen. Ach, ik ben meestal alleen maar trots dat ik zulke leuke kinderen heb!

 

Ja, ik zag het, al het commentaar op FB... Joh, niks van aantrekken, alleen wat je zelf wil. Is het nadeel van FB he, je gooit het 'out in the open' voor iedereen. Bij mij trouwens alleen mijn vriendenlijst voor de foto's, dat scheelt weer iets...

 

En met slapen is het net als in het vreemdelingenlegioen: Pakken wat je pakken kan!! Sterkte meid, het wordt echt beter!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Natuurlijk heb je het er allemaal voor over en af en toe klagen mag best! Tis ook heftig allemaal wat er gebeurt toch? In combinatie met veel te weinig slaap...

Als ik het lees van jou ben ik zo blij dat we die tijd gehad hebben en nu in wat rustiger vaarwater zitten, al blijf ik voorlopig chronisch moe maar who cares!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden