Ga naar inhoud

De klets tantes II

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

oh wat lief sab...ja dat soort mensen zie je niet veel meer tegenwoordig!

Beau..anne-meya maakt haar voorkeur echt wel duidelijk hoor...dan is ze een echte meid...net als de voeding..ze vind de friso 1 echt niet lekker...de comfort wel..maar die moet je koken en ze heeft geen problemen meer met de darmpjes en op vakantie steeds water koken vind ik ook niks!

Ze heeft vanaf vanmorgen half 5 nu maar 40 cc gedronken en om half 5 ook maar 80 cc...is toch echt te weinig!

Wat krijgen jullie kindjes?

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

he sab....het is dat ik bvnadaag met je te doen hebt maar anders :waiting: haha...en wij maar zoeken hier hoe het komt dat jij het niet ziet...haha

Geplaatst

Leuk hè echte meiden!

Die van mij ook hoor.

Alhoewel nu is het nog leuk, hoe zal het over een jaar of 14 zijn hahaha.

Onze krijgen nutrilon standaard 1.

Anders kun je ook even op de site kijken van nutrilon.

http://www.nutrilon.nl

Je kunt ze ook via de mail vragen sturen zie ik net op hun site en dan mailen of bellen ze je terug.

Moeilijk is dat als ze zo weinig drinken!

Ze moet toch echt meer drinken hoor, dit is inderdaad te weinig.

Je kan ook morgen ff op het CB vragen; misschien is dat nog wel handiger!

Geplaatst

ja bea...ga ik ook wel doen hoor...vragen cb.....maar vaak is ervaring van moeders net iets beter is mijn ervaring tot nu toe!

Geplaatst

ja maar het stond er eerst niet hoor!!! hahaha

Car krijgt Standaard 1 van Nutrilon op het kdv en thuis krijgt ze 3 schepjes standaard 1 en 3 schepjes omneo. Maar dat is meer voor onszelf dan voor haar. ik vind de standaard 1 zo erg schuimen.......

Geplaatst

Schuimen?!?

Het is geen bier hoor Sab haha.

Ik zit nu boven achter de PC, meidenkamer is ernaast.

Er is me er nu toch 1 aan het poepen volgens mij hahaha.

Ik hoor allemaal kreun en steungeluiden uit de kamer hiernaast hahaha.

Ja Joos daar heb je wel gelijk in.

Bij het CB is het advies ook niet altijd geweldig, zo'n verschil wie je hebt.

De arts die wij de 1e keer hadden was echt een draak van een mens.

We hebben meer dan een uur binnen gezeten!!

En dan dat verhaal van jou met die prik....vond ik ook zo erg!

Geplaatst

jose, Caro dronk vanmorgen ookk maar 50 cc. Wat ik dan doen is: slabber af, fles in de flessenwarmer. Dan komt ze lekker tegen me aan zitten en dan ga ik mt haar knuffelen en een beetje zingen en zo haha. Na ongeveer een half uur begin ik het hele ritueel opnieuw, eventueel een schone luier, slab weer om en hup fles erin. Laten we zeggen 7 van de 10x drinkt ze dn gewoon weer. En vanmorgen heeft ze alsnog de hele fles leeggedronken. Het was ondertussen wel een uur later haha. Oh ja en wat ik dan ook moet doen, heel erg hoor. Maar ze ligt dan altijd zo lollig te doen, te lachen en te ginnegappen, hoe je het wilt noemen. Met als gevolg dat ze elke x die speen eruit gooit en oogcontact blijft zoeken, dus ik doe dan een tissue over haar ogen zodat ze niks meer kan zien. Verder hou ik ook haar handjes vast....

Waar voeden jullie eigenlijk? In de wipper? Op de bank, in je armen?

Geplaatst

Als ik alleen ben zet ik ze in de wipper op bed en dan voed ik ze tegelijk.

Alhoewel ik ze soms ook achter elkaar geef, gewoon in mijn armen op bed of op de bank. Dat duurt alleen wel 2x zo lang.

Als hubbie ook thuis is geven we er ieder een.

Dan ook in de armen op bed of op de bank.

Wat een ritueel dan hè Sab! Dan duurt het maar langer, ze drinkt het wel op.

Geplaatst

paars is beter he Bo? haha.

Ik heb van de week foto's gemaakt met mijn mobiel toen ze lag te poepen, ik vind het altijd zo'n grappig gezicht, ze trekt dan echt zo'n bekkie erbij haha en heel de tijd een gekreun als ze gaat persen zeg maar haha, leuk he babies??!

Hou op, dat verhaal van Joos, dat vergeet je toch niet meer??? brrrr, eng mens daar met haar kouwe prikken!! bah!

Nee geen bier, maar door t schudden schuimt t wel toch?? Of hebben julie dat tiet?

Geplaatst

Het schuimt wel een beetje maar ik vind het niet storend.

Ja die gezichten tijdens het poepen zijn onvergetelijk hè haha.

Ik ga zo stoppen meiden, schone luiers geven, voeden en de stad in.

Sab; sterkte met je moeder! En succes op het CB.

Joos; moet je nog werken vandaag?

Geplaatst

ja sab je hebt gelijk hoor......ze drinkt nu haar flesje leeg nadat ik haar in haar wipper heb gezet!

wat een gedoe joh met die flessen wel drinken niet drinken...bv was toch wel eenvoudiger...hahahahah...en lekkerder vind anne-meya...hahahahah

een tissue over haar ogen...ahhhhhhhhhhhhhhh...wat ben jij gemeen...hahahaha...nee hoor ik ken dat wel........ik kijk dan de andere kant op!

Geplaatst

Carolijn ligt altijd op een kussen op bed, ze wil niet in de armen liggen bij ons haha. Veel te warm voor haar, ze zweet zo snel en in de wipper wil ze ook niet, misschien te rechtop? Geen idee haha.

Zou wel makkelijk zijn soms maar ja.. Wij gaan s'vonds meestal om 22uur naar boven, fles mee en dan op bed voeden. Dan komen we niet eens meer beneden haha

Geplaatst

ja beau.....vertel mij wat met die spuiten..vandaar ook alweer pijnin mijn buik voor vrijdag...maar ik heb nog net mijn bokshandschoen niet aan...hahahahaha...nee als het goed is krijg ik dat mens niet meer...het staat ook in haar status en jheroen gaat mee!

Hier altijd bijna paars aanlopen als er gepoept word...en een herrie dan in die luier...hahahahah...dat hoor jij nu vast ook beau...hahahahahaah

Ja ik moet vanmiddag om 4 uur werken!

Geplaatst

Bo, stadse en veel plezier met je 2 meiden, loop maar lekker trots door de stad hoor!!

Goed zo Jose! Ach ze went er wel aan. Hou trouwens wel rekening met het wennen aan voeding, daar staat geloof ik minimaal 2 weken voor. Ik bedoel ivmj

e vakantie, anders zit je mooi....Ja moet je nog werken Joos?

Ahhhhhhhh Bo, vergeet helemaal te vragen hoe je etentje was gisteravond, ben ook zo met mezelf bezig.....sollie.....

Geplaatst

hahaahah........dag beau veel plezier vandaag!

Ja weet ik...vandaar dat ik het nu wil doen dat overgaan naar andere voeding...deze geef ik nu een week of 3 en ze vind het echt niet lekker!

ik ga ook zo wat doen!

zolder was en boodschappen!

jij naar het cb...hoe laat moet je er zijn?

fijn joh dat er een vriendin mee gaat........is niet leuk om daar alleen heen te gaan...ja de volgende keer wel weer...voorlopig hoeven onze meiden geen spuit meer sab na deze!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Het eten was lekker Sab en gezellig!

Kan me voorstellen dat je er tegenopziet Joos morgen!

Hopelijk krijg je die hork niet !

Werkze Joos en tot later! En strijkze zo!

Sab; kun je de wipper niet in verschillende standen doen?

Die van ons kun je ook laten zakken zeg maar, dan liggen ze bijna.

Nou moet nu echt stoppen.

Enne.....er was flink gepoept hoor!

Zat zelfs onder mijn nagel hahahaha.

(lekker vies praatje)

doei meiden, tot later!

Geplaatst

he getsie Bo!!!hahaha, heb ik ook weleens hoor hahaha.

Die wipper kan wat Carolijn betreft niet laag genoeg voor haar eten haha, dus ja pech gehad danmaar met haar koppejte op een kussen en drinken maar.

Ikmoet om 13.45 uur op het cb zijn, mijn vriendinnetje is er om 12 uur. En ik moet me nog aankleden en zohaha, erg he? zit nog als ma flodder op de bank in een korte pyamabroek, shabby!!!!!!

Fijn d elaatste prikjes he? beterrrrrrrrr.

Ik ga ook zo maar uitloggen dan hahaha, even kijken of er nog wat te modereren valt haha

Geplaatst

hahahaah...maf

Hé meis..sterkte met je mams....zien we je vanmiddag nog even?

en succes met de prikjes straks!

ik ga als ik de koffie op heb wat doen!

Geplaatst

druk dagje vandaag, eersdt het cb, dan voeden denk ik en dan naar mams, misschien ben ik er dan om een uurtje of 5? geen idee...maar dan ben jij ana het werk natuurlijk! balen ...

Geplaatst

nou vanavond ben ik er nog wel!!!!!!!!!!!!!!!!!

toch een fijne dag vandaag meis!

see you later!!!!!!!!

xxx

Geplaatst

Zo, moest eerst even 8 pagina's bijlezen hier. Ben nu alweer kwijt wat er allemaal stond...

Laura,

Wat verdrietig voor jullie van de kat. Is mij dus die keer ook overkomen, toen ie weg was. Hebben ze hem onder een auto gevonden. Gelukkig is de ander nu wel weer terecht, als ik het goed begrepen heb.

Sterkte meid, ik was er destijds echt kapot van.

Ik was julllie helemaal vergeten te vertellen van mijn bezoekje aan de KA voor haar laatste spuitje afgelopen maandag: ze heeft geen kik gegeven. Echt heel stoer vond ik dat. Zelfs de KA was verbaasd. Verder was ze 69 cm en 7,1 kg. Het wordt een lange smalle volgens haar. Ik ben dus echt heel duidelijk aan het omschakelen naar maatje 68. Bijna alles is te klein.

Ik ga snel verder hier, moet de boel inpakken voor een lang weekend weg. We gaan naar een famliereunie in Groningen, dat wordt lang rijden..

Vanavond rijden we naar mijn ouders. Hubbie gaat in NL werken en ik rij alvast met mijn ouders naar Gr. toe. Gaat ze voor het eerst in haar kinderbedje slapen. Heb gisteravond de kinderwagen ook omgebouwd naar buggy. Wauw, weer een mijlpaal.

Ik kom straks nog even kijken, maar ben dan dinsdag hier pas terug!

Liefs Corine

Geplaatst

Nu we hier toch poeppraatjes aan het schrijven zijn, haha, even een vraagje: Hebben jullie kindjes ook harde ontlasting? Ik weet niet zo goed hoe ik het moet omschrijven, maar de ontlasting zien eruit als knikkertjes (nog net kneedbaar in de luier... hihi.) Ze zit ook zo erg te kreunen en te persen als ze moet poepen... Van de kinderarts heeft Marissa lactulose voorgeschreven gekregen omdat ik zei dat ze behoorlijk harde ontlasting heeft. Maar ik geef haar dat echt niet dagelijks als het niet nodig is. Ben even benieuwd hoe dat bij jullie kindjes is.

Het voedingsritueel... Leuk om te lezen hoe jullie je kindjes voeden. De ene in de wipstoel, de andere op de arm.

De hapjes eet Marissa in haar wipstoel, die zetten we dan in zitstand. We krijgen volgende week een kinderstoel van mijn schoonouders (is nog n kraamkado...) Dan kan ze daar mooi in zitten met het eten. De fles geven we op de volgende manier: We beginnen op de bank; bij ons op de arm m.b.v. het voedingskussen. Op een gegeven moment spuugt ze de speen eruit en wil dan niet meer, dan even een boertje laten en negen van de tien keer wil ze daarna niet weer drinken. Dan moeten we een beetje creatief zijn, dan gaan we met haar lopen, dan ligt ze bij me op de arm (tja, ik heb al flinke spierballen gekregen hoor) en loop ik met haar door de kamer. De tv zorgt ook wel voor afleiding, dan drinkt ze meestal ook wel een beetje.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden