Ga naar inhoud

De klets tantes II

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Bianca:

Mijn meiden hebben ook een tijdje last gehad van harde ontlasting.

We moesten ze toen 10 cc extra water geven om het dunner te laten worden.

Corine:

Veel plezier dit weekend! Geniet er lekker van!

Succes met de reis. En alweer een mijlpaal, wat gaat het hard hè?

Joos; Werkze zometeen!

Sab; Hoe is de prik gegaan?

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hoi hoi,

Corine, poeh wat een lange rit hebben jullie voor de boeg! brrr hahaha.

En hadden jullie nog de reiswieg op de kinderwagen staan of...?

Bianca, hier geen keutels haha. Maar dat komt denk ik omdat Carolijn nog steeds half omneo krijgt en dat is ook tegen moeizame ontlasting....

Beau: hoe was jouw "citytripje"?

Het prikje is goed gegaan!!! Even een gil met het erin spuiten en daarna was daar de eeuwige glimlach weer haha. Ben blij!! Was er zo nerveus voor joh, stom he?

Even kijken wat ik allemaal gemist heb hoor!

xxx

Geplaatst

Gelukkig viel het prikje mee!

En logisch dat je wat nerveus bent.

(ik stond de 1e keer bijna te huilen.....da's pas erg!)

Ben je nog bij je moeder geweest?

Weten jullie nu iets meer?

Geplaatst

Vergeet helemaal antwoord te geven op je vraag,

Ben ff de stad in geweest.

Was leuk!

Heb nog wat leuke speeltjes op de kop weten te tikken.

Het was markt.

Wel 2e hands, maar heb het net lekker gesopt en staat nu buiten te drogen.

Goede zaken gedaan hahaha.

Toch is het grappig hoor hoeveel aanspraak je hebt; mensen willen je voor laten in de winkel, beginnen zomaar een gesprek, gelijk blijde mensen zie je.

Erg leuk.

Soms wel vermoeiend er zitten ook mensen bij die opmerkingen maken waar ik niet altijd even blij mee ben, maar ach.....

Het meeste is erg leuk!

Geplaatst

ja er is weer heel wat gebeurd vandaag. Ze heeft een scan gehad,ja alweer hihi. Daaruit bleek dat haar nier vergroot was, ruim 2x geloof ik. Had bekneld gezeten en kon de urine niet afvoeren. Daarna is ze naar de poli urinologie gegaan en daar hebben ze een drain via haar urine buis aangebracht (kan 3 tot 6 maanden gewoon blijven zitten). Haar nier is leeggepompt zeg maar. Nu hoen ze dat daar haar pijn vandaan is gekomen en dat ze morgen al een stuk beter zal zijn??!!! Maar ze is gister echt heel erg ziekgeweest hoorde ik daarstraks, nog erger dan ik al wist.Hadden ze maar niet verteld.... Hele erge rillingen gehad en shaken en overgeven etc.....Nu heeft ze een hele lage bloeddruk,terwijl ze normaal medicijnen slikt tegen een hoge bloeddruk. Erg misselijk nog....tsja het is cht afwachten dus, er is niks van te zeggen, wedenken al 3 weken dat ze bijna naar huis mag....

Gelukkig hoefde ik neit t huilen met de prikjes maar ik vond t doodeng hoor hihi. Nu slaapt ze lekker, we hebben alleen een beetje gek schema haha. Om 19.30 een fles en daarna nog 1..wordt een latertje vandaag haha.

Hoe was jouw dagje?

Hongerrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Geplaatst

leuk he al die aanspraak, kan me wel wat voorstellen want wij hebben dat al met 1 beeb hahaha.

Owwwwwwwww San belt, hij is er bijna, ik ga de tafel dekken en lekker smullen hihi.

Spreek je morgen??

Geplaatst

Jeetje meis, wat een verhaal zeg!

Wat fijn dat ze de urine weg hebben laten lopen, een volle blaas is echt heel ongemakkelijk en kan ook pijn veroorzaken.

Wat een schrik zeg dat ze gisteren zo ziek is geweest.

Ik schrik er zelfs van nu ik dit lees! Moet je nagaan hoeveel indruk het op jou en je familie zal maken.

Dat wordt echt een latertje voor je vanavond met de laatste fles!

Wat een gedoe dan allemaal voor een bezoek aan het CB.

Wanneer moet je de volgende keer?

Wij moeten volgens mij weer in september,

Ik moet werken dan (baal ik wel van!) dus hubbie gaat heen met zijn moeder.

We nemen altijd iemand mee, in je eentje is het niet zo handig!

Hoe laat komt jouw hubbie thuis?

Wat eten jullie?

We hebben net lekker spaghetti gegeten.

Geplaatst

Corine, haha lange dunne, haha. Thomas is 64cm / 7300gr en een bolletje, dus ik kan me inbeelden hoe je meisje eruit ziet (wanner komen er foto’s!!!). wij hebben van het weekend ook de kinderwagen tot buggy omgetoverd. Thomas vond het verschrikkelijk hihi. Iris nog niet “gepast”. Die is 6050gr/59cm dus kleintje vergeleken bij hem. Prettig weekend!

Bianca, lactulose kan geen kwaad hoor. Ik heb meerdere kindjes in zorg gehad die maanden lang dagelijks 10ml kregen. Het moet er toch uit hè. Wat goed dat jullie zo inventief zijn geworden om haar zoveel mogelijk met de fles te geven! Ik heb weinig verstand van baby-sondevoeding, maar bij volwassenen is er ook een optie om een vezelrijkere variant te geven, zodat de darmen wat actiever worden en beter ontlasting maken. Extra vocht bij de fles is al genoemd, en ook een goeie optie.

Hier zit er 1 in de wipstoel met handdoek onder de fles en de ander houd ik vast. Wel beetje afwisselen, zodat er geen scheve gezichten komen.

Beau, poep heb ik regelmatig onder mijn nagels haha. Sinds ze geen borstvoeding meer krijgen is hun ontlasting wel een stuk dikker. Iris kreunt ook wat af tijdens “de daad”. Bij Thomas kan ik weinig ontdekken, behalve een plotselinge putlucht haha

Leuke speeltjes gekocht! Ik kan ook niet zomaar langs de Bart smit lopen hoor. Vandaag 2 babygyms gekocht, te leuk om ze te zien genieten van al dat moois met kleuren en geluidjes.

Ik herken die aandacht als je met de tweeling op stap bent. Vaak leuk, maar soms….

Ik heb ook altijd versterking bij me op het cb. Robbert soms, mijn moeder of schoonmoeder.

Bij ons altijd op donderdag en dan ben ik gelukkig altijd vrij.

Ik ben geloof ik een moeder die haar best moet doen om niet overal bij te willen zijn….

Sab, logisch dat je zenuwen hebt als er zo’n grote naald in dat kleine pootje gaat….. Gelukkig is alles goed gegaan en is ze tot 11mnd verlost van prikken. Was het gezellig met je vriendin?

Mijn vader heeft wel eens een aanval van nierstenen gehad en verging toen van de pijn. Kan me dus goed voorstellen dat je moeder erg heeft geleden. Enne, moeders willen hun kinderen nooit vertellen dat ze iets mankeren, laat staan dat ze pijn hebben! Hopelijk knapt ze snel op!

Ik ga even verder neuzelen op het forum

Geplaatst

gelukkig is er niet al te veel gekwebbeld gisteravond haha.

Laura, echt zielig voor Siep dat haar kindje is overleden zeg..bah!

Hoe is het verder met Thomas en Iris? Gaat dat wel dan met zo'n lengteverschil in de buggy? Ben je al klaar voor je holiday? Komt dichterbij nu he?

Corine, Carolijn is ook een tengere hoor. Ook hier de voorspellling lang en dun, gister was ze 66cm en 6665 gram. En soms zakken de broekjes van haar kontje, maar zijn de mouwtjes te kort..

Zometeen naar de fysio voor mijn rug, daarna boodschapjes doen en dan ben ik vanmiddag online, maar weer eens kijken of er nog wat leuke jobs zijn bijgekomen....

Hoe is het met de rest van de meiden?

Geplaatst

ik klets straks met jullie en dan reageer ik ook!

ben nu voor het laatst aan het kolven (traan)(traan).....en zo naar het cb voor haar spuitjes!

Tot straks!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst

Joos, succes straks op het CB met de prikjes.

Raar hoor voor je dat je voor het laatst aan het kolven bent.....

Geplaatst

hey Seetje, heeeeeeeel veeeeeel sterkte zometeen, ik hoop dat ze net zo stoer is als Carolijn, stoer gebruikte de wv als woord hihi. En dat het allemaal meevalt!

Het ziet er naar uit dat ik er niet veel ben vandaag, de kraammand van mijn zusje moet nog afgemaakt worden en dat ga ik vandaag doen. (als ze net zo snel zou zijn met bevallen als ik dan zou ze vandaag bevallen en alles wat ze langer loopt is ze dan ook langer zwanger dan ik hihi) Nou ze houdt hem nog maar mooi even binnen tot mijn moeder uit het zh is hahahaha.

Dussss eerst bij mams langs voor het lijstje en daarna shoppen haha.

Ik ben er denk ik eind van de middag, toedels meiden en fijne dag!!

Joos, weer de afsluiting van een tijdperk, wat vreselijk he? sterkte meisje xxxx knuf

Geplaatst

Hé Sab, druk druk druk vandaag!

Leuk is zo'n kraammand he?

Wij hebben er 2 gehad, vond het helemaal geweldig!

Ik ben er niet vanmiddag, ga bij mijn ouders eten en ga al op tijd weg.

Uur of 2.

Misschien ben ik er vanavond en anders morgen.

Veel plezier vandaag!

Geplaatst

he meiden gezellig hier...

ik heb de laatste drie blz gelezen, ben zo achterop...

sab, wat naar dat het steeds weer minder gaat als je dan denkt dat je moeder bijna naar huis mag...sterkte meid.

ik hoor die kleine weer...meestal slaapt ie tot een uur of half 11/11 uur, wat is er aan de hand???

Oh ja, nieuw: ebbe slaapt op zn zij!

raar he

ik kom later nog even kijken...

lis

Geplaatst

Nou wat een toeval Lis, mijn meiden zijn vandaag ook veel vroeger wakker dan normaal. Normaal rond half 10/ 10 uur.

En nu werd er om half 9 alweer gezellig voor me gezongen!

Mijn ene dochter slaapt ook op haar zij, en heeft dan een arm over haar oogjes heen zo schattig!

Tot later!

Geplaatst

corine....te laat maar fijn weekend meis!

Oh dat klinkt heel lief beau...en veel plezier bij je ouders meis...wat ben je altijd druk!

he sab anne-meya is een kilo zwaarde en korter dan carolijn maar carolijn drinkt veel meer...raar is dat hè!

Ohhhhhhhh...en ik zie nu dat ze zelfs zwaarder is dan thomas...hahahahahah

ach ja straks samen met mama op dieet...hahahahah

Lis als ebbe dat lekker vind op zijn zij slapen...mag toch wel????????

Slaapt ie al beter lis?...ik vestig mijn hoop op jou...hahahahahah

zo ik ga weer even bijlezen!

Oja bianca...vanaf wanneer gaf jij die liga

Geplaatst

Hé Joos,

Hoe was het vandaag op het CB?

Hoe gingen de prikjes?

Ze is lekker gegroeid lees ik!

Goed hoor!

Wij hebben net lekker bij mijn ouders gegeten.

Nu nog de laatse voeding en dan gaan we ook maar lekker op tijd slapen denk ik.....heerlijk!

Meiden, tot morgen! x beau

Geplaatst

ha die beau.......de prikjes gingen goed gelukkig!!!!

Ja klein dikkertje hè...hahahahha

Hier ook bezig met het geven van de laaste voeding en naar bed...ben niet zo lekker vanavond...erg moe!

Geplaatst

Hé Joos,

Ik lees net op de april/maart mama's je verhaal.

Was eerst hierheen gekomen had het dus nog niet gelezen.

Maar wat lekker dat ze zo groeit terwijl ze niet zo heel veel eet.

Hoef je je ook geen zorgen om te maken dan.

Wat vervelend dat je niet zo lekker bent!

Ga maar lekker op tijd slapen en hopenlijk voel je je dan snel beter!

Hubbie is nu nog voeding aan het geven (ik ben al klaar), dan gaan we nog ff :TVsurf: en dan lekker slaaaaaaaaaaaaaaaapen; heerlijk!

Welterusten voor straks!!! Slaap maar lekker bij!

Geplaatst

dank je wel lieverd....ja ze groeit goed gelukkig...maar ja vanaf vandaag geeb BV meer...dus hopen dat het goed blijft gaan!

Verder is mijn maag een beetje vervelend aan het doen.....brrrrrrrrrr...ik denk dat het mijn maag is...raar drukkend gevoel...nou ik ga naar bed...lekker t.v kijken!

Sab ik zag dat je ook nog omline bent........ik ga echt naar bed....kus voor jullie en slaap lekker voor straks!

xxx

Geplaatst

Sorry meiden, heb jullie niet helemaal bij kunnen houden de afgelopen dagen, doe m'n best en lees af en toe even als gast mee.. maar jullie gaan té snel!!

Hoe doen jullie dat? Ik ben nog thuis nu en vind het allemaal al druk, kind, huishouden, sociaal leven, forum.. en dan nog drie dagen werken straks.. oeps!! Ben wel benieuwd naar tips.

Ga maandagochtend een poosje naar kantoor, Sven gaat naar m'n moeder, klein beetje oefenen alvast.. ben nog vier weken vrij. Hadden jullie ook voor jullie weer aan de slag gingen het gevoel dat je liever nooit meer zou werken? Gaat dat over? Ben zo graag bij mijn kleine mannetje in de buurt. Heb helemaal niet de behoefte om zonder hem op stap te gaan. Ik weet niet of het gezond is?!

Geplaatst

ha die beau...de maagpijn is er nog wel maar wel wat minder.....vanmorgen even lekker een uurtje blijven liggen!

Vroeger had ik altijd heel erge maagpijn, at ook altijd veel te weinig daardoor...en woog op een gegeven moment nog maar 54 kilo.....maar ik hoop dat het hierbij blijft....niet lekker!!!!

Plien ik kan me het helemaal voorstellen hoor...en er waren hier meer meiden!

Ik ben heel rustig weer gaan werken...we hebben 2 eigen zaken dus eigen tempo!

Nu vind ik het heerlijk om even eruit te gaan....even je gedachten ergens anders bij!

Maar voor een baas gaan beginnen is natuurlijk veel moeilijker lijkt mij...vaste dagen vaste uren!

Hier dus niet...en dat is heerlijk!

maar het gevoel gaat over hoor...straks vind je het ook lekker om er even uit te zijn.....of niet meiden...ik wel (ben ik de enigste)

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden