Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hallo Allemaal, Deze week w.s. woensdag heb ik de 1e fm., vergeten een afspraak te maken....dus ik moet morgen nog even bellen. Dat zou dan de 12e dag in mijn cyclus zijn.

En dan gaat het weer gebeuren! ik hoop dat het allemaal goed te doen is . Nog 4 cryo's te gaan. Ik ben reuze benieuwd wat 2010 ons gaat brengen!Jullie ook allemaal succes, spannende weekjes zo te lezen. Joy1

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi allemaal

ik ben een tydje niet op ivf moeders geweest

omdat ik even rust wilde het was me even te veel geworden

maar ik ga weer beginnen met een cryo behandeling

hopen dat 2010 een beter jaar is voor iedereen die nog niet zwanger is

en die voor die zwanger zijn ook een goed jaar wordt natuurlijk

ik hoop dat ik net voor de winterstop een terugplaatsing kryg

want ik ben af gelopen donderdag ongesteld geworden,dus hopen dat het nog net gaat en anders volgend jaar.

groetjes xxx dikke knuffel van mij voor iedereen

Geplaatst

Hey JoY..welcome back! Denk idd dat ik een paar dagen voor loop op je straks..maar houd een plekkie vrij hoor!

Colinda, ben je er weer klaar voor na je time out? Soms goed om een adempauze te nemen.. wens je heel veel succes met je cryo poging.

Ik moet morgen voor de 3de echo en waarschijnlijk ook ovitrelle spuiten...dan denk ik maandag de TP.

greetzzz Manon

Geplaatst

Het is 1 dagje opgeschoven...vanmorgen was ie 16+ dus morgen ochtend Ovitrelle spuiten. Maandag ontdooien en dinsdag de TP. Gyn heeft me weer weten te overtuigen toch voor 1 cryo te gaan en geen 2. Statistisch gezien meer kans bij 1 te laten tp gezien mijn luxe positie in de cryo's. Plus t feit dat ik een zoon heb...hij zei zwanger worden gaat je lukken met zoveel cryo's de vraag is alleen wanneer... Tja dan houd je je daar maar weer aan vast en ga ik voor 1. Hoop alleen dat deze keer de cryo t volhoud tot aan de TP en dat er niet op de dag zelf weer een niuwe ontdooit moet worden....Begin dan echt aan de kwaliteit te twijfelen. 3de cryopoging..scheepsrecht?

Afwachten weer.

Joy op naar morgen!

Nirak succes donderdag en Luna op vrijdag...t is bijna weer zo ver!

Groetjes Manon.

Geplaatst

Hi Manon,

Wat fijn om te horen dat je alweer in de race bent, wat gaat dat snel.

Ik ga heel hard voor je duimen dat deze een plakkertje gaat worden.

Veel liefs, Dorine

Geplaatst

hoi allemaal

ik moet een maandag voor de 1 fm ik kon nog net voor de winterstop een cryo terug laten plaatsen gelukkig

iedereen veel s6 en tot laterssss

groetjes van colinda

Geplaatst

Ik kom hier ook weer even langswaaien... Volgende week hebben we een afspraak in het ziekenhuis om de laatste uitslagen van de onderzoeken te bespreken (ivm herhaalde miskramen) en als het goed is dan over 2 weken weer beginnen met progynova en ergens begin 2010 de TP. Ik hou nog even een slag om de arm, heb inmiddels wel geleerd nergens vanuit te gaan ;-)... en dan is het natuurlijk ook nog afwachten of er 1 (of 2) van de overgebleven cryootjes goed ontdooien.

Succes allemaal!

Geplaatst

Dorine> Thanx..hoop t nu ook! Als een speer zeg je..jij anders ook..bijna alweer 12 weken! Gaat t nog goed allemaal?

Colinda> Fijn net voor de winterstop...jammer zou dat anders zijn he..weer een maand weg. Als deze poging zou mislukken heb ik ook de pech dat ik waarschijnlijk net mijn eisprong heb gehad als ze weer gaan beginnen. Veel succes deze ronde!

Miepie>Jij hebt ook pech gehad he..pff liever een mislukt poging dan wel zwanger en een miskraam...2 nog wel..vreselijk! Had je ook ondersteuning bij de cryo van Utrogestan? Wat moet ik me voorstellen bij de onderzoeken naar mogelijke oorzaak van herhaalde miskraam..hoe onderzoeken ze dat? Succes volgende ronde!

groetjes Manon.

Geplaatst

Goedemorgen dames, ik moet me nog even inlezen in dit groepje, maar ik kom vast even kijken, omdat ik hoop in januari een cryo-tp te hebben. Deze week helaas ongesteld geworden na 1e verse ICSI-poging; vandaag gelijk evaluatiegesprek gehad en in de volgende cyclus mogen we dus door met een cryo! Weer een nieuwe stap in dit ingewikkelde traject... ik ga jullie volgen!

Geplaatst

nog 3,5 uur...dan weten we of onze eskimootjes goed genoeg zijn om terug geplaatst te worden

ben al de hele ochtend erg onrustig en zenuwachtig

Geplaatst
nog 3,5 uur...dan weten we of onze eskimootjes goed genoeg zijn om terug geplaatst te worden

ben al de hele ochtend erg onrustig en zenuwachtig

En weet je al wat meer?

Geplaatst
En weet je al wat meer?

er zijn twee eskimootjes terug geplaatst

1 had zich al gedeeld van 6 naar 8 cellen

de ander was een cel kwijt, van 6 naar 5, maar volgens de arts kwam dit vaker voor en kan ie nog lekker verder delen. geen reden tot paniek dus

nu 3!!!! weken nagels bijten, ijsberen maar toch proberen rustig te blijven

Geplaatst
er zijn twee eskimootjes terug geplaatst

1 had zich al gedeeld van 6 naar 8 cellen

de ander was een cel kwijt, van 6 naar 5, maar volgens de arts kwam dit vaker voor en kan ie nog lekker verder delen. geen reden tot paniek dus

nu 3!!!! weken nagels bijten, ijsberen maar toch proberen rustig te blijven

Waarom 3 weken? Wij krijgen ook cryo's teruggeplaatst en mogen na twee weken testen. Groeten Joy1

Geplaatst

3 weken, jee da's echt lang! Ik heb vanmiddag een terugplaatsing, in ieder geval van 1 misschien wel van 2 als ze beiden goed ontdooit zijn. Maar ik mag na 2 weken al testen hoor!

Joy, hopenlijk ontdooien ze ook goed bij jou. Ik zie je wel op het wachtbankje he?!

Geplaatst

tegen ons werd gezegd omdat de cryo's wat langer nodig hebben dan 'verse' emmies duurt het wat langer voordat we mogen testen

beetje vaag allemaal maar het zal wel

weet nou al eigenlijk dat ik het geen drie weken volhoud die spanning

Geplaatst

Vreemd..cryo's zijn al veel verder als ze worden TP..soms wel 4/5 dagen (in ons geval)...dus daardoor kan je ook eerder testen dan bij een verse emmy.

Maar maakt niet uit...jij zit alweer op t bankie..wij moeten nog ;-)

Luna...jij ook al op t bankie?..hoe is t gegaan vandaag?

Joy... ontzettend leuk dat we nu precies op dezelfde datum de TP hebben..wie weet spreken we elkaar nu eens live ;-)

Ik kom dit keer dus bij je op schoot zitten op t bankie..hoop voor je dat er niet nog 1 toevallig op 8 dec. ook een tp heeft...te veel druk op t buikie is niet goed he!

Fijn weekend iedereen.

groetjes Manon.

Geplaatst

Op dit moment ben ik weer de trotse bezitster van 2 embryo's. Ze waren allebei prima ontdooit. 1 was al weer een blastocyste (een toppertje zei ze) die holtes ging vormen en de ander was in het compacte stadium, net 1 stadium op achter bij de andere. Je zag ook echt het verschil tussen de twee. De ene was ook veel groter dan de ander, dus ik zei dat zo. En dat komt dus omdat het embryo straks uit het schilletje gaat barsten en daarom wordt ie zo groot. Grappig om te zien.

En nu weer die vreselijke wachtweken in, alhoewel, ik mag zelfs al na 10 dagen testen (18 dagen na de Pregnyl), dus dat is 15 december al.

Komen jullie ook snel naar het wachtbankje??

Geplaatst

Heey manon ik heb ook als alles goed gaat met de ontdooing 8dec de terugplaatsing spannend allemaal vooral maandag als ze me gaan bellen na 3uur.Heb een week vrij genomen om toch rustig aan te doen.Woensdag pregnyl gezet dus vrijdag eisprong en dinsdag terugplaatsing .grt inkie

Geplaatst

Luna..succes op t wachtbankje (mooi compactie en blastocyste!)..we komen snel hoor!

Didie..hahaaa leuk ook 8 dec...Joy..zet je schrap ..2 op je schoot!!!!

Geplaatst
Heey manon ik heb ook als alles goed gaat met de ontdooing 8dec de terugplaatsing spannend allemaal vooral maandag als ze me gaan bellen na 3uur.Heb een week vrij genomen om toch rustig aan te doen.Woensdag pregnyl gezet dus vrijdag eisprong en dinsdag terugplaatsing .grt inkie

Didie, Helemaal top, aan mijn handtekening kun je zien dat ik, als alles naar wens gaat, ook 8 december een terugplaatsing heb. Gezellig. Idd. Manon 2 op 'mijn' knie!!

Groet Joy1:icon_sunny:

Geplaatst
tegen ons werd gezegd omdat de cryo's wat langer nodig hebben dan 'verse' emmies duurt het wat langer voordat we mogen testen

beetje vaag allemaal maar het zal wel

weet nou al eigenlijk dat ik het geen drie weken volhoud die spanning

Nirak, Ja, zo heeft elk ziekenhuis schijnbaar toch andere regels. Ja, daar kun je het dan mee doen he? Ik ben benieuwd of je het volhoudt.......En anders toch niet!!!Succes! Joy1

Geplaatst

Zo, al drie terugplaatsingen op 8 december! Ik kom er hopelijk een dagje later achteraan want mijn tp is gepland op 9 december....! Ik heb wel weer een beetje een raar verhaal. Ik heb afgelopen donderdag een fm gehad en toen bleek mijn follikel al 19 mm te zijn. Afgesproken werd om die avond dan de pregnyl-injectie te zetten, dan zou zaterdag de eisprong zijn, en dan is woensdag dus de tp. Nu heb ik donderdagavond mijn 'ei al voelen springen'. Dat voel ik namelijk altijd en uit echo's is gebleken dat wat ik voel, ook echt wel mijn eisprong is. Ik heb vrijdag gelijk het ziekenhuis gebeld maar de verpleegkundige zei dat dat niets uitmaakte (?). Ik zie nog dat ie dus wel anderhalve bijna twee dagen te vroeg is gesprongen en dat de tp wel gericht was op een eisprong op zaterdag maar ze bleef erbij dat het voor de tp niets uitmaakte, belangrijk was vooral dát ik een eisprong had. Nou ja, daar moet ik me dan maar bij neerleggen maar het zit me toch niet lekker....

Geplaatst

Hey Laika,

Snap je bedenkingen wel.

Ik had afgelopen dinsdag een fm..was hij 16+. Arts vond t niet nodig om mij de volgende dag er voor terug te laten komen..hij moet immers min. 17 mm zijn.

Woensdag ochtend dus Ovitrelle gezet..zou dus donderdagavond mijn eisprong hebben.

Ik had t idee dat ik pas vrijdag tegen een uur of 5 s'middags een eisprong te voelen.

Merk t ook altijd goed aan de afscheiding en wat druk op de blaas/buik.

Dacht ook..zou dat komen omdat hij maar net 17 mm was en niet zoals anders vaak rond 18/19 mm?. Maar wat ik ook nou 2 keer heb meegemaakt> dag voor TP gaan ze ontdooien sóchtends. Beide keren heeft de cryo t opgegeven de volgende dag.

Er moest toen een nieuwe ontdooid worden. Deze is dus 4 dagen oud als hij wordt TP ipv 5 dagen. Blijkbaar zal t dus idd niet zo heel nauw komen.

Ik wordt wel 5 dagen na de TP al opoe en daar over maak ik me wel zorgen...immers de cryo van 4 dagen op de 5de dag na eisprong TP..heeft toch wat langer nodig om uit zijn schilletje te komen en in te nestelen.Heb ook om progesteron/pregnyl ondersteuning gevraagd om de luteale fase iets te verlengen. Had ik niet nodig zei ze..immers ik val net met 10 dagen na eisprong opoe binnen de grens (10-16 dagen).

Maar nu ik dit zo schrijf kan ik dit misschien wel als argument benoemen (cryo van 4 dagen op de 5de dag tp). Ze zouden t overleggen met de gyn of ik wel of geen ondersteuning kon krijgen..dat hoor ik dinsdag bij de tp wel. Zo niet dan wil ik bloed laten prikken na eisprong om t progesterongehalte te laten meten voor meer duidelijkheid.

Dat ze zeggen belangrijk is dat je een eisprong hebt dat heeft te maken dat je progesteron aan maakt volgens mij. Als je luteale fase lang genoeg is dan maakt 1 dag verschil niet zo veel uit denk ik...maar misschien is er iemand anders die beter weet hoe dit zit?

Succes Laika..we houden een plekje vrij op de bank.

Groetjes Manon.

Geplaatst

Hey meiden.....ik heb net een mislukte ICSI poging achter de rug. Nu hebben we nog 8 a 9 cryo's over. Exacte aantal moeten wij nog te horen krijgen. Heb nu eigenlijk zelf zoiets van dat ik zo snel mogelijk weer verder wil. Dus in deze periode weer een cryo tp. Weet alleen niet of dat verstandig is??? Maak je niet meer kans als je er weer een paar maanden overheen laat gaan zodat al die hormonen rommel uit je lichaam is???

@Taurus71; Zag dat jij ook al een paar maanden achter elkaar een cryo poging hebt gedaan??? Hoefde jij niet steeds eerst er een "normale" cyclus tussen te laten???

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden