Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

ik heb vandaag eens goed poberen te tellen en als ik het goed heb zou ik vandaag dan precies 7 weken zijn!!!dus dan zou ik vrijdag 7 weken en 4 dagen zijn.ben zooo benieuwd!!

17 jaar hoe heb je dat volgehouden?? kom ik aan met 3jaar!! nou ja je zegt dat zo mooi iedereen verdient dat geluk en daar ben ik het helemaal mee eens.

laats zij iemand tegen mij hoe jong of oud je ook bent je weet gewoon dat je moeder wil worden dat is een oergevoel en idd dat had ze helemaal goed en ik denk ook dat dat gevoel jouw en alle vrouwen die bezig zijn of zijn geweest met deze circus erdoorheen geholpen heeft.

• Reacties 377
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het is inderdaad een lange tijd. Ondertussen liep relatie stuk, heb ik adoptie overwogen en eigenlijk was ik een beetje aan het einde van mijn latijn. Toen de huisarts aangaf dat er nieuwe technieken zijn en er wellicht mogelijkheden voor mij waren. Nou dat had ie goed. Voor mijn gevoel op de valreep!!! Maar tijd zegt niets, het gaat inderdaad om het gevoel en de mogelijkheden. Het is voor mij niet zwaarder geweest als voor ieder ander met deze wens. Het heeft alleen wat langer geduurd! Iemand in mijn omgeving zegt altijd: 't komt goed! Dat is iets waar ik me heel sterk aan vast heb gehouden en dat zal ik de komende tijd ook blijven doen hoor!!!

Oh spannend, kan je dus het hartje zien!!! Vond ik zo'n speciaal moment!! Ik krijg volgende week weer een echo, kijk er echt naar uit!!

Ik zit sinds 2 dagen aan de zwangerschapskleding, heerlijk geen knellende broeken meer. Nooit gedacht dat dat al zo snel zou zijn. Maar het zal wel door de obstipatie komen!

Geplaatst

Hallo allemaal,

ben even een paar dagen niet actief geweest! En er is weer van alles gebeurd lees ik.

Sasje; wat een spannende tijd moet dit voor je zijn! Ik ben in ieder geval aan het duimen voor je.

Vanochtend 1e echo gehad en het hartje zien kloppen!!! Net of het niet echt is; zo onwerkelijk. En inmiddels ook de echte klachten gekregen, dus het zwanger zijn is echt begonnen!! Heerlijk dat misselijk zijn ha! Kan me niet misselijk genoeg zijn! En Marietje; ben ook benieuwd wanneer ik nieuwe bh's en broeken moet gaan kopen...Begint al wel een beetje strakker te zitten.

Neel

Geplaatst

Wat een mooi moment Neel, wanneer je het hartje hoort kloppen. Ik mag 13 juli en hoop dan ook iets moois te horen. Geniet ervan meid.

Liefs, Linda

Geplaatst

oh neel wat moet dat een geweldig gevoel zijn geweest!!! en nu ekker misslijk? haha ja dat hoort er bij zeggen ze.

nu ik heb as donderdag om 16uur de echo ben nu al zenuwachtig!!! pff wil het heel graag weten maar ben ook zo bang!!

met de hoeveel weken is het normaal dan dat je positkleding gaat dragen??

hebben jullie het trouwens al verteld aan mensen uit jullie omgeving??

bij mij weten verschillende mensen het maar dat zijn ook de mensen die ervan af wisten dat we in de mm zaten.

liefs

Geplaatst

Hey Neel,

Zo bijzonder he dat hartje en ongeloofwaardig dat dat in je lichaam gebeurt,was er echt van onder de indruk!!!

Ja inderdaad, het begint met strak zitten van kleding, denken dat het nog niet nodig is, totdat je zo'n broek aantrekt, heerlijk!!!

Geplaatst

Nou Sasje je bent niet de enige ook ik heb donderdag mijn echo en begin ook al flink zenuwachtig te worden heb nu zo lang moeten wachten vind het wel een keer goed geweest ik hoor iedereen maar dat ze met 6 of 7 weken een echo hebben en ik moet wachten totdat ik 8 en halve week zwanger ben dus ben ik nu wel heel nieuwschierig

Geplaatst

hey Sas,

geen idee wat normaal is, maar door de obstipatie pas ik mijn eigen broeken niet meer. Dus met 9 weken in de speciale broeken.

Mijn familie weet het, mijn vriendinnen weten het, mijn directe collega's weten het. Of doordat ze wisten van de behandelingen,maar mijn collega's gingen vragen stellen. Ik lustte ineens geen thee meer terwijl ik normaal liters wegdrink. En zo waren er nog wat dingetjes, ze weten het nu en leven enorm mee, fijn gevoel!

Geplaatst

hoi hoi

Ook ik heb last van bepaalde dingen die ik ineens niet meer lekker vind zo dronk ik per dag een halve liter melk en als ik nu aan melk wordt ik al misselijk gek he net als de geur van oplos koffie bahbahbah en ik drink niet eens koffie

mijn kleren beginnen nu ook al strak te zitten mijn werkbroek krijg ik niet eens meer dicht en zit nu ook heerlijk met een zwangerschapsbroek aan die ik nog had van de vorige keer beetje aan de grote kant nog maar alles beter dan geknelde broeken. haha

Geplaatst

Ha dames, hier ook nog steeds alles oke. Ik heb ook al dat probleem van knellende broeken, terwijl ik nog maar 6 weken zwanger ben, maar dat kom waarschijnlijk ook doordat ik overstimulatie heb gehad. Ik heb 10 juli (volgende week vrijdag dus) de eerste ecvho, op 7 weken en 4 dagen. Spannend!

Geplaatst

daar heb ik geen last van dat ik iets niet meer lust of vies vind ruiken!!wel moet ik heel vaak naar het toilet en dan denk ik dat ik heel erg moet maar dan komt er maar een heel klein beetje!!en ook mn stoelgang is behoorlijk in de war!

verder doen mn borsten nog mega zeer en heb ik ook het idee dat mn buik dikker is maar ik ben niet zo heel smal van mezelf dus zeker weten doe ik het niet!!

oh spannend hoor dat er zoveel donderdag de echo hebben!!hoop echt voor iedereen op goed nieuws en een mooi kloppend hartje ;-)

Geplaatst

Hoi!

Ik vind vlees in een keer heel erg vies! Hoe het eruitziet, ruikt...Als ik er aan denk word ik al niet goed! Gisteren had mijn man de BBQ aangemaakt; ben binnen gaan zitten, vond het zoooo smerig!

Ik heb me vorige week trouwens aangemeld bij Moeders voor Moeders. Hebben jullie dat ook al gedaan? Dat kan namelijk al vanaf 5 weken zwangerschap. Erg belangrijk natuurlijk!

Neel

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik mag me ook bij jullie aansluiten! Als het goed is ben ik 27 feb uitgerekend.

Vind het nog steeds spannend! (Hoeveel zijn het er? Gaat/groeit alles wel goed? etc.) Maar 16 juli zullen we het weten, dan hebben de eerste echo! Kijk er echt naar uit!

Heb jullie 'kwaaltjes' gelezen en waar ik vooral de laatste dagen last van heb zijn krampen, soms best hevig! Volgens mij zijn het (gelukkig) wel mn darmen, maar kan het niet helemaal zeker plaatsen.

Verder heb ik nog niet echt dat ik dingen vies of juist lekker vind, merk wel dat ik veel beter kan ruiken..

Groetjes!

Geplaatst

Marietje 31 januari --> 8 juli nekplooimeting, bloed prikken combitest

--> 9 juli 1e afspraak verloskundige

Zonnetje 6 februari --> 6 juli 1e echo

Lonki 8 februari --> 2 juli 1e echo

Dinky 8 februari --> 2 juli 1e echo

Neel 16 februari --> 30 juni 1e echo

sasje 20 februari -- in de week van 6 juli 1e echo

Laika 23 februari --> ?

Knoer 27 februari --> 16 juli 1e echo

Linda 02 maart--> 13 juli 1e echo

Geplaatst

Ik doe ook mee met moeders voor moeders heb ik bij mijn eerste zwangerschap ook gedaan en ja nu helemaal na die pregnyl die ik ook heb moeten gebruiken.

ik vind het wel moeilijk om te sparen soms vergeet ik het gewoon en helemaal nu ik zo vaak moet en elke keer maar kleine beetjes voel ik me schuldig dat ik de bussen niet vol krijg maar ja alle kleine beetjes helpen ook.

Geplaatst

Hoiiii,

Sasje en Lonki morgen gaan we met z'n drieen de eerste echo doen......ik weet niet jullie maar wij zijn zooooo nerveus en nieuwsgierig. Iedereen schrijft en zegt hetzelfde "het is een van de mooiste momenten uit je leven" en dat geloof ik graag. Ik ben van huis uit niet zo emotioneel maar alleen de gedachte dat we (hopelijk) morgen het hartje (of hartjes) van onze baby zien kloppen geeft me een brok in de keel!!! Voor mijn gevoel nu is het allemaal nog zo onecht en eerst zien en dan geloven...en eindelijk na 8 wachtweken zijn we dan aan de beurt....DE ECHO. Jullie veel succes morgen, neem de keukenrol maar mee! Ik heb om 15.00 de echo dus wie het eerst thuis is schrijft op de topic hahahahahha...

Groetes Dinky

Geplaatst

Meiden, succes met de echo's.

Neel, ik heb me ook aangemeld. Morgen komt ze langs. Toch weer spannend, want je krijgt nog een test. Heb het bij de vorige 2 zwangerschappen ook gedaan. Voor een goed doel toch......

Groetjes, Linda

Geplaatst

Oh meiden heel veel plezier bij het echo kijken, dat alles maar goed is bij iedereen en alleen vreugdetranen hoor!!

Sandra

Geplaatst

Hey Dinky en Sasje

Ik ben in ieder geval wel heel erg nieuwschierig en kan bijna niet wachten moet morgen eerst nog tot 12 uur werken en dan om 1 uur mag ik hopelijk de kleine bewonderen en ik zal nog blijer zijn als alles goed is.

maar laat het morgen natuurlijk weten hoe het is gegaan

en voor alle andere meiden bedankt voor de support

groetjes en tot morgen

Geplaatst

bij mij is vroige week dinsdag de vrouw van moeders voor moeders al langs geweest maar toen was mn hcg waarde nog niet hoog genoeg!! toen heb ik donderdag nog zo'n test gedan en toen was het nog niet hoog genoeg tja en toen begon ik bloed te verliezen :-(

en nu moet ik haar morgen bellen als ik een goede echo heb gehad (please!!!!)en dan mag ik pas beginnen met sparen.

lonki en dinky ook heel veel succes en hopelijk plezier morgen bij de echo.

Geplaatst

Hey meiden veel succes morgen met de echo!!!!!

Ik doe niet mee met moeders voor moeders, al dat gedoe ;-) nee hoor ik ben afgekeurd voor moeders voor moeders helaas!!!!! Eerste vraag op het lijstje, ooit bloedtransfusie gehad? ja dus, mag daarom niet meedoen. Blij dat jullie het wel doen. Ik promoot het bij alle zwangeren in mijn omgeveing!

Had trouwens nu toch niet mee kunnen doen: blijk nierbekkenontsteking te hebben. Gelukkig er vroeg bij, nog geen echte pijn of koorts. Voelde mij rug (nieren) zeuren, urine opgevngen en toen zag ik het eigenlijk al, dus hup gelijk weggebracht naar huisarts. De laatste keer was ik iets te laat met de kuur en had ik 3 kuren achter elkaar nodig om het kwijt te raken!!! Dus hop trouw 3x per dag het pilletje erin!!! Hoe eerder het weg is hoe beter!

Geplaatst

Hoi allemaal,

Iedereen harstikke bedankt voor de succes wensen.....tot morgen!

Dinky

Geplaatst

3 echo's vandaag, heel veel plezier meiden, ik ben benieuwd naar alle verhalen.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden