Ga naar inhoud

uitgerekend in februari 2010

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Jeetje Adriana, wat een rotbericht. Ik vind het best goed dat ze je willen voorbereiden, maar ik vind het zo lomp en hard. Wie weet loopt jouw kleintje gewoon achter zoals de mijne een week voorloopt. Dit kan per x verschillen. Nu zit je weer een week in de rats. Ik hoop heel erg voor jullie dat er volgende week een gewoon goed gegroeid embryootje in je buik zit.

Liefs

• Reacties 377
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Het ene moment denk ik het zit goed en het volgende moment ga ik weer twijfelen. Maar op dit moment moeten we gewoon heel blij zijn met een kloppend hartje. Dat is tenslotte een positief iets!

Geplaatst

Ik heb ook in een ander topic op je gereageerd. Het is op dit moment ook gewoon zo dat je een kloppend hartje hebt gezien. Wat heeft de gyn precies gezegd hierover tegen jullie?

Geplaatst

Hoi Adriana, wat een dubbel bericht zeg! Gelukkig hebben jullie inderdaad wel een kloppend hartje maar ik kan me voorstellen dat jullie nu een hele spannende tijd tegemoet gaan. Ik duim voor een mooie echo voor jullie, volgende week.

Geplaatst

Hoi Adriana,

Heb bij je andere topic al gereageerd. Hopelijk zitten ze er gewoon 3 dagen naast en ben je 6 weken en 4 dagen zwanger!

Neel

Geplaatst

Hoi allemaal,

Eindelijk dan weer eens een berichtje van mij....een zware week achter de rug met het werk en het is hier zo heet in Barcelona ik kan op het ogenblik alleen maar slapen en werken hahahahaha....heeft dat ook met zwangerschap te maken?

Morgen heb ik weer een echo maar nu bij de gynecoloog want ik wil op de hoogte zijn wanneer ik moet beginnen met de testen (nekplooi ect), wat ik wel en niet mag eten, doen ect.

Ik heb een privé verzekering hier dus ik ga het er even lekker van nemen. Ik hou jullie op de hoogte over morgen, word weer een spannende dag hoop ik. Ik durf nog steeds niet heel blij te zijn, toch bang dat er nog iets fout kan gaan, tot hoe lang gaat die angst duren? Waarschijnlijk totdat ik de echte dikke buik heb hahahaha...

Verders voel ik mijn eigen prima, weinig last van misselijk alleen veel slaap.

Vanessa, ik ben 23 jaar geleden verliefd geworden op vakantie op een spanjaard en ben hier toen komen wonen en getrouwd in 1990 maar gescheiden 10 jaar geleden. Na wat losse relaties, sinds 5 jaar met een Argentijnse man samenwonend en inmiddels dus 9 weken zwanger zoals je weet....

Helaas nooit geen kinderen gekregen door mijn drukke leven met mijn eigen zaak in het nachtleven (die ik inmiddels heb verkocht), na laatste jaren toch proberen, niet zwanger geraakt en gelijk voor IVF gegaan wegens mijn leeftijd. Nu hopen dat ons wonder goed mag groeien en ons nog gelukkiger gaat maken als dat we al zijn.

Ik wens jullie allemaal een goede zwangerschap en goede echos, allemaal uitrusten op vakantie en genieten van de welverdiende rust na al die stress van behandelingen, wachtweken en echos....

Groetjes,

Dinky

Geplaatst

Hoi Dinky,

Leuk om met iemand uit Barcelona te 'kletsen'. En slapen heeft zeker met zwanger zijn te maken volgens mij. Ik heb nog nooit zo veel geslapen als de laatste 2 weken (ben nu een week vrij, maar moet volgende week ook weer werken; benieuwd hoe dat gaat). Spannend morgen je echo. Ik heb mijn 2e echo eind juli. Kan niet wachten!! Heb je nog geen lijstje met wat je niet mag eten? Er is een topic geopend (gisteren volgens mij) met een link naar een hele handige lijst. Maar misschien dat er in Spanje wel weer andere dingen zijn die je niet mag.

alle Nederlanders natuurlijk moeten gaan bbq-en. En laat ik nou net vlees ontzettend vies vinden sinds ik zwanger ben!! Grappig, want mijn man is een ontzettende carnivoor (hij lust geen kaas), dus nu maak ik hem wijs dat we vast een vegetarisch kindje krijgen!

Heel veel groeten,

Neel

Geplaatst

O, er mist een zinnetje in mijn bericht zie ik...Voordat ik over de bbq begin; ik ben blij dat het hier niet meer zo warm is, omdat alle Nederlanders dan moeten bbq-en.

Enz..

Geplaatst

Hoi Dinky,

Zo zie je maar hoe je ergens terecht kan komen. Dat had je je heel wat jaartjes terug waarschijnlijk ook niet kunnen voorstellen.

Wel gezellig dat je nu met je "oude" landgenoten mee komt kletsen.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Hoi allemaal,

Hier helemaal geen goed nieuws...we hebben vanochtend de eerste echo gehad en er was geen hartactiviteit te zien en geen dooierzak. We zouden vandaag 7 weken en 3 dagen zwanger zijn maar de embryo was maar 6 weken groot. Ze maken over een week nog een echo voor de zekerheid maar olgens de gyneacoloog moeten we ervan uitgaan dat het mis is. Na vier jaar, 6 iui-pogingen en 1 ivf-poging met een ziekenhuis-opname nu een miskraam...ik ben even in een nachtmerrie beland.

Geplaatst

Jeetje Laika dat is een tegevaller. Heel veel sterkte met het verwerken van dit grote verdriet samen.

Sandra

Geplaatst

Verdikkeme Laika, da's nog eens écht slecht nieuws. Ben je eindelijk zwanger en dan gebeurt er dit.... verschrikkelijk!!

Héél véél sterkte meis, hoop dat je de kracht vindt om straks weer door te kunnen gaan.

Dikke knuffel!

Elena

Geplaatst

Laika: wat een verschrikkelijk bericht. Helaas kan ik uit ervaring zeggen dat ik weet hoe dit voelt. Wij hadden dit ook in maart 2009. Ook na onze 1e IVF poging. kan alleen maar zeggen dat ik je heel veel sterkte wens in deze shitperiode. Doe het op je eigen manier. Probeer er wel echt bij stil te staan want wegdrukken heeft geen zin dan komt het verderop net zo hard terug.

Ik snap dat je hier totaal geen boodschap aan hebt maar ik hoop toch dat jullie uiteindelijk uit dit dal zullen kruipen en de moed krijgen om een nieuwe poging te doen. Ook als dit niet zo is natuurlijk alle begrip.

Ik ben toch vrij snel na de curretage mijn tweede poging begonnen. Wilde niet wachten op eigen cyclus dus ben met goedkeuring van gyn in april/mei gestart. En ben nu inmiddels 9 weken zwanger.

Ik hoop dat je geen aanstoot neemt aan mijn verhaal, maar doe het alleen om te laten weten dat je er niet alleen in staat. Al voelt dat nu wel zo.

sterkte meis.

Ursela

Geplaatst

Hey Laika

Bah wat een naar nieuws.

Het enige wat ik kan doen is duimen draaien en dat doe ik dan ook en hopen op een betere echo volgende week

heel veel sterkte de komende tijd

Geplaatst

Bedankt voor jullie reacties....ik heb zelf nu ook wel het idee dat het niet goed zit. Ik begin steeds meer last te krijgen van menstruatiepijn en tja, geen hartje en geen dooierzakje betekent eigenlijk gewoon dat het toch echt over is. De echo voor volgende week is om het 100% uit te sluiten en mijn lichaam de tijd te geven om het vruchtje op eigen kracht af te stoten. Maar het is nog steeds erg onwerkelijk. Ook al weet je dat deze kans erin zit, het is toch een enorme dreun.

Geplaatst

Laika,

Wat een nachtmerrie inderdaad. Dit hadden jullie niet verwacht. Een eerste echo hoort een bijzonder mooi moment te zijn voor jullie samen.

Schrik er zelf enorm van. Veel sterkte de komende tijd.

Geplaatst

O Laika, wat erg voor jullie. Inderdaad een nachtmerrie waarvan je hoopt dat het geen werkelijkheid wordt. Heel veel sterkte de komende periode!

Neel

Geplaatst

Laika, hoe gaat het nu met je? Bah, echt heel erg...

Sterkte.

Verheug me op donderdag (1e echo), maar zie er ook tegenop aan andere kant.

Neel, jij had ook ineens minder last van je kwaaltjes toch? Ik heb gisteren ook voort eerst nauwelijks buikpijn gevoeld en mn borsten (borstjes ;-) waren ook minder zwaar.

Ben vandaag precies 7 wkn.

Het zal er allemaal wel bijhoren, je hoort het wel vaker, en je kunt je niet iedere dag hetzelfde voelen, maar het houdt je wel bezig..!

Nou ja. Duimen maar voor donderdag.

Had me trouwens mooi vergist in de uitgerekende datum, is 2 maart. Nou ja, ik zit hier lekker ;-)

Geplaatst

Hoi Knoer,

Ben er inmiddels achter dat je je inderdaad niet iedere dag hetzelfde voelt! En mijn kwaaltjes zijn er inmiddels weer volop. Ben na dat berichtje weer erg veel misselijk geweest (de hele dag en nacht) met een paar betere dagen er tussen. Heb me gisteren en vandaag ziek gemeld op mijn werk, omdat ik me zo beroerd voel en soms ook moet overgeven. En ik reis met de trein en zie me niet op zo'n toilet waar jan en alleman op zit met mijn hoofd in de plee hangen...Bleh! Nog een paar weekjes en dan is dat als het goed is voorbij.

Spannend je 1e echo. Ik vond het zo onwerkelijk! Net alsof het niet van jezelf is. Maar wel mooi! Kan niet wachten op mijn 2e echo eind deze maand.

Groetjes,

Neel

Geplaatst

Klinkt vreemd, maar fijn dat jij weer misselijk bent ;-) oftewel je weer goed zwanger voelt. Ondanks dat misselijk zijn en overgeven niet iets prettigs is, is het aan de andere kant toch fijn dat je weet waar het vandaan komt en het voor een goed doel is! Dat het zo erg is dat je je ziek moet melden van je werk is weer wat minder..

Hoop voor je dat het snel weer wat dragelijker wordt en je gewoon weer je ding kunt doen. Kotsen op de wc in de trein lijkt me idd erg goor, van die wc's krijg je normaal gesproken al kokhalsnijgingen haha.

Nu iig lekker uitrusten thuis!

Groetjes

Geplaatst

Hallo allemaal,

ben helemaal nieuw op het forum dus even een introductie: verwacht ook in februari mijn (tweede) ivfkindje.

Lijkt me leuk om met moeders te praten die even ver zijn en ook nog eens allemaal een medisch wonderkindje verwachten!

Geplaatst

Welkom Kimentine

Kom gezellig mee kletsen

ook ik ben in februari uitgeteld van mijn 2e mijn zoon is nu bijna 4 en weet dat hij een brusje krijgt.

Succes de komende maanden

groetjes

Geplaatst

Hoi Kimentine,

Welkom!

Ik ben uitgerekend op 19 februari van ons eerste kindje. Zoals je kunt lezen ben ik lekker misselijk:-). En jij? Last van kwaaltjes?

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden