Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

graag wil ik me hier alvast aansluiten als dat mag.. ben nog wat aangeslagen van al het gebeurde maar hier rondhangen helpt me enorm.

we hebben nog 2 eskimootjes en heb 1st 14-4 een eindgesprek over de 1e ivf-behandeling en de 1e verse tp en hoe het gegaan is. Nu ben ik heel benieuwd hoe het verder gaat en heb al een beetje gelezen hier erover. Vraag me af of het dan al begint in mn eerst volgende cyclus of moet er een maand tussen zitten?

@Pleun wat geweldig voor je!! :alright::aaaflowersmiley:

Liefs

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hey Pleun, super!

@Lafinah, ja volgens mij moet je een maand rust na een verse tp, cryo tp-en kunnen wel na elkaar.

Ik heb nog een afspraak voor evaluatie maar hoop in mei voor mijn cryo's te kunnen gaan.

Aafke

Geplaatst

hallo allemaal, ben nieuw hier dus vergeef me als ik een beetje uit de lucht kom gevallen, wij zijn ondertssn aan onze 3de cryo trg plaatsing begonnen afgelopen dinsdag en mogen 1 april bellen voor het resultaat...spannend!!!

we hebben al 1 zoontje van 2jaar oud die uit onze eerste icsi poging is voortgekomen van de 1ste keer was het raak....nu hopen we op een 2de ukkepuk maar heeft tot nu toe nog nie mogen plaatsvinden wie weet deze keer wel....

kvoel vanalles en nog wa maar heb toch zo schrik dat het weer op een sisser uit draait he!!!

grts xxxxxxsylvia

Geplaatst

Hoi Sylvia, van harte welkom bij ons.

Het ergste is inderdaad wel die onzekerheid. Als ze mij zouden kunnen vertellen dat ik bij poging ? zwanger zou worden dan ga je de voorgaande pogingen fluitend door want ergens is de eindstreep in zicht. Nu weet je gewoonweg niet waar het eindigt.

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

:helluup:

Hoi Sylvia, van harte welkom bij ons.

Het ergste is inderdaad wel die onzekerheid. Als ze mij zouden kunnen vertellen dat ik bij poging ? zwanger zou worden dan ga je de voorgaande pogingen fluitend door want ergens is de eindstreep in zicht. Nu weet je gewoonweg niet waar het eindigt.

Liefs,

Vanessa

hoi vanessa, het is idd verschrikkelijk zo een onzekerheid is echt niets voor mij...gelukkig zorgt ons pruts al voor afleiding dat je er toch nie de heletijd mee bezig zijt.

heb zoveel zin om een thuistestje te doen maar heb toch ergens schrik voor de teleurstelling van een negatieve test net zoals de vorige keren

Bij ons hebben we telkens 2 cryo'tjes per poging trg geplaatst die wonder wel overleefd bleven maar er is tot nu toe geen resultaat mee geboekt

nu waren we met een nieuwe behandeling begonnen samen met progynova en utrogestan dus nu hopen we dat het mss de oplossing brengt en ons een 2de boeleke schenkt:hypocrite:

lieve groetjes xxxxxx

Geplaatst

Hallo allemaal,

Eigenlijk ben ik nu een pauze meisje maar kom alvast wat rondneuzen hier. Het is al weer bijna een jaar geleden dat ik zelf dit topic geopend heb en het wordt nog steeds goed gebruikt. En omdat wij in mei weer gaan voor een cryo poging kom ik alvast bij jullie gezellig meebabbelen.

Succes allemaal!!

Geplaatst

Hoi dames,

Ik kom ook alvast hier hangen, mijn cryo tp is net mislukt, dus ik ga meteen door voor de volgende cryo, over een dag of 14/15.

Sylvia, ik herken je verhaal, hier zeg maar hetzelfde, ik snap maar niet dat er niks blijft plakken.....ik mocht 2 april testen en had de 18e tp, nou ik heb de 2 april nog niet eens gehaald, verre van, hahahaha!

Heel veel succes met wachten en hopelijk goed nieuws 1 april!!

Geplaatst

Hallo,

Ook ik kom hier vast hangen.....

Heb gelukkig nog 4 cryoos! Ik heb begrepen dat je eerst een maand "rust" moet nemen. Dus ws in mei tp? Morgen ziekenhuis bellen.

Wat voel ik me rot......vannacht slecht geslapen, flinke stolsels. pffff

@ ralletje: hoe kan het dat jij alweer over 14/15 dagen mag, of komt dat doordat je hiervoor ook al cryo tp had.

Succes weer allemaal!

Marlijn

Geplaatst

Halllo,

Ik heb een vraagje. Mijn vriend en ik hadden het net ergens over en wie weet dat jullie wel antwoord hebben voor ons. (deze vraag nog niet in zh gesteld, omdat we er toen niet aan gedacht hadden)

Wij hebben 4 cryoos, deze zitten in 2 rietjes

* moet je dan 2 terugplaatsen

* 1 terug plaatsen en wat gebeurd er met de andere emmy, want het ontdooien/invriezen schijnt ook niet goed te zijn...heel vaak....?

* 1 tp en andere sneuvelt.

Alvast Bedankt,

Marlijn

Geplaatst

Hallo Marlijnne,

Naar mijn mening kunnen ze niet meer opnieuw ingevroren worden.

(weet het niet helemaal zeker)

Als ze beide goed ontdooien zou ik ze beide terug laten plaasten.

Succes!

Geplaatst

Hoi Sanna,

Bedankt voor je vlotte reactie!

Daar heb je ook een punt inderdaad.....dat ze goed ontdooien.

Wat ik wel bijzonder vind is dat ze altijd hier tenminste in het zh toch 1 adviseren. Alle risico's etc.

Wij willen zelf er wel graag 2 tp nu.

Groetjes,

Geplaatst

Hoi hoi,

Ik heb van 3 ivf's maar 2 cryo's gehad. Samen in één rietje. Ze hebben ze beiden ontdooid en één heeft het maar overleefd. Die eskimo zit inmiddels 29 weken in mijn buik en mag er over 11 weken uit :-). Succes meis

Geplaatst

Hoi Marlijnne,

Ik had 8 cryo's in vier rietjes. Omdat ik nog onder de 35 ben (en er geen reden is om te denken dat ik niet zwanger zou kunnen raken) plaatsen ze bij mij telkens 1 embryo terug. Ik heb nu twee cryo-pogingen ondernomen en het gevolg was helaas wel dat er twee goede embryo's zijn 'weggegooid' aangezien ze alle vier goed waren ontdooid.

Maar aangezien ik een tweelingzwangerschap niet zo goed aan zou durven vind ik het wel prima dat er maar 1 embryo wordt teruggeplaatst. Wat ik wél jammer vind is dat ze niet 1 embryo per rietje invriezen, dan had ik veel meer kansen gehad.

Ik ben vandaag weer voor de eerste echo geweest. Follikel is nu 13 mm maar bms is nog maar 6,4. Hopelijk wordt dat nog wat dikker. Woensdag tweede echo.

Geplaatst

Voelt wrang he als ze een goede cryo weg gooien!!

Ben daar nog zo ontzettend boos om.

Na de eerste icsi hadden wij 3 cryo's, super blij dat we waren.

Toen we op de dag van tp hoorde dat er 3 goed waren ontdooid, hadden wij meteen de vraag: 3 Hoe zo dat dan?? Er worden er max. 2 terug geplaatst?

Nou die ene is dus weg gegooid.

Ze zaten met 3 in 1 rietje omdat de laborant dacht dat die ene het toch niet zou gaan redden.

Dus......Gokken met onze emmy's!!!!

Tja, dit is het beleid werd ons gezegd.

Nou, na 3 gesprekken werd ons beloofd dat ze max. per 2 in 1 rietje zouden gaan als we nog cryo's zouden krijgen.

De poging erop hadden we geen cryo's.

Nu zijn we daar weg gegaan omdat we ons aan meerdere dingen flink stoorde!!!

Waar we nu onder behandeling zijn doen ze de 1 cryo per rietje!

Geplaatst

@ laika: veel succes idd hopen dat het nog dikker wordt.

Ja jammer van die emmys die ze dan weggooien. Raar beleid, maarja daar doe je helaas niks aan.

Wij zitten er dan wel over na te denken 2 tp.

@ wish: Dat is beter idd 1 cryo per rietje!

Ik zit vandaag wat in spanning, afgelopen vrijdag ongi geworden, flinke stolsels. vandaag de testdag en wat denk je positief. Ik word vandaag terug gebeld door arts. wachten.....

Marlijn

Geplaatst

Oh, Marlijnne, wat gek zeg! Ik hoop natuurlijk voor je dat je gewoon zwanger bent maar ik zou me toch ook wel druk maken, gezien die stolsels....Jee, wat spannend. Hou je ons op de hoogte?

Wish, mochten wij niet zwanger raken van deze cyro-pogingen, dan wil ik bij de volgende ivf-behandeling wel gaan aankaarten dat ik het niet zo eens ben met het twee-in-een-rietje protocol. Maar of dat helpt? Nou ja, eerst maar eens deze poging afwachten....

Geplaatst

Bij ons in het zh vriezen ze altijd alle cryo´s los in een rietje in en plaatsen ze er altijd maar 1 terug, geen keuze mogelijk, dat vind ik wel jammer, maar je benut wel al je kansen op deze manier.

Geplaatst

Hey,

Nou ze hebben mij niet terug gebld. Ik om half5 bellen...alles al dicht. pffff

Mijn vriend kwam thuis, je belt maar de spoedlijn.. Ik durfde eerst niet, toch gedaan. JA spijtig dat ze je niet hebben terug gebeld, ik vertelde mijn verhaal.

Het was beter om dit met mijn eigen arts te bespreken...morgen weer bellen, maar ik moest me niet teveel zorgen maken.

Ik gaf ook aan dat ik flink ongi ben. Soms zegt dat niks aldus dienstdoende ass. gynecoloog. Hij wilde er niet zoveel over kwijt.

Wachten maar weer.

Heb net nog wat testen ingeslagen!

Ik durf niet te hopen

Marlijn

Geplaatst

¨

Jeetje Marlijn, da´s wel slordig, zeg, vooral in jou geval, is het toch erg belangrijk, ze moeten toch snappen dat je op bent van de zenuwen in zo´n situatie!

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw hier; vandaag weer ongi en nu in afwachting van mijn eerste cryo-terugplaatsing. Ik heb inmiddels 1 IVF-behandeling achter de rug, waarvan ik zowaar zwanger ben geraakt. In de 7e hemel natuurlijk, maar de blijdschap was helaas van korte duur, bij de 7-weken echo bleek het vruchtje niet meer te leven. Er waren toen geen cryo's over.

Vol goede moed zijn we aan de tweede behandeling begonnen; dit werd icsi (zaad bleek deze keer niet zo goed). We dachten als het 1 keer kan, kan het nog een keer! Maar helaas, deze keer mislukt. We hebben 2 cryo's over (beiden 7-cellig). Daar gaan we het deze maand mee proberen. Op hoop van zegen!

Liefs, ama

Geplaatst

Hoi Ama, Ik ben ook in afwachting van een cryoterugplaatsing. Afgelopen vrijdag ongesteld geworden en dinsdag de 6e de 1e fm. succes!!! idd. op hoop van zegen.Joy1

Geplaatst

Hey Ama, heel veel succes, ook ik wacht op een cryo tp, zondag ongesteld geworden en ik word vandaag gebeld en heb de eerste fm waarschijnlijk op 5 of 6 april !

Joy1 gezellig, we gaan ongeveer gelijk op denk ik!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden