Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Sandra, veel sterkte. Dat moet het moeilijkste punt zijn, als het einde van de weg in zicht is - zonder het gewenste resultaat. En wat dan?

Ik kijk altijd bewonderend naar een bevriend stel, die ongewenst kinderloos door het leven gaan en volop van hun vrijheid en van elkaar genieten. Mijn mantra is mede daardoor: "Een kleintje erbij zou geweldig zijn, maar samen hebben we het ook leuk". Dat herhaal ik tegen iedereen die het horen wil. Schrale troost, maar voor mij werkt het. Meestal dan.

Geen idee of ik zelf die vierde poging nog zou doen als het zo ver komt. Ik wens je veel sterkte en wijsheid bij je keuze.

Judith, heb je al nieuws?

Status hier: beetje duizelig vanmiddag, en lichte krampen. Maak ik dat mezelf wijs? Kramp, oké, kan. Maar duizelig? Dat lijkt me onwaarschijnlijk al zo vroeg. Zal wel vermoeidheid zijn, of te weinig gegeten. Die grijze lucht helpt ook niet echt, daar word ik een beetje 'wattig' van.

Aarggh over twee dagen moet ik mijn profiel wijzigen: 40 jaar. Zoooo geen zin in.

Sterkte met wachten iedereen!

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

tja, test vanmorgen was negatief... maar zaterdag is pas officiele testdatum. Heb er alleen een hard hoofd in, we'll see.

Ik vond 30 worden ook zo verschrikkelijk: Ik had toen net geen relatie meer, woonde antikraak, had geen kinderen of zicht op een gezinnetje in de nabije toekomst... Ik had dat vroeger toch anders bij elkaar gedroomd! Ik vond t echt een ramp!

Nu ben ik bijna 34 en wel gelukkig getrouwd (2e huwelijk), maar nog geen kids en vandaag voelt het alsof die er misschien nooit zullen komen... voel me een beetje hopeloos... Nanoes, Ik snap dat je tegen je verjaardag opziet....

hmm... en dan wachten we gewoon nog maar wat meer/langer....

Geplaatst

Hey dames,

Wat een narigheid zeg, bah!

@ Witje/Sandra: ik weet niet goed wat ik moet zeggen. Het is gewoon zo klote als het niet lukt en helemaal als het je laatste vergoede poging is. Veel wijsheid en sterkte wens ik je in ieder geval.

@Laika: balen dat het ook voor jou dit keer geen goed bericht is, ik hoop dat een 2e poging voor jou wel hetzo gewenste resultaat oplevert!

@Judith: sterkte met wachten, ik hoop dat je zaterdag alsnog een goed bericht voor ons heb!

@ Nanoes: jij mag nog even op het wachtbankje, dus ook jij heel veel sterkte! En natuurlijk alvast gefeliciteerd met je verjaardag. Ik snap je wel hoor, de laatste jaren vind ik het ook best confronterend. Alsof ik ineens de druk van mijn leeftijd begin te voelen. Ik wilde heel graag al iets jonger kinderen dus was er na ons trouwen op mijn 28e echt helemaal klaar voor. Tsja, en dan verstrijken de jaren en blijk je ineens al 36... Maar goed, moed blijven houden en positief denken!!!

Sowieso is het denk ik altijd goed om het glas als 'halfvol' te zien. Ik probeer me bijv. vast te houden aan het idee dat, als het bij ons uiteindelijk niet lukt, dat als reden heeft dat ik in een andere rol veel harder nodig ben (bijv. door pleegkinderen op te vangen of zo). Klinkt misschien gek, maar het werkt wel.

Ik ben nu eindelijk ook weer in afwachting van tp, omdat ik nu eindelijk (na extra wachtmaand) weer op cyclusdag 1 zit. Morgen ziekenhuis bellen voor aanmelding en dan hopelijk over 2 weken een tp. En nu maar blijven hopen op een goede ontdooing. Ik heb er dit keer slechts 2 en ik wil ze erg graag beiden teruggeplaatst hebben!

Goed nieuws is ook dat bij het laatste evaluatiegesprek het plan is gemaakt om een evt. 3e poging voor het korte protocol te gaan. Dit i.v.m.de zware hoofdpijn die ik aan de deca overhield. We hebben toen ook even naar de kalender gekeken en toen bleek dat we die poging dan evt zelfs nog voor onze zomervakantie zouden kunnen doen, dat wil zeggen: punctie en tp, en dan de test in Rome! Maar hopelijk is die niet nodig en slaan onze cryootjes aan. Voorlopig vind ik dat ontdooien nog het griezeligste na de vorige keer. Maar ja, ik hou mezelf maar voor dat het uiteindelijk puur een kwestie van willekeur is (de natuur). De vorige keer sneuvelden er 5 van de 6, misschien blijven ze dit keer allebei wel heel mooi en levert het een tweeling op!

Aafke

Geplaatst
Hey dames,

Sowieso is het denk ik altijd goed om het glas als 'halfvol' te zien. Ik probeer me bijv. vast te houden aan het idee dat, als het bij ons uiteindelijk niet lukt, dat als reden heeft dat ik in een andere rol veel harder nodig ben (bijv. door pleegkinderen op te vangen of zo). Klinkt misschien gek, maar het werkt wel.

Aafke

Die gedachte is bij ook al heel vaak door mijn hoofd gegaan! Een tante van mij heeft een heleboel pleegkinderen en een vriendin van haar doet baby-crisis opvang... Hoe dan ook, van mijzelf of niet... Ik zal moeder worden!

Zelf heb ik een geadopteerd broertje (inmiddels is hij bijna 33 en 29 jaar in nederland) Maar zelf zal ik eerder pleegzorg willen dan adopteren denk ik.

Geplaatst

Hallo,Ik ben Madelief82.Ik heb net de 1e icsi achter de rug. We hadden 7 embryo's waarvan 5 goede. 1 terug geplaatst 4 ingevroren. Ik mocht 2 mei testen. Toch stiekem 1 mei getest, en POSITIEF, 3 mei toch ongesteld.....

Nu moet ik wachten op mijn menstruatie en dan gaan we voor de terugplaatsing van een cryo. Ik krijg dan na 10 dagen een echo en daarna moet ik ovitrelle spuiten.

Ik verwacht eind mei ongesteld te worden, en dan kunnen we weer verder.

Ik vind het allemaal moeilijk, hoe zijn de kansen????? in ons ziekenhuis zeggen ze minder als een verse poging. Terwijl ik hier toch veel positieve verhalen lees.

Ik moet het dus allemaal ff op een rijtje krijgen.

Ik weet ook niet hoe tegen die postieve test van de afgelopen keer aan moet kijken.

liefs en sterkte allemaal , van mij

Geplaatst

Ik zie nu pas dat ik erg laat in de discussie kom vallen OEPS had alleen de eerste bladzijde gelezen. Maar desondanks heb ik veel steun aan jullie verhalen,

Geplaatst

@Madelief: geeft niet joh, welkom hier! ik heb begrepen dat cryo's inderdaad minder kansrijk zijn. Maar elke kans is er eentje, toch?

@Aafke: Ja, da's goed optimisme, je hebt gelijk. Zelf heb ik nog nooit over pleegzorg nagedacht eigenlijk, zal ik eens doen. En die ontdooi-nachtmerrie van je vorige keer hakt er wel in natuurlijk. Deze keer gaat het vast beter, dat moet gewoon.

@Judith: ik hoop dat je de moed er een beetje in houdt? Aafke heeft gelijk, het glas is half vol. Ik mag nu meer dan tevreden zijn met mijn leventje, leuke baan, fijn huis, de liefde van mijn leven naast me... Net als jij was dat zo'n acht jaar geleden wel anders. We weten dus wat te doen als het tegenzit, hé? ;-)

De update van vandaag: vannacht wakker geworden van een heel raar gevoel in mijn onderbuik, soort van brandende kramp of zo. Daarna weer doorgeslapen. Ondanks lange nacht nog steeds geen enkele energie dus de héle dag met een boek in de zon gezeten. Heerlijk!

Geplaatst

Nou, t is helaas mislukt... ben ongesteld wakker geworden. Zoals je zegt: we weten wel wat te doen na al die jaren, maar dat maakt het niet minder verdrietig! Doordat het nu toch dichterbij was voelt het zoveel heftiger en verdrietiger....

Jullie succes allemaal!!!

Geplaatst

Judith, een nogal late reactie maar ik hoop dat je over de ergste teleurstelling heen bent.

ik ben hier even niet geweest maar inmiddels mijn verjaardag gevierd en besloten dat ontkennen gewoon de beste strategie is. Ik ben dus 30 geworden ;-)

Bovendien had ik vandaag een negatieve bloedtest die al bevestigde wat ik wist. Gisteren namelijk ongesteld geworden dus jammer, maar helaas. Gelukkig hadden we al bedongen dat we gelijk door kunnen voor onze tweede IVF-cyclus en ik ben gisteren gelijk begonnen met deca en vanavond Gonal-F erbij.

Ook hier blijkt de ontkenningsstrategie goed te werken: gisteren baalde ik natuurlijk even, maar na een lekker glas wodka-lime begon het al mee te vallen ;-) Vandaag was ik vrij maar lekker bezig, het mooie weer werkte mee en ik heb me een nieuw kapsel laten aanmeten. Dat voelde allemaal erg goed, verbazingwekkend goed zelfs. :-)

Ik verhuis nu dus naar het IVF-forum en ga me melden bij de mei-discussie.

Succes allemaal!

• 2 weken later...
Geplaatst

ik wil me hier ook graag aanmelden.

vandaag te horen gekregen dat onze eerste icsi poging niet gelukt is.

we hebben nog 4 cryos in de vriezer in 2 rietjes.

helaas gaat onze poli dicht tot 15 juli dus mag daarna pas weer terugkomen en dan kijken wat er gaat gebeuren.

xxx sky

Geplaatst

Hoi meiden, kom me ook melden!

Vandaag te horen gekregen dat onze 2e icsi niet gelukt is (eigenlijk 1e icsi na onze dochter).

Had wel HCG=6 dus moet volgende week nog een keer testen of het dan helemaal weg is. Dan horen we wanneer we kunnen starten met de cryo's. We hebben 6 emmy's in de vriezer! (weet nog niet in hoeveel rietjes)

Geplaatst

Hallo,

Nou, ook ik neem hier plaats.

Kon vrijdag pas testen, maar ben ongesteld geworden helaas.

We hebben nog 3 cryo's, half juli zal/zullen er hiervan 1 of 2 worden terug geplaatst.

Ik weet eigenlijk heel weinig van cryo TP, dus alle info is welkom!

- Zijn de kansen nu minder of even graat als bij een verse TP?

- moet iedereen eerst wachten op de volgende menstruatie?

Ik heb vast nog veel meer vragen, maar laat het ook maar wat op me af komen.

Liefs Tess

Geplaatst

Hoi Tess

wat enorm jammer dat je ongesteld geworden bent, dat je cryootjes hebt is wel weer erg goed nieuws!!!

Helaas zijn de kansen minder met cryootjes (ik geloof slagingskans van ± 10%) maar gelukig zijn er hier ook heel wat succesverhalen (o.a. Nienke79, Pieneke).

Of je meteen doormag hangt af van hoe je liechaam zich hersteld heeft na de hormonenboost (of alles weer rustig is) en hoe de planning van je ziekenhuis is.

Heel veel succes!!!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Volgens mij zijn de kansen met cryo's hetzelfde als met een verse embryo.

Vroeger niet, maar de techniek is vebeterd.

Rachel

Geplaatst

Ja ik hoor er ook verschillende verhalen over...

Ik zal het eens vragen wanneer we weer in het ziekenhuis zijn.

Geplaatst

Hallo dames

de technieken zijn inderdaad verbeterd maar het is zeker niet zo dat je kansen net zo groot zijn. .

Ik was in eerste instantie ook in de veronderstelling dat de kansen net zo groot waren maar dat werd echt ontkracht door onze arts.

je ziet ook vaak dat een tp van 2 emmies niet toegestaan is maar een tp van 2 cryootjese weer wel, ookal ben je jonger

Maar, dat je het kunt proberen met cryo´s is geweldig en er zijn ook volop succesverhalen

groetjes

Babeth

Geplaatst

Net als Babeth geef ik ook het antwoord dat een cryo een slagingskans heeft van 10%. Zo is ons verteld. Daarnaast is de kans op een vroege miskraam bij een cryo ook wat groter. Maar er zijn ook genoeg succesverhalen, dus daar moet je je maar aan vasthouden!

Geplaatst

Hallo dames, ook ik kom me hier melden...ik heb 4 juni een negatieve zw.(bloed)test gehad. Er zijn nog 2 cryo's, dus afwachten...in het AMC hadden ze 'pas' volgende week woendag tijd voor een gesprek, dus dan horen we hoe nu verder, en hoe het staat met de wachtlijst...zit er wel een beetje 'doorheen' eerlijk gezegd, vooral het wachten vind ik killing...maar ik ben vast niet de enige..

Groetjes en allemaal heel veel succes!!!

Geplaatst

Hallo dames, ook ik kom me hier melden...ik heb 4 juni een negatieve zw.(bloed)test gehad. Er zijn nog 2 cryo's, dus afwachten...in het AMC hadden ze 'pas' volgende week woendag tijd voor een gesprek, dus dan horen we hoe nu verder, en hoe het staat met de wachtlijst...zit er wel een beetje 'doorheen' eerlijk gezegd, vooral het wachten vind ik killing...maar ik ben vast niet de enige..

Groetjes en allemaal heel veel succes!!!

Geplaatst

Ik ben weer heel wat wijzer geworden.

Heb even met het ziekenhuis gebeld en daar zeggen ze dat je met een cryo TP minder kans op zwangerschap hebt dan bij een verse poging.

Het mooie is dat ze 2 cryo's ontdooien. Mocht 1 het ontdooiings proces niet overleven, dan word de derde ook ontdooit.

Er worden als het lukt, 2 terug geplaatst.

Ook lekker is het dat het bij een cryo TP allemaal wat sneller gaat.

Wanneer hebben jullie de TP ongeveer? Ik half juli.

Tess

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ook ik wil me hier graag aanmelden.

Ik heb in april mk gehad van onze 1e IVF,de endo stak zo snel de kop weer op dat ik nu voor 3 mnd aan de lucrin ben. In aug? tp van de cryo's die we nog hebben. Volgende week moet ik bloed prikken om de endo activiteit te meten en dan 3 dag erna telefonische afspraak met de gyn. Ik hoop dat hij goed nieuws heeft en dat we in aug. mogen starten met cryo TP.

Ik heb eigenlijk ook gelijk een vraag,weet iemand mij te vertellen hoe een cryo TP in zijn werk gaat bij een niet eigen cyclus. Ik mag geen eigen cyclus hebben ivm de endo. Ik hoop dat iemand mijn vraag kan beantwoorden,alvast bedankt.

Groetjes.

Geplaatst

Ik meld mij ook weer even hier. Gisteren de 1ste echo gehad en morgen de 2e. En hopelijk hoor ik dan wanneer ik de pregnylspuit kan zetten.

Om terug te komen op de slagingskansen van een cryo. In het VU zeggen ze dat de kansen bijna gelijk zijn. Persoonlijk heb ik steeds betere resultaten gehad bij een cryo terugplaatsing.

Geplaatst

In het UZ Gent zeggen ze ook dat de kansen van een cryo bijna gelijk zijn als aan een verse poging.

Succes allemaal!!!!!!!!

Geplaatst

Dat klinkt allemaal goed, maar ach...

Een super topper deed het niet dus ja, wat zegt de kwaliteit eigenlijk.

We blijven positief en gaan er voor!

Witje, spannend wat de uitslag zal zijn van jullie gesprek.

Tess

Geplaatst

Het is hier wel heel stil...

Volgens mij hebben veel meiden ff een vakantie ingelast ofzo...

Tess

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden