Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hallo meiden, ik ben net nieuw hier..dus nog een beetje onwennig.

afgelopen december de eerste IVF gehad. Helaas mislukt.

Daar had ik 1 cryo aan overgehouden.

Deze cryo is vorige week woensdag teruggeplaats. Nu dus WD 6.

De cryo is terug geplaatst in een kunstmatige cyclus, dus met progynova en utrogestan.

Sinds gister heb ik bloedverlies.

Ik dacht dat je niet ongesteld kon worden tijdens een kunstmatige cyclus.

Voor de zekerheid toch de poli even gebeld, die zeiden dat het een innesteling kon zijn, maar ook start van de menstruatie.

PTD is pas 7 april.....dus zit niets anders op dan wachten.

iedereen hier heel veel succes!!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

pffff mau wat een spanning. Ik hoop dat het een innestelingsbloeding is!!!!!

p.s. WELKOM op dit fantastische forum!!

Geplaatst

Welkom allereerst voor de nieuwelingen.

Ik weet niet of dit item nog voor mij geld, afwachting cryo!

Dit omdat k net een echo heb gehad. Er was geen holte te zien(als ze dat zag wist ze zeker dat ik zwanger ben) is eigenlijk nog te vroeg.

Ook geen bmz gelukkig!

Bloedgeprikt, volgende week weer en dan weer echo...

oftewel wachtennnnnnnnnnnn...

pffffffffffffffffff

Groetjesss

Geplaatst

Marlijne, wat spannend zeg! Hopelijk zit het goed.

Heb een vraagje aan je, hoeveel dagen ben je bloed incl stolsels verloren?

Ga voor je duimen!

Lfs Sanne

Geplaatst

Nou Marlijne, weer wachten, ppfff, heb je wel uitslag van je hcg waardes gehad, na het bloedprikken?

In iedergeval sterkte met het weeeeeeeeeerrrrrrr wachten........

Geplaatst

Hoi,

Ik heb op het laatste moment bloedgeprikt, iets voor vijven. Bel morgen voor uitslag. Hadden ze niet gezegd dat ik moest bellen, maar wil het wel weten.

@sanna: vrijdag begonnen en zaterdag stolsels(1 a 1,5 dag), daarna normaal bloedverlies tm vandaag nog steeds.(lijkt een normale menstruatie) hoewel die stolsels vond ik wel eng.

Bedankt voor jullie reacties. Echt super fijn, jullie begrijpen mij!!!

Marlijn

Geplaatst

Meiden ik ben super-mega-knetter-onwijs BOOS!!!! :angry5: :angryfire:

Ik heb maandag het zh al gebeld, 2 keer, eerst het inplan spreekuur, daarna het verpleegkundig spreekuur, dat moest om de dag van de menstruatie door te geven, ik netjes gedaan en gezegt dat ik een echo zou moeten op cd 10, er moest overlegd worden met de arts, of het dag 9 of 10 moest, oke ik zou teruggebeld worden, ben maandag niet gebeld, spreken ze dinsdagmorgen de voicemail op mijn mobiel in, wil ik terugbellen, afdeling gesloten, bel morgen maar, afijn ik bel vanmorgen meteen om 9 uur, wat denk je....... geen plaats meer deze maand!!!!!! De assistente was vergeten maandag een plaatsje te reserveren voor me in het boek, terwijl er maandag nog plek genoeg was, ik heb er nog zo om gevraagd, was geen probleem!!!

Ik heb gezegd dat ik het niet accepteer dat er zo met mij omgesprongen wordt:argue: en ik word alsnog vanmiddag teruggebeld, ze zouden overleggen, inmiddels heb ik wel een plekje laten reserveren in week 17, want daar waren nog maar 2 plaatsen, pppfff, en dit is de 2e keer al dat dit gebeurd, ben echt super boos en verdrietig!! :mumum:

Sorry voor dit gezeur, maar het moest er gewoon ff uit!!!!

Geplaatst

Ralletje: Geeft niks. Lekker eruit gooien. Belachelijk!

Je zit al in spanning zelf en dan moet je ook nog opletten of andere mensen hun werk goed doen.

Ik had dat ook met het terugbellen. Ik had niks te klagen over de begeleiding en nog niet hoor, maar als er dan ook maar iets niet goed gaat ben je er gelijk klaar mee. en dan tot 2 keer toe bij jou.

Hoop dat ze je er toch bij doen. Dat is het minste wat ze voor je kunnen doen.

Marlijn

Geplaatst
Meiden ik ben super-mega-knetter-onwijs BOOS!!!! :angry5: :angryfire:

Ik heb maandag het zh al gebeld, 2 keer, eerst het inplan spreekuur, daarna het verpleegkundig spreekuur, dat moest om de dag van de menstruatie door te geven, ik netjes gedaan en gezegt dat ik een echo zou moeten op cd 10, er moest overlegd worden met de arts, of het dag 9 of 10 moest, oke ik zou teruggebeld worden, ben maandag niet gebeld, spreken ze dinsdagmorgen de voicemail op mijn mobiel in, wil ik terugbellen, afdeling gesloten, bel morgen maar, afijn ik bel vanmorgen meteen om 9 uur, wat denk je....... geen plaats meer deze maand!!!!!! De assistente was vergeten maandag een plaatsje te reserveren voor me in het boek, terwijl er maandag nog plek genoeg was, ik heb er nog zo om gevraagd, was geen probleem!!!

Ik heb gezegd dat ik het niet accepteer dat er zo met mij omgesprongen wordt:argue: en ik word alsnog vanmiddag teruggebeld, ze zouden overleggen, inmiddels heb ik wel een plekje laten reserveren in week 17, want daar waren nog maar 2 plaatsen, pppfff, en dit is de 2e keer al dat dit gebeurd, ben echt super boos en verdrietig!! :mumum:

Sorry voor dit gezeur, maar het moest er gewoon ff uit!!!!

Dit kan toch niet! Het gaat toch om een cryo tp? Zo moeilijk is dat niet hoor! Zetten ze je er maar gewoon bij! Ik vind niet dat ze je je deze maand niet kunnen helpen.

Loop jij in Nijmegen?

Geplaatst

Ralletje wat erg dat ze zo met je voeten rammelen zeg. Terecht dat je witheet bent.

Blaas maar lekker wat stoom af hier hoor, daar zijn we ook voor!!!!

Vanessa hoe is het nu met je??????

Geplaatst

Meiden, allereerst: bedankt voor jullie lieve reacties, ik was echt woest!

Nu is mijn stemming 180 graden gedraaid, ze hebben om half 3 gebeld en gaven toe dat het hun fout was, als mij plaats beloofd is moet ik die krijgen zeiden ze, dus ik mag dinsdag voor de echo en krijg dus nog deze cyclus mijn cryo!!!!!!! :clap2:

Ben weer helemaal happy, heb alleen wel van 9 tot half 3 lopen stressen en dat had niet gehoeven als ze het meteen goed gedaan hadden, maar oke, eind goed al goed, als deze nou ook eens blijf plakken, zou het helemaal gaaf zijn!!!! :gekruiste vingers 4

Geplaatst

Gelukkig Marielle, fijn dat het netjes opgelost is!

Ik heb vandaag mijn tweede fm gehad, bms is nu 8.2 en follikel was 17 mm. Aangezien mijn follikels meestal redelijk vroeg springen moet ik vanavond de pregnyl zetten en hoor ik dinsdag 6 april of we 's middags een tp hebben. We gaan er weer voor!

Geplaatst

Gelukkig Marielle dat het probleem opgelost is. Ik had het ook niet anders verwacht. Uiteindelijk ben je dus wel mooi op tijd ongesteld geworden anders had je dus wel een maand kunnen wachten als je een paar dagen later geweest was.

Hier is de situatie nog steeds hetzelfde, de vloeiing gaat nog steeds zoals het vorige week maandag begonnen is. Alleen dan gistermiddag een veeg net even anders dat ik echt dacht dat ik ongesteld was. Rare situatie dit. Bah!

Ik vind het wel een hele geruststelling dat we dinsdag al een afspraak hebben. Ik weet graag waar ik aan toe ben.

Maarja, dan moet je eigenlijk niet aan dit traject beginnen......

Geplaatst

Laika, heel veel succes, hoop dat de cryo goed ontdooid!

Vanessa, het word echt heel spannend, ik hoop zo dat het goed zit, zou toch geweldig zijn!!

Marlijne, hoe was het met de waardes van je hcg, weet je al iets meer?

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ik weet eigenlijk niet of ik al welkom ben hier, ik lees af en toe mee om het wachten wat te verzachten... Ik zit nu op cd 24 en wacht tot ik ongesteld word, dan bellen voor een cryo tp.

@ marielle: jemig, wat een toestand, gelukkig dat je toch een plekje hebt gekregen!

Dat wachten is al killing en als je dan zoiets te horen krijgt... BBBRRRR...

Ik kreeg bij onze laatste opzwemtest (na 3 maanden wachten na koorts) een lab-dame aan de tel die zei dat we met deze uitslag geen ivf/icsi zouden krijgen.... Ik janken natuurlijk, want we zouden mogen beginnen bij de volgende ongi.

De kwaliteit is bij mijn hubbie zo wisselend dat raakschieten bijna onmogelijk is i.c.m. het antistofje wat hij aanmaakt. Zo'n dame die niet echt weet wat er in het dossier staat maakt je zwaar aan het schrikken!!!

Succes en ik hoop voor je op een plakker! Voor iedereen trouwens hier...

Geplaatst

Hey Judith, dank je, ja, dat is zo mega-vervelend, als je dat te horen krijgt, alsof hun denken; ach laat die maar een maandje wachten", zo gemakkelijk, terwijl wij er gewoon van over de zeik raken! Maar goed, ik hoop dat je lekker snel ongi word en, bij ons op de april-bank komt. Heb je een beetje een regelmatige cyclus? Tot snel dan!

Geplaatst

Hey dames,

Ik sluit me ook maar weer even bij dit topic aan omdat ik hoop in mei tp van mijn cryootjes te krijgen.

Ik zit alleen een beetje in mijn maag met mijn afspraak in het ziekenhuis. Ik heb nl de 23e een evaluatie van poging 2 gepland, maar wat nou als ik al eerder weer ongesteld wordt? Ik heb nl normaal gesproken een korte cyclus. Ik wil eigenlijk wel dan ook weer meteen van start kunnen! Van mijn vorige cryo tp weet ik nog dat ik op de 1e dag van mijn ongesteldheid moest starten met het innemen van de tabletjes. Ik heb die nog genoeg in huis van de vorige keer dus dat hoeft het probleem niet te zijn. Ik zou het wel heel vervelend vinden als het tot een extra maand wachten leidt, want ik heb echt mei in mijnn hoofd gezet! Ik denk dat ik dinsdag toch maar even ga bellen met de vraag hoe of wat.

Ik heb nu 2 cryootjes en ik ben heel erg bang dat ze niet goed ontdooien. De vorige keer had ik er nl. 6 en toen overleefden 5 het niet! Als ze nu beiden wel goed zijn laat ik ze ook allebei terugplaatsen. Sowieso wil ik vanaf nu elke keer een tp van 2 omdat het hierna mijn 3e poging wordt en het er wel om gaat spannen!

Marlijn, is er bij jou nu al meer bekend??? Het is voor jou wel heeel erg spannend zeg!

Geplaatst

Aafke,

Misschien iets voor je: ik plande altijd een face-to-face evaluatie in na een behandeling. Als er nog cryo's waren dan plande ik een telefonische evaluatie, deze kan ws. wel wat sneller. Veel succes

Liefs Pien

Geplaatst

Hoi Aafke,

Ik zou ook even bellen en de situatie uitleggen. Ik heb zoiets ook een keer gehad en toen ben ik wel gewoon ingepland voor de cryo-poging maar was dat onder voorbehoud van wat er uit het gesprek (en in mijn geval ook de uitslag van een uitstrijkje) kwam. Vanaf eerste dag menstruatie tot de cryo tp zit bijna 3 weken natuurlijk dus misschien is dat een oplossing?

Ik heb zojuist gebeld voor mijn volgende cryo-poging, zodirect om half twaalf al de tp!

Het wordt weer spannend....

Geplaatst

Hallo,

Nu weet ik zeker dat ik hier mag aansluiten. Na een heel verhaal van vorige week. Wel ongi, eerst negetieve test,toen postieve test kan ik het afsluiten.

Ik ben niet zwanger! Net negatief getest en heb een vroege mk gehad en daardoor was test positief.

Je blijft hoop houden. En gadver wat een klote week.

Nu gaan we voor de cryoos!

4 in de vriezer.

Fijneeee dag allemaal....

Marlijn

Geplaatst

Potver Marlijn, wat een rottig nieuws. Tuurlijk blijf je hoop houden, je wilt het ook zo graag!

Gelukkig heb je vier cryo's, duimen!

Ik heb zojuist een mooie blastocyste teruggeplaatst gekregen. Ook de andere cryo was heel mooi ontdooid (en al een blastocyste) dus opeens vroeg de gyn of we er twee teruggeplaatst wilden kregen. Ik lag al met mijn benen in de beugels! Toch maar besloten om er maar een terug te laten plaatsen, tot nu toe hebben twee van de drie terugplaatsingen geleid tot een (niet voltooide) zwangerschap en ik heb ook nog een myoom die gaat groeien door zwangerschapshormonen met alle risico van dien, dus laten we het maar veilig houden. De gyn was het helemaal met ons eens.

Ik heb trouwens meegedaan aan een studie waarbij de tp gegaan is via een pompje. Op die manier worden de embryo's altijd met dezelfde snelheid in de baarmoeder teruggeplaatst en ze hopen dat dit bijdraagt aan betere innestellingen. Ben benieuwd!

Liefs, Laika

Geplaatst

He Marlijne, wat een narigheid, ik kan ook deze cyclus niet meer terecht, mijn ei was vanmorgen al 19,5 en ik had al een lh piek, dus te laat, zeg maar, en dat op cd 10!!! Ik doe in week 18 weer mee.......denk ik........

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden