Ga naar inhoud

IVF in Enschede

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

hoi

hoe gaat t?

je hebt er al weer een dag op zitten!

blijf met je aftellen haha

hier alles nog steeds vaag!

bloed is wel iets meer en nog steeds helder rood!

vanmorgen de bloedafname weer gehad en net de uitslag gekregen!

de hcg is nu van 57 naar 119 gegaan dus dat vonden ze een goed teken!

maandag gewoon de echo!

en ja die bloeding daar kunnen ze niks van zeggen!

kan onverklaarbaar zijn!

kan buitenbaarmoederkijke zwangerschap zijn

kan een dreigende miskraam zijn!

al met al kan t dus alle kanten op!

als ik echt heel veel ga bloeden dan moet ik bellen en komen en als ik krampen krijg ook ivm dat als je een buitenbaarmoederlijke zw. hebt dat t dan gevaarlijk kan zijn!

voor de rest alleen maar afwachten weer dus!

en jij lekker genitebn van t mooie weer?

x

• Reacties 1,7k
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Och wat word jij in spanning gehouden.

Ik hoop zo dat dat een goed teken is dat je hcg gestegen is.

Ik blijf heel hard voor je duimen dat het allemaal een misverstand is en dat het allemaal nog goed komt.

Ik ga zeker genieten van het zonnetje en verder lekker rustig aan doen.

Geplaatst

hoi maris

hoe gaat t?

je bent al weer een paar dagen verder!

kun je t nog volhouden op t wachtbankje?

ik duim nog steeds volop voor je hoor!

hier alles nog t zelfde!

gisteren nog wat meer bloedverlies gekregen en vanmorgen ook meer!

we hebben gisteren een echo gehad om te kijken of ze wat konden zien maar er was een heel klein vruchtzakje te zien maar konden niet bekijken of er wat in zat omdat t nog heel klein was!

komt ook mede door de te lage hcg zeiden ze!

maandag gewoon weer komen en afwachten!

zolang er geen krampen bij zijn is t gunstig zeggen ze maar dan nog is t afwachten!

ook vermoedden ze dat ze maandag ook niks kunnen zien omdat de hcg dan ook nog niet hoog genoeg is!

vanaf een gehalte van 1500 kunnen ze pas wat zien en dat was t ja nog lang niet!

mag al blij zijn als ik maandag de 500 bereikt mag hebben!

hoef geen bloedtesten meer te doen maar gewoon kijken via de echo's!

nou meid!

ik denk aan je!

knuf

Geplaatst

Diaan het word je ook niet makkelijk gemaakt. Ik zal heel hard blijven duimen dat er maandag een mooi kindje te zien is. Net of het allemaal nog niet zwaar genoeg is. Sterkte dit weekend.

Met mij gaat het wel goed af en toe een beetje steekjes in de buik en lies. Verder ben ik erg moe en een giga opgezette buik, maar ik voel me wel goed.

Ik blijf gewoon afwachten meer kan ik niet doen.

Geplaatst

hoi maris

kan je eindelijk t verlossende antwoord geven!

gisteren kreeg ik flinke krampen en ook verhoging dus moest ik naar t zh savonds om te kijken of ze nu konden zien of ik een buitenbaarmoederlijke zwangerschap zou hebben!

niet dus!

wel bleek dat t vruchtzakje niet meer te zien was dus zou al ergens in de baarmoedermond liggen!

gisterenavond rond 23:00 heb ik t vruchtzakje opgevangen en de krampen zijn weg nu!

dus nu menstrueren en wachten tot we weer mogen voor de volgende ivf!

ik blijf hier hangen hoor want vind t contact wel leuk zo en wil jou natuurlijk aanmoedigen en wil horen dat je zwanger bent!

x

Geplaatst

Diaan wat erg. Je was er wel iets op voorbereid maar ik kan me wel voorstellen dat het toch hard aan komt. Heel veel sterkte. Ik hoop echt dat de volgende poging meer geluk hebt.

Ik blijf jou ook volgen hier hoor.

Ik voel me verder nog goed heb een beetje zere (.)(.) en ben heel moe. Ik heb wel vrijdag een paar gemene steken in de buik gehad en verder een paar kleine steekjes in de buik en lies maar of dat allemaal een goed teken is weet ik niet.

Ik kan ook mijn broeken niet meer aan zo dik is mijn buik het word wel iets minder nu maar mijn broeken krijg ik niet meer dicht.

Geplaatst

hoi maris

je klachten horen zich goed aan hoor!

die gemene steken kunnen duiden op innesteling hoor en in de lies is ook normaal dan!

heb ik ook gehad!

en dat met die broek,..dat had ik ook!

helemaal opgezwollen,zal nu eerdaags wel weer afzakken bij mij!

ik heb een goed gevoel erover voor jou!

hoeveelste poging is dit voor jou nu van een verse ivf?

ik blijf hard duimen voor je en hoop je dan gauw weer te volgen!

morgen heb ik de echo en dan zullen we zien of ik schoon ben en vraag dan gelijk wanneer ik mag komen bij de gyn!

wil niet wachten tot 9 juni want misschien ben ik dan al wel weer ongi geworden en moet ik nog een maand langer wachten!

weet je trouwens of je bij de nieuwe poging ook weer aan de pil moet of is dat alleen bij poging 1?

ben t vergeten van de vorige keer!

dank je voor je lieve woorden hoor!

maar ben niet verdrietig!

voeld wel ff rot maar ben van alle onzekerheid af en voel me nu beter dan de dagen hiervoor van onzekerheid en verdriet!

weet nu waar ik aan toe was en weet nu ook dat t frummeltje niet goed was om door te vechten!

Geplaatst

Dat is ook zo je weet nu wel waar je aan toe bent. Ik zal hard duimen dat het schoon is morgen en dat je snel weer verder mag. Ja ik moest wel eerst weer aan de pil dat doen ze volgens mij altijd in Enschede.

Ik hoop echt dat je gelijk hebt en dat het hele goede tekens zijn ben ook op zich nog wel heel positief tot nu toe, maar ja zit nog niet op de helft dus het kan nog veranderen.

Dit is inmiddels onze derde icsi alweer. We hebben in oktober de eerste gehad in december de tweede en bij beide geen cryo's dus dan is het al snel voorbij en nu dus de derde poging voor het eerst in combi met Dusseldorf.

Succes morgen ik zal voor je duimen.

Geplaatst

Hallo allemaal, wij volgen ook het traject in Enschede. Wij hebben Dr. Hazelbag, we hebben hier positieve ervaringen mee. Verder de kijkoperatie gehad door Dr. Oosterhuis, ook een vriendelijke rustige man. Morgen hebben we de eerste follikelmeting, ik ben hier best zenuwachtig voor, het is onze eerste poging, dus alles in nog onbekend. Ik hoop zo dat de eitjes willen groeien!

Fijn om te lezen wat jullie ervaringen zijn in Enschede, ik wens iedereen veel succes!!

Groetjes Lisette

Geplaatst

Hoi Lisette

Welkom hier en heel veel succes met de eerste poging (en hopelijk voor eerst ook de laatste.)

Haselbach is inderdaad een fijne arts die hadden wij ook elke keer bij de fm. Heel veel succes morgen met de fm laat je even weten hoe het gegaan is?

Geplaatst

Hoi Maris,

Bedankt voor je reactie! Ik zal zeker laten weten hoe het gegaan is, hoe gaat dat precies in zijn werk? Moet je na de 1e follikelmeting om de dag terugkomen, ik dacht dat ik dat laatst hoorde...

Hoe verloopt het bij jullie?

Groetjes Lisette

Geplaatst

Ja je krijgt morgen en inwendige echo en als ze dan nog niet groot genoeg zijn (wat bijna nooit de eerste keer al zo is) moet je vrijdag terug en zijn ze dan nog niet groot genoeg dan maandag weer enz.

Ik heb de eerste poging 2 metingen gehad, de tweede poging 3 en deze keer had ik er 4 dus het is elke keer anders. Zijn ze dan eenmaal groot genoeg heb je 2 dagen later de punctie tenzij dat op zondag zou vallen dan word het 3 dagen. Snap je het nog haha.

Het wijst zich vanzelf morgen.

Geplaatst

Oké, bedankt voor je duidelijke uitleg, haha... We zullen het morgen zien, je hoort nog van mij,

Groetjes Lisette

Geplaatst

hoi maris

sorry voor t late reageren

maar ben er ff zo beu van op t moment

zoals je weet werd me zaterdag gezegd dat t afgelopen was en ik heb idd wat opgevangen wat niet uit elkaar te trekken was.

zo vreemd allemaal

maandag kijken of ik schoon was en wat was er te zien?

een vruchtzakje wat te vergelijken was met de zwangerschapsduur!!!!

ben zo boos geweest en verdrietig want nu ging ik de onzekerheid weer in!

was juist opgelucht!

maar goed!

doordat me zaterdag wat anders werd verteld ben ik dus gestopt met de bolletjes inwerken!

waardoor dus maandag en dinsdag de volle lading kwam!

ik moet die bolletjes gebruiken tot 16 weken zwangerschap!

toen stopte ik ook telkens omdat t moest als bleek dat je zwanger was,en kreeg ik daarna gelijk de miskraam!

in belgie doen ze dat tot 16 weken gebruiken zodat de baarmoedermond die risicomaanden de baarmoeder ondersteund!

dus ben bang dat ik daardoor nu alles kwijt ben en voel me schuldig!

want bij mn zoon zn zwangerschap stopte ik er ook mee en kreeg beetje bloedverlies waardoor ik ze gelijk weer ben gaat gebruiken en toen ging t goed!

maar goed maandag weer terug voor een echo en voor een gesprek met de gyn oosterhuis.

bloeding is er nog steeds maar ben wel weer voor de zekerheid weer begonnen maandagmiddag met de bolletjes!

maar goed!

hoe gaat t met jou?

wanneer is nu je testdag?

je zult er niet meer veel vanaf zitten denk ik toch?

liesjuh

van harte welkom hier en ik zou zeggen blijf lekker plakken hier haha

hoe is t gegaan vandaag je 1e fol meting?

vind t wel heel vreemd hoe t tegenwoordig gaat hoor.

want nu gaan ze voor minder eicellen dan voor een paar jaar terug!

toen moest je een keer of 5 terug komen want dan gingen ze voor de meeste kleintjes die groeien moesten en nu nemen ze de 1e beste paar groten!

nou ik hoop dat je gauw op t wachtbankje mag gaan zitten!!!!

groetjes

Geplaatst

Hoi Maris & Diaantje,

We zijn net terug uit het ziekenhuis en tot mijn grote opluchting ging de fm goed. Aangezien mijn FSH-waarde veels te hoog is is de kans kleiner dat het goed gaat was ik toch bang dat het niet goed zou zijn. Ook voel ik niks van mijn eierstokken, dat was ook de vraag die dokter Oosterhuis gelijk stelde... ik dacht oh, oh... dat is niet goed. I.v.m. de hoge FSH-waarde krijg ik 300eh menopur per dag waar ik wel blij mee ben.

Maar goed, er waren volgens mij 8 follikels te zien (weet het niet zo goed, want op het schema staat bij links 4 en bij rechts 4) met als afmetingen:

14x19

13x12

12x17

16x23

(Verder heb ik ook nog een cyste van 25x29)

Ik weet niet zo goed wat dit betekend, maar Oosterhuis was zeer tevreden met dit resultaat. Vrijdag een 2e fm en dan w.s. maandag de punctie. De follikels moeten 18 mm zijn en hij dacht dat dit vrijdag al het geval zou zijn. Ben hier super blij mee!!! Volgende week donderdag is het hemelvaart, gaat het in Zwolle wel gewoon door met de feestdagen?

Voel me wel een leek moet ik zeggen, alles is nog zo nieuw en onzeker....

Diaantje, ik wens je veel sterkte!!

Maris, succes met het afwachten van de test, spannend...

Geplaatst

Diaan jeetje het word jou toch ook niet makkelijk gemaakt. Nou weet je nog niet duidelijk genoeg of dat je zwanger bent of niet.

Ik zal heel hard duimen dat maandag blijkt dat je toch lekker zwanger bent en dat dat met die bolletjes niet erg is geweest. Sterkte met weer een weekend in onzekerheid zitten.

Lisette Wat een mooi aantal en ook al zo groot. Op naar vrijdag en dan maandag de punctie zou ik zeggen. Maar als je maandag de punctie hebt heb je vrijdag pas de tp in Zwolle geloof ik dat had ik ook de vorige keer namelijk. Dan word je op woensdag gebeld of er bevruchting is en vrijdag de tp, maar kan zijn dat dat bij iedereen anders is dat weet ik niet. Succes.

Ik voel me op zich wel goed, alleen heb ik zo af en toe ongi krampjes, niet zo erg als wanneer ik ongi moet worden maar ze zitten er wel. Verder ben ik zo moe heb het gevoel dat ik de hele dag kan slapen. Ik krijg mijn broeken ook nog steeds niet dicht zo irritant.

Geplaatst

hoi

liesjuh

geweldig toch?

mooi aantal eicellen die straks geprikt mogen worden en des te meer kans dat je mooie embryo's hebt en maby wel cryo's

maris

die ongigevoelens zijn heel normaal hoor ook als blijkt dat je zwanger bent!

dus geen paniek haha!

dat je broek nog steeds niet past vins ik nog steeds een goed teken!

alles nog een beetje gevoelig rondom de (.)(.) ?

ik geloof erin hoor bij je!

hier weer een nieuwtje

ben vandaag weer naar t zh geweest!

alles was dicht dus heb de dienstdoende te pakken gekregen want ik verslap met de minuut!

denk doordat ik nu al ruim anderhalve week vloei tot behoorlijk ernstig bloed.

ze wouden liever hebben dat ik toch even kwam en dat ze dan konden kijken met de echo of ik nu alles kwijt was omdat ik gisteren ook veel stolsels verloren had!

wederom was er wel weer wat te zien en was 4,4 mm groot/klein!

werd me verder niet verteld of t te klein was ofzo dus...maar t zit er nog dus nog steeds zwanger en steeds in spanning blijven afwachten

om me gerust te stellen of t hcg verder is gedaald of toch gestegen deden ze geen bloedtest op hcg maar wel voor ijzergehalte!

als t niet goed is dan bellen ze me moet ik aan de ijzertabletten om me beter te gaan voelen!

HET HOUD DUS NIET OP HELAAS!!!

wou maar dat t eruit was dan ben ik van alles af en kan ik opnieuw beginnen!

x

Geplaatst

Diaan wat een spanning. Ik kan me voorstellen dat je zegt dat je er liever vanaf was dan weet je waar je aan toe bent maar nu is er nog steeds een kans dat je zwanger bent. Wanneer krijg j ede bloeduitslag. En moet je nu maandag gewoon nog weer komen?

Wou je zelf ook niet dan dat je hcg gemeten werd?

Dus die ongi krampjes heb jij ook wel gehad? Ik heb ook het idee alsof ik steeds erger moe word niet normaal ik ken dit alleen van toen ik pfeiffer had. Die zere (.)(.) is wel iets af gezakt maar in de verte doen ze nog wel zeer.

Jeetje wat zitten we toch in een onzekere tijd eerst wachten of je wel zwanger bent en dan weten ze weer niet of dat je ook echt zwanger bent. We moeten het ook allemaal zomaar ondergaan. Net of het niks is.

Geplaatst

hoi

ik wou wel dat ze een bloedtest deden op hcg maar zij vond t niet nodig want haar woorden waren

WE HEBBEN NIKS AAN KLEINE STAPJES OMHOOG OF OMLAAG TE GAAN MET T HCG

maakt mij niks uit wat de uitslag is als ik maar weet of t toch weer stijgt of verder is gedaald,maar dat boeit haar denk ik niet!

maar goed dat heeft ze dus niet aangehoord en heeft alleen voor ijzer laten prikken

ik zou gebeld worden als t ijzer te laag was voor mij,maar heb niks gehoord dus zal t wel niet

ben dan zeker moe van alle ellende en t bloeden denk ik

maandag gewoon bij de gyn komen en een echo!

blijf wel lekker in de spanning zitten dus!

ja die ongi krampjes heb ik bij mn zoontje zn zwangerschap ook gehad en nu ook dus maak je daar maar niet te druk op,want daar kun je dus echt 2 kanten mee op!

en je borsten die kunnen minder pijnlijk worden omdat je extra hcg gehalte door je pregnyl uitwerkt he!

dus duimen hoog houden en zeker goede moed houden

x

Geplaatst

Goede moed heb ik nog steeds wel gelukkig.

Ben wel blij te horen dat dat erbij kan horen mocht het zo zijn.

Dat is toch ook wel erg dat ze daar niet op wou testen dan kun je toch zien of het gestegen is of gedaald bah wat een onzekerheid allemaal. Welke arts had je dan of weet je niet?

Geplaatst

goed zo

en die goede moed houden hoor haha

komt allemaal vast dik in orde haha

ja schandalig he!

denken niet aan de persoon die maar in spanning zit maar aan hun manier van stappen zetten.

ik weet niet hoe ze heet maar is volgens mij een assistent

maar ja niks aan te doen en we wachten netjes af

kan ja ook niet anders

Geplaatst

Jullie zitten beide wel in spanning zeg... succes beide. Ik kan geen ervaringen of tips met jullie delen daar ik zelf voor het eerst met IVF bezig ben.

Diaan, was dit ook in Enschede of ergens anders? Lijkt me echt vreselijk als ze zo tegen je doen. Vanmorgen waren ze tegen mij erg vriendelijk en ook erg meelevend!

Hoe ervaren jullie de punctie? Ik hoor hier verschillende verhalen over....

Beide succes met afwachten en sterkte!

Geplaatst

Lisette meestal zijn ze ook wel heel vriendelijk daar hoor, maar ze vergeten soms dat wij in een heel zwaar traject zitten en dat sommige dingen heel hard overkomen.

Ik heb deze keer de punctie in Dusseldorf gehad en ik zei direct na die tijd dat ik nooit geen punctie in Enschede weer zal doen. In Dusseldorf gaat het namelijk onder narcose en dat is in mijn geval wel een oplossing. Omdat de eerste keer een hel was gelukkig viel de tweede mee, maar geef mij maar narcose.

Nou moet ik wel zeggen dat de nazorg heel veel beter is in Enschede je krijgt echt de tijd om bij te komen en ze zijn echt heel vriendelijk die verpleegsters. Nou ken ik een aantal van hen hier uit het dorp dus dat was wel een beetje raar eerst maar achteraf vond ik dat niet zo erg.

Als ik jou was zou ik het gewoon over me heen laten komen het doet pijn maar het is wel te doen. En je moet maar zo denken met een kwartier ongeveer is het voorbij.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Hoi allemaal, Wij zijn vier masterstudenten Klinische Psychologie aan Tilburg University en doen onderzoek naar hoe vrouwen hun zwangerschap beleven, zowel op psychosociaal als seksueel vlak. Zwangerschap wordt vaak neergezet als iets alleen maar moois, maar veel vrouwen ervaren ook onzekerheden, veranderingen in welzijn, relatie- of intimiteitsvragen. En juist daar is nog verrassend weinig onderzoek naar gedaan. Daarom zijn wij op zoek naar vrouwen (18+) die op dit moment zwanger zijn, zowel na een spontane zwangerschap als na IVF, IUI of ICSI, en die de Nederlandse taal goed beheersen. Het invullen van de vragenlijst duurt ongeveer 30–40 minuten en is volledig anoniem. Je kunt op elk moment stoppen of vragen overslaan. 💻 Meedoen kan via deze link: https://tilburgss.co1.qualtrics.com/jfe/form/SV_eXUeNCATdqLcOeW?Q_CHL=qr Met jullie deelname helpen jullie om meer kennis te verzamelen over hoe vrouwen hun zwangerschap écht ervaren – zodat professionals in de toekomst beter kunnen aansluiten bij wat er speelt. Heb je vragen? Dan mag je altijd mailen naar: Welzijntijdenszwangerschap@tilburguniversity.edu Alvast heel erg bedankt 🤍 Maaike  Namens de onderzoeksgroep Jij en je Zwangerschap Tilburg University   ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Het onderzoek is goedgekeurd door de Ethics Review Board van Tilburg University (TSB_RP1810). Deelname is vrijwillig en volledig anoniem. Deelnemers vullen online vragenlijsten in (ongeveer 30–40 minuten) en kunnen op elk moment stoppen of vragen overslaan
    • Good morning ladies, does anybody here have some feedback and experience doing ICSI at LUMC? What are the questions and test that I should ask for in the first appointment? We have already done ICSI for multiple years (at AMC and C&C), now LUMC will be our last possible round, so I want to be as prepared as possible. Many thanks!
    • Hallo, Wij hebben onlangs een eerste poging ICSI gedaan. We hadden in totaal 13 eitjes die geïnjecteerd zijn. Hier zijn helaas geen bevruchtingen uitgekomen.  Uit het onderzoek is ook niets raars gekomen, geen afwijkende eicellen of zaadcellen.  Nu willen we niet hetzelfde riedeltje nog eens doen zonder verder onderzoek.  We hebben onze zinnen gezet op Gent. Daar schijnen ze meer onderzoek te doen.  Zijn er meer mensen die geen bevruchtingen hebben gehad na een - in principe - succesvol ICSI traject tot dan toe? En wat zijn jullie vervolgstappen?   
    • Hai @Ele   Wij zijn eind 2020 gestart met ivf. Eerste poging hadden ivf gehad en daar kwam helaas helemaal embryovorming. 2de ronde icsi gedaan hier 6 embryo's 1 terug geplaatst, geen succes. 1 was sterk genoeg om ingevroren te worden dus deze in mijn natuurlijk cyclus mogen terug plaats. Hier van zwanger geworden maar helaas een vroege miskraam. Bij de 3de rond niets in de vriezer maar 2 laten terugplaatsen en hieruit is onze zoon Noah geboren. Hij is nu net 1 geworden. Door ziekte van mijn man besloten snel weer de volgende ronde ivf in te gaan nu hij nog zo gezond mogelijk is. Eerste punctie zit er weer aan te komen en moet zeggen dat ik hem best wel weer knijp. Vond de vorige rondes zwaar maar met z'n lief klein mannetje erbij is het er niet makkelijker op. Hoe ervaar jij dat met een dochter van bijna 3?
    • Hoi! Ik ben 40 en voor het eerst bezig met ICSI in UZ Brussel. 3 jaar geleden 6 IUI pogingen gehad in een Nederlands ziekenhuis zonder resultaat. Ik heb afgelopen dinsdag mijn eicelpunctie gehad met 4 eitjes als resultaat. We zijn nu uiteraard in spanning aan het wachten op nieuws. Over 5 dagen worden we pas gebeld door de arts met het nieuws hoeveel embryo's de vriezer ingaan. Als er intussen iets mis zou gaan dan worden we eerder gebeld. De reden dat ik deze cyclus geen terugplaatsing kan hebben is omdat ze hebben ontdekt tijdens de punctie dat ik een poliep heb in mijn baarmoeder. Die moet eerst verwijderd worden voor ze een terugplaatsing kunnen doen. Logisch maar toch was het wel even balen!  Ik zou het leuk vinden om ervaringen te delen met lotgenoten. Hoe gingen jullie bvb om met de wachtperiodes,wat waren jullie ervaringen met de hormonen,de punctie etc... Lieve groetjes, Nathalie 
  • Topics

• Nieuwe Aanmaken...

Belangrijke Informatie

Gebruikers Voorwaarden