Ga naar inhoud

wie in afwachting van cryo tp?


witje

Aanbevolen Berichten

@Michelle: normaal gezien moet je eerst je cryo's opmaken voor je een tweede poging mag ondernemen. Anders blijft het ziekenhuis met de cryo's zitten... En het zijn tenslotte gratis kansen moet je maar denken!

 

Welkom trouwens...

 

 

 

@ Karlijn: jij ook welkom hier, en je bent in het uz in behandeling? Bij jou toch ook weer anders als bij mij en dan nog wel in hetzelfde ziekenhuis!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 1,5k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Hallo,

 

 

 

Schuif ook aan.

 

 

 

Vorige week dinsdag heb ik TP gehad van mijn 2 e cryo.

 

Heb er nu nog 2 over.

 

De eerste week is snel voorbij gegaan.

 

Nu nog een spannende week.

 

Dinsdag 25 augustus mogen we thuis testen.

 

 

 

 

 

Nessie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo iedereen,

 

 

 

Gisteren om 8u30 het verlossende telefoontje gekregen dat we naar Gent mochten komen voor TP. We wisten wel nog niet hoeveel en wat en ....

 

Ze hebben uiteindelijk 1 cryo teruggeplaatst : het was een 8-cellig (heel goed blijkbaar), en zonder afbrokkelingen aan de wanden.

 

Dus vanaf dan zit ook ik weer in die spannende 14 dagen! Op 31/08 mag ik testen.

 

Ben ook al een maand bezig met acupunctuur en hoop dat alles samen mag resulteren in een positief resultaat!

 

 

 

Ik vind het eigenlijk wel telkens een raar gevoel als je weet dat er al iets in je buik zit ...

 

 

 

 

 

Aan iedereen veel succes en ik volg jullie verhalen verder!

 

 

 

Groetjes en

Link naar reactie
Delen op andere sites

he meiden,

 

 

 

ben nu aan het wachten op ongi die niet echt doorzet!!! beetje rood bloedverlies vandaag en dan starten met de progynova!

 

Morgen bellen en dan hoor ik wanneer ik de 1e echo heb. Hoop dat onze enige cryo het overleefd en dat wij ook een extra kansje mogen hebben

 

Meiden, succes!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heej meid,

 

 

 

Toch nog niet echt doorgezet? Wou je nog sms-en vandaag om te vragen of het eindelijk zover was. Was bij mij ook he dat die menstruatie niet echt veel betekende. Mag je wel beginnen met de progynova nu?? Spannend..!! Hoop echt dat die ene een enorme vechter blijkt..!! Denk aan je.

 

 

 

Liefs,

 

Hanneke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo meiden,

 

 

 

Na een mislukte 1e IVF-poging waaruit 1 cryo is ontstaan wachten we nu op informatie over de terugplaatsing.

 

Heb vanochtend (na terugplaatsing verse embryo) de 2e test gedaan: negatief. Nu is het wachten op de menstruatie. Donderdag hebben we een evaluatiegesprek in het ziekenhuis en dan horen we hoe het in z'n werk gaat met de cryo-terugplaatsing.

 

Ik heb nl. ernstige endometriose en mag in principe geen natuurlijke cyclus hebben. Is er iemand die ervaringen heeft met ernstige endometriose en een cryo terugplaatsing?

 

Normaal gesproken zou er een normale cyclus moeten plaatsvinden alvorens er een tp gepland word toch? Ik ben al ruim een jaar onderdrukt geweest met hormonen dus erg benieuwd hoe het zal gaan.

 

 

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wendy ... baal baal. Je hoopt zo op een kans en dan is die er toch niet. Echt zo jammer. Succes met je volgende poging strakjes!

 

 

 

Herms ... ik heb ook behoorlijk endometriose. Mijn 1e IVF is geeindigd in een vroege miskraam. Dat was dus eigenlijk een menstruatie en op dag 5 daarvan had ik een afspraak in het ziekenhuis. Ze hebben me toen gelijk aan de pil gezet (want verplicht een cyclus rust). Voordeel was dat ik zelf mocht weten of ik die 3, 4 of meer weken zou slikken, konden we zelf bepalen wanneer we klaar waren voor de Cryo (dat was natuurlijk al na 3 weken ... haha). Toen gestopt, menstruatie afwachten en toen de Cryo in die cyclus (met Progynova en Utrogestan). Die is mislukt (niet zwanger) en ik mocht toen (nu dus) gelijk door voor de volgende Cryo in de cyclus erna.

 

Maar na de "gewone" IVF moest ik dus wel verplicht een maand wachten, omdat je lichaam toch heel wat te verduren gekregen heeft (en geestelijk is het ook best lekker). Maar, bij sommige ziekenhuizen hoef je niet te wachten.

 

 

 

Als je pas volgende week donderdag een afspraak hebt, zou ik toch vast telefonisch vragen wat voor jou geldt?

 

Sorry voor het lange verhaal, maar misschien heb je er wat aan.

 

 

 

Als onze 2e Cryo mislukt, maak ik me best zorgen om de endometriose. Ben bang dat die met de IVF en 2 Cryo cyclussen weer behoorlijk gestimuleerd is :( zal vast weer een tijd aan de Lucrin moeten ... bah.

 

 

 

Hellen, ben je al gestart met de Progynova?

 

 

 

De anderen veel succes met wachten!!

 

 

 

Ik heb morgen de echo voor controle BMS en dan gaan ze maandag onze laatste embryo ontdooien. Spannend!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ons laatste cryootje is niet goed ontdooid :(

 

 

 

Baal baal, maar niet onverwacht (de vorige keer 2 ontdooid om tot 1 matig embryo te komen).

 

 

 

Maandag weer een afspraak in het ziekenhuis voor overleg over poging 2. We zijn nog vol goede moed, alleen zo balen dat het allemaal zo lang duurt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oh SJSL, wat ongelovelijk balen!! Ik hoop dat je snel weer mag starten.

 

 

 

Ik ben vandaag van het wachtbankje afgedonderd. Ik mag gelukkig wel meteen starten dus vanavond meteen weer aan de deca en woensdag de uitgangsecho.

 

 

 

Voor de anderen: nog heel veel succes!! Die cijfers moeten hier nodig opgekrikt worden!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

" sjsl, jeetje wat balen zeg!!

 

 

 

Luna

 

oh nee wat erg!!! tjonge echt shit. Dus nu weer voor een verse poging,

 

wel fijn dat je zo snel weer mag starten!!

 

heel veel succes

 

 

 

ik was deze topic een beetje kwijt.

 

heb nog geen last van de progynova en hoop dat hij goed zijn werk doet!

 

maandag 10.10 de echo, ben benieuwd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Wij starten binnenkort met onze 1e cryo tp, vandaag startgesprek gehad in AMC. Zodra ik ongi wordt (natuurlijke cyclus), start ik op CD2 met Progynova. Als op CD14 mijn baarmoederwand dik genoeg is, ga ik over op Utrogestan (progesteron).

 

 

 

@hellen: ik heb ook geen ervaringen met Progynova, ben benieuwd of ik dezelfde klachten als jou krijg...

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

he meiden,

 

 

 

kon deze topic weer niet vinden maar hij is er weer.

 

maandag heb ik weer de meting.

 

slik nu dubbele dosis progynova om BM goed te laten groeien ben benieuwd maandag.

 

Voel me ook wat zwaarder en zit nu volledig onder de mega grote puisten in mijn face maar als dat alles is, hahaha

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi meiden,

 

 

 

Heel veel sterkte voor diegenen waarbij het niet gelukt is, ik leef erg met jullie mee.

 

Wij hebben afgelopen donderdag een tp van 1 cryo gehad bij het VU. Zaten er 2 in 1 rietje en eentje is teruggeplaatst. De arts zei dat het een blastocyste was?!? Geen idee wat dat is, maar dat schijnt wel goed te zijn. 15 september testen. Daarna nog 3 cryo's te gaan vóórdat ik weer aan een punctie moet geloven... SPANNEND!

 

 

 

Groetjes,

 

Nienke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.




  • Berichten

    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
    • Hi @Aisiya, Ik begin binnenkort met mijn tweede ronde IVF/ICSI! En ik ben 42... 🙂 Ben jij al begonnen of begin je ook binnenkort?  Ik heb mijn eerste ICSI behandeling gedaan 4 jaar geleden, met als resultaat een hele mooi dochter van nu bijna 3 jaar.  Toen heb ik veel steun gehad aan deze forum, en om verhalen te delen en lezen van andere die hetzelfde meemaken.  Het lijkt mij fijn om elkaar te ondersteunen! 
    • Ik begin binnenkort voor de tweede keer met IVF ./ ICSI en ik ben benieuwd of er andere zijn die ook beginnen of net zijn begonnen?  Ik heb 4 jaar geleden mijn eerst ICSI ronde gehad, met de resultaat een hele mooie dochter van bijna 3. 
  • Topics

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden