Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

succes hoor!!!

Wij gaan zaterdag weer aan de ovulatietest, dus het gaat weer beginnen.

Sandra

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Dat valt dan altijd weer tegen he Ilse.

Wij hebben vanmorgen weer voor het eerst getest endie was nog niet positief natuurlijk zit pas op dag 10 dus over een aantal dagen is tie positief en dan weer bellen met Gent. Wij zitten weer in de race!!!!!!!!!!!!!!

Ergens volgende week weten we de datum voor tp, nu nog hopen op een mega goede ontdooiing!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!11

Sandra

Geplaatst

hoi hoi, ik zie dat mijn vorige 2 reacties niet goed gegaan zijn, 1 staat nergens en die andere staat in mijn weblog??!! Heb ze vanaf mijn mobiel verstuurd van de vakantie, niet meer doen dus hahaha.

Spannend hoor Sandra dat jullie weer in de race zijn! Wij zijn vandaag begonnen met testen maar die was natuurlijk ook nog (lang) niet positief. Ik gok erop dat ie tegen het weekend positief is en dan die week erna een ontdooiing...zucht spannend hoor.

We gaan misschien echt gelijk op!

groetjes Sab

Geplaatst

Ik denk dat ik ook officieel hier bij hoor nu.

Ik moest na de mislukte 1e poging meteen aan de pil (vanwege endometriose), mocht zelf weten hoe lang (3, 4 of 5 weken). Vandaag was het 3 weken en mijn man en ik willen toch zsm door. Dus ... nu afwachten wanneer ik ongesteld word en dan starten met de Progynova en de verdere molen weer in.

Weet iemand wat precies de functie van Progynova is?

Ik heb wel even in een dipje gezeten na de 1e keer, vond verstandelijk dat het toch een goede poging was (we waren ten slotte zwanger, 3 cryo's), maar dat werkt met je gevoel toch even anders. Vond het ook wel moeilijk om alle verhalen (zowel blije als verdrietige) hier te lezen ... steeds dat topic uitgerekend in februari voorbij zien komen ... eigenlijk wilde ik er gewoon even niet mee bezig zijn. En heb dat ook niet teveel gedaan.

Voel me inmiddels weer lekker mezelf en helemaal klaar voor de Cryo. Spannend hoor, we hebben er 3 apart ingevroren, dus ik hoop echt dat we deze maand gewoon een terugplaatsing hebben.

Hoe ervaren jullie een Cryo poging? Ik vind het wel erg prettig dat er geen prikken en geen punctie zijn. Gewoon 1 of 2 echos en een terugplaatsing. Het voelt echt als een extra kans.

Iedereen veel succes!

Geplaatst

Hoi SJSL, ik vind een cryo-poging erg fijn omdat er bij ons geen homonen aan te pas komen. Carolijn is ook een cryo en ik was een stuk relaxter met die poging dan met de verse.

Heel veel geluk bij deze poging en welkom natuurlijk! :-)

groetjes Sab

Geplaatst

Dat vind ik dus ook zo lekker, geen hormonen spuiten. Ik hoef alleen maar ovulatietesten te doen en als die positief is bellen met ziekenhuis, dan wordt de datum van de tp geplant. Dus maar 1x naar het ziekenhuis met de tp en na 14 dagen voor de bloedtest. Voelt net iets natuurlijker aan.

Sandra

Geplaatst

annelies...super dat jullie cryo poging aanstaande is! Fijn om te lezen dat je weer lekker in je vel zit. Wat een spannende tijd breekt er weer aan voor jullie! Ik wens je veel succes en ik ga je helemaal volgen (als je uberhaupt de behoefte voelt om dit weer te delen hier natuurlijk).

Ik hoop zo voor jullie dat het deze keer beter afloopt!

Voor de rest die voor een cryo tp staan ook heel veel succes natuurlijk.

liefs esther

Geplaatst

Dag 12 en vandaag nog geen positieve ovu test, jammer.....

Sab gezellig dat we samen opgaan, kunnen we elkaar goed vasthouden op het bankje.

Sandra

Gast Agnessie
Geplaatst

Vanmiddag was het dan zo ver om 15.45 hadden we onze eerste cryo tp.

We hebben er nu nog 4 in de vriezer.

De eerste ontdooide was de teruggeplaatste 7 cellige embryo.

Nu spannende wachtdagen.

Allemaal succes.

Liefs Agnes

Geplaatst

Mijn baarmoederslijmvlies was te dun, dus moest vandaag terug en nu was het goed.

Ik heb 9 juli de tp.

Ook ik slik Progynova (om ervoor te zorgen dat er geen eicellen ontstaan) en moet vanaf vandaag weer aan de Utrogestan.

Ik heb dus een gestimuleerde cyclus, ivm mijn lange cyclus van 30-60 dagen.

24 juli mag ik testen.

Geplaatst

Agnes heel veel succes met wachten.................

Ilse jij succes donderdag bij de tp....................

Sandra

Geplaatst

Joepie joepie joepie!!!!!!!!!

Ik had vanmorgen een positieve ovu test en heb gebeld met Gent. De terugplaatsing staat gepland voor zaterdag ochtend. We moeten wachten op ons telefoontje en als de ontdooiing goed verloopt direct vertrekken naar z-h.

Oh ik duim voor goed resultaat, wie duimt er met mij mee??????

Sandra

Geplaatst

dank jullie wel, hoe meer duimen hoe beter, kunnen we die natuurlijk met zijn allen delen.

Sandra

Geplaatst

Agnes, spannend... fijn dat het allemaal goed gegaan is! Moet je zelf testen, of in het zh?

Sandra en Ilse, ga hard voor jullie duimen hoor!

Ik ben gisteren begonnen met progynova (vraag me nog steeds af waarom de aanloop naar de TP per ziekenhuis zo verschilt... heb een heel mooie regelmatige cyclus van mezelf, dus had het logischer gevonden in mijn eigen cyclus een TP te krijgen). Volgende week zaterdag (18e) echo, en als alles dan goed is dan starten met utrogestan en 22/7 hopelijk een TP.

Succes allemaal!

Geplaatst

Oh, Ilse en Sandra, ik duim voor allebei jullie TP's vrijdag en zaterdag!!

Miepie, fijn dat jij ook begonnen bent. Ik wacht vol ongeduld tot ik ongesteld word ...

Gast Agnessie
Geplaatst

@Sandra ik duim ook met je mee.

@Iedereen die mee duimt en mee voelt bedankt voor de lieve woorden.

@Miepie ik moet inderdaad zelf testen.

Is het jou eerste TP?

Nog 13 dagen te gaan.....

Groetjes Agnes

Geplaatst

jeetje Sandra, wat goed zeg en wat snel! Ohh hopelijk gaat de ontdooiing goed, eigenlijk is dit ook al een soort van wachtbankje, brrrr.

Ik duim met je mee!

Agnes, sterkte op het wachtbankje.

Ilse, heel veel succes morgen bij de tp!

mijn duimen draaien voor iedereen.

W.b. onze cryo-poging, ik had vanmorgen een bijna positieve test, maar net niet donker genoeg. Dus ik denk morgen en anders vrijdag, dus precies zoals ik had verwacht vorige week na de echo. Morgen weer een dag, spannend!

Groetjes Sab

Gast Agnessie
Geplaatst

Goedemorgen Allemaal,

Vanmorgen werd ik wakker met een raar gevoel in mijn buik.

De vorige keer heb ik 13 dagen niks gevoeld en werd ik op dag 14 ong.

Maar is dit nu een goed teken ?

Of komt het door de bolletjes ?

Maar die had ik de vorige keer ook gebruikt.

Je lichaam heeft je voor de gek en je voelt van alles.

Wat mij nu wel opvalt is dat de bolletjes beter worden opgenomem dan de vorige keer.

Nou het is nog een lange weg na 20 juli.

Succes allemaal denk aan jullie.

Agnes

Geplaatst

Spannend he Agnes, er valt niet veel van te zeggen, geen 1 tp is hetzelfde en geen 1 zwangerschap is (gelukkig) hetzelfde. Het blijft afwachten en ik snap helemaal hoe je je voelt en leef met je mee. Hopleijk heb je een positieve test over een aantal dagen.

Sterkte.

groetjes Sab

Geplaatst

oh ja, ik was vorige keer op zaterdags wel al misselijk en toen was de tp op de dinsdag ervoor, maar ja, ik weet natuurlijk niet zeker of dit echt door de zwangerschap kwam.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden