Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hey hey,

Maris, lijkt me moeilijk als je beste vriendin zwanger is. Voor jou maar voor haar.. misschien vindt ze het wel moeilijk om zwanger te zijn bij jou in de buurt, dat ze daarom niets van zich laat horen... Praat er met haar eens over!

Mijn beste vriendin is nu gestopt met de pil en merk wel dat ze soms bang is om eerder zwanger te worden dan mij, omdat ik al zo lang bezig. Tuurlijk zal het even slikken zijn voor mij, mocht het zo ver zijn maar dat wil niet zeggen dat ik het haar niet gun zal onwijs blij voor haar zijn!

Die collega van mij is dus nu 20 wkn en het is zo moeilijk om elke dag geconfronteerd te worden met haar zwangere buik! Het gaat ook elke dag, de hele dag over zwanger zijn, kindjes krijgen enz, ga soms met de tranen in mijn ogen naar huis! Dus kan mij ook voorstellen dat je nog niet bent wezen kijken naar haar babykamer!

Diaan, wat een telleurstelling voor je zeg!! Weet eigenlijk niet zo goed hoe ik moet reageren. Wens je veel sterkte met het verwerken hiervan! Wat gaan jullie nu doen dan?

:bye:

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Oh nee Diaan ik hoop het toch niet. Ik zal heel hard duimen dat het gewoon een bloeding is en niet een miskraam. In elk geval sterkte.

Eve het is niet zo zeer dat ze niet durft hoor, een andere vriendin wel maar deze niet hoor. Zij vond het onzin dat wij het verteld hadden dat we hier mee bezig waren (terwijl de rest het juist fijn vonden dat ze het weten ivm opmerkingen)

Ze heeft me toen gezegd dat zij het nooit aan iemand zouden vertellen (makkelijk zeggen voor iemand wie nu 29 weken zwanger is)

Maar ja ik ben wel heel blij voor ze en ze weet ook wel dat ik mijn hoofd nu even niet naar die babykamer heb staan en dat was ook helemaal goed.

Maar ik vind het wel jammer want ik ben nu 26 jaar en ik ben dus ook al 26 jaar vriendinnen (we zijn ook familie)

Maar het komt wel weer goed hoor ik laat het nu even rusten en dan straks na de behandeling komt dat wel weer.

Ik kan me helemaal voorstellen dat je er soms doorheen zit met iemand naast je wie zwanger is. Je ziet toch die buik groeien en dat wil je zelf ook zo graag. Weet zij van jullie situatie af dan?

Geplaatst

hallo meiden

ik snap t ff niet meer hoor!

gisteren een clearbleu test gedaan en die ga f zwanger aan!

gisteravond bij t afvegen kreeg ik bloed!

stelde kennelijk toch niks voor want bij de 3e keer naar de wc gaan zat er niks meer aan t papier en nu nog steeds niks roods te bekennen!

vanmorgen urine naar de gyn gebracht en zonet de uitslag gekregen dat ze geen hcg hebben kunnen vinden!

snappen jullie dit?

vrijdag(vorige week)had ik echt een negatieve test dus pregnyl kan t niet zijn geweest toch gisteren?

maar goed,ze zieden dat misschien de test in t zh wat later positief aangeeft dan de thuistesten,dus maandag weer komen met urine!

ben zo verward en haat t om zo t weekend in te gaan!:tearyeyed::tearyeyed:

weet ik ook ff niks anders te schrijven of te reageren!

voel me echt gesloopt vandaag!

maris

jou wens ik heeeeeel veel succes morgen bij de punctie en we hopen je gauw te lezen met mooie berichten!

xxx

Geplaatst

Och Diaan dit is toch ook niet wat. Laat het dan duidelijk zijn dan weet je waar je aan toe bent.

Dat bloedverlies wil niet altijd wat zeggen. Maar konden ze in Enschede geen bloedtest doen dan, nu zit je nog het hele weekend in spanning.

Heel veel sterkte ik hoop dat je een beetje afleiding kunt vinden dit weekend.

Dank je wel voor je succes wensen. Kan ik wel even gebruiken begin nu echt zenuwachtig te worden. Heb ook heel slecht geslapen vannacht hopen dat het komende nacht beter gaat maar zie het somber in. Ach ja ik kan morgen nog genoeg slapen.

Ik laat het morgen zodra ik er weer ben wel weten hoe het gegaan is. Weet niet hoelaat het word, maar ik hou jullie op de hoogte.

Geplaatst

hoi hoi

nou maris

je zult om deze tijd hoop ik de punctie al hebben of hebben gehad!

toi toi toi!

denk aan je hoor!

vanmorgen maar weer een test gedaan van de kruidvat!

had er namelijk nog 1 liggen!

en weer kwam er een streepje te voorschijn!

en nu in mijn ogen duidelijker dan voor een paar dagen terug!

vandaag haal ik mij maar weer een digitale en die doe ik maandag morgen en lever het daar gelijk in met de urine!

en dan kijken wat ze ermee kunnen en gaan doen

xxx

Geplaatst

Wat een spanning en stress allemaal hier zeg!

Hoe is het nou Diaantje? Lijkt me echt mega frustrerend, de ene test wel en de andere geeft aan dat er helemaal niets in zin. En dan de test van vanochtend weer positief!!

Maris hoe is de punctie gegaan?

Geplaatst

Hoi dames ik ben er net weer en er zijn maar liefst 13 eicellen aangeprikt en er is genoeg zaad voor icsi dus wij zijn helemaal gelukkig.

Het was nog wel even spannend omdat na de punctie mijn bloeddruk gevaarlijk omlaag ging en ik dus bijna in het ziekenhuis belande maar na een infuus, een pijnstiller en een kop thee ging die omhoog en mochten we naar huis.

Maandag kan ik bellen of er bevruchting is en dan dinsdag de tp.

Echt pijn heb ik nu nog niet maar de pijnstiller werkt nog dus dat zal straks wel komen.

Maar wat een oplossing die narcose geweldig ik zou niet meer anders willen.

Diaan wat hou jij de spanning erin zeg heel veel succes, want volgens mij deed die test op het zh niet gisteren hoor. Ik zou anders gewoon vragen om een bloedtest.

Geplaatst

hoi

jeetje maris

dat was dus ff niet zo leuk?

kwam dat door de narcose dan dat t zo gevaarlijk werd na de punctie?

maar wat geweldig nieuws dat jullie zoveel eitjes hadden en goed zwemmend zaad!

daar komen vast mooie embryo's van hoor!

wel weer spannend he tot maandag?

ja hier is alles zo vaag!

durf niet te hopen terwijl eigenlijk alle testen erop wijzen dat ik zwanger ben behalve die van t ziekenhuis!

maar ja!maandag gaan we er weer voor en leveren we netjes de urine in en doe de thuistest van clearbleu digitaal!

en als die positief aan geeft dan lever ik die bij de gyn in als bewijs!

zullen t wel zien!

trusten x

Geplaatst

Dat deed ik ook die test laten zien dan moeten ze wel een bloedtest doen, want deze onzekerheid is toch ook niks. Ik hoop het zo voor je dat het gewoon positief is.

Ja het was even spannend want in DD in het ziekenhuis lijkt me ook niks. Beetje ver van huis en hondjes. Maar waar het van komt weet ik niet mijn hartslag was ook heel hoog en nu moet ik dus een week rust houden en maandag voor de zekerheid beide even na laten kijken bij de huisarts.

Geplaatst

hoi

jeetje,vind t wel heftig zeg!

maar hou je ook aub aan de rust nu!!!!

je weet nooit hoelang je er zo nog last van kunt houden en is was niet niks he!

nee kan me voorstellen dat je niet in t zh wilt liggen!

had ik toen ook na de bevalling!

miste de honden verschrikkelijk!

een bloedtest doen ze niet zomaar in t ziekenhuis hier in enschede!

vroeg ik namelijk om vrijdag en kreeg als antwoord dat t te veel kost en dat ze met urine ook net zoveel kunnen zien!

nou vind ik niet!

met urine kunnen ze niet bekijken of t hcg gehalte hoger word en dat kun je juist met bloed prikken wel zeggen als je dat 2x mag doen.

maar ja we zullen t zien morgen!

kan niet wachten!!!!!!!!

Geplaatst

Ja dat is Enschede weer het kost nogal snel teveel. Misschien kun je via de huisarts een bloedtest aanvragen. Ik weet dat die van mij het wel zou doen namelijk.

Mijn rust neem ik inderdaad wel ben van plan heel bruin te worden komende week haha word mooi weer.

Geplaatst

Hoi Dames

Ik heb net gebeld en er zijn er 4 bevrucht. Er waren 10 van de 13 eicellen goed en daar zijn er 4 van bevrucht geraakt.

Morgen om 15uur worden er twee terug geplaatst met assisted hatching en ik hoop dat die andere twee cryo's zijn. 11mei mag ik testen dus heel spannend.

Diaan hoe is het gegaan op het zh? Gaf die nou een dikke positief aan?

Ik duim voor je.

Geplaatst

hoi hoi

maris!!

wat geweldig nieuws!

in ieder geval bevruchting en jullie gaan morgen 2 kindjes ophalen!

ben zoooooo blij voor je!

en dan ff doorbijten in die akelige wachtweken!

hier weer een teleurstelling!

vandaag een clearbleu test gedaan en die gaf hier natuurlijk weer zwanger aan en in t ziekenhuis kreeg ik zonet te horen dat de test negatief was!

wat is t dan nou?

ben zo verdrietig!

vanmorgen weer helemaal blij en nu weer down!

snap t niet meer!

heb ik dan weinig hcg dat de zhtest t hcg niet kan bereiken en gaat t dan al wel goed met mn kindje?

want als t niet meer word dan is de zwangerschap niet goed toch?

maak me zoveel zorgen!

hoelang moet ik dit nog trekken????????????

xxx

Geplaatst

Diaan dat meen je niet. Dat is toch wel echt raar. Moet je nou nog een keer weer naar het ziekenhuis voor een test?

Anders zou ik gewoon de huisarts bellen hoor en vragen om een bloedtest dan weet je het zeker.

Sterkte met deze slopende onzekerheid.

Geplaatst

hoi

nou ,...we weten nu dat we zwanger zijn!

ik heb een bloedafname gehad en net gebeld voor de uitslag!

daar was dus wel hcg gevonden maar helaas niet goed genoeg voor een doorgaande zwangerschap!

normaal moet om deze tijd van de zwangerschap een hcg gehalte zijn van rond de 3000 en die van mij was maar 57!

woensdag weer terug en kijken of t minder is geworden of om te kijken of t spruitje toch een vechtertje is en probeerd te blijven zitten!

wel moest ik ervan uitgaan dat ik eerdaags een miskraam ga krijgen!

kan er dus op gaan wachten!

ben kapot en gesloopt!

sorry,kan ff niks verders kwijt!

x

Geplaatst

Diaantje.....Weet niet zo goed moet ik moet schrijven, vindt het echt heel rot voor je. Hoop dan ook echt dat spruitje toch wil blijven zitten!

Ik zal een kaarsje voor je branden!

Maris, wat goed nieuws voor je! Heel veel succes morgen, geef ze een warm welkom!

Geplaatst

Oh nee Diaan wat erg. Ik weet even niet wat ik moet zeggen.

Heel veel sterkte met de verwerking hiervan. Ik had het zo gehoopt voor jullie.

Sterkte.

Geplaatst

dank jullie voor jullie lieve reacties!

ik weet ook niet verder wat te zeggen behalve dat t onzettend rot voeld!

ben gisteravond ook begonnen met licht bloedverlies bij t afvegen en nu nog steeds t zelfde dus zal nu wel gaan loslaten!

beter nu dan over een aantal dagen of weken dan maar!

morgen ga ik wel heen bloedprikken en dan hoor ik wel wat de waarden zijn!

maris

heel veel succes vandaag en idd net wat eve zegt en dat zul je ook zeker doen!

geef ze een hartelijk welkom!

ik hoop dat het jou mag gaan lukken nu en dat je over 9 maand een geweldig mooi kindje in je armen mag gaan nemen!

x

Geplaatst

Diaan het is inderdaad zo dat het beter nu kan komen dan over een tijdje. Maar het doet pijn dat snap ik.

Meid ik wil je heel veel sterkte wensen met de verwerking hiervan. Ik had het jullie zo gegund.

:hugg:Een hele dikke knuffel van mij.

Dank je wel ik ga ze zeker een warm welkom geven.

Geplaatst

dank jullie voor jullie lieve reacties!

ik weet ook niet verder wat te zeggen behalve dat t onzettend rot voeld!

ben gisteravond ook begonnen met licht bloedverlies bij t afvegen en nu nog steeds t zelfde dus zal nu wel gaan loslaten!

beter nu dan over een aantal dagen of weken dan maar!

morgen ga ik wel heen bloedprikken en dan hoor ik wel wat de waarden zijn!

x

Geplaatst

hoi maris

wat geweldig nieuws!

2 toppers!:bf_new:

weet je hoeveel cellig ze zijn?

en wat super te lezen dat er ook nog 2 goed waren voor de vriezer!

laten we hopen dat t nu niet nodig gaat zijn!

nou....je kunt in ieder geval gaan aftellen!

ik ga natuurlijk heeeeeeeeel erg hard duimen voor je en wie weet mogen t er wel 2 worden haha!

:gekruiste vingers 3

is wel steeds mijn ervaring geweest namelijk!

de 1 x kregen we toen 1 terug geplaatst en zwanger van een 2ling en kreeg een mk

de 2x kregen we 2 terug geplaatst en was zwanger van een 3ling waarvan 1 met 7 weken overleed en de andere met 11,5 week van de zwangerschap en nu dus mijn zoontje van overgebleven!

vooraf ook spontaan zwanger geweest en ook mk!

zit nu op 8 mk plus wat nu komt!

hier gaat t verwarrend

lijkt wel of er een spel gespeeld word met mn lichaam!

gisterenavond begonnen met bloed bij t afvegen en vanmorgen ook nog en nu lijkt t weer een drup tot niks!

snap t niet en weet niet of ik toch moet gaan geloven op een kans van goed gaan of dat t echt gaat afstoten!

dit is niet leuk zo!:cry2:

morgen dus maar afwachten wat de bloedafname voor uitslag geeft!

doe je rustig aan en neem lekker de rust tussendoor!

x

Geplaatst

Och jeetje Diaan. Wat heb jij al veel meegemaakt. Elke keer weer die hoop en dan gaat het elke keer weer mis. Gelukkig dat je zoontje toen wel is blijven zitten een echte topper dus.

Ik had dit zo voor jullie gehoopt.

Die onzekerheid is toch ook niks.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden