Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo dames,

Ik kom me hier ook maar even melden. Ik heb net te horen gekregen dat we half juli (de 1e) cryo TP hebben. Dus weer spannend allemaal.

Groetjes Guusje

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst
Hallo dames,

Ik kom me hier ook maar even melden. Ik heb net te horen gekregen dat we half juli (de 1e) cryo TP hebben. Dus weer spannend allemaal.

Groetjes Guusje

Hee Guusje,

Wij hebben ook half julie de cryo TP.

Wanneer moet jij ongesteld worden?

Ik ongeveer (meestal is dat redelijk stipt) 7 juli.

Dan beginnen met Progynova en Utrogestan.

Ik heb dan de 12e dag een echo.

Tess

Geplaatst

na een half jaar rust te hebben genomen na de miskraam zijn we weer begonnen

vandaag ben ik begonnen met de progynova....het beloofd dus weer spannend te worden

dit wordt onze laatste cryo tp

• 3 weken later...
Geplaatst

na de miskraam in januari zijn we weer begonnen een aantal weken geleden en vandaag is het zover...de tp van onze laatste eskimootjes

begin al zenuwachtig te worden...hoop dat ze mooi ontdooien

Geplaatst

ben na onze eerste icsi vandaag ongesteld geworden.

dus best goed voor iemand met onregelmatige cyclussen

vorige keer was het 1 juni. 16 juli mogen we naar het ziekenhuis

om te kijken hoe of wat

xxx sky

Geplaatst

Hoi dames!

Ik ben even niet op dit forum geweest...

Maar ik ben 4 juli ongesteld geworden (een week later dan 'gepland', ik heb een regelmatige cyclus, dus dat was best spannend).

17 juli, over een week dus, moeten we naar het AMC voor de echo. Ben nu vanaf maandag bezig met de progynova. Ben er niet echt heel lekker van: duizelig, hoofdpijn, misselijk. Maar wellicht in combinatie met de warmte?

Iedereen hier veel succes!!!

Geplaatst

Ik heb maandag een terugplaatsing ( als het goed gaat) van 1 cryo.

Dit is de eerste keer, vind het erg spannend.......

Weet niet goed wat er bij moet hopen of juist niet hopen.

We gaan er gewoon weer voor.

succes meiden, ik duim voor ons allemaal.

Geplaatst

Hoi allemaal! Pff helaas vandaag een negatieve test na de 1e verse TP, dus na even hard huilen en boos worden, nu bij deze topic. Op naar de cryo! We hebben nog 4 blasten in de vriezer liggen (al staat die vriezer in Cyprus) en ik wacht nu op advies vd arts hoe verder. Hij gaf aan te wachten to Cindy (onze draagmoeder - we hebben blasten van een eiceldonatie) nu ongesteld wordt, dan een cyclus af te wachten en danm te starten. terwil ik bij jullie lees dat jullie gewoon doorgingen na een negatieve test. mag ik vragen: hoe dan? Gaan jullie gewoon door met de Utrogestan en Estradiol tot de volgende TP??? Of stoppen, ongesteld worden en dan? Vgl mij moeten wij na ongesteld zijn weer estradiol slikken om BMS op te bouwen. HOe gaat dat bij jullie?

Geplaatst

he bah ivf-vader

zat al op een berichtje te zoeken dat het gelukt was

het zag er zo mooi uit voor jullie maar helaas kunnen de bolletjes de ongi tegenhouden

was vandaag jullie officiele test dag?

zoja kan ze volgens mij stoppen met de bollen en dan wordt ze waarschijnlijk snel ongi

aghankelijk wat jullie mogenlijkheden en die van het ziekehuis zijn

kun je meteen door

ik mocht wel meteen door met de cryo na de verse maar ik weet niet hoe dat werktt in cyprus

Geplaatst

Ha die Pleun!

yep, het was vandaag onze officiele testdag (WD12). Nu zie ik er ook genoeg die pas mogen testen bij WD14, maar we hebben een bloedtest gedaan en de HCG was 0.5 dus dat wordt helaas niks. Dus op naar de cryo. We hebben er 4. Cindy heeft zelf geen hormonen geprikt, omdat we een donatie hadden, ze heeft "alleen" de bolletjes + oestrogenen gehad. Mag nu stoppen, dan ongesteld worden en de arts adviseert 1 rustmaand (helaas). En dan weer met de santekraam naar CYprus...

Geplaatst

krijgt ze de cryos in eigen cyclus of in een medicijnen gestuurde cyclus geplaatst ?

wat geeft het ziekehuis aan als reden voor de wacht maand

want bij mij werd juist gezegd dat je lichaam in een ritme komt als je steeds door gaat

ik heb alles bij elkaar 3 tp's gehad

1 emmy vers meteen daarna 1 emmy cryo en daarna meteen erna weer een verse en ik ben nu zwanger dus het ritme heeft bij mij wel gewerkt

en ik las in het wachtbankje topic dat je je afvroeg hoe mensen dit zolang vol kunnen houden

ik denk dat de wens en de beloning als het wel lukt het grootste doel kan zijn maar dat maakt de keren dat het niet lukt echt niet makkelijker

uithuilen en opnieuw beginnen is echt het enigste wat je kan doen

en er veel met je dame en draagmoeder over praten

blijf praten hoe rot je je ook voeld das de enige tip die ik kan geven

Geplaatst

hallo IVF vader

wij gaan ook met onze cryos verder en hebben 2 cycli rust vanwege vakantie van de arts..in onze situatie wel goed maar wilde het liefste gelijk door.

Brussel laat er meestal ook 1 cyclus tussen zitten, bij een eerdere cryopoging (icsi I) mocht ik wel direct door omdat mijn lichaam hormonaal weer in balans was.

met een complete ivf/icsi laten zij er het liefst 3 maanden tussen zitten, om je lichaam te laten rusten.

ik blijf je volgen hoor vind jullie verhaal erg bijzonder!

lieve groet

Babeth

Geplaatst

Hey Tess,

Ik zie nu pas je berichtje :-s

Jullie dus ook nu ergens de TP? Weet je al iets meer? Ik ben afgelopen maandag in het ZKH geweest, en morgen is de TP!!!!! Zo spannend weer allemaal. Morgen ochtend gaan ze 1tje ontdooien, als dat goed gaat, bellen ze me hoelaat ik mag komen om ons wondertje op te komen halen ;-) Ik hoe geen Pregnyl of wat dan ook te gebruiken, heerlijk, geen troep in mijn lijf! Alles puur natuur. Ik moet ook zeggen dat ik daar meer vertrouwen in het dan met hormonen. Ik vertrouw er erg op dat mijn lijf het goed gaat doen.

@ IVF vader, wat enorm balen zeg dat deze poging niet gelukt is. Heel veel sterkte, en hopelijk een komende TP met een mooi resultaat.

Liefs Guusje

Geplaatst

Lieve Sven, Jeroen en Cindy.

Zojuist heb ik jullie web-log gelezen. Jeetje, wat indrukwekkend zeg! En wat het ik een respect voor jullie allemaal. Helaas is deze poging niet gelukt, kan me voorstellen dat het een enorm verdriet is. Maar met nog 4 embryo's hoop ik voor jullie dat het alsnog gaat lukken. Ik gun het jullie zo!

Ik kreeg net een telefoontje uit het zkh dat mijn 1e embryo goed ontdooit is! Heel blij ben ik daar mee. Om 16.10 moet ik in het zkh komen om daarna 2 weekjes in spanning te zitten. Maar ik voel me enorm goed en ontspannen, dus ik ben wel erg hoopvol :-)

Liefs Guusje

Geplaatst

Het is echt hartverwarmend hoe lief iedereen hier is!

@Guusje: dank je! en heel veel succes vanmiddag!!

@Pleun / meiske: wat betekent bij jullie "meteen doorgaan na verse TP"? Wamnt bij ons is Cindy nu gestopt met de utrogestan en estrofem, dus ze zal dit weekend wel een bloeding krijgen. Wanneer zou ze vgl jullie dan al een cryo-TP kunnen krijgen? Bij ons hebben we helaas niet de luxe om af te wachten of de emmies goed ontdooien, we moeten hoe dan ook naar Cyprus, zonder te weten wat de dikte van haar BMS is en of de emmies het doen...zucht..

Geplaatst

Hallo Sven

na de mislukte verse tp kon ik in die aansluitende cyclus de cryo tp laten doen, op dag 12 van mijn cyclus moest ik een bloedafname laten doen:(E2 (Oestradiol), LH, Progesteron en FSH, tevens werd er een echo gemaakt waarop het BMS gemeten werd er werd gekeken hoe groot de follikel was.Mijn bms was toen 9mm en de dominante follikel was 17,5mm.

Die avond moest ik 5000 pregnyl spuiten en de cryo tp werd ingepland op 19-5.

Mijn eisprong was op 14-5 en ik kreeg 2 balstocysten teruggeplaatst.

Was weer een zenuwslopend moment, op de dag van de tp werden we in in de ochtend gebeld of er wel of geen tp was....2 van de 4 cryos hadden het proces niet overleefd.

Nu gaan we voor een cryo-tp in de cyclus van september, mocht die niet op een tp of zwangerschap uitlopen (waar we uiteraard rekening mee houden) dan wil ik afspreken met de arts om in die cyclus direct weer te beginnen met stimuleren. Op zich moet het kunnen daar ik het korte protocol volg.

dag 1 bloedafname, dag 2 starten met onderdrukken en dag 3 starten met stimuleren.

Of de emmies het doen , ja dat is pas op de dag van de tp of vlak daarvoor bekend... ik weet niet of Cindy een regelmatige cyclus heeft?

Jullie hebben gisteren ook bloed laten prikken, is het niet mogelijk om bv. op dag 11 lokaal een bms-meting te laten doen en een bloedafname? mocht het al lekker gaan dan de reis regelen en in Cyprus de verdere bms-metingen en evt. bloedafnames?

het is een heel geregel en je moet met zoveel rekening houden....

veel succes!

groetjes

Babeth

Geplaatst

Heey Guusje,

Ik ben nu 10 dagen Progynova aan het slikken. Heb er geen bijwerkingen van geloof ik.Wel lekker even zo in de zomer, wel een poging, maar niet al te veel gedoe )al heb ik er natuurlijk ALLES voor over'.

Ik moet maandag naar het ziekenhuis voor een echo.

Omdat dit onze eerste cryo tp is, heb ik geen idee wanneer de tp zal zijn. Hoe is dat bij jou gegaan?

En was de cryo goed ontdooid?

Succes, voor iedereen hier natuurlijk!

Groeten Tess

Geplaatst

hee ivf-vader

kijk voor mijn hele relaas maar eens op http://www.ivfmoeders.nl/showthread.php?t=7854&page=7

dat is het dagboek wat ik bijgehouden heb van mijn eerste poging incl cryo to

met meteen door gaan bedoel ik dat ik meteen dag 2 van de ongi na het niet lukken van de verse tp met de progynova mocht beginnen en meteen in die cylus dus de cryo tp heb gehad dus dat was 3 weken na start van ongi ongeveer

Geplaatst
Heey Guusje,

Ik ben nu 10 dagen Progynova aan het slikken. Heb er geen bijwerkingen van geloof ik.Wel lekker even zo in de zomer, wel een poging, maar niet al te veel gedoe )al heb ik er natuurlijk ALLES voor over'.

Ik moet maandag naar het ziekenhuis voor een echo.

Omdat dit onze eerste cryo tp is, heb ik geen idee wanneer de tp zal zijn. Hoe is dat bij jou gegaan?

En was de cryo goed ontdooid?

Succes, voor iedereen hier natuurlijk!

Groeten Tess

Hey Tess,

Ontdooien is goed gegaan, gelijk de 1e al. Dus wel heel fijn. En nu maar wachten he?.....

TP hebben ze bij mij 2 dagen na de eisprong gedaan. In de natuur zou ook pas 2 dagen na de eisprong het embryo in de baarmoeder komen. Zo legt mijn arts het uit.

Waar is Progynova dan voor? En spannend maandag....

Guusje

Geplaatst

De Progynova is om de eisprong uit te schakelen. Misschien doen ze het in het ziekenhuis waar ik de behandeling doe wel weer anders dan in het ziekenhuis waar jij naartoe gaat.

Maar ben idd wel heel benieuwd wanneer ik de TP ongeveer zal hebben. Ik zal het morgen allemaal wel horen.

Wat goed dat je cryo goed ontdooit is! Daar ben ik wel wat bang voor...

Wij krijgen 2 cryo´s terug geplaatst, jij had er 1 terug geplaatst gekregen toch?

Tess

Geplaatst

@Tess, oke, dat wist ik niet. Maar doet jou zkh het helemaal niet, zonder medicatie? Of is er een reden voor dat jij dat wel gebruikt?

Ik vind het wel allemaal gek dat ieder ziekenhuis het anders doet, de verschillen zijn soms zo groot!

En ja, wij hebben er 1 terug laten plaatsen, dit omdat het een top embryo is. Dus meer kans van slagen. Ik zit nu op WD 4 pas, en dit keer duurt het wachten LANG ZEG !!! Pfffff vorige keer had ik dat niet, maar nu, jeetje mina.

Groetjes Guusje

Geplaatst

@pleun: wij gaan het nu precies zo doen als jij het al schreef! Dag 2 vd periode van Cindy begint ze weer met Estrofem, zondag 8 augustus de cryo TP...

Geplaatst

Hey Sven,

Wat kan een TP snel zeg, wel heel fijn. Super!

Hier gaat alles z'n gangetje, alleen heb ik een enorm raar gevoel in mijn onderbuik wat ik niet ken. Ik zit nu pas op WD 4, dus kan me bijna niet voorstellen dat dat het is? Of kan je een innesteling voelen?

En wat gaat de tijd deze wachtweken langzaam zeg, vorige keer had ik er geen last van, maar nu wel......... pfffffffff

Guusje

Geplaatst

reken maar dat je innesteling kunt voelen (niet altijd maar ik kon het zeker wel)

dat was het begin van mijn overstimulatie en was wel bij een verse tp maar ik heb het zeker gevoeld

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden