Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?

Aanbevolen Berichten

• Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Arzu, super dat je straks TP hebt!!! Ik word ook helemaal zenuwachtig voor overmorgen van het zenuwachtig zijn voor jou :icon_biggrin:. Succes!

Rachel, wel fijn dat je zelf mocht bellen. Mij bellen ze alleen als ik géén TP heb. Dus als ik tussen 10-12 niet gebeld wordt, gaat het door. Echt zenuwslopend...

Hoe voel jij je verder nu?

Chablis, wat ontzettend balen zeg, en zo snel na TP al, dat verwacht je inderdaad niet :BangHead:. Misschien inderdaad een idee om voor volgende keer utrogestan te vragen? Ik heb een gestimuleerde cryo-poging, dus sowieso bolletjes... en vind dat eigenlijk ook een veel prettiger idee. Nou ja, heb je nu weinig aan... is gewoon klote.

Geplaatst

De tp is achter de rug.

Het zijn 2 topcryo's geworden.

18 januari testen jeeeee wat lang nog.

Maar hopelijk krijgen we dan ook een:openpresents:

xx

Geplaatst

Zo Arzu 2 toppers dat klinkt goed.

Ik durfte het niet aan om er 2 te laten terugplaatsen.

Volgens mij zijn het ook je laatste cryo's

Wat spannend he.

18 januari klinkt inderdaad nog ver weg, wat laat eigenlijk.

Bij mij hoefte ik maar 10 dagen te wachten voor de test.

Het gaat vast goedkomen met 2 toppers.

Welk ziekenhuis zit jij/

liefs

Rachel

Geplaatst

Rachel, hier (AMC) is het ook pas dag 15 na TP de test, bij verse TP zelfs pas na 1 dagen ... waar zit jij dan?

(Ik heb beide keren wel gesmokkeld en 9 dagen na TP al getest....)

Geplaatst

He Miepie ben jij niet gebeld? dat is toch goed nieuws?

Ik hoop het voor je.

Dan kan ik me voorstellen dat je eerder gaat testen, als je zo lang moet wachten.

Zelf durf ik dat niet en wacht maar op de test van het VU als ik die ga halen.

Ik zit dus bij het VU.

Ik voel me wel erg moe en heb een beetje gespannen borsten maar ik durf niet te veel positief te zijn.

Laat je even weten wanneer je de tp hebt?

liefs

Rachel

Geplaatst

Ik word - hopelijk niet - dinsdag pas gebeld of ze goed ontdooit zijn, en dan 's middags TP. In het AMC bellen ze je alleen als er géén TP is, behoorlijk frustrerend (2 uur lang zenuwen in de hoop NIET gebeld te worden).

Ik durf juist niet niet te testen, omdat ik dan pas als ik door het zh gebeld word hoor of het wel of niet gelukt is. Ben dan maar liever voorbereid als ze bellen, haha.

Spannend hoor. Irritant dat je niet weet of alles wat je voelt van de medicijnen komt of van het zwanger zijn he?

Nog maar een paar dagen... duim ook voor jou!

Elif, lekker aan het hangen op de bank?

Geplaatst

oh miepie lieverd ik hoop zoooooo dat je NIET gebeld word :D.

Hoeveel ging jij ook weer laten terugplaatsen?

Rachel we hebben nog 1 cryo.

De dokter had het bij mij ook over 1, maar ik mocht er 2 en mijn man en ik hadden al afgesproken als het mocht er 2 te laten terugplaatsen.

Mag ik vragen waarom je niet het durfde als je dat wil vertellen natuurlijk.

We lopen trouwens in jette/ brussel.

We liepen eerst bij genk, maar daar waren we niet tevreden over.

Jette is al veel beter:)

En ze waren allemaal zo lief voor ons.

Genoeg doktoren kennen me helaas van de ernstige overstimulatie, maar ze wensten me heel vaak succes enz zooooo lief.

Ik ben vandaag wel erg emotioneel, zat bijna te huilen bij de tp.

Geplaatst

ik laat er maar 1 terugplaatsen omdat ik al een zoontje heb via ivf en we absoluut geen 2 ling willen.

Ik heb vorige keer ook overstimulatie gehad, wat heftig was dat zeg.

liefs

Rachel

Geplaatst

Ja dan is de keuze natuurlijk idd duidelijk:), wij hadden zoiets ach als het er 2 zijn , zijn we ook erg blij mee na 4 jaar wachten :D.

Ja overstimulatie is echt brrrrrr, het ziekenhuis had maanden niet meer zoiets meegemaakt:(

Geplaatst

Ik ben bang dat het bij mij al over is.

Vandaag heb ik namelijk bloedverlies.

Heftig want vanochtend voelde ik me erg zwanger en was ik er van overtuigd.

Ik hoop maar dat het bloeden niet doorzet maar ik bereid me voor op het ergste.

Rachel

Geplaatst

Nou Rachel echt waar? Wat snel al...is dit niet het innestelbloed waar je op zat te wachten? Wat jammer zeg...

Chablis, voor jou ook sterkte!

Ik heb een nogal bizar verhaal wat ik even met jullie wil delen;

ik had hier geschreven dat ik vorige week drie follikelmetingen heb gehad maar dat de follikel toch al bij 15 mm 'verdwenen' was?

Nou, afgelopen zaterdag kreeg ik opeens flinke buikpijn, vooral aan mijn rechter-eierstok (waar die follikel had gezeten). De pijn werd steeds erger en ik verloor ook wat bloed. We zijn toen naar de ehbo van het Sophia ziekenhuis in Zwolle gereden (we zaten daar in de buurt in een vakantiehuisje) en daar heb ik een echo gehad en voor de zekerheid werd er ook een zwangerschapstest gedaan (urine) maar dat was slechts procedure. Op de echo was niets te zien, alleen mijn rechter eierstok leek iets van vocht te bevatten maar niet veel. Gedacht werd aan een blinde darm ontsteking maar dat verklaarde het bloedverlies niet. Terwijl de arts telefonisch ging overleggen kwam de uitslag van de zwangerschapstest binnen, die bleek positief....Ik viel zowat van mijn stoel! Het was al snel duidelijk dat dit geen goed nieuws was want ik was gewoon ongesteld geweest en ik had erge pijn in mijn eierstok. Er is bloed afgenomen en mijn hcg was 239. Uiteindelijk denken ze nu dat de cryo van december toch iets heeft gedaan maar dat het een buiten baarmoederlijke zwangerschap is. Gelukkig nam de pijn tijdens het wachten op de uitslag al wat af en omdat alles er verder normaal uitzag mocht ik naar huis en moest ik vandaag in mijn eigen ziekenhuis (VU) langs komen om bloed te prikken. Gelukkig bleek vanmiddag dat mijn hcg inmiddels is gezakt naar 95. Dat betekent hopelijk dat mijn lichaam de boel zelf aan het opruimen is. Ik moet wel volgende week weer terugkomen want uiteindelijk mnoet mijn hcg weer onder de 5 komen.

Echt bizar, ik heb hier dus niks van gemerkt, ben gewoon ongesteld geweest en er heeft zelfs nog een follikel gegroeid. Maar we hebben nu dus wel een verklaring waarom hij niet doorgroeide....

Het is natuurlijk nu afwachten wanneer mijn lichaam weer 'schoon' is, pas daarna kunnen we met een volgende poging beginnen.

Positief is natuurlijk wel dat ik toch weer zwanger ben geworden....

Geplaatst

Hoi Laika,

Wat bizar zeg.

Gelukkig dat het ws wel vanzelf eruit komt. Vandaag zei ik nog tegen mijn man dat een mensenlichaam maar raar in elkaar zit(dat blijkt bij jou ook wel)omdat ik zelf ook zo raar in elkaar zit.

Ik moest namelijk vanaf 1 jan. ovulatie testen doen. Omdat de KV zw testen zo goed zijn had ik daar dus ook de ovulatietesten vandaan. Nou onduidelijke toestanden vind ik t maar.

Vrijdag leek ie meteen al positief wat volgens mij op dag 11 al snel is. Zaterdag negatief, zondag zelfde als vrijdag vaag positief en vandaag weer negatief.

Heb een echo gehad en ook in het zh na 20 minuten woelen, collega erbij gehaald te hebben kunnen ook zij niet met zekerheid zeggen of het nu al geweest is of toch nog moet komen. Mijn bms was precies 7mm en dat is dus ook precies op de grens van wel of niet.

Al met al nog niets wijzer dus. Moet woensdag weer komen voor een echo en hopelijk hebben we dan uitsluitsel.

Kan iemand mij zeggen dat als mijn eisprong idd al geweest is en wij m gemist hebben of dan onze kans voor deze maand een cryo tp voorbij is????

Liefs

Diana

Geplaatst

He Jadmini, voor jou dus ook een hoop onzekerheid. Tegen mij zeiden ze dat als mijn eisprong al geweest was, de cryo-poging niet door ging...Ze wisten dan toch niet precies wanneer ie plaats had gevonden en een bms van 7 is dan ook net op het randje en dan nemen ze het risico liever niet. Maar hebben ze geen bloed bij jou afgenomen? Ze kunnen namelijk aan de progesteron waarde in je bloed zien of je al een eisprong hebt gehad. Mocht je woensdag nou nog steeds geen zekerheid hebben dan kun je misschien voorstellen of ze wat bloed bij je kunnen af nemen?

Succes!

Geplaatst

Hey Laika,

Jee zeg ..dat is nou ook wat.

Zoiets verwacht je natuurlijk ook niet...rare wending kan iets krijgen dan he.

Hoop voor je dat je lichaam t idd mooi zelf opruimt en dat je weer door kan.

Wat je al schrijft..ergens wel ook iets positiefs aan t verhaal...je kan dus zwanger raken....

Geplaatst

Diana,

Wat vreemd dat ze niet gewoon even een bloedtest doen..dan weet je s'middags al of je eisprong is geweest of niet. Eerlijk gezegt lijkt t me van wel als de test vrijdags al meteen pos. aan gaf. Heb je zaterdag dan misschien later op de dag getest of veel gedronken?

Ik zie tot meestal 3 dagen (nadat ik 2 dagen een hele dikke 2de streep zie) nog een licht streepje na de eisprong (ochtendurine).

Benieuwd wat ze morgen vinden...

Geplaatst

Laika, wat een heftig verhaal zeg! Ik hoop met je mee dat je lichaam het inderdaad zelf op lost...

Rachel, ik hoop dat het niet doorzet en idd iets van een innestelling is... Heb je veel bloedverlies? Sterkte...

Diana, wat Manon zegt; kunnen ze niet op progesteron bloedprikken? Is het gelijk duidelijk. Ik hoop voor je dat je bm zich gewoon nog aan het voorbereiden is en je alsnog een TP krijgt!

Arzu, hoe gaat het met jou? Kan je een beetje rustig blijven?

Ik heb ondertussen al mijn nagels afgebeten... worden voor 12 uur gebeld als de cryootjes NIET goed ontdooit zijn. Als we niet worden gebeld heb ik om 14.20 TP. We hebben nog maar 2 cryootjes in de vriezer (of nou ja, nu erbuiten, haha), dus wel heel spannend of daar 1 (of 2) van goed ontdooien, anders is het gelijk over....

Geplaatst

Miepie ik hoop zo dat je niet gebeld bent.

Bij mij heeft het bloeden wel doorgezet en niet zo'n beetje ook.

Ik neem me elke keer voor er relaxed in te staan maar dat gaat gewoon niet.

Ben weer zo verdrietig.

liefs

Rachel

Geplaatst

Ohw nee Rachel wat erg , heel veel sterkte meid.

Laika goh zo ga je van goed nieuws weer naar slecht nieuw veel sterkte met het beter worden.

Miepie en????

Ik voel niks, niks van de utrogestan helemaal niks.

Weet niet of dat goed of slecht is , we wachten maar af zijn pas 2 dagen voorbij, maar ja nu gaat ongeveer de innesteling zijn heh tuseen 2 en 5 dagen:toppie:

Geplaatst

Rachel, dikke knuffel voor jou... wat klote!

Arzu, ik heb beide keren rond dag 5-6 na TP erge steken gehad... haha, zit er nu alweer op te wachten! Ik ben wel altijd mega-moe van de utrogestan.

Vorige keer heb ik een heel dagboekje bijgehouden van alle pijntjes, steekjes, rommelen, hoofdpijn, moeheid, echt álles wat ik maar voelde de weken na TP. Heb 'm er net maar weer eens bij gepakt :happy:.

Geplaatst

Ik heb van de gyn. begrepen als je een eisprong hebt gehad krijg je geen cryo terugplaatsing. Joy1 ps. Voor jou nog even afwachten dus of je al gesprongen bent.....

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden