Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hallo allemaal,

heb me vandaag aangemeld op dit forum. Mijn vriend en ik hebben vorige week te horen gekregen dat we mbv ICSI moeten proberen om zwanger te worden. Dat was nogal een tegenslag...Heb me inmiddels veel verdiept in het onderwerp en kwam uiteindelijk op deze site terecht.

Fijn om met lotgenoten te kunnen praten en te lezen dat er nog meer mensen met dit probleem stoeien.

Ik hoop veel aan dit forum te zullen hebben.

Zijn er mensen die in het Maasstad onder behandeling zijn? Weet iemand wat de wachttijd daar is voor ICSI?

Vind al het afwachten zo onzettend moeilijk! Ben nu 4 jaar verder sinds ik gestopt ben met de pil...

Maandag 7 december horen we meer van onze gynaecoloog en hopelijk kunnen we dan snel in het Maasstad terecht.

Ik vind het fijn om even me hart te kunnen luchten op een site waar mensen begrijpen wat je door gaat maken...

Geplaatst

Hoi Sterretje,

Welkom op het forum. Ben zelf ook pas een week actief, en ook wij moeten proberen om met ICSI zwanger te worden.. wij lopen zelf in het AMC.

Erg he al dat wachten? ik vind het zo erg dat ik geen controle heb.. en dat het lot eigenlijk in handen van andere ligt.. maar ja waarschijnlijk moeten we nog veel meer wachten. onze wachtlijst is 3 tot 6 maanden.. uiterlijk april 2010 dat wij aan de beurt zijn..

Geplaatst

Hoi Bloem,

Idd moelijk dat wachten...wij moeten ons nog aanmelden in het Maasstad, dus weet nog niks over wachttijden enzo...eerst allerlei gesprekken en onderzoeken ws, voordat we kunnen gaan beginnen.

Ben jij een btje positief over dat ICSI? Heb er al veel over gelezen, maar heb besloten dat niet meer al teveel te doen, wordt er soms wat verdrietig van...

Nu ben ik nog vrij jong, dus ik hoop dat we een goede kans maken en probeer echt postitief te blijven, maar dat lukt niet altijd helaas.

Maar wat erg dat de wachttijd zo lang is zeg!

Dat is wel echt frustrerend!

Veel succes iig

Geplaatst

excuses dat ik zo binnenval trouwens...ik weet nog niet helemaal hoe deze site werkt...

Geplaatst

Hoi Sterretje,

Welkom hier! Maar je zit in Krisjes topic, beter om even je eigen topic aan te maken... Aanklikken: Forum en dan ICSI en dan kun je een nieuw topic aanmaken.

Ik zit in het Maasstad, ben momenteel bezig met de tweede ICSI en het bevalt goed daar. Volgens mij hebben ze geen wachtlijst, je moet wel eerst allerlei bloedonderzoeken doen allebei waar je natuurlijk moet wachten op de uitslag en een intakegesprek. Maar als alles goed is kun je beginnen.

Succes!

Caroline

Geplaatst

Dank je wel, heb je advies opgevolgd.

Heel veel succes met je 2e ICSI..zal voor jullie duimen.

Geplaatst

Lieve Krisje, toch even snel een berichtje om te laten weten dat ik veel aan je denk. Ik hoop zo dat je je vechtlust terug kunt vinden, een beetje kunt genieten van de decembermaand en straks weer een nieuwe poging kunt ondernemen!!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Nu eindelijk na dik een week weer een update...ik begon me steeds meer te schamen dat ik hier al zo lang niet meer ben geweest, maar ik moest alles even op mijn gemak een plekje geven (klinkt wel héél heftig).

Ik heb nu al mijn gedachtes weer op een rijtje en dat doet me erg goed!

Maar wat fijn om te lezen dat zoveel meiden hier aan me denken, dat doet me heel goed!

Heb heel veel gehad om over na te denken de afgelopen week en heb dat dus ook gedaan. We hebben ook de uitslag van het gesprek gehad, maar dat was niet heel shockerend, het enige is dat ze bij de volgende behandeling meteen de dosis Gonal-F gaan opschroeven naar 225IE.

Ik ben toevallig vandaag ongesteld geworden wat betekend dat ik morgen het ziekenhuis moet bellen om alvast een grove planning te maken voor de volgende maand, dan willen we namelijk weer beginnen met behandeling nummer 3, dat zal dus half januari worden! Dan kan mijn lichaam even lekker bijkomen van alles!

En nu kan ik met kerstmis en oud en nieuw genieten van een welverdiend glaasje champagne!

Verder ben ik erg benieuwd hoe het met iedereen gaat dus ik ga snel even alles bij lezen, als dat lukt in 1 avond!

Heel veel liefs,

Kristel

Geplaatst

Hoi Krisje,

Gelukkig gaat het wat beter, we hebben je gemist... Ik wilde je net vanavond een berichtje sturen, maar je was me voor. Hopelijk lukt het met 225 beter, spuit ik ook en gaat goed zoals je zag.

Succes en tot snel!

Caroline

Geplaatst

Jeeeee, Krisje is back!! Fijn meid, je klinkt weer positief! Zoals je misschien nog weet is de Gonal-F bij mij halverwege het spuiten opgehoogd naar 225 IE. En dan had ik nóg geen echt hoge opbrengst, maar wel genoeg en kwalitatief goed. Komt bij jou vast ook prima in orde! Geniet van je glaasje tijdens de feestdagen, lieve meid, en we gaan je straks weer volgen hoor!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Hier weer even een kleine update,

ik ben momenteel echt aan het genieten van mijn maandje rust, ik merk nu al aan me dat me dat erg goed doet!

Even een maandje niet spuiten, echo's laten maken enz.

Ik merk dat ik alles nu rustig op een rijtje kan zetten, en dat maakt me ook realistischer voor de toekomst.

Ik ben nu net weer ongi-af zeg maar, dus heb het ziekenhuis moeten bellen zodat ze me al grof in hebben kunnen plannen voor de volgende cyclus, dat zal rond 12 januari zijn ongeveer!

Sorry dat ik hier nu even wat minder ben, maar dat wil niet zeggen dat ik minder aan jullie denk! Ik denk juist heel veel aan jullie, en ik leef met iedereen mee!

Heel veel liefs,

Kristel

Geplaatst

Hey Krisje,

Fijn te lezen dat je je weer wat beter voelt en dat je jezelf weer aan het oppeppen bent voor poging 3. Drie keer is scheepsrecht zeggen ze, en ik hoop zo dat dit ook voor jou opgaat. Het is je zo gegund! Ik zal je in ieder geval blijven volgen en heeeeel hrd voor je duimen!!!

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hoi Krisje,

Fijn om weer van je te horen! (lezen....:wink:)

Het is prettig om een maand niet in het ziekenhuis te hoeven zijn.

Zo te lezen merk ik aan je dat jullie vol met goede en positieve moed verder gaan met poging nr 3!

Voel je absoluut niet schuldig dat je wat minder op het forum bent!

Ik zelf heb namelijk een hele poos met jullie mee gelezen en heb niks geschreven.

Nu ik daar over denk is dat helemaal niet netjes geweest.

AAN IEDEREEN DIE DIT LEEST :sorry:

Groetjes Wish

Geplaatst

Houden jullie effe op met sorry zeggen! wat is dat nou! Alsof je verplicht bent om je te melden. Echt niet, iedereen doet wat ie prettig vindt hoor!

Lees lekker mee, ik leer hier altijd veel, toevallig klep ik ook veel maar dat hoeft toch helemaal niet...

Niet zo gek doen hoor meiden!

Caroline

Geplaatst

Haha...oke, we zullen ons niet meer excuseren!

Wij zitten inderdaad weer vol goede moed, en de batterij is weer bijna vol!

Lekkere drukke weken op het werk, dus de tijd vliegt voorbij!

Heb op dit moment keelontsteking, dus misschien maar goed dat we niet bezig zijn, heb geen idee of dat dat invloed heeft op de behandeling als je ziekjes bent!

Fijne maandag voor iedereen,

x Kristel

Geplaatst

Hoi Krisje,

Goed om te horen dat je weer helemaal opgeladen bent voor de volgende poging.

Ik vind die pauze ook erg fijn tussen de behandelingen door. Even geen hormonen in mijn lichaam etc.

Dat 2010 maar een heel vruchtbaar jaar mag worden voor iedereen!!

groetjes en geniet van de rustperiode.

Diane

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo lieve allemaal,

Na een lange tijd weer even een berichtje!

Het gaat allemaal super goed met me, ik heb het alleen heel erg druk met mijn werk nu (kapster) en mijn man heeft ook nog eens zijn eigen zaak (restaurant) dus dat is nu allebei kei hard weken rond de kerstdagen...maar, ik ben jullie niet vergeten:

:snowman: Ik wens jullie hélé fijne feestdagen en een vruchtbaar én spetterend 2010 ! :snowman:

Heel veel Liefs,

Kristel

Geplaatst

Hoi Kris,

bedankt voor je reactie!

Fijn dat je nog aan me denkt....al denk ik op t moment voor 100 ongeveer.

Maar, nog geen bloed gezien en officieel test ik as zondag maar de verpleegster van de punctie zei die dag dat ik waars op 1e kerstdag ook redelijk betrouwbaar kan testen...

Ik sta er nog steeds heel positief voor! Omdat ik hoop dat dat ook meehelpt.

Maar ja, ik denk vanalles, jij weet er alles van!

Weet jij al weer meer over wanneer je weer kunt beginnen?

Groetjes Sabine

Geplaatst

Dag lieve schatten,

Ik ben weer een beetje bij gelezen dus dan kan ik het ook niet laten om even te laten weten hoe het met me gaat, hoewel dat voor sommige helemaal niet boeiend is ;-)

Hier gaat alles goed, alleen wordt iedereen in mijn omgeving zwanger, de ene binnen een maand, de ander binnen een half jaar, en dat vinden ze dan lang.....grrrr!

Wij zijn weer helemaal opgeladen en alle medicamentjes zijn weer in huis, dus bij mijn volgende menstruatie kunnen we weer beginnen!

Allemaal de beste wensen voor 2010!

Liefs Kristel

Geplaatst

Hoi Kristel,

Ik wil jou ook een goed 2010 wensen en heeeel veel succes met deze poging!!

Telde die laatste keer trouwens mee als poging? Dan ben je net als ik toe aan de laatste... is toch wel extra spannend vind je niet?

Nogmaals succes!!

Caroline

Geplaatst

Hee Kristel,

bij jullie gaat dus binnenkort de molen weer draaien... ben je blij dat je weer mag starten?

Met mij gaat alles prima hoor, al moet ik zeggen dat ik van alles voel en overal mijn twijfels bij heb. Maar dat hoort bij mij denk ik.

En ik geloof toch pas dat ik echt zwanger ben als ik een hartje heb horen-zien kloppen.

Fijne jaarwisseling!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden