Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

@ Jheroen,

Hoi hoi ligt het aan mijn pc maar alleen dit topic valt mega breed buiten mijn scherm. Het is onleesbaar zo, blijf heen en weer schuiven. Ligt dit aan mijn instellingen of zit er een foutje ergens? Ben en blijf blond dus kan makkelijk aan mij liggen hoor!!

• Reacties 738
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

He Marietje,

Ik had dat ook toen ik 'm net aanzette!... heb van alles geprobeerd (weet niet wat natuurlijk) en nu doet ie weer normaal... Misschien een keer afsluiten en weer aan?

Caroline

Geplaatst

Oke het is opgelost, nu is het beeld weer normaal en ik heb hem niet uit en aangezet. Geen idee wat het was, maar het is nu opgelost!! Gelukkig, kan ik weer lezen, pffffffffffff

Geplaatst

Nou,...

Als eerste, zwangere meiden GEFELICITEERD!!!!!!!!!!

Geniet er maar lekker van,....

en over dat heen en weer slepen, dat heb ik nu op de vorige pagina ook hoor,.... dus ben bang dat het niet aan ons licht, maar aan de tekst zelf,...

Maar goed,....

ik ga naar bed, ben kapot (en emotioneel ook een beetje een wrak op het moment)

Geplaatst

Hoi meiden,

Vanochtend om half 5 heb ik wederom getest....... de plus stond er nog eerder dan de controle lijn. Ben dus hartstikke zwanger!!!! YESSSS!

Zodadelijk het ziekenhuis bellen en een afspraak maken voor de eerste echo. Ben zoooo benieuwd of het er 1 of 2 zijn....

@ Chantal, bij het lezen van jouw berichtje snap ik heel goed (en iedereen die in dezelfde molen zit) dat je boos en verdrietig bent omdat het jou deze keer niet gelukt is. Heb zelf ook meerdere malen in dat schuitje gezeten! Maar je laatste zin, dat kwetst mij wel. Iedereen op dit forum heeft veel tegenslagen en verdriet gehad (denk maar bijvoorbeeld even aan Debbie, die vervolgens weer 'meedraait' op het forum en iedereen een hart onder de riem steekt).

Laat ik het zo zeggen Chantal, je mag in dat geval het wel denken maar schrijf het een volgende keer niet hier op het forum. Dat is niet passend op dit gezellige forum en meer kwetsend.

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Hallo allemaal,

Ben ik ff een paar dagen heel druk geweest en dan lees ik al deze geweldige berichten!!!!! Ik feliciteer de zwangeren, ook een beetje met pijn in het hart, maar meiden echt tof...... Op naar de echo!!!!!!!!!!!!!!

Ik kom jullie straks gewoon achterna hoor.....

Liefs van Sandra

Geplaatst

@ Chantal, bij het lezen van jouw berichtje snap ik heel goed (en iedereen die in dezelfde molen zit) dat je boos en verdrietig bent omdat het jou deze keer niet gelukt is. Heb zelf ook meerdere malen in dat schuitje gezeten! Maar je laatste zin, dat kwetst mij wel. Iedereen op dit forum heeft veel tegenslagen en verdriet gehad (denk maar bijvoorbeeld even aan Debbie, die vervolgens weer 'meedraait' op het forum en iedereen een hart onder de riem steekt).

Laat ik het zo zeggen Chantal, je mag in dat geval het wel denken maar schrijf het een volgende keer niet hier op het forum. Dat is niet passend op dit gezellige forum en meer kwetsend.

Ik denk dat hier sprake is van een misverstand en dat Chantal in de laatste zin juist bedoelt te zeggen dat ze het andere niet misgunt (zie ook verdere strekking van haar berichtje), maar doordat ze het woordje niet aan het eind vergeten is staat hier heel ongelukkig juist het tegenovergestelde...

Elena; nogmaals gefeliciteerd!!

Geplaatst

Kammie en Elena,

Ik wou dat net ook gaan schrijven. Chantal is volgens mij een woord vergeten en daardoor lijkt het heel negatief naar de anderen terwijl ze dat niet bedoelt volgens mij. (Ze zal zelf ook nog wel reageren denk ik).

Elena: ontzettend gefeliciteerd (nogmaals)!!! Om half 5 vanochtend al... heb je uberhaupt geslapen vannacht? Wat een heerlijk weekend heb je voor de boeg, geniet geniet!

Caroline

Geplaatst

[quote=Tsjoender;69104

Greetzzzzz,

Elena

Hoi Elena,

Zo heeft Chantal het niet bedoelt hoor! Ik heb het in ieder geval niet zo gelezen. Ze is 1 woordje vergeten......

Je hebt er wel een keurig antwoord op gegeven.

Chantal? Meid, we leven met je mee.

En blijf gewoon je gal spuwen bij ons. Je mag me ook altijd een privéberichtje sturen.

En ooit hoop ik dat we jou ook kunnen feliciteren!

Liefs,

Vanessa

Geplaatst
Marchan; schaam je niet, jouw reactie is zó ontzettend herkenbaar! Het is echt niet dat we het elkaar niet gunnen (je kunt beter de laatste regel van je berichtje even aanpassen, nu staat er dat je het anderen misgunt, en dat bedoel je volgens mij niet), maar willen het allemaal heel graag en natuurlijk vragen we ons bij elke andere zwangerschap af; waarom ik niet?? Bij mij is het zelfs zo dat ik het bij mensen op mijn heen die "normaal" zwanger worden en niet een moeizaam traject moeten doorlopen, ik niet of nauwelijks oprecht blij kan zijn. Ken je het boekje "Open Zenuw"? Daarin staan vergelijkbare gevoelens/verhalen van 40 vrouwen (en ook een man), en hoe zij er mee omgaan. Dus nogmaals, schaam je niet; knap dat je het geuit hebt!

X

Haha ja sorry mijn pc deed erg raar die dag ineens was mijn bericht weg terwijl ik nog niet klaar was met typen en vandaag zit er weer voor het eerst achter en zag dat mijn bericht er wel opstond.

want ik bedoelde inderdaad dat ik het jullie ECHT NIET mis gun.

Het gaat nu wel weer beter met me. Krijg toch wel een hoop steun van mensen. Meiden die zwanger zijn geniet er van het gaat allemaal zo snel.

Als je kindje er is geniet van elke minuut want de tijd vliegt voorbij die van mij wordt volgende week zondag alweer 6!!!!

Liefs

Geplaatst
Hoi meiden,

Vanochtend om half 5 heb ik wederom getest....... de plus stond er nog eerder dan de controle lijn. Ben dus hartstikke zwanger!!!! YESSSS!

Zodadelijk het ziekenhuis bellen en een afspraak maken voor de eerste echo. Ben zoooo benieuwd of het er 1 of 2 zijn....

Greetzzzzz,

Elena

Hoi Elena

Zoals ik al een paar heb geschreven mijn PC deed raar want ik was nog niet klaar met mijn zin.

Sorry als je je wel gekwetst voelt zo was het echt niet bedoelt.

Ik zie vandaag pas dat mijn bericht er op stond en heb het gelijk gewijzigd. Maar als je het nog vervelend vindt mijn bericht zegt het me dan dan verwijder ik het.

Geplaatst

Hee Chantal,

Heb je net een pbtje gestuurd. Nee hoor, alles is weer uit de wereld..... ik vind het net als de anderen het rot voor je dat het deze keer niet gelukt is. Deze cryo gaat gewoon blijven plakken, want er zijn genoeg meiden zwanger geworden van een cryo.

Dus toi toi toi en ik blijf je volgen hoor!! Mijn duimen draaien voor je!!

Btw, ik heb ook een dochtertje van bijna 6 (in december wordt ze 6). Leuke leeftijd he! Ze is een echte meiden meid, alles in het rose alhoewel ze langzaam over begint te stappen naar paars. En je hebt gelijk.... ze worden zó snel weer groot! Veel plezier volgende week zondag!

Greetzzzzz,

Elena

Geplaatst

Ja zit een lekker kop op met een sterke eigen wil.

Volgende week erg druk donderdag op school uidelen,vrijdag dierentuin,zaterdag kinderfeestje en zondag familie.

Wordt al moe bij de gedachte haha.

Heb wel genoeg om me mee bezig te houden.

Liefs

Geplaatst

Wachtbankje juli

Sandra (witje), 29 juni ongi en bloedtest negatief

Rose, 30 juni testen - bloedtest negatief

Henne, 30 juni testen - ongi en negatieve test

Knorrie, 1 juli bloedtest - ongi geworden

Chantal, 3 juli testen - ongi geworden

Mandy, 3 juli testen- positief getest

Faye, 3 juli testen - positief getest

Elena, 4 juli testen

Bitch1806 6 juli testen - ongi geworden

Evie, 9 juli urinetest ziekenhuis

Kammie, 10 juli testen

Carolina(78) 10 juli testen

Caroline (Elinorac), 15 juli testen

Ik heb het laatste lijstje er nog maar eens bijgepakt. Het is rustig deze maand geloof ik. Helaas veel te rood maar al 3 mooie groene regeltjes. Dat bij die personen alles maar goed mag blijven zitten en hun droom eindelijk werkellijkheid worden.

Eind van de week of begin volgende week voeg ik me weer toe aan het wachtbankje als de ontdooiing goed verloopt en de tp plaatsvind. Ben al weer aan de ovulatietes dus de komende dagen gaat die positief uitslaan :blob6:

Succes allemaal en geniet van het mooie weer.

Sandra

Geplaatst

Hoi Marchan, jouw reactie is zooooo herkenbaar, en juist daarom is dit forum ook zo fijn !! Ik ben nu zelf ruim 2 jaar "bezig" , intussen lopen de kinderen van andere vriendinnen van mij allang, en bij ons wil het (nog) niet lukken. En ondanks de groene wave ben ik inmiddels doodsbenauwd voor aankomende week ....... ik geloof dat ik niet eens kan huilen als het niet gelukt is, na alle teleurstelling van de afgelopen twee jaar, iedere maand weer ........ En als het wel gelukt is, kan ik het denk ik absoluut niet geloven ........

Houd moed, probeer positief te blijven, onze tijd komt ook !!!!!

knuffel, Evie

Geplaatst

@Evie, Dat is iets wat ik ook heel vaak zeg. Wacht maar, onze tijd komt nog wel.

Dat houdt me best vaak op de been.

Hoewel ik weet dat verstand en gevoel niet op dezelfde lijn zitten.

Sandra

Geplaatst

Het is in ieder geval iets om je aan vast te klampen ! Maar ik ben wel ook zo'n druif dat ik bepaalde dingen uit de weg ga - nog geen test in huis halen bijvoorbeeld, om mezelf de teleurstelling te besparen van een negatieve test of om het "noodlot niet te tarten" - alsof de ongi niet zou komen als je die test wél in huis hebt ..... :)

Gelukkig weet ik dat het allemaal onzin is en dat je er totaal geen invloed op hebt, helaas, maar soms ......

evie

Geplaatst

Het blijft onzeker Evie tot het moment dat je een testuitslag hebt. Ik was hevig aan het vloeien met stolsels en toch had ik stiekem de hoop dat de bloedtest positief zou zijn. Wat appart trouwens dat jij de urine test eerder mag doen dan de bloedtest, dat is toch normaal andersom?

Succes met de laatste loodjes wachten, ik duim voor een groene regel voor jullie....

Sandra

Geplaatst
Het is in ieder geval iets om je aan vast te klampen ! Maar ik ben wel ook zo'n druif dat ik bepaalde dingen uit de weg ga - nog geen test in huis halen bijvoorbeeld, om mezelf de teleurstelling te besparen van een negatieve test of om het "noodlot niet te tarten" - alsof de ongi niet zou komen als je die test wél in huis hebt ..... :)

Gelukkig weet ik dat het allemaal onzin is en dat je er totaal geen invloed op hebt, helaas, maar soms ......

evie

Evie; het doosje testen heb ik nog in huis van de vorige ronde, maar ik herken wel dat ik het testen eerder later wil doen dan vroeger, om zo een eventuele teleurstelling uit te stellen. Alsof ik liever de onzekerheid en (valse) hoop heb, dan de teleurstelling van wéér een negatieve test... En of het nu wel of niet allemaal onzin is; ik loop de afgelopen weken met een ketting om of in mijn zak die ik tijdens onze vakantie in Mexico heb gekocht. Tijdens die vakantie ben ik - geheel onverwachts op de natuurlijke manier - zwanger geworden. Helaas is die zwangerschap mis gegaan, maar die ketting herinnert mij er aan dat mijn lichaam wèl zwanger kan worden. En misschien brengt die stiekum ook wel een beetje geluk?? Ach, baat het niet...

X

Geplaatst

O ja, en verder drink ik veel thee omdat ik gelezen heb dat volgens de Chinezen een warme baarmoeder goed is voor de innesteling, loop ik daarom ook 's avonds met sokken ipv op mijn teenslippers en heb ik de afgelopen dagen gezorgd dat mijn buik ook lekker in het zonnetje lag. Maar verder ben ik er helemáál niet mee bezig hoor...! :-)

Geplaatst

Hoi Kammie,

Haha, dat van veel thee drinken heeft me vandaag in ieder geval een grote glimlach bezorgd... moet ik ook maar gaan doen misschien, normaal ben ik niet zo'n theeleut, maar je weet nooit. Ik zit pas op dag 5 na de TP, dus moet nog langer geduld hebben dan jij en Evie, maar volgens de analiste in het ziekenhuis begint de innesteling ergens tussen dag 5 en dag 10... Straks maar een kopje thee zetten...

Succes jullie 2 en gewoon doorgaan met de groene golf hoor!

Caroline

Geplaatst

Hallo ladies,

Mag ik aanschuiven bij jullie op het wachtbankje? Vandaag tp gehad van 2 emmy's!!

20 juli mag ik in het ziekenhuis een bloedtest doen.

het is mijn 1e IVF poging.

groetjes, B

Geplaatst

Welkom inderdaad Billy,

ben ik eindelijk niet meer de laatste in het rijtje die mag testen, spannende tijden...

Caroline

Geplaatst

Billy, ik heb je in het rijtje wachtende toegevoege hoor......

Wachtbankje juli

Sandra (witje), 29 juni ongi en bloedtest negatief

Rose, 30 juni testen - bloedtest negatief

Henne, 30 juni testen - ongi en negatieve test

Knorrie, 1 juli bloedtest - ongi geworden

Chantal, 3 juli testen - ongi geworden

Mandy, 3 juli testen- positief getest

Faye, 3 juli testen - positief getest

Elena, 4 juli testen

Bitch1806 6 juli testen - ongi geworden

Evie, 9 juli urinetest ziekenhuis

Kammie, 10 juli testen

Carolina(78) 10 juli testen

Caroline (Elinorac), 15 juli testen

Billy, 20 juli bloedtest

Succes allemaal.................

Sandra

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden