Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ja vandaag de grote dag. Zit nu op het verlossende telefoontje te wachten of de ontdooing goed gelukt is en dat het doorgaat. Ben benieuwd of ze 1 of 2 rietjes hebben ontdooid. Vorige cryo tp's hebben we een ontdooing van 100% gehad.

Sandra

Geplaatst

Wat spannend meis, laat je nog gauw even wat horen als ze gebeld hebben?

Geplaatst

ja natuurlijk laat ik gelijk wat weten. Die telefoon hier is heilig. Gaat overalmee naar toe. Zelf naar de wc. Hoop dat ze wel een beetje op tijd bellen want ik wil nog ff lekker douchen voor ik weer met de benen wijd ga in de stoel.

Sandra

Geplaatst

Witje, succes!

Het gaat in ieder geval wel lekker achter elkaar door.

En nu gaan we voor een plakkertje!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst

Ja hoor het verlossende telefoontje was natuurlijk dat het doorging. Ben benieuwd of het weer een 100% ontdooiing is net als de vorige keer!!

Ga nu lekker gedouched op pad straks.

Als ik terugkom dalek dan zien jullie me op het wachtbankje!!!

Sandra

Geplaatst

Super Sandra! We zien je later vandaag wel op de wachtbank verschijnen :D

Gast Nienke79
Geplaatst

Hoi Sandra, je zit al lekker lang en breed op de bank. Ik hoop voor je dat het allemaal goed uitpakt! Op moet ik juist zeggen, inpakt? haha. Ik ben net van de bank gevallen en ga binnenkort (augustus waarschijnlijk) ook voor onze eerste cryo tp. Hopelijk heb jij voor ons dan een succesverhaal :yeswink-1:!

Groetjes, Nienke

Geplaatst

that is the spirit Nienke, ik ga jullie nu ff voor (hoop ik) en dan volgen jullie gewoon ok?

Ik voel me trouwens goed, wat gespannen onder in de buik, af en toe steken achter de tepels en vandaag was ik erg moe. Als het maar het gewenste resultaat opleverd.

Sterkte Nienke.....

Sandra

Geplaatst

zo dit topic weer nieuw leven inblazen.... Ik ga (natuurlijk als het ziekenhuis meewerkt) weer op voor een cryo poging deze maand.

Sandra

Geplaatst

Hee Sandra,

Hoe kan het toch dat jij wel in juli terecht kan, en ik moet wachten?

Ben ik misschien te gemakkelijk? Je bent toch ook nog steeds in UZ?

Volgens mij moet ik wat mondiger worden ofzo... Ik mocht pas in augustus voor tp van cryo omdat in juli het lab dicht is...

Nog heel veel sterkte, en ik hoop zo dat het deze keer raak ik voor je. Je bent zo'n enorme optimist, gun het je van harte!!!

Geplaatst

Als het zo is dat het lab in juli In Gent dicht is dan heb ik ook geen tp natuurlijk. Dat hoor ik morgen dan wel weer. Zou wel shit zijn zeg.

Sandra

Geplaatst
Als het zo is dat het lab in juli In Gent dicht is dan heb ik ook geen tp natuurlijk. Dat hoor ik morgen dan wel weer. Zou wel shit zijn zeg.

Sandra

wat balen dat ze dicht zijn zeg. wanneer hoor je wat?

wij hebben vrijdag de eerste echo voor onze laatste cryo's, spannend.

hopelijk kunnen we samen deze poging afwachten.

groetjes sab

Geplaatst

ja spannend he Sab. Ik ga zo voor mijn bloedprikken, heb echt zo iets van waarom doen we dit nog, maar ja wie weet zijn de wonderen de wereld nog niet uit. Ik heb het uitgerekend en als ik veel mazel heb dan kan ik 11 of 12 juli voor een tp. Misschien moet ik dan wel weer pregnyl gebruiken, maar ja dat is dan niet anders. Als dit niet doorgaat moet ook de afspraak in Sept verzet worden met de proff en daar heb ik eigenlijk geen zin in.

Ach straks weet ik meer en vanmiddag de definitieve uitslag.

Sandra

Geplaatst

Zoals te verwachten was is de bloedtest negatief uitgevallen. Helaas pindakaas.

Wat wel mooi is dat we over ongeveer 14 dagen al weer een tp hebben. We hebben nog 2 emmys in de vriezer en die willen we terug haha.

Dat kon nog mooi voor de zomerstop die ze hebben in het lab. Mooi he??

groeten Sandra

Geplaatst

Fijn dat je nog net voor de zomerstop terecht kan, Sandra.

Wij beginnen volgende week met de eerste cryocyclus. We hebben er 5 in de vriezer, dus ik hoop dat er in elk geval 1 goed gaat ontdooien...

Geplaatst

Per hoeveel zijn ze ingevroren Miepie?? Bij ons in Gent doen ze 2 per rietje omdat het ontdooiingspercentage geloof ik op 50% ligt. Vandaar dat wij gelukkig 2 tp kunnen hebben van 3 cryo's, daar ben ik wel blij mee.

Succes en ik hoop voor jullie dat het deze keer ook gaat lukken, een miskraam is geen picnick weet ik uit ervaring helaas.

Sandra

Geplaatst

Hey Sandra,

Wat goed dat het nog net ging. En dan is het te begrijpen ook, ik zou dan rond 15 juli zitten, en dan zijn ze net dicht denk ik. In ieder geval succes, hoop dat deze keer de goede keer is!!!

Geplaatst

thanks Schapenwolkje, de 17e gaan ze dicht zei ze tegen me. Misschien balen dat je een maandje over moet slaan. Maar ook een kans om onbezorgt van het mooie weer te genieten en van elkaar, dat is ook zo belangrijk.

Gelukkig kunnen mijn mannetje en ik goed met elkaar praten en zo ons verdriet, de frustraties samen opvangen.

We genieten nu op dit moment van wat we wel hebben en halen nog steeds kattekwaad streken uit naar elkaar toe, we zijn soms net een stel pubers haha.

Maar als het bij ons niet lukt in juli dan verwelkom ik de paar maanden rust die we afgesproken hebben. Misschien moet ik in die tijd wel wat onderzoeken ondergaan, maar dat zien we dan wel weer. Maar geen hormonen, echo's en wachtbankjes in die tijd dan. Hopelijk is dat niet nodig.

Sandra

Geplaatst

Ja, dat is ook zo. Gelukkig kunnen wij er ook goed over praten. En nu is ook een periode om het even helemaal los te laten... (voor zover dat kan). En inderdaad weer eens met elkaar bezig zijn en onbezorgd lachen samen.

Ik duim voor je dat het deze keer mag lukken, het is je zo gegunt! En een tweeling zou helemaal mooi zijn!

Geplaatst

Hoi meiden,

Ik kom me ook ff melden. Heb in augustus een tp van 2 embryo's. Hopelijk ontdooien ze allebei goed.

Ik hoop dat jullie allemaal mooie emmy's zullen hebben. En dat ze dan maar blijven plakken he?

Geplaatst

Wat een gedoe zeg, als het ziekenhuis een zomerstop heeft w8...

Sandra, hoop van harte dat een rustperiode niet nodig gaat zijn, zou toch super zijn als de laatste cryootjes blijven plakken.

Wendy, bij ons zijn ze alle 5 apart ingevroren. Normaal doen ze in het AMC ook meestal per 2, dus ik neem maar aan dat het goed nieuws is dat ze ze alle 5 apart hebben gedaan ;-).

Geplaatst

Ik meld me ook aan voor de 3e tp, nog net voor de zomerstop.

8 Juli waarschijnlijk de tp.

Hopelijk geld de regel: 3 maal is scheepsrecht...

Geplaatst

Zo Ilse dat was nog eens een goede score met de punctie en de bevruchting zeg.

Spannend weer he? Hopelijk ondooid er 1 zo goed dat het idd 3x is scheepsrecht is.

Succes!!!

Ik mag zaterdag met de ovulatie testen beginnen, zit dan op de 10e dag van mijn cyclus. Als die positief is bellen met Gent en dan afspreken welke datum de tp is. Dan maar weer afwachten of de ontdooing goed is spannend...............:huh1:

Sandra

Geplaatst

Het gaat wel hard met de cryo's. Er zitten er 2 in een rietje, dus 6 pogingen, mits alles goed wil ontdooien.

De 1e poging ontdooide ze beide goed en hebben ze er 1 teruggeplaatst op ons verzoek. De 2e poging heeft 1 het overleefd, dus 1 teruggeplaatst. Ik zit vandaag op dag 10, maar doe een kunstmatige cyclus, omdat ik cyclussen heb van 35-60 dagen.

Vrijdag controle in het zh en dan woensdag de tp en dan die vreselijke wachtweken... maar daar hebben we elkaar voor!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden