Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

O, Annelies, balen dat het bij jullie niet is gelukt zeg.... Ik ga voor je duimen dat de laatste toch goed ontdooit, zou zo fijn zijn niet weer opnieuw die hele molen door te moeten!

Luna, spannend! Heel veel succes.

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Miepie bedankt!

Vandaag was mijn follikel 18 mm, dus vanavond de Pregnyl en dan mag ik donderdag bellen of de eskimootjes goed ontdooid zijn :pray::pray:

Geplaatst

Oh wat spannend allemaal zeg!!! Heel veel succes en sterkte met wachten op verlossende antwoorden.

Willemien van harte dat het gelukt is!! Probeer er idd van te genieten!!!!

Voor degene die slecht nieuws hebben ontvangen of het wederom niet gelukt is heel veel sterkte en neem de tijd om het een plekje te geven.

Wij hebben onze laatste cryo direct de maand gedaan na het mislukken van de cryo daarvoor, dat hadden we achteraf niet moeten doen. Veel te snel op elkaar, de eerdere mislukking was nog niet verwerkt en toen zat ik weer in de wachtweken, het leek zo idylisch om direct door te gaan. Als je voelt dat je tijd nodig heb pak die dan, een maandje of 2 later kan het ook en wat maakt dat nou uit op al die jaren dat je er al mee bezig bent. Je kunt beter goed uitgerust aan verdere dingen beginnen dan denken, ja direct door!! Het mag. Daar hebben wij achteraf heel veel spijt van gehad en mentaal was ik helemaal gebroken. Niet dat het daardoor mislukt is, maar het maakte de wachtweken nog meer tot een hel dan ze al zijn en na de definitieve uitslag dat het wederom niet gelukt was storte ik helemaal in, omdat ik geen reserves had om de ergste klap op te vangen.

Wees eerlijk tegen jezelf en pak je rust en pauze (een maand kan wonderen doen) als je merkt dat je dat nodig hebt.

Knuffel van mij!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Ik vind het juist fijn om gelijk de komende cyclus de 2e Cryo TP te hebben, maar ik denk ook dat het scheelt dat wij nog maar met onze 1e poging bezig zijn.

Bovendien heb ik endometriose en kan me ook eigenlijk niet veroorloven om zomaar een paar maanden te wachten, dan zit ik later weer met de gebakken peren.

Maar Sandra, je hebt gelijk, dat een paar maanden meer ook niet meer uitmaken.

Ik zit te wachten tot ik ongesteld word ... hopelijk snel :)

Geplaatst

pfff ben nu best wel gespannen hoor. Slaap al een paar nachten slecht. Morgen gaan ze mijn hummeltjes ontdooien en donderdag mag ik bellen hoe of wat. Kan aan bijna niks anders meer denken...

Geplaatst

Ohh, zo spannend he!! Succes met wachten nog even meis.

Bij mij gaan ze 24-8 ontdooien (als 21-8 de echo goed is tenminste). Wij hebben er nog maar eentje over, en vorige keer was het niet best met ontdooien ... echt spannend.

Geplaatst

Hallo,

Ik ga me alvast maar voor dit topic aanmelden. Ben met mijn derde ivf bezig. Mag me melden bij mijn volgende ongi in het WFG te Hoorn. We hebben bij de 2 vorige geen cryo's gehad, maar deze keer zijn er 2 ingevroren (één rietje). Heb geen idee wat ik er van kan verwachten. Zou graag horen of iemand van jullie weet wat de kansen met cryo's zijn als je 39 bent.

Zal vanavond jullie verhalen even lezen.

Liefs,

Natas

Geplaatst

hallo lieve dames,

ik ben een tijdje weg geweest, had even een kleine rust pauze nodig :)

maar ben vandaag naar de fertiliteit geweest voor een kijk echo en begin morgen met provera om mijn slijmvlies te ontrekken (moet gaan menstrueren) zodat ik een mooi nieuwe slijmvlies op kan bouwen en dan over pak en beet 2 a 3 weken heb ik weer een tp.

op cyclusdag 1 begin ik weer met progynova en drna met utrogestan..

Hoop dat dit keer raak zal zijn:)

Voor de dames die ook nog bezig zijn, super veel succes ik duim voor jullie!! En de zwangere dames, Geniet!!!

Liefs Sam,

Geplaatst

Heej nieuwe cryodames, heeel veel succes...!!! Het is helaas niet zo best met de cryopercentages in dit topic. Ik heb me moet ik zeggen best wel verkeken op het hele cryo verhaal. Ik ging altijd uit van het percentage 50% ontdooid goed en dus 50% niet goed. Wij hadden 4 cryo's in 2 rietjes. En van die 4 cryo's is er eigenlijk geen een goed ontdooid. 2 waren helemaal niet goed dus geen cellen meer over en 2 waren nog maar 1-cellig na ontdooien. Die twee hebben ze dan wel teruggeplaatst maar die hebben dus niet het gewenste resultaat opgeleverd. Die kans was dan ook wel heeeeeeel klein denk ik. Binnenkort evaluatie van de 1e poging en ik ben wel van plan om te vragen hoe het kan dat de embryo's zo slecht ontdooid zijn. Ik had bij de punctie 12 eicellen, 10 bevrucht, 1 topper teruggeplaatst (resultaat: miskraam) en dus 4 cryo's die niet goed ontdooid zijn. Niet echt een goed resultaat vind ik zelf. Zeker gezien het feit dat de oorzaak van onze vruchtbaarheidsproblemen niet bij mij ligt en ik pas 26 ben. Misschien zie ik het wel heel zwart wit hoor en valt het allemaal reuze mee maar begin me wel zorgen te maken over de kwaliteit van de embryo's. Hoop dat het zkh me hier een goede uitleg/verklaring voor kan geven. De cryo resultaten kan je trouwens vinden op de site van het NVOG maar denk niet dat daar een splitsing naar leeftijd is ofzo.

Nogmaals dames heel veel succes en hopelijk gaan jullie de cryo succes percentages goed omhoog krikken...

Liefs,

Hanneke

Geplaatst

Hoi Allemaal,

Morgen voor mijn eerste bms meting, hoop dat het deze keer goed gaat. Moet eigenlijk wel lukken want we zijn morgen ook een jaar getrouwd, dus is wel een goede datum:).

Dit is natuurlijk weer allemaal nieuw, had 5 cryo's van de eerste icsi poging...

We zullen wel zien, is weer spannend!

Geplaatst

Hier in ieder geval goed nieuws! Ik heb lunchtijd een terugplaatsing. Weet alleen nog niet van 1 of van 2. Ben erg benieuwd hoe ze uit het hele ontdooiproces zijn gekomen.

@ Hanneke, ik ga in ieder geval mijn best doen om de cryo-cijfers hier wat op te krikken. Ik geef je trouwens helemaal gelijk om navraag te doen naar de kwaliteit van de embryo's. Tegen mij hebben ze dat ook niet echt gezegd, alleen dat het goede embryo's waren maar of het A-B-C kwaliteit was dat weet ik dus niet. Ik ga er wel vanuit dat ze de beste emmy's invriezen, maar misschien ben ik dan naief? Ik had trouwens 4 embryo's. Eentje is teruggeplaatst en 2 zijn ingevroren.

Geplaatst

Wij zijn nu ook in afwachting van onze 1e cryo tp. Zondagmorgen bellen naar het VU of alles goed gegaan is, en dan dus zondagmiddag tp.

Best wel weer spannend allemaal, en ja ben er ook best wel weer beroerd onder ondanks dat het tp in eigen cyclus is en ik alleen clomid en pregnyl gebruikt heb.

Zijn er onder jullie luitjes die ook zo sterk reageren op clomid en pregnyl?

Maar goed, alles over voor het goede doel, alleen werkgever weer even niet zo blij met mij (vanwege ziekmelding).

Ik wil een ieder veel sterkte en succes wensen met het wachten voor en na tp.

Geplaatst

Ik ben nu de trotse bezitster van 2 embryo's icon_biggrin.gif We hebben ze op het schermpje gezien en je kon de cellen al niet meer tellen, het zijn nu blastocystes, ze kregen al holtes en dat was heel goed in dit stadium zei de arts. Dus nu gaan de 2 wachtweken weer in, moet zo het plaatselijke ziekenhuis even bellen hoe alles gegaan is, en dan hoor ik waarschijnlijk wel wanneer ik kan testen.

@Jola, jij ook veel succes met je cryo's. Spannend he?

Geplaatst

Ik schrijf dan wel niet meer actief mee, maar lees jullie avonturen wel hoor!!

Wij zitten nu in een lange pauze na onze 6e mislukte tp.

Allemaal heel veel succes en spannend hoor, weet er alles van, het wachten en hopen dat de ontdooiïng goed verloopt.

Groeten

Geplaatst

Luna, gefeliciteerd met je twee eskimootjes aan boord!Ik hoop dat ze lekker blijven plakken.

Jola, clomid heb ik nooit gehad. Pregnyl kreeg ik allerlei zwangerschapskwaaltjes van (puistjes, moe, weeig gevoel).

Alle meiden die wachten op de TP: succes, hoop dat alles goed ontdooit!

Annelies, bij mij hebben ze er 2 teruggeplaatst en daarvoor hebben ze er 3 moeten ontdooien. De twee die zijn teruggeplaatst waren goed en redelijk van kwaliteit. In het ziekenhuis zeiden ze tegen mij dat zo'n 70% goed ontdooit...

Geplaatst

Super Luna!! Succes met wachten.

En Jola ... nog even wachten tot zondag, ik hoop op goed nieuws!!

Geplaatst

Luna, gefeliciteerd! Succes met wachten en Jola, ik duim met je mee...

Vandaag naar zh geweest, bms was 8.4mm. Als mijn eskimootjes goed ontdooien heb ik donderdag 20 augustus de tp.

Ben benieuwd, is weer spannend!

Geplaatst

Wendy, nog een weekje! Ik zal een plekje voor je vrijhouden op het wachtbankje. Hoeveel cryo's heb je en hoeveel willen jullie er terug laten plaatsen?

Geplaatst
Luna, gefeliciteerd! Succes met wachten en Jola, ik duim met je mee...

Vandaag naar zh geweest, bms was 8.4mm. Als mijn eskimootjes goed ontdooien heb ik donderdag 20 augustus de tp.

Ben benieuwd, is weer spannend!

Wat gaat het toch overal anders. Bij mijn vorige Cryo had ik op dag 11 een BMS van 7,6 (het moest minimdaal 6 zijn) en toen 3 dagen later al de TP. Op dag 14 al.

Je moet toch maar vertrouwen op je eigen ziekenhuis he?

Geplaatst

Hoi meiden, ik kom er ook bij als jullie het goed vinden.

Na een succesvolle 1e icsi willen wij graag nog een kindje. Wij hebben nog 7 cryo's overgehouden uit onze eerste poging. Geen idee wat ons allemaal te wachten staat, dus ben wat ervaringen aan het lezen op dit forum.

Is het trouwens gebruikelijk dat eerst alle cryo's gebruikt worden of kun je ook meteen met een 2e icsi poging beginnen?

Ik wens jullie allemaal veel succes!

Geplaatst

Hallo iedereen,

Ben nieuw hier op de site en zoals jullie ook bezig met IVF. Heb paar maanden geleden al eerste mislukte poging IVF achter de rug. Vandaag worden er twee cryo's ontdooit en dan morgen (hopelijk) TP. Morgenvroeg weet ik als er 1 of 2 cryo de ontdooiing overleefd hebben...en als ik dan al dan niet naar Gent moet komen voor TP.

Wij hebben ook al vele tegenslagen gekend en ons er al elke keer doorgesparteld, maar hoop toch dat het deze keer wel zal lukken, want vindt het mentaal heel zwaar.

Dus het worden weer spannende tijden dus!

Aan jullie allemaal ook heel veel succes gewenst!

Gr.

Geplaatst

Hallo,

Ook ik ben in afwachting van TP cryo, normaal worden ze vandaag ontdooit en dan hopelijk overleven ze ontdooiing en mag ik morgen naar Gent voor TP. SPANNEND!!

Aan iedereen die ook wacht op cryo of in wachtweken zit, veel succes!!

Groeten,

Karlijn

Geplaatst

@Luna: Bedankt, hoop dat ik op het bankje terecht kom! Ik had 5 cryo's en ik weet niet hoeveel ik er terug geplaatst krijg. Ik geloof dat het protocol van het ziekenhuis 1 is, omdat het in de eerste behandeling valt...

@Annelies: is inderdaad weer anders in ieder ziekenhuis, ik ga ervanuit dat ze weten wat ze doen, er zal wel een reden voor zijn dat het bij mij iets langer duurt. Moest ook wel pregnyl spuiten, en dan duurt het 4 dagen om te ontdooien, zeggen ze...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden