Ga naar inhoud

De klets tantes II

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hey lis,jammer dat je zo misselijk bent maar dat moet je maar voor lief nemen haha......mijn vriendin zat in hetzelfde schuitje.....een aantal miskramen gehad en ook spontaan zwanger. die kon ook niet zo lang wachten en heeft toen de huisarts gebeld dat ze bloedverlies had gehad en zo bang was.....( niet waar dus) maar ze mocht wel voor een echo komen hihi niet netjes maar ze kon wel zien dat alles goed was! let wel op je termijn als je het doet.....

een brutale mens heeft de halve wereld zeggen ze dus waarom wij niet?:dry::dry:

• Reacties 1,3k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

hey lieve lis!!

ik heb je op je eigen yopic al gefeliciteerd!!

ik vind het echt super voor je!!

ik zou zo graag ook willen!!

sorry meiden ik moet nog heel veel bij lezen/..

maar dat lukt me niet altijd

ik heb het de laatste tijd erg druk met mn moeder

ze heeft vandaag te horen gekregen dat het toch geen botkanker is..

maar waarschijnlijk reuma in haar schouder

en dan haar borstkanker....

ik ben maandag met haar een pruik uit gaan zoeken

was heel moeilijk vond ik zelf,gewoon het idee dat ze kaal wordt..

25 september krijgt ze haar 1e chemo,brrrrr krijg nog steeds rillingen...

nou genoeg deprimerende stof!

ik ga even bij lezen wat jullie allemaal mee hebben gemaakt!!

liefs rosalie

Geplaatst

Lieve Roos, even een dikke :hug: van mij voor jou.

Het is niet zomaar wat.

Het lijkt me heel zwaar, moeilijk en heftig.

Meis, we zijn er voor je hoor!

Dus lucht je hart hier maar!

Lis; wat vervelend dat je zo misselijk bent (wel een goed teken!)

Ik zou zoals de meiden hier al opnoemden, toch vragen of je eerder voor een echo kan komen. Zeker gezien je voorgeschiedenis zou het toch wel kunnen.

En net wat Sab zegt, het hoort hier eigenlijk niet thuis maar we laten het wel staan hoor hahaha.

Bianca; ik vind je helemaal niet klagen hoor meis! Sterkte hoor en we zijn er voor je!

Hoe is het met de rest van de meiden?

Blij dat ik jullie weer kan spreken!!!!!!!!

Geplaatst

Roos, heel veel sterkte met je moeder..! Lijkt me ontzettend moeilijk..

Amanda

Geplaatst

lieve roos,

heel veel sterkte met alles rondom je moeder. weet hoe je je voelt. bij mijn moeder hebben ze in maart borstkanker geconstateerd erg hectisch verwarrend en emotioneel geweest. dus klagen doe je nooit blijf er vooral over praten! we leven met je mee:knuf: hanny

Geplaatst

hoi meiden, het valt wel mee hoor met de misselijkheid, kan veel erger!

roos, wat hoor ik nou, hebben jullie een tijdje gedacht dat ze botkanker had, ik lees nu dat blijkt dat t reuma is. ook niet leuk, maar wel beter he. wat moeten jullie extra in de rats hebben gezeten... en t blijft natuurlijk spannend, en een pruik kopen lijkt me ook heftig. fijn dat je er bent voor je moeder, ze is vast heel blij met je!

veel sterkte!

enne...ik lees dus ook niet alles bij ... is soms echt te moeilijk, maar wel jammer.

lis

Geplaatst

of moet ik dit bij het zwanger topic schrijven??? oh jee, gelukkig zijn j&j op vakantie...

lis

Uhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh....ja we zıjn wel op vakantıe lıs...maar jou houden we nu wel heel erg ın de gaten hoor...hahahahahahahaha

Nogmaal meıs......gefelıcıteerd en op naar de 7 weken!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Enuhhhhh...je zet haar maar neer hoor...mısschıen kan je onder zwanger een soort brusje voor ebbe dagboek maken.....hahaha...ıs maar een ıdee hoor...hahahahah

En voor de rest........ook allemaal een knuffel meıden!

Tot gauw maar weer!

:av-31:

:naka:

Geplaatst

Hoi Rosalie,

Dat lijkt me inderdaad raar hoor, een pruik uitzoeken wetende dat je moeder over een tijdje kaal is. Jullie zitten al in een vervelende tijd en gaan een hele onzekere tijd tegemoet. Ik wil jullie daar veel sterkte mee wensen.

Geplaatst

Hey Rosalie,

Lijkt me zo moeilijk om je moeder zo te moeten zien... Ik wens je veel sterkte meid!

Ik heb even weer de tijd om even het forum te bezoeken. De laatste dagen waren echt vreselijk... Maar gelukkig voel ik me weer iets beter! De medicijnen hebben een tijdje nodig om goed te gaan werken en heb echt veel last van bijwerkingen (hoofdpijn, niet kunnen slapen, misselijk, ...) Gelukkig zullen de bijwerkingen langzamerhand gaan afnemen. Ik merk sinds vanochtend dat ik me weer iets beter voel. Maar gisteren was echt afschuwelijk. Ik had heel veel huilbuien en Marissa merkte zo goed aan me dat er wat aan de hand was. Ze was helemaal over haar toeren. Zo zielig. Dat kon ik ook niet zien hoor... Gelukkig hebben we veel hulp, mijn schoonouders en ouders helpen ons fantastisch goed. Mijn schoonmoeder en moeder wisselen elkaar af op de dagen dat Fred aan het werk is, zo is er altijd iemand bij me die me kan helpen met de zorg voor Marissa. Want we vinden het erg belangrijk dat het voor haar allemaal zo rustig mogelijk verloopt. Marissa reageert gelukkig goed op de beide oma's en al die aandacht vindt ze ook geweldig. Haha. Ik hoop dat ik me morgen weer een beetje beter voel.

Bianca

Geplaatst

Bianca, fijn dat je je iets beter voelt! Lijkt me erg moeilijk als je zo graag "vooruit" wil, en het niet wil lukken. Vreselijk die bijwerkingen.

Hopelijk slaan de medicijnen snel aan. Lief dat je alle hulp krijgt. Lijkt me ook moeilijk..

Heel veel sterkte .. geef je meisje maar een dikke knuffel, en doe hier je verhaal maar als je daar behoefte aan hebt!

Amanda

Geplaatst

Het is wel verdacht rustig hier.... Sab? Beau? waar zijn jullie? hihi

:waiting:

Amanda

Geplaatst

Hoi Bianca,

Fijn te horen dat je verbetering merkt door de medicijnen, alleen jammer van die bijwerkingen. Ik hoop voor je dat je daar binnenkort geen last meer van hebt en dat je dan de rust terugvindt.

Dikke knuffel van ons vijfjes ...

Geplaatst

Hé Amanda!

Sab en Bo lagen lekker op de bank tv te kijken hahaha.:TVsurf:

Maar ik ben er weer hoor hahaha.

Bianca, wat fijn dat je zo veel hulp hebt zeg!

Geplaatst

Johoeeeeeeee ben er effkes haha.

Roos meisje, heb ikwat gemist?? Botkanker? Daar wist ik helemaal niks van joh, wat erg allemaal voor jullie zeg. eerst borstkanker en daarna die onzekerheid over iets anders, brrr.

Heel veel sterkte en dikke knuffel! :hug: hug:

Nou, behalve een beetje drukke dagen en veel weg is hier nog geen beeb te bekennen hahaha.

tis toch erg hoor, lekkere vk heeft mijn zusje, die roept nu al zowat een week dat de beeb er aan komt. Ja zo kan ik het ook haha.

Vandaag maar weer afwachten hoe en wat.

Zometeen naar mijn ouders dus ik ben er de rest van de dag weer niet, lekkere moderator he? hahaha

Joos: hebben jullie het fijn?? vast wel!

Manuela :gefeliciteerd met Kiki he?

De rest van de meiden, hele fijne dag en tot snel.

Knuffels van ons xxx

Geplaatst

Meiden, wat een rust hier........

Wel een goed teken denk ik, dan zijn jullie allemaal lekker

van jullie weekend aan het genieten!

Tot snel, x beau :icon_rendeer:

Geplaatst

ja bo er was helemaal niemand vandaag behalve van morgen en jij natuurlijk hihi.

sab is er al wat gebeurd? lijkt me vreselijjk als je het 'lijdend voorwerp' bent zeg, een week lang denken dat t elk moment kan gebeuren, dan ben ja al moe voor je kan beginnen...

bianca, wat heftig zeg, die bijwerkingen. ik hoop dat je het ergste nu gehad hebt... en t alleen nog maar vooruit gaat. fijn dat je veel hulp hebt. hou je ons op de hoogte?

wij hebben vandaag de schoonouders en schoonzus ingelicht. manlief was thuis nog aan t twijfelen maar hij vertelde het al heel snel terwijl er ook nog mmensen bij waren die het nog niet hoefden te weten...ohoh. morgen mijn ouders. ik hoop maar dat ze blij zijn, misschien vinden ze het wel veel te snel...? dat zou ik niet zo leuk vinden. schoonmoeder was i.i.g. in de wolken. aach , dat zijn ze morgen vast ook wel, alleen laten ze het wat minder zien.

zo slapen, val om...

lis

Geplaatst

hey meiden,

alles goed hier?

nog bedankt voor de lieve berichtjes!!

ben een beetje veel afwezig de laatste tijd

maar dat gaat wel weer goed komen..

zijn de vakantie gangers inmiddels al weer terug?

groetjes rosalie

Geplaatst

Lis, wat leuk dat jullie het hebben verteld. Jou ouders zijn vast ook in de wolken!

Amanda

Geplaatst

He meiden,

zijn net weer terug uit Duitsland. Lees nare en fijne berichten hier. Zo dubbel dat die dingen altijd zo dicht bij elkaar liggen.

Sab,

hoe staat het met je zus, is ze inmiddels al bevallen? Lijkt me niet prettig om zo lang op je beebje te moeten wachten. Ik had nooit zo lang willen wachten in ieder geval......Jij was toch op 10 september jarig? Mijn zus ook, en haar beste vriendin ook. Ze zijn 35 geworden, hoe jong was jij nu weer. Toch niet ook 35 he? Dat is wel heel toevallig.

Roos,

gelukkig dat de diagnose gunstiger uitviel van je moeder. Reuma is niet leuk, maar er is beter mee te leven. Wel naar dat alles tegelijk moet komen op dit moment. Fijn dat je je moeder zo goed kunt steunen, al is dat ook niet altijd even makkelijk denk ik. In ieder geval zal Milan vaak voor afleiding kunnen zorgen denk ik.

We hebben een heerlijke week gehad. Hubbie helaas maar een lang weekend, maar dat mocht de pret niet drukken. Het weer was wat minder, aangezien we op een berg zaten, maar gelukkig was het wel droog en vaak zonnig. We zaten op een park met een golfbaan erbij. De hele familie is nogal fanatiek in deze sport. Heb zelf als enige geen GVB, dus ben flink lessen gaan volgen om alsnog snel mijn GVB te gaan halen. Verder hebben we veel gewandeld en gezwommen. Dat was echt te gek, met zo'n band waar je zelf aan de ene kant zit en Famke aan de andere kant. Ze vond het allemaal geweldig. Ze was de hele vakantie echt megalief. Wel was het 's nachts weer bal, dus ik heb niet goed geslapen. Gelukkig vannacht weer in een ruk doorgeslapen. Het lijkt wel alsof ze het alleen doet als ze bij ons in de kamer slaapt. Niet meer doen dus, als het even kan....

Ben ook overgestapt op het nieuwe voedingsschema van het CB en dat gaat heel goed. Echt ongelofelijk! Ik zal het ook wel onder het juiste topic zetten, maar hier is haar huidige schema:

7.30 240 ml met 8 schepjes en 1 schepje pap

11.30 groente/aardappel/vleeshap tot max. 250 gram met 60 ml fruitsap

15.30 fruithap tot max 3 stuks

19.30 240 ml met 8 schepjes en 1 schepje pap

De melk gaat echt helemaal op en daarna gaat ze lekker haar bedje in en slaapt het klokje rond. Tussendoor geef ik af en toe een stukje broodkorst of een stuk liga (niet te vaak dus, aangezien het dus dikmakers blijken). Dat is echt dolle pret.

Ga snel weer verder lezen wat ik nog meer gemist heb.

Liefs Corine

Geplaatst

Hé meiden!

Sab; hopenlijk is het kindje nu geboren! Je zus zal er inmiddels wel klaar mee en klaar voor zijn!

Lis; wat leuk dat je schoonfamilie zo enthousiast reageerde! Het is natuurlijk ook helemaal geweldig!!! Hoe reageerden jouw ouders vandaag?

Hoe voel je je voor de rest? En wanneer heb je de 1e echo?

Corine; gezellig dat je er weer bent! Fijn dat jullie het zo leuk hebben gehad.

En dat Famke zich (op de nachten na dan) goed heeft gedragen.

Dus nu je thuis bent kun je weer een beetje bijslapen? Lekker dat het nieuwe schema zo goed werkt!

Enne het staat hier inderdaad fout hè hahaha, wel bij het goede topic zetten want Sab en ik zijn erg streng hahaha.

Meiden, welterusten voor straks alvast!

Straks weer een nieuwe aflevering van Gooische vrouwen; dus ik weet al wat ik ga doen hahaha!!!

Doei doei!

Geplaatst

Hé, ik ben de eerste vandaag haha.

Len is uit logeren, dus lekker het "rijk alleen".

Dadelijk eens lekker onder de zonnebank, uitgebreid in bad, MMM..

Morgen kon ik eigenlijk uitslapen.. maar nu moet ik eerder gaan werken (zieken..)

Sab, nog steeds geen beebje?

Corine, leuk dat je terug bent! Zo te lezen hebben jullie genoten!

Amanda

Geplaatst

Hoi hoi

Goh, 't is hier rustig!! Nou, thuis ook hoor, gelukkig maar. Zoonlief is gisterenavond met papa naar de kermis geweest (voor het eerst) en had de tijd van zijn leven!! Ze waren pas om 22.30 uur thuis. Kleine is nu dus maar weer lekker gaan slapen, was nog helemaal toto...

En verder zit Roos hier lekker bij mij op schoot mee te kijken en ligt Kim boven een beetje te simpen. Roos krijgt zo lekker eten en dan kan Kimmetje haar fles krijgen. Dus, ben zo weer weg!

Groetjes iedereen, en misschien kom ik vanavond nog ff buurten.

Geplaatst

Hé meiden!

Lekker Amanda, ff tijd voor jezelf!

Heerlijk hoor!

Vonnie; wat leuk naar de kermis! Leuk dat de mannen zo hebben genoten!

Wat is simpen? Daar heb ik nou nog nooit van gehoord haha.

Is dat iets al doezelen ofzo?

Sab; heb je al nieuws voor ons?

Tot later meiden!

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden