Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

gelukkig maar Sandra, hier nog steeds menstruatieachtige krampen, met vlagen en bere hoofdpijn. misselijkheid is nu weg, maar ooohhh wat wordt dit een lange werkdag, zucht.....

sterkte vandaag met weer een dag die voorbij gaat :-) Nog een dikke week voor we kunnen testen haha.

toedels xx

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Ik heb mijn buikpijn voornamelijk als ik veel gedaan heb. Heb vandaag gewerkt en na de zorg van de mensen en dan hoef ik niet veel te sjouwen. Moet 4 bewoners helpen die redeliijk mobiel zijn met rollator dus steunkousen en schoenen aan en begeleiden met de zorg. 1 wordt geheel op bed gewassen en gekleed en met de tillift geholpen, maar dat doen we met zijn 2en. Maar ja de piek van rondlopen, verzorgen en opruimen enz. ligt toch in de ochtenduren. Ik ben blij dat ik morgen en overmorgen avonddiensten heb die zijn wat rustiger. En dan hetweekend vrij.

Sandra

Geplaatst

Hé Sandra en Sab, nog "maar" een week! Ik duim me rot voor jullie... en hoop hard dat ik nog een paar dagen bij jullie op het wachtbankje mag ploffen volgende week :misc_expressions-wh...

Sandra, doe je rustig aan? Gelukkig komende dagen wat rustigere diensten/vrij, laat je thuis maar even lekker verwennen!

Wij vertrekken morgen op vakantie (nou ja, ivm cryo staan we een uur verderop op een camping - maar wel even lekker helemaal weg, midden in het bos), dus ik ben er pas in augustus weer denk ik, maar lees op afstand wel mee hoor! Kan met mijn tel. alleen moeilijk reageren...

Heel veel succes met de laatste ww allebei!

Geplaatst

Thanks Miep, jij ook veel succes en geniet van je vakantie hoor!

Sandra: zo voorzichtig als ik vorige keer was na de tp, niet tillen etc, zo onvoorzichtig ben ik nu. Af en toe moet ik Carolijn natuurlijk tillen en ik kan gewoon niet zo kalm aan doen als toen. Maar ja als het daar van afhangt he? We gaan gewoon voor een positief resultaat, zucht....sterkte maar weer.

Geplaatst

Miepie bedankt en een hele fijne vakantie toegewenst.

Sab ik voel van alles wat niet goed kan zijn zucht....... als het wel goed is voelt het ook zo...... Grrrrrrrr die onzekerheid wordt er gek van. Ben alles zo verschrikkelijk beu.

Gewoon lekker verder wachten haha

Sandra

Geplaatst

heb net gekeken in mijn zwangerboek van Carolijn. De dag na tp hadik ook hele erge hoofdpijn toen en de eerste week buikpijn gehad, net als nu dus hahaha. Hoezo jezelf gek maken. Je gaat heen en weer tussen jaaaaa zwanger en neee mislukt, hoewel ja de overhand heeft, heeeeeeeel gevaarlijk!!

Zometeen met 2 vriendinnetjes en hun even oude kids koffie, in mijn geval sap, leuten, even de gedachten verzetten....

sterkte maar weer haha

Gast Agnessie
Geplaatst

Sab,

Ik lees hier dat je na 11 dagen al mag testen.

Morgen is het dag 11 voor mij en ik kan echt niet wachten 14de dag.

Agnessie

Geplaatst

Agnes, heb op een andere site gezien van mensen die op dag 8 al positief testten na een cryo-tp!!! :-) succes!

spannend joh! laat je wat weten als je wat weet???!!! ja he? haha

groetjes Sab

Gast Agnessie
Geplaatst

Dan zou ik nu ook een test kunnen doen.

Of nog 1 nachtje slapen....

Is het dan weer zo anders dan met een verse embryo ?

Agnes

Geplaatst

oh Agnes, ik weet het niet meer met een verse poging....misschien ook wel 11 dagen na de tp hoor...

jeetje moeilijk he?

ik denk dat 2 dagen als je geen pregnyl hebt gebruikt, niet uitmaken...

Gast Agnessie
Geplaatst

Ik heb dat niet gebruikt.

Allen de bolletjes 3 x 2 bolletjes per dag.

Maar ik heb testen genoeg .......

Zo spannend en moeilijk!

Geplaatst

Nou ik niet. Hoe graag ik het ook zou willen weten. Ik ben bang voor de zoveeltste teleurstelling. Als het goed zit dan wordt ik niet ongesteld begin volgende week dus als ik bloedloos de vrijdag haal is dat al een hele mijlpaal. Ik laat me dan verrassen door het positieve telefoontje volgende week vrijdag middag. Zit nu op dag 7 en voel me vandaag beter dan gisteren. Heel emotioneel en vreselijk moeten huilen. Was er van overtuigd dat het niet goed zat. Zit ook veel te veel te surfen en mezelf gek te maken. Gister werd ik hier op aangesproken door mijn beste vriendin en ze heeft gelijk. Ik kom elke dag ff op het forum kijken, nou ja misschien 2 keer haha en verder gaat de pc uit. FF klein beetje afstand en proberen me op andere dingen te focussen.

Dat kan alleen maar positief meewerken aan de groei van de beebjes (hoop ik dan).

Dus allemaal een fijne dag en tot vanavond of morgen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sandra

Geplaatst

Hey Sandra,

Ik begrijp het allemaal heel goed.

Ook ik zit veel op de pc, zodra ik thuis ben.

Gelukkig werk ik nog best veel en dat geeft afleiding.

Ik probeer zo min mogelijk te denken: Voel ik nu iets???

Tijdens mijn IVF ging ik er vanuit dat het mislukt zou zijn, omdat ik me zo goed voelde en eigenlijk helemaal niets voelde!

Dus ik wil nu ook eigenlijk niets voelen en zo proberen we ons te beschermen tegen weer een teleurstelling.

Het beste is doen wat je normaal ook doet, maar ja dat is makkelijker gezegt dan gedaan.

Ook ik laat Filet, Biefstuk, alcohol staan...

Sterkte meis!

Nog 1 week!

Geplaatst

hoe voelen jullie je?

Hier nog steeds krampachtige samentrekkingen in de onderbuik....ook last van obstipatie. En grotere (.)(.), raar verhaal he? Wat het allemaal niet met je kan doen...Dat laatste was mij nog niet eens opgevallen, maar ik werd er vriendelijk op gewezen door mijn husband...:-)

Geplaatst

Ik ben sinds vorige week donderdag bezig met de progynova. Voel me sinds een paar dagen een beetje depri, dus ik neem aan dat de progynova zijn werk aan het doen is ;-). Hoe gaat het met de wachtenden onder ons? Pff zie nu al zo op tegen die wachtweken. En dan ook nog eens 3 wachtweken, had ik maar een ander ziekenhuis haha.. Ik heb maandag een echo en als het dan goed is heb ik 5 a 6 dagen later de TP. Dat zou dan vrijdag of zaterdag zijn. Maar meestal duurt alles net iets langer bij mij dus kan ook dat het maandag nog niet goed is. We zien wel. Van de ene kant fijn om weer bezig te zijn, maar ook zo ontzettend confronterend. Elke week denk ik wel oh nu zou ik zoveel weken zijn, en zou ik dan nu al een buik hebben... Oftewel maak mezelf helemaal gek.. Sterkte met wachten dames en ik kom snel bij jullie zitten.

Liefs,

Hanneke

Geplaatst
Ik ben sinds vorige week donderdag bezig met de progynova. Voel me sinds een paar dagen een beetje depri, dus ik neem aan dat de progynova zijn werk aan het doen is ;-). Hoe gaat het met de wachtenden onder ons? Pff zie nu al zo op tegen die wachtweken. En dan ook nog eens 3 wachtweken, had ik maar een ander ziekenhuis haha.. Ik heb maandag een echo en als het dan goed is heb ik 5 a 6 dagen later de TP. Dat zou dan vrijdag of zaterdag zijn. Maar meestal duurt alles net iets langer bij mij dus kan ook dat het maandag nog niet goed is. We zien wel. Van de ene kant fijn om weer bezig te zijn, maar ook zo ontzettend confronterend. Elke week denk ik wel oh nu zou ik zoveel weken zijn, en zou ik dan nu al een buik hebben... Oftewel maak mezelf helemaal gek.. Sterkte met wachten dames en ik kom snel bij jullie zitten.

Liefs,

Hanneke

Oh, Hanneke, wij zitten wel een beetje in hetzelfde schuitje.

Ik ben vorige week vrijdag gestart met Progynova en heb ook maandag een echo. Maar als het dan goed is, heb ik donderdag de TP. En anders ergens in de week erna. Weet niet precies waarom, zal denk ik ook met de planning van het ziekenhuis te maken hebben.

Ik heb helemaal geen last van de Progynova, geeft die depri gevoel als bijwerking dan?

Slik jij het trouwens echt bij de maaltijd? Ik doe het 's ochtends rond 8.00u na het ontbijt en 's avonds ook rond die tijd, maar dan eet ik natuurlijk niet.

Wat akelig dat je een miskraam hebt gehad en daar nu nog zoveel aan moet denken. Ik had ook een vroege miskraam (bij 5 weken), maar had al zo'n raar gevoel bij de zwangerschap, dat ik er nog niet echt mee bezig was. Als ik dan jouw verhaal zo lees, ben ik daar wel blij om.

Hoeveelste poging is dit nu voor jou? Voor ons de 1e Cryo van onze 1e IVF. Dus we zitten nog vol goede moed. Lijkt me ook wel moeilijk om dat vast te houden, als je vaker teleurgesteld wordt. Dat vind ik ook erg knap van Sandra, die is altijd zo positief.

Nou meid, concentreer je op deze poging ... hopelijk snel een mooi embryo in je buik!

En de meiden die nu in de wachtweken zitten ... sterkte!! Dat de tijd maar mag vliegen.

Geplaatst

Thanks SJSL dat je me altijd zo positief vind. Zo voel ik me deze tp helemaal niet altijd. Heb het nog nooit zo moeilijk gehad in de wachtweken. Maar ja het hoort er allemaal bij.

Achteraf gezien was direct weer een cryo tp na de mislukkig dus 2 keer wachtbankje in 1 maand iets te veel van het goede. Niet lichamelijk gezien maar vooral geestelijk. En dan staat ons een lange pauze te wachten mocht het nu niet lukken. Daar hik ik ook tegen aan.

Maar ja, tot nu toe gaat alles zoals het hoort. Niet te veel klachten maar ook niet helemaal niks. Het is nu nog 6 dagen wachten op de uitslag.

Hanneke en Sjsl heel veel succes!!!!! Hopelijk met het zo gewenste resultaat.

Sandra die zich gelukkig vandaag weer redelijk positief voelt........................................

Geplaatst

Ik heb zo´n last van mijn onderbuik, voorbode van een ongi.

Ik wil er niet aan denken, maar zo wordt je haast verplicht!

Vanavond verjaardag en overdag maar iets verzinnen wat ergens binnen wordt, want met die regen...daar word ik ook niet vrolijk van.

Sandra fijn dat het weer beter met je gaat en wat die mannen betreft, hihi, ik heb er ook 1 getroffen!

Geplaatst

Sandra...sterkte meid! Wat kan de tijd dan kruipen hé!

Annelies en Hanneke...voor jullie komen er ook weer enorme spannende weken aan. Houden jullie ons op de hoogte? Heel veel succes en sterkte!

liefs esther

Geplaatst

Hoi allrmaal,

Ik moet volgende week zaterdag terug om te kijken hoe alles ervoor staat.

Ik heb 1 cryo over van de 2e ICSI en hopelijk ontdooit deze goed zodat we een TP kunnen doen en dan wordt het weer duimen!!!!

Geplaatst

hallo lieve mensen,

ik ben ook in afwachting voor mijn 2e cryo tp.

16 maart 1e keer ivf en ben zwanger geraakt na de 1e tp (geen cryo)

dat is mis gegaan met 6 weken zwangerschap :(

daarna heb ik mijn eerste cryo tp gehad en ben ongi geworden :(

nu zijn we in afwachting voor de 2e cryo tp, we hebben er nu nog 5 in de vriezer! Hoop op goed nieuws!!

ik heb ook een vraagje, na hoeveel tp zijn jullie zwanger geraakt bij de 1e ivf poging?? En hoeveel emmy's hadden jullie bij de 1e ivf poging? Wij hebben er 6 in kunnen vriezen! Dus nu nog 5 over, hoop dat het bij 1 ivf poging blijft! De punctie was namelijk er pijnlijk bij mij! Gewoon uit nieuwschierigheid, iedere vrouw is natuurlijk anders!

Alle dames die net als ik zwanger hopen te worden, wens ik super veel geluk!!! En alle dames die al zwanger zijn, heel veel plezier van de zwangerschap en dat alles mag verlopen zoals het hoort!!!

Liefs, Sam

Geplaatst

Sam Welkom,

ik heb van mijn eerst icsi 1 verse tp gehad en 2 cryo tp's. En van de 2e icsi weer. Zit nu dus in de wachtweken van onze 6e tp. Van 1e tp zwanger geraakt maar miskraam bij ongeveer 5 weken.

Sandra

Geplaatst

Hoi Sam,

Ik ben van de 1e IVF zwanger geraakt en heb nu een zoontje van 1,5 jaar.

Van die 1e IVF hadden we 12 cryo's, die per 2 ingevroren zijn.

Nu bezig met de 3e cryo behandeling, dus nog 6 cryo's over.

Succes!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden