Ga naar inhoud

De klets tantes II

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Joos; goed dat je ff een uurtje ben blijven liggen.

Hoop dat het snel helemaal verdwijnt. Wat vervelend dat je er vroeger zo veel last van had. Is dat wel eens onderzocht wat de oorzaak er van was?

Plien; geeft niks hoor meis dat je het niet bij kan houden!

Het gaat hier ook zo snel! Goed dat je ff gaat oefenen maandag op kantoor, kun je alvast wat wennen. Toen ik weer begon met werken vond ik het ook niks hoor! Als ze me hadden gezegd blijf nog maar een tijd thuis dan had ik het zo gedaan hoor!! Heerlijk vind ik het thuis.

Maar als je eenmaal weer in het ritme zit van werken komt het allemaal wel goed. Ik vind het wel zo nu en dan wel fijn wat tijd voor mezelf te hebben.

Volgend weekend gaan de meiden voor de 2e keer logeren.

Ik mis ze dan wel enorm hoor en vind het ook heel raar, maar anders kun je helemaal niks!

Echt tips heb ik niet voor je hoor! Gewoon lekker genieten van je kind, dat is het belangrijkste denk ik haha.

Roos, deze is speciaal voor jou; ik zag hem net en vond hem zo schattig!!

Duurt nog wel ff maar ik kon het niet laten hem er niet bij te zetten.

:smiley_wedding:

Groetjes!

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Er wordt echt veel geschreven hier, ik kan het ook niet bijbenen.

Hoe gaat het met alle zieke mamma's ? (oma's eigenlijk, roos en sab?)

En hoe gaat het met de mamma's ? José en Bianca?

En de anderen?

José, ik geloof dat jij dat schreef, Len vond melk ook al snel niet meer lekker. Ik gaf eerst omneo (tegen krampen en spugen) die is zuurder dan gewone, toen ik over ben gestapt naar de gewone ging het even beter, maar ook al snel dat hij liever iets anders had. Ik ben toen fruit en groente gaan geven. En 1 fles minder.

Hij vond het geweldig, was gewoon "toe" aan vaster voedsel denk ik. Als ik jouw verhaal zo lees, lijkt het er wel op.

Lis, Len heeft lekker doorgeslapen vannacht, heerlijk!

En goed gegeten vandaag!

Vanmiddag naar de dierentuin geweest, leuk!!!

De geitjes vond hij geweldig, en helemaal niet bang ervoor:

EPSN2555.jpg

De zandbak was minder leuk, die zand tussen zijn tenen en vingers bléhhh..

EPSN2546.jpg

Groetjes Amanda

Geplaatst

oh wat een geweldige foto`s....wat leuk naar de dierentuin...hahahahah

Hoe oud was len toen jij een fles ging vervangen?

En wat heerlijk dat hij heeft doorgeslapen...........hoe doe je dat...hahahahah

Geplaatst

Ik denk dat Len een maand of 5 was toen ik een fles ging vervangen.

ik moet echt hard denken hoe ik het deed, en met welke leeftijd, misschien kun je de exacte schema's nog terugvinden in oude topics op het andere forum.

Maar ik ben met fruit begonnen met 4,5 maand, toen groente erbij. toen een fles weg, en toen groente met aard. en vlees.

Amanda

Geplaatst

ik zal eens kijken op het andere forum..maar alleen is het daar zo moeilijk zoeken...dan moet je echt alles lezen...ik zal eens kijken!

dank je wel!

Geplaatst

Plien, ik had/heb hetzelfde gevoel hoor. Wil helemaal niet werken. Ik dacht eerst dat het te maken had met het overlijden van mijn vader en het gezeur op mijn werk, maar ik blijf ook liever gewoon thuis. ook heb ik niet de behoefte om ze steeds weg te brengen. Dus je bent een gezaonde moeder haha.

José, fijn dat je je weer iets beter voelt. Vreemd dat het gelijkwaardig is aan je gevoel vroeger. Heb de hele dag gevoelige borsten en ook regelmatig tintelingen in tepels (toeschietreflex). Maar ook ik zet door. Heb wel steeds de handkolf bij me, maar wil hem niet gebruiken. Ben benieuwd hoe lang het nog gaat duren. De borstvoeding die er nog is wordt door het lichaam opgenomen.

Amanda, wat een leuke foto's. Je had natuurlijk ook prachtig weer vandaag. Grappig om te zien dat ie helemaal niet bang is voor de dieren, die voor hem natuurlijk reuzen zijn.

Geplaatst

he laura....jij dus ook steeds dat gevoel in de borsten.....ik dacht al het stopt nooit...maar het word nu wat minder dacht ik net!

Ja dat gevoel van vroeger...ik weet ook wel waar het gevoel en de maagpijn vandaan komen hoor (denk ik).......beau vroeg geloof ik al of ze het nooit onderzocht hadden maar het werd altijd toegeschreven aan mijn jeugd....nogal heftig geweest.....om niet te veel te vertellen maar om een indruk te geven..alcohol ouders..verwaarlozing..incest...brrrrrr....en veel gesprekken psygoloog....hahahaha...ja ja en ben nog steeds niet gek en wel vrolijk..maar het moet ergens uit..en dat is bij mij mijn maag...nu al jaren rustig..maar op vakantie met ons meisje..geen BV meer geven....geen kindje meer krijgen..de verwerking van de spanning tijdens de zwangerschap...wel een gezond of geen gezond kindje..ach ja..als ik dan alleen maar maagpijn heb en niet verslaafd ben geworden aan pillen of wat dan ook...dan doe ik het toch netjes en mag ik niet klagen...hahahahaha

Maar hoe is het met jou laura....je poes is dood...jeetje!!!!!!!!

Geplaatst

José, ik schrik van je korte, maar o zo hevige samenvatting van je verleden.....

Vandaar dat je bij je oma bent opgegroeid en dat zij eigenlijk je moeder was....poeh!

Inderdaad een pluim waard dat je niet in zak en as bent gaan zitten.

Maar heel vaak laat ons lichaam merken dat we geestelijk ook alles op een rijtje moeten hebben. Ik heb heel vaak darmklachten (gehad) tijdens alle ellende met bbz, miskraam,mmm etc. Ik ben toen ook naar een psycholoog geweest. Ik kan het iedereen dan ook aanraden daar eens heen te gaan. Word je nooit slechter van, in mijn ogen alleen maar beter.

Good for you!!!

Mis mijn kat best wel. Van de drie was zij degene die de meeste ellende bracht (piesen in huis), maar nu ze weg is, voel ik me schuldig "had ik haar maar eerder binnen gehaald etc". Gedachten waar je niets mee kunt, aangezien ze ook overdag aangereden kunnen worden

Geplaatst

Ik heb trouwens ook moiete met afsluiten van dingen van de kindjes.

Ik weet dat ik niet zo snel een derde zou willen, maar ik ben pas 31 en niet onvruchtbaar, dus wie weet? Desalnietemin vind ik het moeilijk om niet te kolven - kleertjes op te bergen - etc

Geplaatst

Was jij nou trouwens alweer aan de pil? Ik heb hem wel liggen hier, maar ook die stap vind ik moeilijk (wat een zemel ben ik eigenlijk haha).

De ass. vertelde dat ik kan wachten op menstruatie, maar dat ik ook op een willekeurige dag kan starten en na 1 week beschermd ben.

Geplaatst

oh ja dat herken ik wel...maar ik sus mijn gedachten altijd maar met het was tijd om te gaan....ja klinkt raar maar ik heb er wat aan........en ja ik schaam me er niet voor hoor....een psycholoog is voor iedereen wel eens goed(zeg ik wel eens)

Gelukkig heb ik het goed verwerkt...dus nu geen last meer van...alleen bij spanningn verdriet..dan gaat mijn maag opspelen...en door mijn verleden wil ik alles goed doen voor mijn meisje...dus vandaar de eerste vakantie is voor mij heel spannend...hahahahah...gek mens ben ik hè!

En ja..vandaar mijn oma/mama

Mijn beide ouders leven nog..maar daar heb ik geen contact meer mee...kan gewoon niet!

Ik zou niet willen dat ze bij mijn kindje in de buurt zouden komen...brrrrrrrrr...moet er niet aan denken!....hahahahahah...ja erg he...gek mens!

Jij ging 7 september toch vliegen?

En hoe is het met je moeder....heeft ze zin in de vakantie?

Geplaatst

hahahaah...jij dus ook al zo`n muts......ja ik ben al aan de pil...een pil die je tijdens de BV mag innemen...en ze zeiden dat ik dan niet meer ongi zou worden...maar ik ben nu al een week aan het vloeien...dus ik denk maar over naar een andere.

Ja kleertjes al wel uitgezogt hier maar staan netjes op zolder...ik moet er straks echt wat mee gaan doen...de wieg bewaar ik wel hoor...die doe ik niet weg!

Geplaatst

Hey, ging goed met mijn moeder tot ze vanmorgen een aanrijding had. Niets ergs hoor, alleen blik. Maar dit was aanleiding voor een terugslag. Normaal gesproken was ze al geen held bij dit soort dingen, maar dan was mijn vader er om alles op te lossen.....

Nu hebben mijn zus en ik haar geholpen (was in Laren) en heeft Robbert haar net geholpen met schadeformulier. Hij zal ook de rit naar garage etc wel regelen, maar toch.

Pittig zeg, dat je je ouders niet meer ziet en dat je hen niet vertrouwd met je dochter. Dat hakt er natuurlijk best in. Gezien je eigen verleden wil je natuurlijk veel (te) goed doen met Marissa.

Ga je nu nog naar de psych? Gezien je maagklachten bedoel ik, om de psych weer even onder handen te nemen

Geplaatst

Ze heeft trouwens wel zin in de vakantie. Maar aangezien dat nog 2 weken weg is, zal de spanning nog best kunnen oplopen.

Ja, de pil moet natuurlijk wel werken hè. Ik ga Marvelon weer nemen, waarik 3,5jaar geleden mee was gestopt.

Ik denk dat ik die vlak voor de vak ge starten, mits ik natuurlijk niet eerder al ongesteld word. Hopelijk kom ik dan menstruatieloos de vakantie door!

Geplaatst

jeetje ..het zit je mams ook niet mee....wat zal ze geschriokken zijn!......ach ja nu moet ze het alleen doen...wat lief dat jullie haar helpen hoor!

Had ze veel schade?

En uhhhhhhhhh..laura...zit je die doos rosé daar op te drinken...mijn dochter heet nog steeds anne-meya...hahahahahahahaah

En nee ik ga nu niet naar de psy...ik weet waar het vandaan komt en ik heb jheroen dat is bijna een psy...hahahahaha...nee alleen als ik de dingen niet meer snap of als ik denk dat ik het niet meer kan volgen ga ik er weer heen..maar dat is nu al toch weer een jaar of 7 geleden gelukkig...op een gegeven moment kan je veel zelf doen!

En ik heb mezelf goed leren kennen omdat ik alles zonder medicijnen heb gedaan...alleen heb ik gerookt..en zelfs dat doe ik niet meer...hahahahah...jij wel...hahahahah

Maar het is wat jij hebt met je darmen....zolang het op dezelfde plek blijft hoef je niet naar de psy.....gaat het verder je lichaam in dan ga ik weer eens bab.(ik bedoel dan naar zoveel jaar hoor...niet als je net begint met een psy)

Geplaatst

Sorry voor de naamsverwisseling:huh1:

Wel kanp van je hoor, dat je zo'n ellendig verleden de zon weer ziet schijnen.

Je bent een kanjer!

Wanneer gaan we nou meeeeeeeten!

Geplaatst

dat vraag je steeds.....in oktober toch als cynthia terug is van vakantie...hahahahahaha

ach ja ik ben ook wel trots op mijzelf...hahahahahah

Heeeeeeeee...ben je er al achter hoeveel je nou mag meenemen voor je kindjes aan bagage?

Geplaatst

Hey, ik ga afsluiten.

Lekker nog even tv kijken en dan naar bedje.

Welterusten en misschien tot morgen

Geplaatst

Hmmm, nog steeds last van extreme vergeetachtigheid..... sorry

weet nog niet hoeveel bagage we mogen meenemen voor de babies.

Ik bel van de week het reisbureau nog wel even

Geplaatst

Hoi meiden,

Joos; wat heftig zeg van jou van vroeger.

Sorry dat ik vroeg of er al eens naar je maag gekeken was.

Het was gewoon interesse en het was niet mijn bedoeling dingen van vroeger bij jou naar boven te brengen, heb met dat nooit zo gerealiseerd.

Nu snap ik je zin mama/oma.

Wat heb je een hoop meegemaakt.

En wat knap van je dat je je zo goed er door heen hebt geslagen.

En moet je je zelf nu zien; een geweldige man en een prachtige dochter!

Je mag met recht trots zijn op jezelf meis!Ik ben dat ook op jou!

Lau; Wat erg voor je moeder van het ongeluk.

Wat fijn dat jullie haar zo geholpen hebben! Op dit soort moment wordt ze met haar neus op de feiten gedrukt, wat moeilijk voor haar en voor jullie natuurlijk ook. Voor jou wil ik ook mijn bewondering uitspreken, je hebt het ook niet makkelijk en toch blijf je voor mijn gevoel zo positief en sterk.

Knap hoor!

:hug::hug: voor jullie allebei!!!

Kus, beau

Geplaatst

je bent lief hoor beau!!!!!!!!!!!!!!!!!

normaal heb ik het er niet over hoor...ben er ook helemaal overheen...wil gewoon ook niet dat mensen mij anders gaan bekijken..vandaar een beknopt verslagje...hahahahahah...wat zeg ik dat weer raar...hahahahahahah

:hug:

Zo ik moet zo werken...een klant in amersfoort heeft een filmopname in hun pand gehad!

En nu moet ik straks even gaan kijken of ze het schoon achter gelaten hebben.......en dat op zondag zullen jullie denken...hahahahahahah.....ja het heeft zijn voordelen maar ookm zijn nadelen een eigen bedrijf...hahahahah

Fijne zondag allemaal...en geniet nog even van het mooie weer vandaag!

Tot straks en anders tot morgen!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden