Ga naar inhoud

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hahaha, zoooo herkenbaar ............ :)

Ben blij dat ik niet alleen sta met m'n "gekkigheidjes" !!

Zit inmiddels wel bibberend achter de computer want vanmorgen bij het "afvegen" (sorry) was het wat bruin ........... oude innestelbloeding ?? Het stomme is dat vanaf het moment dat je dat ziet, je van alles voelt rommelen in je buik .......

Wil het liefst nu iedere 5 minuten naar het toilet rennen voor check-check-dubbel-check maar durf eigenlijk helemaal niet te gaan ............

Waardeloos - konden we deze dagen maar overslaan .........

Gelukkig gaan we a.s. zaterdag op vakantie en stort ik me daar maar op, spullen klaar leggen, opruimen, wassen, inpakken, ............

Evie

• Reacties 738
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

By the way - dat van die urine/bloedtest zou ik absoluut niet weten, ik heb gewoon een potje mee gekregen en moet donderdag om 09:10 in het ziekenhuis zijn, vooraf urine inleveren ????

Is dit beleid soms ook per ziekenhuis verschillend ???

Evie

Geplaatst

Evie, hopelijk zet het niet door meissie!

Wel lekker dat je bijna op vakantie gaat en daar wat afleiding in kan vinden, waar gaat de reis naar toe?

Heel veel succes!

Groetjes van Daan

Geplaatst

Hoi Evie,

Lekker vooruitzicht om op vakantie te gaan, heb je goed gepland, wat de uitslag ook is (maar die is positief natuurlijk). Ik lees steeds maar over testen in het ziekenhuis... ik kreeg gewoon een brief mee: testen op dag 18 na de punctie en aan het ziekenhuis laten weten wat de uitslag is! Voelt een beetje als Zoek het maar uit, maar aan de andere kant hoef ik dan niet weer naar Rotterdam.

Nou, nog een paar daagjes voor jou... nu ik zelf op het wachtbankje zit, merk ik dat ik nog veel meer met iedereen meeleef...

Caroline

Geplaatst

We gaan naar Frankrijk, zalig !

Er is nu trouwens niets meer te zien ....... :)

Evie

Geplaatst

Ik moet ook 18 dagen na inseminatie thuis testen, en vervolgens contact opnemen met het ziekenhuis om de uitslag door te geven. Net als Caroline dus.

Evie; Fijn dat er niets meer te zien is; geniet van je vakantie! Je mag dus in Frankrijk testen of ben je dan terug?

X

Geplaatst

We testen deze week nog, donderdag in het ziekenhuis, en ik denk morgenavond of woensdagochtend thuis (wat zouden jullie doen?)

En zaterdag gaan we weg ! Hopelijk met z'n viertjes !! :)

Evie

Geplaatst

Evie,

Ik zou testen op de dag dat je mag testen! Weet je het zeker. Hoe kom je aan die datum 7 juli, zie dat er een vraagteken bij staat? Ikzelf ben van plan om echt pas op 15 juli te testen want stel je voor dat je te vroeg positief test...

Heerlijk idee, met z'n viertjes op vakantie, wil ik ook! (Mijn zus woont in Frankrijk en wij gaan 28 juli...)

Caroline

Geplaatst

Hai!

Mag ik ook aanschuiven bij jullie op het wachtbankje?

Aanstaande vrijdag 10 juli mag ik naar het ziekenhuis om mijn bloed te laten testen. Pfff wat duurt dat nog lang.

Misschien dat ik er donderdag zelf al een test tegen aan gooi of zal dat weinig zin hebben?

Geplaatst

Welkom Sjipperdepip! Wordt een spannende dag op 10 juli! Ik heb je erbij gezet!

Caroline

Wachtbankje juli

Sandra (witje), 29 juni ongi en bloedtest negatief

Rose, 30 juni testen - bloedtest negatief

Henne, 30 juni testen - ongi en negatieve test

Knorrie, 1 juli bloedtest - ongi geworden

Chantal, 3 juli testen - ongi geworden

Mandy, 3 juli testen- positief getest

Faye, 3 juli testen - positief getest

Elena, 4 juli testen

Bitch1806 6 juli testen - ongi geworden

Evie, 9 juli urinetest ziekenhuis

Kammie, 10 juli testen

Carolina(78) 10 juli testen

Sjipperdepip 10 juli bloedtest

Caroline (Elinorac), 15 juli testen

Billy, 20 juli bloedtest

Geplaatst

Wow, het lijstje van 10 juli wordt steeds groter !

A.s. dinsdag heb ik de laatste Utrogestan, 's morgens, en toen zeiden ze in het ziekenhuis, je kunt eventueel dinsdagavond of woensdagochtend zelf al testen, en we zien je donderdag wel met een urinetest ??

Vraagje: kan dat van vanmorgen oud bloed van een nestelbloeding geweest zijn ?? Want de Utrogestan houdt toch eigenlijk de ongi tegen ??

Evie

Geplaatst

Hallo meiden,

Zo mijn eerste berichtje hier op het forum..Ik hoop dat ik me mag aansluiten bij jullie!

Ik zit nu 10 dagen na tp en ik mag vrijdag de 10de een test doen..

Wat een hel deze week.

We zijn bezig met onze tweede icsi. Eerste icsi helaas mislukt begin dit jaar en geen cryo's.

Nu hebben we 2 mooie emmy's teruggeplaatst gekregen, maar helaas weer geen cryo's...

Bij ieder steekje ben ik bang ongesteld te worden en ik word gek van mijzelf. Mijn borsten zijn vandaag een stuk minder gevoelig dan gister....Is dit een slecht teken?? (heb vrijdag voor het laatst pregnyl gespoten)

Whaaaa ik word gek en ga nu maar aan de thee :D

Geplaatst

hoi evie,

ik zou me nog niet druk maken het kan idd een innestelingsbloeding zijn geweest ik wil je geen valse hoop geven maar heb ik ook gehad en ik ben harstikke zwanger dus het kan nog alle kanten op succes en blijf maar stevig op het bankje zitten

hoi yustin,

nee het kan nog steeds alle kanten op ik had ook gevoelige borsten en toen helemaal niks meer en toen begon het bij mij weer dus ook voor jou geldt het kan nog alle kanten op het is echt gewoon afwachten meer kunnen jullie niet doen

heel veel succes

groetjes faye

Geplaatst

Sjipperdepip en Yustin; welkom op het wachtbankje! 10 Juli wordt een drukke testdag zo te zien! Zelf ben ik van plan om zaterdagochtend - op mijn vrije dag - te testen. Als ik dat volhou...

Er staan een paar berichten over eerder testen. Ik zou dat persoonlijk niet doen, omdat je dan niet zeker weet of je test betrouwbaar is; de hormonen die je toedient (bijv. Pregnyl) kunnen ook nog van invloed zijn op de test. Hoeveel dagen mag je na tp bij ivf eigenlijk testen? In mijn ziekenhuis adviseren ze bij IUI na 18 dagen na inseminatie te testen, maar ik weet ook dat er ziekenhuizen zijn waar ze 14 dagen aanhouden.

Tot en met morgenochtend nog de Progesteronbolletjes indienen. Hebben jullie die ook?

X

Geplaatst

Hey! Nee die heb ik deze keer niet, verleden keer wel! bah ik vond ze zo vies hihihi

Tja ik duf gewoon geen hoop te hebben. Ik had na de punctie een dikke buik en die werd steeds dikker, zaterdagavond was het heel erg..Ook erg veel last van obstipatie, maar dat is nu ook over..

Ben dus bang dat ik weer niet zwanger ben... Op internet lees ik dat je bij vroege lichte overstimulatie vaak niet zwanger bent als deze in eens op houd..pfff

Geplaatst

Evie,

Beetje raar advies van het ziekenhuis: je kunt eventueel zelf testen... anders test je de 8e zelf, zit je ertussen in. Ik ben nog niet zo zenuwachtig omdat het nog zo lang duurt maar kan me goed voorstellen dat de laatste dagen zenuwslopend zijn...

Kammie,

Vies he, die bolletjes... Ik vind het bijna nog erger dan hormonen spuiten, weet niet waarom precies want tampons heb ik nooit moeite mee. Ik keek een keer naar mezelf in de spiegel en merkte dat ik onbewust een heel vies gezicht trok, haha.

Yustin,

Welkom en succes de tiende, jullie zijn nu al met zijn vieren!

Caroline

Geplaatst

Tja ik duf gewoon geen hoop te hebben. Ik had na de punctie een dikke buik en die werd steeds dikker, zaterdagavond was het heel erg..Ook erg veel last van obstipatie, maar dat is nu ook over..

Ben dus bang dat ik weer niet zwanger ben... Op internet lees ik dat je bij vroege lichte overstimulatie vaak niet zwanger bent als deze in eens op houd..pfff

Er staat zoveel op internet, en lang niet alles is altijd betrouwbaar. Ook kan het per persoon verschillen hoe je reageert op de medicatie of behandeling. Zo had ik vorige week ineens een vieze, metaalachtige smaak in mijn mond (nu nog steeds soms). Ik gegoogled, blijkt dat een zwangerschapskwaaltje te kunnen zijn. Ik helemaal happy natuurlijk, dit had ik de vorige keer niet, dus zou het dan toch?? Blijkt het ook te kunnen komen door het eten van pijnboompitten! Er zijn hele webpagina's over vol geschreven, klachten bij de voedsel en warenautoriteit en al! Aangezien ik regelmatig pijnboompitten eet, zou de smaak bij mij ook heel goed daar van kunnen komen...

Bij mij in het ziekenhuis zeiden ze trouwens dat die opgezette buik kan komen omdat de leeggeprikte follikels zich weer vullen met vocht; dat zou in principe toch niet van invloed kunnen zijn op het al dan niet zwanger worden?

We kunnen dus helaas niets anders doen dan positief blijven en hoop blijven houden. Eind van deze week is er als het goed is duidelijkheid!

X

Geplaatst

Kammie,

Vies he, die bolletjes... Ik vind het bijna nog erger dan hormonen spuiten, weet niet waarom precies want tampons heb ik nooit moeite mee. Ik keek een keer naar mezelf in de spiegel en merkte dat ik onbewust een heel vies gezicht trok, haha.

Het is idd niet je-van-het om die bolletjes in te brengen. Ik ben ook altijd bang dat ik ze niet ver genoeg stop ofzo. Heb wel eens gelezen over een inbrenghuls maar die kreeg ik er niet bij. En dan nog de kliederzooi die er weer uitloopt na verloop van tijd! Maar ach, als ze hun werk maar doen neem ik die zooi wel voor lief!

Wat mij wel opvalt is dat er in het begin weinig wit spul uitloopt, maar hoe langer je het gebruikt, hoe meer. Alsof je lichaam het dan niet meer opneemt ofzo. Hebben jullie dat ook?

X

Geplaatst

Het wordt een beetje een vies praatje zo Kammie :sick:, maar ik vind wat er uitloopt wel meevallen. Heb wel altijd een inlegkruisje, dat is wel vochtig, maar een vriendin van mij noemde het een schuimbad en dat heb ik niet hoor. Wel heb ik soms het idee dat het omhulsel er weer uit komt. Maar inderdaad, als het maar werkt! Nog een paar dagen...

Caroline

Geplaatst

Oh, dus dat is blijkbaar ook weer per persoon verschillend. Een schuimbad; haha! Je komt hier op het forum echt de meest creatieve benamingen tegen! :hello2:

Geplaatst

Elinorac, bedankt voor je opbeurende berichtje :good1: Had ik even nodig...geen bloed geeft moed toch?

Ik blijf gewoon hopen...

Overstimulatie heeft inderdaad geen invloed op het zwanger wroden of niet, maar ik lees vaak dat als je dat in ene vroeg stadium hebt het door moet gaan en/of terug zal komen als je zwanger bent..nouww ik voel niets meer...Mja we zien wel!

hahaha en jah die bollejes, Echt te onsmakelijk vond ik het, maarja als het zijn werk doet!!!

Bij mij werd het één grote kliederboel hihihi

Geplaatst

hey bah ook al zo'n kliederboel.

Ik vind de balletjes altijd smerig.

Inderdaad het lijkt wel een schuimbad haha.. weg seksleven:) Maar ach alles voor een beebje toch!

Geplaatst

Allemaal kliederervaring!

Hier nog geen tekenen van een naderende ongesteldheid, maar ik moet tot en met morgenochtend Progesteronbolletjes innemen en die kunnen de menstruatie tegenhouden. De vorige ronde werd ik ook pas 19 dagen na inseminatie ongesteld. Dat ik nog steeds niet ongesteld ben, zegt helaas dus niet zoveel. Verder heb ik eigenlijk ook niet echt duidelijke signalen die duiden op een zwangerschap. Ik heb wel een droge mond en een vieze smaak, maar dat zou nog steeds door die (stomme) pijnboompitten kunnen komen. Mijn borsten zijn wel wat gevoelig (ondanks het warme weer staan ze regelmatig op de koudweer-stand) en ben erg moe. Maar ja, dat zou wel weer door het warme, lome weer kunnen komen. Of het zijn allemaal bijwerkingen van de Utrogestan... Aan de andere kant, toen ik eerder zwanger was (wat helaas is geëindigd in een miskraam) was ik al ruim 7 weken zwanger zonder dat ik wat gemerkt had...

Ik heb me voorgenomen zaterdag pas te testen. Maar moet zeggen dat nu ik weet dat ik in theorie vanaf morgen (14 dgn na inseminatie) kan testen, wordt die verleiding wel groter... Maar ik ben zó ontzettend bang voor een eventuele teleurstelling!!

X

Geplaatst

Hoi meiden,

ik heb voor het inbrengen van de bolletjes een inbrenghulsje gekregen. Maar ik weet ook niet precies hoe ver dit naar binnen moet, dus ik doe maar wat haha.

Ik heb nog wel een beurs en rommelig gevoel in mijn buik maar dat zal nog wel van de punctie komen denk ik.

Ik had trouwens bij de tp bij het EMC in Rotterdam de liefste arts die ik kon wensen. Hij nam echt de tijd om even naar je te luisteren en ik had echt het idee serieus genomen te worden. De terugplaatsing ging ook heel soepel. Dus ik was echt blij met hem, ik ging echt met een supergevoel naar buiten!

groetjes, B

Geplaatst

Hallo dames,

Ik had vanmorgen een positieve ovu test om 6 uur. En dat wachten om te bellen naar het z-h vanaf 8 uur duurt dan echt lang............................. Altijd maar dat wachten haha.

Zaterdag hebben wij onze tp als de ontdooiing goed verloopt dus duim :good1:en :pray: met ons mee.

We krijgen zaterdag ochtend telefoon of het doorgaat en moeten dan direct in de auto stappen. Ze maken het wel spannend voor ons de laatste keer van poging nr 2.

Dit gaat onze 6e tp worden en hopelijk met het gewenste resultaat!!!!!!

Dus maak alvast maar plaats, want wij komen er aan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Sandra is back in the race

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden