Ga naar inhoud

Op weg naar ICSI...

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
hahaha..

loop ik hier net te klagen over mijn lange Deca spuiten vooraf ... zie ik dat jij 3 weken deca moet spuiten... voor de eerste echo.. dus dan valt mijn 18 dagen straks nog mee.

Ja, 3 weken voor de 1ste echo, maar daarna nog 2 weken samen met de Gonal-F, dus in totaal spuit ik 5 (!) weken de Decapeptyl... :-o

x

• Reacties 626
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Krisje,

Pfff 5 weken deca, tjonge da's wel een heeeel lang protocol.

Ik vond 3,5 week al lang.!

Maar het is voor een goed doel.

groetjes Diane

Geplaatst

Inderdaad voor een goed doel, en als ik dan even een dipje heb dan denk ik daar maar aan!

Jij alvast veel succes met de punctie!

x

Geplaatst

De planning was bij mij 4 weken, maar zijn er ook 5 geworden, omdat ik zo lekker traag reageerde.

Op het einde krijg je dr wel echt genoeg van nie, nie waar?

En soms vind ik het dan ook moeilijk om het "goeie doel" voor ogen te houden, omdat het stap voor stap toch steeds een en al onzekerheid is....

dusss dat was ik ff! :biggrin:

Geplaatst

Hi Krisje,

Nog 1 week en dan ben jij ook aan de beurt voor de uitgangsecho!!! Nu gaat het opschieten!

Ik heb de mijne vandaag gehad . Alles zag er goed uit dus ik ben helemaal blij.

Groetjes

Geplaatst

Hey Krisje,

Ik zie dat je al weer aan de deca bent dus er zit weer schot in :icon_biggrin: !

Ik snap wat je bedoelt met dat wachten, pffff...

Ik had natuurlijk ook het lange protocol, dus was al heeel verbaasd toen ik de eerste keer van anderen las dat ze veel korter hoefden te spuiten.

Ik ben inmiddels ook al weer door een heleboel anderen ingehaald, ben het wachten dus ook al weer aardig beu!

Maar ja geduld is een schone zaak (WAAROM HEB IK DAT DAN NIET???)

Groetjes, Aafke

Geplaatst

Hoi dames,

@Heather, dat gevoel van onzekerheid had ik vooral bij de 1ste behandeling, nu ik weet wat me te wachten staat is dat gelukkig een stuk minder! Maar op het laatst ben je het wel een beetje beu inderdaad.

Hoe gaat het met jou?

@Keesje, Wat fijn dat bij jou alles er goed uit zag, hopelijk kan ik woensdag hetzelfde zeggen...ik ben benieuwd!

@Aafke, ik heb ook zo geen geduld, bij sommige gaat het zo snel, ik heb af en toe het gevoel dat ik als een slakje door het traject heen strompel, haha! Maar zo kan ik wel alles rustig verwerken, en ik vind dat zelf wel prettig. Jij nog wachten tot eind november had ik gelezen...succes en ik duim voor je voor een mooie tp!

Hier verder alles goed, alweer de eerste blauwe plekjes gesignaleerd op mijn buik, jeetje wat zijn die Deca spuiten stug zeg!

Vandaag een vrije dag...lekker niksen, ben net pas wakker.....shame on you!

x

Geplaatst

Niksen en uitslapen - heerlijk toch Krisje? Gelijk heb je hoor! Fijn dat je een positieve draai kunt geven aan de langere tijd die jouw behandeling in beslag neemt! Arme buik... sterkte maar weer, en voor je het weet is het woensdag! Fijne vrije dag gewenst!

Geplaatst

Hoi hoi,

Ja hier gaat alles prima hoor, inderdaad nog 2 nachtjes slapen en dan mag ik alweer voor de 1ste echo naar het ziekenhuis...het gaat allemaal zooo snel! Hopelijk dan beginnen met de Gonal-F en dan gaat alles in 1 keer in een sneltreinvaart totdat je aan bent beland bij de wachtweken die gaan zo l..a..n..g..z..a..a..m..!

Ik voel me goed ben alleen erg moe en heb last van vergeetachtigheid, of komt dat omdat ik gisteren weer eens flink op stap ben geweest...haha!

Ik heb genoeg afleiding dus dat is wel prettig!

Ik laat woensdag wel iets weten als ik in het ziekenhuis ben geweest!

x

Geplaatst

Hee Krisje,

Wat goed dat je weer zo positief bent!

Het schiet inderdaad al weer aardig op, zet um op meid!

En wat betreft die wachtweken, ik begrijp nu hoe langzaam en zwaar die zijn!!

Liefs Heather

Geplaatst

Hai Krisje,

Vandaag de uitgangsecho, heel veel succes !!

Liefs Diane

Geplaatst

Bedankt meiden, voor al jullie reacties, heel lief!

Ik laat vanavond wel weten hoe het gegaan is...al zal het wel niet zo spannend zijn, op het gesprek met de arts over de punctie na, maar ik denk idd Meiske, dat ik hier weer nieuwe energie van zal krijgen!

Eerst lekker lunchen met mijn mannetje en dan om 14.45 in het ziekenhuis zijn!

x

Geplaatst

Hoi Krisje,

Hoe is het gegaan ???

liefs Diane

Geplaatst

Hallo dames,

Op zich ging het wel goed, mag vanavond beginnen met de Gonal-F, en moet volgende week woensdag terug voor de 1ste FM.

Toen het gesprek over de punctie: de gyn die bij mij de echo deed was niet dezelfde gyn als die de punctie uitvoerde.

Toen vertelde ik dus dat ik een erg vervelende punctie heb gehad en dat ik had gehoord van narcose tijdens de punctie, maar dat was toch niet de bedoeling, dat doen ze wel, máár, bij hoge uitzondering.

Zij adviseerde me een infuusje met dornicum of morfine.

Vervolgens zei ze: "Je mag je weer omkleden, dan kun je weer even een plaatsje nemen in de wachtkamer, en dan wordt je zo dadelijk door de vpk naar binnen geroepen"...Okee, toen was ik dus meteen uitgepraat.

Terwijl ik moest wachten baalde ik dat ik niet verder had gevraagd, dat heb ik dus bij de vpk wel gedaan, tot huilens toe...alle spanningen van de afgelopen week kwamen er allemaal uit...

Ik uiteindelijk alles verteld wat me dwars zat en nu heb ik volgende week de FM bij de gyn die mij ook heeft gepuncteerd en met haar mag ik het over de narcose gaan hebben.

Zij had namelijk ook al in mijn dossier gezet dat de punctie erg moeizaam was verlopen, dus ze weet ook precies wat er mis is gegaan!

Kan niks anders doen dan afwachten tot volgende week woensdag!

xx,

Kristel

Geplaatst

Ha Krisje,

Wat jij nu verteld heb ik precies zo gehad: tegen de 2e punctie op zien, het tegen de arts zeggen...overdonderd worden en dan huilend bij de verpleegkundige terecht komen.

Ik kreeg onder geen beding narcose of meer morfine (daar had ik om gevraagd) omdat ik daar een te laag gewicht voor zou hebben.

Wat fijn dat jij wel narcose mag! Je mag best voor jezelf opkomen en het is nutteloos om extra te moeten lijden.

Nu sta ik voor mijn 3e punctie...zie er weer tegenop, maar ik geef het maar over. Op zich waren mijn puncties wel goed verlopen, alleen duurde ze langer door de hoeveelheid follikels.

Maar al met al was het toch niet echt een leuk bezoekje voor jou, vandaag.

Jammer, ik moet het zo vaak horen dat vrouwen zich niet gehoord voelen.

Succes met de Gonal-start!

Liefs, Nine

Geplaatst

Wat 'fijn' dat ik niet als enige dit gevoel heb, ik voelde me vanmiddag echt een 'watje' toen ik daar zat.

Heel die punctie hangt als een donkere wolk boven de behandeling en dat brengt allemaal extra spanningen en stress met zich mee, dat kan toch ook niet goed zijn!

Ik ben blij dat ik al iets meer voor mezelf op ben gekomen, met hopelijk een goed resultaat...even afwachten tot volgende week!

Het was idd geen prettig bezoekje ben er zelfs een beetje chaggi van geworden.

Ik ken een beetje het gevoel wat je nu hebt, en als het niet anders kan-mag dan is overgeven je enige optie...al kan dat heel moeilijk zijn!!!

x

Geplaatst

Hee Krisje,

Wat vervelend dat het zo gelopen is vandaag, wel goed van je hoor dat je zo voor je zelf bent opgekomen!

Succes met de gonal start en hopen dat het gesprek volgende week goed gaat en ze je meer medicatie zullen geven!

Liefs Heather

Geplaatst

Hoi Krisje

wat goed dat je het uiteindelijk aangekaart hebt!, komt vast goed met je gesprek bij de gyn.

Nu ben je misschien wat chaggi maar dadelijk ben je weer aan het spuiten en dan voel je je vast snel beter, zeker als je ziet dat het met de meting goed gaat.

Heel veel succes meis

groetjes

meiske74

Geplaatst

Krisje, Ja, Dat is altijd altijd lastig. Kom ik wel over, snappen ze wel wat ik bedoel, begrijpen ze wel dat dit heel belangrijk voor me is kortom dat ze je serieus nemen en zo ook over komen. Nou, ik begrijp uit je verhaal dat dat eigenlijk niet zo het geval is. Ik heb geleerd om tegenwoordig te zeggen dat ik het gevoel heb dat ik niet serieus genomen word. Nu stel ik de vragen die vroeger bij me op kwamen. En ik leg het neer daar waar het hoort. (De gyn .)Soms zitten de emoties je zo in de weg dat je niet meer adequaat kan reageren en je bijna weggestuurd voelt. Tenminste zo ging het vaak bij mij terwijl ik echt niet op mijn mondje gevallen ben hoor.

We lekker dat je nu bij dezelfde gyn. zit en dat de vpk. het goed heeft vernomen. Dat is mooi geregeld door jou en haar!

Ik hoop dat het mee gaat vallen de komende tijd. liefs Joy1

Geplaatst

Hoi Krisje,

Wat een moeilijk gedoe zeg, goed dat je voor jezelf op gekomen bent en aangegeven hebt van die vervelende punctie.

Hopelijk kan je met de andere gync. wel je verhaal kwijt en wordt er wat mee gedaan.

Afwachten maar weer dus.

Liefs Diane

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden