Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi

bedankt voor jullie lieve woorden

ik raak met de minuut meer opgelucht wetende dat deze dagen alles achter de rug zal zijn!

ik heb goed met mn man overlegd en hoewel hij nog steeds geloofd in een goed einde met deze zwangerschap respecteerd hij dat ik er klaar mee ben!

ik heb hem gevraagd of hij vrijdag vrij wil en kan nemen om samen naar de echo te gaan zodat hij afscheid kan gaan nemen en met eigen ogen kan gaan zien dat t niet goed is!

hij heeft er veel moeite mee en ik niet!

hij schrok ervan na ons gesprek hoe veel verdriet ik heb van t ongelukkig zwanger zijn en niet van dat de zwangerschap word beeindigd!

hij heeft akkoord gekregen op zijn werk en we gaan vrijdag de laatste echo doen en nemen dan de medicatie!

volgens de gyn is t een kwestie van 48 uur en dan moet de miskraam klaar zijn maar wel goed gepaard met krampen/weeen!

maar ja dan krijg je ook als je t spontaan laat komen en dat kan nog wel weken duren!

zal blij zijn als alles achter de rug is en we voor de volgende poging kunnen gaan!

x

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Hoi Diaan,

Wat een treurig nieuws... weet niet zo goed wat ik ervan zeggen moet. Het raakt me enorm, vind het echt verschrikkelijk voor jullie. Fijn dat jullie samen tot een besluit zijn gekomen waar je nu beide achter staat en samen dit verlies kunnen verwerken. Je kunt inderdaad beter medicatie gebruiken om het op te wekken, anders kan het lang duren. Heb ik destijds ook gehad, als ik dat geweten had had ik ook medicatie genomen. Wens jullie veel sterkte de komende dagen en ik denk aan jullie!!

Dikke knuffel :hugs2:

Geplaatst

Och Diaan wat erg. Ik weet ook even niet wat te zeggen, maar gelukkig zijn jullie samen tot een besluit gekomen.

Ik hoop dat het snel allemaal achter de rug is. Heel veel sterkte samen ook ik denk aan jullie.

:hugg:Een hele dikke knuffel van mij

Geplaatst

dank je liesjuh

het voeld goed als ik t nu laat gebeuren!

alleen werd me vandaag wat gevraagd door een vriendin

wat als vrijdag er opeens een hartje klopt of een vruchtje gezien word?

aangezien mn hcg nog wel in kleine mate stijgt!

hoe gaat je man dan reageren en wil hij t dan alsnog wel laten beeindigen?

was een rake vraag!

zal t nog zover kunnen komen dat me dat nog gaat overkomen?

en wat moet ik dan?

de kans is er niet meer dat t goed komt!

ooooooh had ik gisteren maar de medicatie gekregen en geen afspraak meer staan voor een echo!

ik hoop zo dat hij geen goede echo(hartactie)komt te zien want dan zijn we weer terug bij af!

heb ook niet gehoord of gelezen dat t mogelijk is zoals ik t nu heb!

dus ga er niet vanuit maar toch wel na gaan denken na die vraag!

vreselijk!!!!!

en hoe gaat t met jou?

die steken kunnen wel innesteling zijn hoor!

goede hoop houden!

maris

en jij uitgevierd?

wat goed van je vriendin 3es van nederland

is ook wel feesten waard dan he!

x

Geplaatst

Och jeetje dat zet je inderdaad aan het denken zo'n vraag. Bah wat een nare situatie zitten jullie in. Nogmaals heel veel sterkte.

Ja ik ben uit gefeest, ze was alleen niet derde van Nederland, maar derde van de wereld dus dat was een dubbel feestje waard. Echt heel erg leuk. Een geweldig goede afleiding na alle ellende.

Geplaatst

Tjee.. Diaan, da's inderdaad een moeilijke vraag.... je kunt helaas niks anders dan afwachten vrees ik. Je kunt deze vraag natuurlijk ook aan je man voorleggen, kijken hoe hij erover denkt en wat te doen mocht dit wel zo zijn. Misschien wel fijn dat jullie vooraf weten wat te doen bij welke situatie, anders moet je weer weg bij de gynaecoloog en samen nadenken en duurt het nog langer. Het blijft in ieder geval moeilijk voor jullie, die onzekerheid zul je toch gek van worden!!!

Hier gaat het minder, ben erg onzeker, had vanmorgen iets bloed bij het afvegen... ben zo bang dat het misse boel is... kan alleen maar hier aan denken... wordt gek van die onzekerheid.

Vanaf welke dag kun je testen, in het ivf boekje van het ziekenhuis staat op de 17e dag na de punctie en in Zwolle zeiden ze 2 weken na de tp. Lees weleens dat je eerder zou kunnen testen, hoe hebben jullie dat gedaan??

Maris, fijn dat je goede afleiding hebt! Zijn jullie al aan het nadenken wanneer je een nieuwe poging wilt gaan wagen?

Geplaatst

hallo Diaantje

ik wil je sterkte wensen, ik denk dat je moet proberen om vrijdag op je af te laten komen, het kan allemaal zomaar anders lopen terwijl je je nu vanalles probeert te bedenken wat als.....het is al lastig genoeg toch voor je?

Heel veel sterkte meis en goed dat je het zo goed hebt kunnen bespreken met je man!!!

liefs

Babeth

Geplaatst

Lisette ik kan me indenken dat je heel erg schrok, maar volgens mij kun je nu nog haast niet ongi worden dat is volgens mij te vroeg. Het kan juist wel een heel goed teken zijn dat het een innestelingsbloeding is. Ik hoop het zo voor je.

Dat je onzeker word is heel normaal dat heb ik ook telkens. Hier blijven de duimen voor je draaien.

Diaan ik moet telkens aan je denken ik vind het zo erg voor jullie.

Geplaatst

bedankt voor de lieve reacties

gisterenavond ff heerlijk uitegehuild

t kwam opeens echt opzetten en heb me er lekker aan toe gegeven!

wat een opluchting ...zo voelde dat!

heb wel eens vaker ondertussen gehuild maar niet zoals t gisteravond was

had de kleine heerlijk bij mij in bed gelegd en toen kwam t dus ben gauw op zijn kamer gaan uithuilen in t donkder!

ik weet dat wat er ook gebeurd vrijdag mijn beslissing goed is!

dit moet gewoon stoppen!

maris

dus ook nog eens 3es van de wereld nou dan is je vriendin wel een toppertje

wat voor sport doet ze als ik vragen mag?

liesjuh

hoe is t nu?

nog steeds bloed?

het kan idd net wat maris zegt een innestelingsbloedding zijn hoor!

daar ga maar van uit

niet iedereen heeft t gepaard met bloed maar wel heel veel vrouwen

we houden de duimen lekker hoog voor jou!

knuffels van mij

Geplaatst

Diaan gelukkig dat dat oplucht laat ze lekker komen die tranen. Je kunt er beter aan toe geven dan tegen houden, want dan voel je je vaak nog slechter.

Gelukkig dat je er zelf over denkt dat wat je ook beslist dat dat goed is zoals het nu gaat die onzekerheid kan ook niet meer, want dan ga je er zelf aan onderdoor.

Mijn vriendin (ik ook hoor ik ben alleen niet zo goed als zij haha) doet aan klootschieten. Niet zo'n bekende sport maar wel erg leuk en gezellig.

Geplaatst

Diaan, fijn dat je even lekker hebt kunnen uithuilen, dat lucht soms erg op! Je staat volledig achter je beslissing, dus dat zal je nu ondanks de narigheid ook een "goed" gevoel geven.

Maris, bij ons in de krant stond een artikel over het klootschieten, heb het wel gezien. Lijkt me best een leuke sport om te doen moet ik zeggen, onderweg gezellig kletsen enzoo... haha....

Hoop dat het inderdaad een innestelbloeding is/was, ik heb het nog niet weer gehad vandaag. Fijn dat jullie voor me duimen!! Hebben jullie nog een antwoord op m'n vraag over het testen? Ben benieuwd vanaf wanneer dat eigenlijk kan?? In het boekje staat 17 dagen na de punctie en in Zwolle hadden ze het over 14 dagen na de tp. Of kan het nog eerder????

Geplaatst

Lisette dan heb je mijn vriendin ook gezien want die stond er groot op in de krant haha.

Ik heb altijd 17 dagen na punctie aangehouden en dat valt in Dusseldorf ook gelijk met 14 dagen na tp. Maar volgens mij staat er heel veel over in het vroegtesters topic wanneer je het op zijn vroegst kan. Volgens mij moet het op zijn vroegst ongeveer rond 14 dagen na punctie kunnen, maar dat is mij giga tegen gevallen dit keer dus ik wacht de volgende keer netjes tot 17 dagen na punctie.

Geplaatst

Oké bedankt Maris, denk dat ik dit dan ook beter kan gaan aanhouden hè!

Heb je vriendin inderdaad gezien ja... kon niet missen, haha...

Geplaatst

Ja dat kon inderdaad niet missen haha.

Maar dat is het nadeel dat we elke keer weer zo lang 'geduldig' moeten afwachten meer kunnen we niet. Het mooiste was als we na de tp ook direct weten of het gelukt is, maar helaas word dat niet wat.

Ik heb vandaag DD aan de telefoon gehad en ik kon om hun dinsdag de echo en dan eind volgende week begin die week daar op wel de tp van de cryo's hebben. Maar dat gaat me iets te snel dat zou betekenen dat ik 3 weken na de mislukte poging alweer op het wachtbankje zit en dat vind ik te snel.

We hebben nu wel besloten dat we de cyclus daarna kijken hoe ik me dan voel en dan kijken we dan verder.

Nu komt ook niet zo goed uit omdat ik dan tijdens de bruiloft van de broer van mijn vriend in de wachtweken zit en dat lijkt me niks dus we doen het gewoon nog even rustig aan.

Geplaatst

Kan me voorstellen dat dat wel iets te snel is ja, vooral met de bruiloft die komen gaat. Bij de volgende cyclus kunnen jullie rustig beslissen of je er al wel of niet aan toe bent, lijkt me inderdaad een goede keuze!

Wat betreft dat geduldig afwachten, ik zag een toppic over de vroegtesters en heb daar nog even een vraag geplaatst... denk dat ik het toch niet kan laten om eerder te gaan testen.....

Geplaatst

Dat kon ik ook niet dit keer, ik heb dit keer op dag 11 voor het eerst getest.

Ik weet alleen dat ik niet meer eerder ga testen ik durf het niet meer.

Maar goed het is bij iedereen anders en er zal bij jou vast en zeker een vette positieve test uit komen.

Geplaatst

Als ik het bekijk zoals in het toppic stond dan is het morgen wd 6, dus dat duurt nog wel even..... Weet nog niet wat ik ga doen.... Bedankt voor je positieve woorden!!

Geplaatst

hoi

t verschilt ook per ziekenhuis toen ik eerst internet afging voor testinformatie

de 1 rekend na de punctie zoveel dagen en de ander rekend 14 dagen na de tp de ander weer 12 dagen na de tp!

ik heb telkens een test gedaan op dag 11,a 12 na de pregnyl(2 dagen voor de punctie!)

dat deed ik bewust om te kijken of t hcg hormoon uit mn lichaam is van de pregnyl!

en dan weet je zeker dat als je een negatieve test hebt gehad de volgende test(paar dagen later)als die positief is dat je zwanger bent en dat t geen pregnylwerking is!

iedereen doet t op eigen manieren en probeerd dingen uit!

ik heb goede hoop voor je hoor en mn duimen draaien voor jou!

maris

nee ik zou t ook te vlug vinden als je nu al 3 weken na de laatste poging al weer een tp zou doen terwijl je t nog niet eens een plaatsje hebt kunnen geven!

denk er goed over na wat je wilt en doe wat je gevoel zegt

klootschieten is waar wij wonen wel een bekend iets!

we hebben een klootschietersbaan hier op de heide en daar word t veel gedaan!

vind t wel een leuke sport alhoewel ik er zelf niet aan zou beginnen!

mn richtingsgevoel is niet altijd zo goed haha!

straks heeft er 1 een blauw oog ofzo haha

x

Geplaatst

We zien wel wanneer de nieuwsgierigheid het grootst is... heb in ieder geval wat testen in huis gehaald. Ik heb nog geen bloedverlies weer gehad, dus ik heb weer meer vertrouwen dat het misschien goed gaat.

Hoe is het met jou Diaan?

Geplaatst

Heel goed Lisette hou de moed erin. Ik blijf voor je duimen dat je over een dikke week een mooie positieve test hebt.

Diaan hoe voel je je?

Geplaatst

hoi

komt helemaal goed liesjuh

was vast een innesteling

als je ongi had moeten worden was t nu wel doorgezet

een dikke vette streep of woord zwanger krijg je op de test!

gaan we gewoon voor!

hier alles goed hoor meiden

voor zover t kan!

zie uit naar morgen!

alleen ook wel zenuwen omdat we weer eerst een echo gaan krijgen!

voeld nu allemaal dubbel,qua of we meer gaan zien dan maandag en wat t dan weer is!

liefst deed ik geen echo maar moet wel voor mn man!

maar ja,...komen we ook wel door!

vandaag lekker naar gronau geweest uitwaaien op 3land!

zoontje heerlijk zien spelen en zelf met mn koppie in de wind!

Geplaatst

Diaan wat fijn dat je vandaag een beetje afleiding hebt kunnen vinden. Ik snap dat je erg zenuwachtig bent voor morgen en dat is ook logisch.

Ik zal heel gard voor je duimen morgen en een extra kaarsje op steken.

Geplaatst

Bedankt meiden, jullie woorden doen me goed!

Diaan, net wat Maris al zegt fijn dat je afleiding hebt gevonden. Ik wens jullie veel sterkte voor morgen!

Geplaatst

@Diaan, wil je even heel veel sterkte wensen voor morgen.

Groetjes Dani

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden