Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Dag dames,

Ik ben nieuw op dit forum en wil graag met jullie meekletsen! Even een korte medische geschiedenis van mij: 32 jaar en 2 icsi pogingen gehad. Beiden keren zwanger maar helaas zonder goede afloop. Van icsi 2 heb ik nog 2 topcryotjes over en ben nu bezig om mijn lichaam daar klaar voor te maken! Vrijdag ga ik weer richting fertiliteitsarts en hoop dan een datum door te krijgen voor een tp!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi meiden

Hier ook een beginneling...en ik heb meteen een vraag als dat ok is.....

Bij ons is net een verse emmy TP mislukt van de eerste ICSI. Op wachtdag 12 ongesteld geworden (eergisteren). Gebeld naar het UMC Utrecht en die zeiden dat ik een bespreking moest voor een evaluatie. Die kan dus pas op 18 mei!!!

Ik schrok me dood. Ik dacht dat ik ofwel meteen door zou kunnen, of anders in mei. Maar dit wordt dan wel juni! Voelt echt onverteerbaar.

Hebben jullie tips??

Ik heb al een mail gestuurd aan een gyn dat die bespreking van mij ook wel telefonisch mag, nog geen reactie. Pffff ik weet niet wat ik nu het beste kan doen......arggh dat wachten!!!

En ik weet ook niet of ik moet gaan voor een kunstmatige cyclus of een natuurlijke. De natuurlijke lijkt mij instinctief fijner, maar qua resultaten heb ik natuurlijk geen enkel idee. Jullie?

Ik ga weer even verder lezen, dit is een groot topic! Sorry als mijn vraag dubbelop is.

Veel groeten en succes voor allemaal,

Megan

Geplaatst

Sowieso zul je voordat je cryobehandeling na een icsi doet 1 of 2 normale cyclussen moeten hebben. De hormonen zullen namelijk eerst volledig uit je systeem moeten zijn.

Voor zover ik weet word een cryopoging in zeer uitzonderlijke gevallen in een kunstmatige cyclus worden gedaan. In de regel wordt dat in een natuurlijke cyclus gedaan.

Geplaatst

Hoi Megan,

Wat rot dat je eerste poging is mislukt...

Wat Chablis zegt klopt, je zult sowieso een cyclus moeten afwachten vanwege de hormonen maar misschien kun je het evaluatiegesprek proberen te plannen rond de datum dat je in mei ongesteld moet worden (als je een regelmatige cyclus hebt ergens begin mei)?

En is het wel nodig om te wachten met de cryo-poging tot de evaluatie? Misschien kun je gewoon wel door met de cryo-poging in mei, terwijl je pas op 18 mei het evaluatiegesprek hebt? Ik zou dit navragen bij het ziekenhuis, vaak is er wel een mouw aan te passen.

Een cryo-poging in een kunstmatige cyclus gebeurt meestal alleen als er iets bijzonders met he aan de hand is (geen eigen cyclus bijvoorbeeld). Ik heb zelf mijn cryo's in de natuurlijke cylcus en dat bevalt goed hoor, lekker geen hormonenpolonaise aan je lijf.

Succes!

Geplaatst

helaas moet ik melden dat het ook met het diepvries kleintje niet gelukt is om het te laten plakken

deze morgen weer getest, en helaas het was een heel duidelijke negatief

dit was mijn officiele test dag , heb daarom vandaag dus meteen naar het zkh gebeld , pff wat een gedoe hoor

ik heb me er maar weer bij neer gelegd en kan er nu ook niet om huilen oid ik moet nu wachten tot ik ongi ga worden wat door de hormonen mss wel nog 4 weken of mss zelfs nog wel langer kan duren (volgens het zkh)

als dat gebeurt mag ik weer met de pil beginnen en mag ik weer het zkh bellen zodat de planing weer gemaakt kan worden

ik hoop voor de verandering dat mijn ongi snel komt des te sneller kan ik weer beginnen met spuiten en kan alles weer opnieuw beginnen en dan gaan we al weer voor ronde 2

hopelijk heb ik geen 3e nodig

we wachten maar weer af

Geplaatst

He Pleun,

Bah, wat een rotbericht. Je had er al een beetje op gerekend misschien maar het blijft shit. Ik hoor de laatste dagen sowieso geen goede berichten over cryo-pogingen, heel vervelend allemaal.

Ik hoop voor dat je snel met je tweede poging mag beginnen en dat dat ook de laatste is!

Geplaatst

Oh,bah pleun,....erg he? Weer die santekraam en dat wachten! !!! Zet m op joh.....

Meiden bedankt voor jullie reacties. Ik heb weer gebeld en toen had echt net iemand afgebeld voor as maandag. Pfieuw! Ik stel me dan in op mei.

Laika voor jou weer spannend! Hopelijk de laatste keer, daarna lekker dik worden.

Groet megan.

Geplaatst

Vanmiddag bij de fert. arts geweest en alles was goed! Donderdag mogen mijn eskimoos uit de vriezer en als dat goed is, mag ik ze die dag in ontvangst nemen!!!!!

Geplaatst

Hanied, Wat goed nieuws voor je! Ik schrijf op de topic Isala kliniek Zwolle maar eigenlijk hoor ik hier ook want ik ben in afwachting van onze laatste cryo's. Ik houd dit topic wel eens in de gaten....vandaar dat ik je bericht lees. A.s dinsdag is het voor ons de terugplaatsing. En dan afwachten he? Jij 2 daagjes later dus we komen, als allles naar wens verloopt, samen op het wachtbankje. Succes! Joy1

Geplaatst

Ha Joy; heel veel succes dinsdag! Keep my fingers crossed voor ONS! Hoeveel cryo's krijg je terug geplaatst? Ik 2... Hou me op de hoogte over hoe het gegaan is!

Geplaatst

Ja, ik ook twee! Kijk maar eens naar mijn handtekening, ze wensen elkaar veel succes. Jij maakt ook een vrolijke indruk met de figuurtjes! Ik ga voor je duimen hoor, je hebt al zoveel meegemaakt!!!! Joy1

Geplaatst

Hallo dames,

Het is alweer een tijdje geleden dat ik hier een berichtje heb geplaatst... Ik hoopte hier op het wachtbankje plaats te mogen nemen, maar ik ben nog steeds in afwachting van mijn ongi. Ik zit nu op CD 37 na een mislukte ICSI.

Gister het ziekenhuis gebeld en moest een test doen, natuurlijk negatief! Ik had niet anders verwacht, zomaar spontaan zwanger raken... Die illusie heb ik al een hele tijd geleden losgelaten!

Nu a.s. donderdag een controle echo om te kijken waarom er niets komt.... Ik word onderhand gek van het wachten!

Pfff....

Geplaatst

Megan, lastig hè, dat wachten, ik moet geopereerd worden en eerst moet dat besproken worden met gyneacoloog dr. Zonneveld en voor dat gesprek kan ik pas 20 mei terecht!! Ondertussen zit ik nog met 2 cryo's, eerst was er geen plaats, nu de echo te laat, eisprong gemist en nu hebben ze plaats gereserveerd in week 18, tewijl ik in week 17 een echo moet hebben, je raad het al, week 17 geen plaats!! Dus dikke kans dat ik deze maand weer geen tp heb, inderdaad het is onverteerbaar!!!!! Het komt door de verbouwing zeggen ze, dus nu maar hopen dat die verbouwing snel klaar is!!

Joy, heel veel succes, dat het maar lekkere plakkers mogen zijn!!

Judith, wat vervelend zeg, ik heb het begin jan. ook gehad, ik moest an een nieuwe IVF poging beginnen en moest 30 dec. ongi worden en het kwam maar niet, net als jij moest ik ook testen, tjah, negatief natuurlijk, uiteindelijk werd ik het op 6 jan. en was er geen verklaring voor zei het zh. Ik hoop dat je van de echo wat wijzer word, of gewoon hartstikke ongi word vandaag!!! Succes!

Geplaatst

@Mariëlle: Jemig zeg... wat een bizarre tegenvaller!! Wachten is idd superfrustrerend en al helemaal als het komt doordat er geen plaats is... Zouden ze weten wat het voor ons betekent als er wordt gezegd dat je maar ff een maandje moet overslaan??

Mijn moeder zei het afgelopen maandag nog aan de telefoon toen ik vertelde dat ik nog niet ongi was geworden..."dan sla je toch gewoon een maandje over??" AAARRRGGGHHH.... en DAT van mijn moeder!!

Aan de andere kant even iets positiefs hier: ben rond een uur of zes eindelijk ongesteld geworden!! hehe... dag 37... morgen gelijk bellen om die afspraak van donderdag af te zeggen en me aan te melden voor een cryo tp!

Nu maar hopen dat ze ook daadwerkelijk plaats hebben... denk dat ik anders een soort van een rolberoerte ga krijgen!

Geplaatst

Hoi meiden

Hanied, heb je de terugplaatsing gehad??

Laika, hoe gaat het bij jou? Al op WD 12 toch? Gebeurt er al wat qua misselijk en moe en alles?

Ralletje - ik leef enorm met je mee. Ik heb zo'n ontzettende mazzel gehad. Ik heb gewoon opnieuw gebeld en wilde doorzeuren dat ik op een lijst gezet moest worden voor als er iemand af zou bellen, en toen was dat gewoon nét gebeurd. Toen kon ik afgelopen maandag terecht, en gisteren meteen al voor een echo. Gelukkig waren we er op tijd bij, folikel 16mm. Bloed geprikt voor LH waarde, en die bleek ok. Toen mocht ik pregnyl spuiten. Nu krijg ik dus nog net, voordat het lab in UMC-U drie weken dichtgaat, aankomende donderdag een terugplaatsing.

Nu maar hopen dat de eerste meteen mooi ontdooit...plsplspsls spannend hoor!!

Kun jij niet opnieuw bellen en hetzelfde meemaken????

Dames, succes weer.....

groet Megan

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik ben ook in afwachting voor een TP van mijn eskimootje. Ik moet je eerlijk zeggen het valt me heel erg zwaar en vies tegen. Ik ben sinds afgelopen woensdag begonnen met de progynova op CD 1. Ik heb nu ook mijn ongi maar door die progynova is de endometriose heel erg actief en ik heb zo'n pijn. Ik weet dat het beter is om alleen paracetamol te slikken maar ik kan zo niet functioneren kan me bed niet eens fatsoenlijk uit echt vreselijk gewoon. Heb net toch maar 2 APC ingenomen. Hopelijk vergaat het me zo toch wat beter dat ik toch maar even mijn bed uit kan. Mijn mannetje is vandaag zo lief geweest om een bed buiten neer te zetten zodat ik toch wat van het lekkere weer heb meegekregen. Lig nu weer in bed kon het niet meer houden. Ik hoop dat die APC zo gaan werken en dat ik weer iets mobieler ben. Maar goed ik heb het er wel voor over dat wel en als het allemaal een beetje mee zit komt onze kleine frummel op 30 april weer lekker naar huis mits alles goed gaat. Dat hoop ik dan maar dan is deze ellende in ieder geval niet voor niets geweest. Sorry voor mijn klaagzang hahah moest het ff kwijt. Maar als het dadelijk weer wat beter gaat dan ben ik dit alweer vergeten hoor hahaha.

Liefs,

Nathalie

Geplaatst

Hey dames,

Wat een ellende met dat gewacht, he?

Ik heb hier even een teleurstelling omdat er wederom sprake was van miscommunicatie in het ziekenhuis, waardoor mijn tp deze maand niet doorgaat, grrrrr!

Ik had vorige week eindelijk gebeld omdat ik vreesde dat ik ongi zou worden voor mijn evaluatiegesprek, en ik zou 's midags teruggebeld worden.

Ik kon niet eerder bellen want dat kan alleen tussen 11.15 en 11.45 (medisch spreekuur) en ik zat al 2 weken op dat tijdstip te surveilleren bij examens of mondelingen af te nemen, waarbij je dus onmogelijk weg kunt lopen.

Donderdag zit ik dus de hele middag naast de telefoon thuis maar niks hoor! Vrijdagochtend kon ik ook niet bellen en 's midags poli onbereikbaar.

En natuurlijk: zondag inderdaad ongi. Pas vandaag eindelijk weer contact met het ziekenhuis waar ze aangaven dat ze op vrijdag twee keer naar huis gebeld hadden. Ja , duhhh, daar was ik toen niet te bereiken want op mijn werk, afspraak was nl. donderdagmiddag! Anders had ik wel een ander nummer achtergelaten. En dat terwijl in ons dossier meerder tel nrs. staan! Echt heel irritant, want nu zijn we dus te laat voor deze ronde en moet ik alsnog mijn volgende cyclus afwachten... De les: ALTIJD MINIMAAL 3 tel nrs achterlaten bij elke boodschap die je achterlaat!!!

Vooral frustrerend vind ik dat het uitstel niet nodig was geweest als ze zich gewoon aan de afspraak haden gehouden. Ik kan beter leven met een gedwongen rustmaand of zo, dat heeft nog nut zeg maar. Zul je zien dat ik na deze extra wachtmaand alsnog geen tp heb omdat ze niet ontdooien.

Sorry, maar ik begin echt zoooo gefrustreerd te raken!

Even op een rij:

poging 1: overstimulatie (kut), geen tp wel extra rustmaand (kut)

5 van 6 cryo's overleven niet (kut), maar dan : zwanger!!! Helaas miskraam dag voor kerst (zwaar kut)

poging 2: longontsteking (kut), poging mislukt (kut), en nu weer cryo-uitstel, aaaaargh.... mag het misschien ook een keer meezitten?

Geplaatst

Oh hemeltjelief Aafke, het zit allemaal goed tegen zeg! Inderdaad zwaar kut! Even een :hugg:voor jou!! You can use one...

Lfs Daphne

Geplaatst

Jeetje zeg wat een tegenvallers hier de laatste tijd.

Ik ga ook weer op voor een cryo tp. Heb bijna een jaar geleden dit topic gestart en al weer het nodige achter de rug met helaas geen enkel positief resultaat.

Dus over 5 dagen begin ik weer aan de ovu testen. Als die positief is dan bellen met ziekenhuis en dan krijg ik de datum te horen van de tp. Op de dag van de tp hoor ik of het doorgaat dat vind ik altijd zo spannend.

We gaan er weer voor!!!

succes allemaal met wachten, zeker als je langer moet wachten dan verwacht. Bij mij kwam de ongi een week eerder dan gedacht, dat was ook schrikken en had het bijna een maand opgeschoven. Maar nu begin ik weer aan het idee te wennen dat we er toch weer voor gaan.

Liefs

• 2 weken later...
Geplaatst

Hey meiden,

Ik kom hier ook maar weer even binnenvallen na een paar maanden radiostilte. Zie dat er problemen waren met het forum en aangezien de laatste berichtjes van een aantal dagen geleden waren, ben ik benieuwd of deze arriveert.

@Judith, morgen D-day zie ik, ik duim voor je! En ook voor de andere meiden natuurlijk!

Morgen moet ik naar het ziekenhuis voor het vaststellen van mijn ovulatie voor mijn tweede terugplaatsing. Dat zijn dan de laatste twee cryo's van de eerste IVF-cyclus. Ik ben benieuwd, had mijn ovulatie eigenlijk al gisteren of vandaag verwacht maar nog steeds niets. Ik ben zelf ook maar Kruidvat-testjes gaan doen - ik geloofde het ziekenhuis gewoon niet toen ze eergisteren na de tests zeiden "komt u over drie dagen maar weer terug". Het loopt elke keer weer anders dan ik verwacht (zucht). Maar ja, als dat het ergste is hé? Ik lees hier regelmatig verhalen waarvan ik denk 'hoe HOU je het vol zeg!" Petje af hoor.

Liefs en groetjes,

Nanoes

Geplaatst

Hey Nanoes!

Ja, morgen is het hopelijk zo ver. Vandaag wordt er ontdooid totdat er 2 goede emmy's zijn. Ik mocht kiezen en wil er dus het liefste 2 terug. Stel nou dat ze beiden aanslaan, dan zou ik nooit meer hoeven nadenken over wel of niet ongesteld worden!!! Dat zou echt bizar zijn, na 12 jaar van wachten en onzeker zijn, hoop hebben en hopeloos voelen zou dat een heerlijke rust betekenen...

Heb jij vorige keer bewust 1 cryo teruggekregen? Of had 1 het ontdooien niet overleefd? En testen ze bij jou alleen in het ziekenhuis voor je ovulatie? Ik moest na de laatste follikelmeting iedere dag thuis gaan testen (die was donderdag en zaterdag had ik mijn ovulatie)

Ben benieuwd wanneer jij een tp krijgt, ik duim voor je!

Geplaatst

He meiden,

Leuk dat dit topic weer even naar boven komt. Ik ben inmiddels bezig met mijn vierde en laatste cryo-poging van de eerste ivf-behandeling, nu zijn mijn 8 cryootjes op...Maandag de tp gehad van een beginnen blastocyste. Maar gisteren verloor ik alweer een klein beetje bruin prut en dat had ik de afgelopen twee keer ook dus veel vertrouwen heb ik er niet meer in. Pfft, al 5 tp's gehad en het waren allemaal mooie embryo's, ik word er wel een beetje moedeloos van.

Judith, succes morgen!

Liefs, Laika

Geplaatst

Heb jij vorige keer bewust 1 cryo teruggekregen? Of had 1 het ontdooien niet overleefd? En testen ze bij jou alleen in het ziekenhuis voor je ovulatie? Ik moest na de laatste follikelmeting iedere dag thuis gaan testen (die was donderdag en zaterdag had ik mijn ovulatie)

Ben benieuwd wanneer jij een tp krijgt, ik duim voor je!

Precies, een cryo had het niet overleefd dus er bleef vorige maand nog maar eentje over. En aangezien ze per twee zijn ingevroren, hebben we het daar bij gelaten en hopen deze maand op meer succes. Hoewel dit wel de minste zijn: eentje vijfcellig, eentje slechts vier.

Hier in Leiden testen ze je urine en je bloed én doen ze een echo (voor een cryo althans). Die urine moet ik zelf driemaal daags opvangen en dan meenemen op de testdag. Zo kunnen ze als het moet op een paar uur nauwkeurig je eisprong terugvinden op basis van de gespaarde potjes urine.

Vorige keer was de fm en bloedtest een dag eerder dan nu en toen mocht ik gelijk Pregnyl spuiten die avond. Vier dagen later was de TP. Nu loopt het allemaal anders. Kortom, ik hoef niet zelf te testen van het ziekenhuis (maar ik doe het lekker toch) ;-)

Geplaatst

Hihi... zou ik ook doen, als er een thuis echo-apparaat zou bestaan zou ik de hele tijd in mijn buik willen kijken!!

V.w.b. de kwaliteit: een vriendin van me raakte zwanger van de laatste cryo tp van de 4e poging. Dit was ook een veel mindere kwaliteit en ze heeft er een prachtig meisje uit gekregen... Ik denk dat kwaliteit beoordeeld wordt op de meest ideale situatie, maar das natuurlijk geen garantie dat ie blijft plakken of verder goed doorontwikkelt. Het is maar een uiterlijke beoordeling.

Ook voor Laika: Duim, duim, duim... er hoeft er maar 1 tussen te zitten die volhoudt!

Wanneer mag je testen?

Morgen mag ik om 10:00 bellen of het gelukt is.

succes...

Geplaatst

Hey Judith,

Ik zie dat er voor jou ook weer een spannende tijd aankomt. Hopelijk ontdooien je cryo's goed, zodat ze vanaf morgen lekker in je warme buikje mogen verblijven.

En natuurlijk de komende 9 maanden, ik zal voor je duimen.

En natuurlijk ook voor alle andere dames :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden