Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey Krisje,

Wat gaat het hard zeg, je bent al weer bezig met ronde 2... Blijte lezen dat je wel weer goede moed hebt. Dat heb je ook nodig! Je bent in ieder geval weer bezig om het wonder te laten gebeuren en ik zou vooral niet te ver vooruit kijken (makkelijker gezegd dan gedaan, dat weet ik).

Ik vraag me af of het dit keer moeilijker of juist makkelijker voor je is, omdat je nu weet wat je tijdens de behandeling te wachten staat.

Ik voel me op dit moment wat raar, heb het gevoel dat ik nog steeds in poging 1 zit, maar kan tgt. nog helemaal niks behalve wachten op volgende cyclus en tp... Duurt allemaal wel lang!

Ik hoop in ieder geval dat jou 2e poging wel succes heeft en dat we allebei een mooi kerstcadeautje kunnen verwachten!

Groetjes, Aafke

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Jullie gaan voor een kerstcadeautje, ik ga nog een poging wagen bij Sinterklaas:icon_geek:

He, Caroline, hoe gaat het met jou? Ben je alweer goed hersteld? En over 4 weken mag je waarschijnlijk weer starten?

Groetjes, Nine

Geplaatst

Hoi Nine,

Ja, Sinterklaas is tenslotte de kindervriend... maar dat haal ik niet. Ik word over een paar dagen ongesteld en dat vind ik toch echt te vroeg dus inderdaad: over iets meer dan 4 weken weer starten. Moet nog wel het ziekenhuis bellen en 10 november voor controle naar de chirurg maar ik verwacht geen problemen. Het gaat eigenlijk heel goed met me, herstellen gaat sneller dan ik had verwacht. Kan alles eten eigenlijk, heb weinig pijn meer en iets sneller moe maar ik doe gewoon weer alles. Moet er wel bij zeggen dat ik even niet werk (werk thuis), als ik een baan had waar ik iedere dag naartoe zou moeten zou ik daar wel tegenop zien. Heb een deadline half november dus heb met mezelf afgesproken dat ik na de herfstvakantie (deze week) hard ga werken zodat ik nu echt een paar weken niets hoef te doen.

Caroline

Geplaatst

Hoi Caroline,

Fijn dat je zo snel opgeknapt bent! En ook heel fijn dat je thuis kunt werken. Je hebt een tekstbureau, leuk! Mijn man is ook tekstschrijver, maar wel in loondienst.

Ik werk fulltime en moet je zeggen dat dat me best zwaar valt tijdens die ICSI-behandelingen. Ik heb ook nog twee pubers thuis, die zijn natuurlijk behoorlijk self-supporting, maar hebben wel veel geestelijke aandacht nodig.

Dus, geniet, dat je even rustig aan kunt doen!

Voor mij, vanavond de eerste deca weer.

Groetjes, Nine

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Zullen we dan iig afspreken dat december onze maand wordt? haha!

En Aafke, ik ervaar deze behandeling wel anders dan de 1ste.

Ik weet nu wat er gaat komen, en ben er minder bewust mee bezig, als ik s'avonds naar bed ga en het spuitencontainertje zie denk ik, oh ja, ik moet nog spuiten. Ik merk dat het allemaal wat soepeler gaat.

Het enige waar ik echt buikpijn van heb is dat gesprek over de punctie en dat is pas 11-11, balen!

Aafke, heel veel succes met het wachten op je cyclus en de tp...ook heel erg spannend allemaal, toi, toi, toi!

En Nine, hopelijk voor jou een mooi cadeautje in je schoen met Sinterklaas, heel veel succes.

En Caroline, heel veel sterkte met het herstel van je operatie en veel beterschap!!

Liefs,

Kristel

Geplaatst

Ha Krisje,

Ik zie dat we redelijk gelijk oplopen, jij bent de 22e weer begonnen met de eerste prikken. Je eerste FM rond 11-11....die van mij zal rond 6-11 zijn en de punctie rond 18-11.... brrr.

Ik wens jou ook een prachtig sintcadeautje!

Groetjes, Nine

Geplaatst

Dag dames,

Even van me afschrijven, heb er momenteel even flink de balen in.

Ik ben vanochtend om 11.00 van mijn werk thuis gekomen met, ik denk, een flinke griep onder de leden, voel me helemaal beroerd en belabberd...

En ik probeer zo positief te zijn, maar iedere keer is er een klein stemmetje in mijn achterhoofd dat zegt, ho..ho..Kristel, niet te positief want dadelijk loop het net zo af als de 1ste behandeling...dat gevoel probeer ik weg te stoppen, maar dat gaat de ene keer makkelijker dan de andere keer.

Heb ook nog steeds buikpijn over de punctie, ik ben blij als ik 11-11 het gesprek met de gyn heb gehad!

Zo misschien lucht dit een beetje op.....

x

Geplaatst

Krisje

wat balen dat je ziek bent geworden, maar beter nu als tijdens of direct na je punctie of tp nietwaar?

Ik kan me jou gevoel wel heel goed voorstellen hoor, ik was na de eerste tp ook heel positief, zo ben ik wel van aard maar alles ging ook zo goed!

De domper was ook enorm groot, toen de cryo-poging ook niet gelukt was had ik gevoelsmatig een dieptepunt bereikt.

De angst sloeg me bij momenten echt om het hart. Het feit dat jij nu ziek bent werkt natuurlijk ook niet mee!!!

Gaandeweg tijdens de 2de poging was ik steeds positieveren namen mijn angstgevoelens af..

Toen bij de tp bleek dat de emmies een minder mooi kwalificatie hadden gekregen tov, de vorigen keer was ik echt een dag uit het veld geslagen.

Wonder boven wonder ben ik de hele wachtperiode toch heel rustig gebleven en eigenlijk alleen maar positief (wellicht door de acupunctuur en mijn vakantie?) ik weet het niet..

je moet er echt doorheen, hoe lastig het soms ook is, maar houd hoop meid!!!ik weet zeker dat je je weer beter voelt als je hersteld bent van je griep en dan kijk je ook vast weer anders tegen de 2de poging aan.

beterschap!

liefs

meiske74

Geplaatst

Krisje...je mag ook zo af en toe flinke baalperiodes hebben hoor! Het valt uiteindelijk ook niet mee zo tussen twee behandelingen in. En net wat Meiske zegt...beter nu dan tijdens een behandeling, dat geeft je zo'n onzeker gevoel! Had ik tijdens de eerste behandeling, niet fijn.

Beterschap meid en op naar de 11e

Geplaatst

Dag dames,

Het gaat alweer wat beter met me, heb goed uit kunnen zieken.

Je gaat dan ook heel veel lopen malen als je ziek in bed of op de bank ligt.

Maar we blijven positief en hopelijk slaagt deze behandeling.

EDR ik lees dat jullie gestopt zijn, dat moet ook een moeilijke keuze zijn geweest zijn, ik weet eigenlijk niet zo goed wat ik nu moet zeggen, het beste denk ik, en heel veel geluk voor jullie tweetjes in de toekomst...

Liefs x

Geplaatst

Hai Krisje

bedankt! fijn te horen dat je weer wat opgeknapt bent!!!

en ik blijf je volgen hoor, weer je nog...de eerste poging : een slechte generale repetitie.....

liefs

Meiske74

Geplaatst

Haha...ja idd, ik kom uit het toneelgebeuren dus weet dat dat vaak klopt...hopelijk ook bij deze behandeling ;-)

x

Geplaatst

Ja, het gaat inderdaad stiekem toch alweer snel! Nog 4 weken en dan zit deze behandeling er alweer op! Hopelijk een mooi kerstcadeau voor dit jaar! Oh, ik hoop het zo.....

x

Geplaatst

pfffff. bij het lezen van je berichtje krijg ik gewoon kippevel.. wat zou het super zijn, ik gun het je (en alle dames) zo enorm!

groetjes

meiske74

Geplaatst

Goedemorgen dames,

Dank je Meiske, wat zou het inderdaad super zijn!

Ik heb even een vraagje, misschien een beetje stom en ben ik het vergeten van de vorige keer, maar ik ben ongi geworden vanochtend, nog niet veel, maar wel echt ongi bloed, is dat normaal als je met de Deca bezig bent? Het zou nu wel moeten volgens mijn cyclus, maar ik dacht dat dat niet door zou zetten vanwege de Deca....of is dit normaal?

Stom dat ik het niet meer weet.....is ook een bijwerking van de Deca.....lichte vergeetachtigheid ;-)

x

Geplaatst

Hee Krisje,

Das normaal, althans..bij was het ook de bedoeling dat ik in de week voor het stimuleringshormoongebeuren ongi moest worden.

Bij mij was het:

1 week deca met pil

1 week deca zonder pil (en dus ongi worden)

daarna deca + bijv.gonal-f

Groetjes Heather

Geplaatst

Dan zal het wel goed zijn! Bedankt voor je reactie.

Onze behandeling gaat als volgt:

3 weken femodeen (pil) (8/10/09)

Na 2 weken femodeen starten met de Deca (22/10/09)

Na 3 weken Deca, 1ste FM, en starten met de Gonal-F (11/11/09)

Die ongeveer 2 weken spuiten en dan punctie, tp.

Ik zie hier allemaal dames die later zijn begonnen en die me nu in gaan halen, omdat ze het korte protocol volgen. Ach ja ik kom ook nog wel aan de beurt...ben alleen een beetje slecht in wachten ;-)

x

Geplaatst

Hi Krisje,

Ja hoor.. je moet gewoon ongesteld worden met DECA. Het kan soms best wat later zijn dan normaal en bij sommige blijft het soms weg.. maar het is wel de bedoeling dat je ongesteld wordt. Dus dat je het bent geworden is goed!

Ik ben afgelopen zaterdag ook ongesteld geworden! Helemaal blij want ik was deze keer 8 dagen te laat! En bij mij werkt het zo dat ik op de dat van de ongi moet bellen en dat er dan 5 dagen later de eerste start echo wordt gemaakt. Ik had dus echt het idee dat ik nu al op het 'wachtbankje' zat maar dan van het ongesteld worden! En ik was nu al 13 dagen deca aan het spuiten en dat moet ook geen hobby gaan worden zeg maar..

Maar ja.. geod nieuws dus... nu kan ik verder!

Ik vind het ook zo'n raar idee dat over 4 weken de behandeling er alweer op zit.. en kan er soms ook echt even de kriebels van krijgen.

Ook mij valt deze 2e behandeling zwaarder dan de 1e. De eerste was ik zo positief en alle kleine klachtjes nam ik voor lief. Ik heb nu het idee dat het naieve er af is.. maar ik geloof nog steeds helemaal dat het goed gaat komen!

Dus.... DIT WORDT GEWOON ONZE MAAND!

Liefs

Geplaatst

Hei krisje,

Poewee, wat duurt dat lange protocol LANG! Weet je misschien waarom je dat moet volgen?

In ieder geval veel succes! Dat deze keer jullie droom uit mag komen.

Geplaatst

hahaha..

loop ik hier net te klagen over mijn lange Deca spuiten vooraf ... zie ik dat jij 3 weken deca moet spuiten... voor de eerste echo.. dus dan valt mijn 18 dagen straks nog mee.

Geplaatst

Oh nou gelukkig dan maar, ik wist het gewoon even niet meer!

Ik heb het juist niet dat ik deze behandeling zwaarder vind, bij mij gaat het makkelijker...ik weet nu wat me te wachten staat en hoe lang het gaat duren. Ik merk ook dat ik realistischer ben geworden.

Maar wat fijn dat je door kan Keesje!

Als we maar goede moed houden...en idd...December wordt onze maand (uitslag)!

@Ursela, bij ons in het ziekenhuis volgen ze alleen maar dit protocol, bedankt voor je succeswensen en dromen komen altijd wel een keertje uit!

x

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden